Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koira pitää viedä kauppaan?

Vierailija
27.07.2026 |

Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin. 

Kommentit (469)

Vierailija
281/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
282/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuh vuh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nykyajan ilmiö viedä koiria jokapaikkaan. 

Vierailija
284/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja korottaa ihmisen asemaan, jotkuthan sanoo että koirasta pitäis käyttää sanaa hän eikä se. 

Vierailija
285/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa jääkiekko/polkupyörä ymv kypärä tai vaikka pipo päähän, ja korvien kohdalta laitatte hius osiot törröttämään välistä, niin näyttää kuin olisi koiran luppakorvat, vuh vuh! Joskus tullut nähtyä joillakin koiran omistajilla noin kun ovat olleet koiransa kanssa kaupassa tms. Omistaja sekä koira olleet toistensa näköisiä, huvittavaa. 😂 

Voi ei😂 

Vierailija
286/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla näkee paljon miten koirat ovat mukana elämässä. Niitä ei jätetä kotiin kuten Suomessa.

Vierailija
287/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako sinua kuinka paljon, että kävelin koiran kanssa parin kilometrin päähän kauppaan, jossa on koira kärryt ja nostin koirani sinne. Käytiin ostamassa koiralle puruluita 

Minua haittaa koirat kaupassa, sillä olen vakavasti allerginen koirille. Pahimmassa tapauksessa se sinun koirasi aiheuttaa minulle sairaalareissun. Olet itsekäs. 

Vakavasti allerginen varmaan pääsee toiseen kauppaan, johon ei saa koirat tulla. Tässä on neljän kilometrin säteellä, lähimpään noin 100 metriä, kauppoja kuusi vain kahdessa on koira kärryt. Joten teille allergikoille jää vaihtoehtoja esim tuo 100 metrin päässä oleva. Minä käytän kesät allergia lääkettä, kortisoni suihketta ja silmätippoja että selviän syksyyn suht hengissä. Ja jos on noin vakava allergia että kohtaus tulee kun näet koiran, niin mikset saa sitä esim opaskoirasta tai koiranomistajan vaatteista? 

Vierailija
288/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80- luvulla käytiin koirien kanssa kirjastossa, pankissa, työkkärissä ja kelassa, ketään ei häirinnyt 

Vierailija
289/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80- luvulla käytiin koirien kanssa kirjastossa, pankissa, työkkärissä ja kelassa, ketään ei häirinnyt 

Eikä käyty

Vierailija
290/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla näkee paljon miten koirat ovat mukana elämässä. Niitä ei jätetä kotiin kuten Suomessa.

Miksi esimerkiksi saksankielisessä Euroopassa koirat seuraavat omistajiaan rauhallisina eivätkä ole hermoheikkoja räksyttäjiä kuten täällä?

Vierailija
291/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulautaa ei saa viedä kauppaan mutta haisevan likaisen räksyttävän koiran saa.

Suomi 2026

Vierailija
292/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista kasarilta yhtäkään kuvaamasi kaltaista kohtaamista koiran kanssa. Koirat laitettiin hihnasta kiinni johonkin ja jätettiin ulos odottamaan. Oli kampanjoita joissa omistajia kehotettiin jättämään koira varjoisaan paikkaan eikä aurinkoon.

Vierailija
293/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvaan kauppaan saa ottaa koiran mukaan, joten ap voi käydä niissä muissa kaupoissa. Minä käyn koiran jsnssa sellaisessa ksipassa, jonka ovella lukee, että koirat ovat tervetulleita. Koira ei viihdy yksin kotona, vaan tykkää olla menossa mukana ja lisäksi koira sattuu rakastamaan kaupassakäyntiä, varmaan ruuantuoksujen vuoksi. Se kauppa, jossa käymme, on hinnoiltaan selvästi kalliimpi kuin naapurikauppa, jonne koirat eivät pääse, joten kauppias varmaan hyötyy koirien pääsystä kauppaan.

Vierailija
294/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako sinua kuinka paljon, että kävelin koiran kanssa parin kilometrin päähän kauppaan, jossa on koira kärryt ja nostin koirani sinne. Käytiin ostamassa koiralle puruluita 

Minua haittaa koirat kaupassa, sillä olen vakavasti allerginen koirille. Pahimmassa tapauksessa se sinun koirasi aiheuttaa minulle sairaalareissun. Olet itsekäs. 

Vakavasti allerginen varmaan pääsee toiseen kauppaan, johon ei saa koirat tulla. Tässä on neljän kilometrin säteellä, lähimpään noin 100 metriä, kauppoja kuusi vain kahdessa on koira kärryt. Joten teille allergikoille jää vaihtoehtoja esim tuo 100 metrin päässä oleva. Minä käytän kesät allergia lääkettä, kortisoni suihketta ja silmätippoja että selviän syksyyn suht hengissä. Ja jos on noin vakava allergia että kohtaus tulee kun näet koiran, niin mikset saa sitä esim opaskoirasta tai koiranomistajan vaatteista? 

Ei noin allerginen voi matkustaa bussillakaan, niissähän on juuri voinut olla koira. Mutta luulosairas saa allergiakohtduksen vain, kun näkee koiran.

T. Allerginen, jolla on koira, moni siedättyy omalle koiralle

Vierailija
295/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö koirat pärjää yhtään yksin edes kauppareissun aikana kotona? Saatikka sitten työpäivän ajan..jos ei pärjää niin isoin syy löytyy omistajasta. 

No en minä koiraani vie kauppoihin, kahviloihin tms vaikka olen yksin asuva ja käyn töissä. Hyvin on koulutettu, että ei olisi siitä kiinni. Mitä ihmettä minä veisin koiraani kahvilaan, en niin mitään. Osaa olla kotona sen ajan itsekseen. Ja koiraa voi sosiaalisoida monella tavalla kuin viemällä sinne kauppaan vaan. 

Minä käyn koiram kanssa kahvilassa, jossa on kyltti, että ne ovat tervetulleita. Koira saa yhdessä kahvilassa jopa kassalta tarjottimelle oman vesikupin. Ko alueella on melkein joka kolmannessa taloudessa koira, joten eiköhän ratkaisu ole tehty ihan taloudellisen hyödyn nimissä kahvilayrittäjän kannalta.

Vierailija
296/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira voidaan varastaa

Pyörä, mopo ja skuuttikin voidaan varastaa kun se jätetään ulos. Voinko minäkin pyöräillä kauppaan ettei kukaan varasta sitä? Itse asiassa voisin ajaa autollani kauppaan ettei kukaan varasta sitä.

Vierailija
297/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä ihmiset sinkkuja, jotka "joutuvat" ottamaan sen koiransa aina ja kaikkialle mukaansa. Ollessaan kotona, lenkillä tai lomamatkalla?

Koska mietin että jos pariskuntana tai kaverin kanssa reissaa tai lenkkeilee, niin eikö se kumppani tai kaveri voisi siksi aikaa jäädä "koirasitteriksi", ja antaa sen koiran tehdä mitä koiran elämään kuuluu, haistella ja jättää niitä hajumerkkejä. 

Koirat on hyvä totuttaa kaikkeen, ei sitä koskaan tiedä millainen tilanne tulee vastaan. Jos aikuisen "sosiaalistamattoman" koiran kanssa tulee eteen tilanne, jossa sen kanssa on pakko mennä jonnekin. (En nyt anteeksi  keksi pakottavaa esimerkkiä.) Voi olla ihmetteleminen, miten selviää ja ikäviä tilanteita, jos koira panikoi oudossa jännittävässä ympäristössä. 

Joku kirjoitti kouluttavansa pentua. Samoin itse tekisin, jos vielä tulisi elämään uusi hännänheiluttaja. Totuttaisin sen myös odottamaan kaupan edessä. Kävisin toritapahtumissa ja kulkisin julkisissa. Pennun kanssa on hyvä harjoitella, tietenkin aina pennun ehdoilla. Sekään ei riitä, että pentua kouluttaa, myöhemminkin on hyvä muistutella millaisia paikkoja maailmasta löytyy. Toisto on avain.

Pitempi lenkki ja kotimatkalla kaupassakäynti ei sulje mitenkään toisiaan pois. Samalla hyödyllistä harjoittelua, mitä onkin hyvä tehdä koiran kanssa, joka on saanut kuluttaa pois ylimääräisen energian. Pienen koiran ja varsinkin pennun varastaminen on myös todellinen uhka. Tavallaan ymmärrän, jos joitain koiran kauppaan tuominen häiritsee, mutta todelliset perustelut mielestäni keskustelusta puuttuvat.

Kaipaisi yhteiskuntaa, jossa yritettäisiin paremmin elää sopusoinnussa, eikä niin paljon heti ärsyynnyttäisi, vaikka joku asia vähän häiritsisikin itseä joskus.

Vierailija
298/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira voidaan varastaa

Pyörä, mopo ja skuuttikin voidaan varastaa kun se jätetään ulos. Voinko minäkin pyöräillä kauppaan ettei kukaan varasta sitä? Itse asiassa voisin ajaa autollani kauppaan ettei kukaan varasta sitä.

Jos löydät kaupan, jonka ovella on kyltti, että autot ovat tervetulleita kauppaan, niin senkus ajat. 

Minä kerron sinulle nyt salaisuuden: On monia kauppoja, joihin koirat eivät pääse, mene asioimaan niissä.

Markkinataloudessa kuluttajat valitsevat, mitä yritystä tukevat ja ne yritykset menestyvät. Eiköhän koirat hyväksyvälle kaupalle ole lma asiakaskuntansa ja muunlaisllle kaupoklle muunlaiset asiakkaat. En minäkään ehdoin tahdoin mene miestenvaatekauppaan, jos haluan ostaa naistrnvaatteita, joten sinuakaan ei pakoteta menemään koiralliseen kauppaan.

Vierailija
299/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä käyty

Käytiin kyllä, ainakin kaupungeissa 

Vierailija
300/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".

Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä,  et osais ajatella muitakin.

Ei kiinnosta allergiat. Vai meinaatko, että ei saisi pähkinöitä syödä ja tulla kauppaan? Joku pähkinäallergikko voi saada slaagin...? EVVK. Jos on niin pirun allerginen niin sitten pitää tilata kauppatavarat kotiovelle. 

Kissojen kanssa nyt harvoin kukaan liikkuukaan, mutta koirat ovat ihana piristys kaupungilla ja myös kaupoissa. Niin kauan kuin ihmiset haisevat kuselle, vanhalle viinalle, paskalle, hielle ja tupakalle, on aivan turha mussuttaa siitä, että koirat häiritsevät kaupoissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi