Miksi koira pitää viedä kauppaan?
Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin.
Kommentit (469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".
Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä, et osais ajatella muitakin.
Juujuu allergia. Hanki lääkitys. Ei yhden sairauden vuoksi voi kaikki elää.
Tämä.Syytetään muita itsekkäiksi mutta itse määrätään mitä muut saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Joku varastaa jos jätän sen ulos.
tai tehdä kiusaa
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne ostettavat tuotteet pakataan, kun koira on omissa kärryissä? Sinne koiran sekaan?
Entäpä jos joudut vaihtamaan tuotteen, ja vaihtamaan toiseen. Onko reilua muille asiakkaille, että tuote on pyörinyt koirasi kanssa?
Entäpä jos kassalla joudut jättämään jonkin tuotteen pois, niin tuleeko kauppiaalle hävikkiä vai onko tuote sinun mielestäsi vielä myyntikelpoinen?
Keksi vielä lisää...Vaihdatko itse useinkin kärryssä pyörineitä tuotteita?
Eikö koirat pärjää yhtään yksin edes kauppareissun aikana kotona? Saatikka sitten työpäivän ajan..jos ei pärjää niin isoin syy löytyy omistajasta.
Miksi nämä koiran joka paikkaan mukaan ottavat on pääsääntöisesti ärsyttävien pikkurakkien omistajia? En ole ikinä nähnyt ketään vievän metsästyskoiraa kauppaan. Pikkufifejä taas useampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne ostettavat tuotteet pakataan, kun koira on omissa kärryissä? Sinne koiran sekaan?
Entäpä jos joudut vaihtamaan tuotteen, ja vaihtamaan toiseen. Onko reilua muille asiakkaille, että tuote on pyörinyt koirasi kanssa?
Entäpä jos kassalla joudut jättämään jonkin tuotteen pois, niin tuleeko kauppiaalle hävikkiä vai onko tuote sinun mielestäsi vielä myyntikelpoinen?
Keksi vielä lisää...Vaihdatko itse useinkin kärryssä pyörineitä tuotteita?
Harvoin, mutta on niinkin käynyt.
-eri
Kun tätä ketjua lukee, niin vastaus löytyy sieltä hihnan tai flexin päästä.
Niin paljon saa lukea käytöshäiriöisistä koirista. Millainen omistaja, niin sellainen lemmikki.
Nykyään annetaan koirien tehdä tarpernsa minne sattuu. Ja minne se yksi koira nostaa jalkaa, niin sinne tulee tulee lisää hajumerkkejä.
Talon kivijalkoihin, kukkaistutuksiin, puistonpenkkeihin.
Flexejä ei osata käyttää, vaan se hihna kulkee jälkakäytävällä koko mitaltaan, niin että takaa tuleva pyöräilijä voipi kaatua pyörineen.
Tai katua ylittäessä koira vie ja nuuhkii, ja kun hihna on löysällä, niin pelaako reaktio niin ettei jää auton alle.
Ja ihmiset jotka ei väistä.
Itse kuljen kadun oikeaa reunaa, ja sitten tulee koiraihminen jonka koiran on pakko kulkea vastaan samalla puolella, mutta ei voida väistää. Edes kokonaan nurmikon puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vattuako se sinulle kuuluu. Minun koira on minun ongelma.
Ei ole. Vihaan myös sinun koiraasi, jolloin se on myös minun ongelmani.
Sinun viha ei kiinnosta ketään.-eri
Vierailija kirjoitti:
Eikö koirat pärjää yhtään yksin edes kauppareissun aikana kotona? Saatikka sitten työpäivän ajan..jos ei pärjää niin isoin syy löytyy omistajasta.
No en minä koiraani vie kauppoihin, kahviloihin tms vaikka olen yksin asuva ja käyn töissä. Hyvin on koulutettu, että ei olisi siitä kiinni. Mitä ihmettä minä veisin koiraani kahvilaan, en niin mitään. Osaa olla kotona sen ajan itsekseen. Ja koiraa voi sosiaalisoida monella tavalla kuin viemällä sinne kauppaan vaan.
Ne haluu huomiota koiran kautta
Koira koira koira...kohta nuo koira fanaatikot muuttuu itse koiriksi tota menoo..vuh vuh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu? Kauppias on toivottanut koirani tervetulleeksi kauppaan.
Keskustelkoot kauppiaan, joka on koirat sallinut, kanssa, ei muiden asiakkaiden.
Meilläkin ei missään ruokakaupassa saa koiria tuoda sisälle. Kyllähän jos kauppiaalle alkaa satelemaan valituksia niin se loppuu ja elukat jätetään kotiin.
Jaxuhali sulle, koska meillä puolestaan saa kaikkiin kolmeen. Mitä ajattelet tehdä asialle?
Onneksi minulla on aina terästettyjä koiran makupaloja taskussa. Kun katseesi harhautuu maitohyllyyn, niin namia saa koirasi.
Nettipoliisille ilmoitettu.
Ilmoita minutkin. Minä vien rotanmyrkkyä lihapullia postilaatikkoihin tolpan juureen. Se on minun tontin puolella. Loppuu tai vähenee koirien kuseminen siihen 🤣🤣🤣🤣🤣
Tuskin sulla mitään tonttia on,joku köyhä ja katkera Kelan asiakas olet.
Vierailija kirjoitti:
Koira koira koira...kohta nuo koira fanaatikot muuttuu itse koiriksi tota menoo..vuh vuh!
Alapeukuttajat vauhdissa😂
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko osallistua keskusteluun kun aiheena on koira ja valittaa että keskustellaan koirista?
Ihmettelen samaa. Ihan turhaa kiusaamista kun kaupassa on paljon ruokien hajuja eikä koira saa niitä ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Eilen luin facen koiraryhmässä ketjua missä naurettiin kun koiralla oli päässyt pökäleet kaupan lattialle.
Ihmiset sitten jakoivat omien koiriensa "vahinkoja" kauppakäytävillä lemmikkikaupoissa ja vähän muuallakin.
Mutta siellä missä koira niin siellä jätöksiä merkkauksia ymv.
En vieläkään ymmärrä miksi tämä koirien tuominen paikkoihin missä ei millään tavalla ole perusteltua, että miksi sen lemmikin kanssa pitää päästä kaikkialle.
Vaatekauppoihin, kahviloihin, virastoihin jne.
Ja ne lemmikit tuodaan vaikka ovessa olisi se kieltotarrakin.
Kyllä, kertoo kaiken keskivertokoiranomistajasta. Sotkut jätetään ilomielin muiden siivottavaksi, naureskellaan vaan. Mitään vastuuta koiran tekemisistä ei oteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ala olemaan jo kiellettyä lähes joka kaupassa? ..... Kävin aamulla lähimarketissa, niin ovella oli lappu: "Ei koirien ja kissojen kanssa sisälle".
Muilla asiakkailla voi olla allergia ja saada allergisen kohtauksen. .... Vaikka tykkään koirista ja kissoista, niin pitäs omistajalla olla sen verran järkeä, et osais ajatella muitakin.
Juujuu allergia. Hanki lääkitys. Ei yhden sairauden vuoksi voi kaikki elää.
Minulla on lääkitys. En vain haluaisi joutua käyttämään enemmän lääkkeitä sen takia, että joku ei voi olla koirastaan erossa edes kauppareissun aikaa.
Eläinhilsettä on joka paikassa ja kaupassa voi olla montakin koiranomistajaa, joista pölisee hilsettä, sun kanssa yhtä aikaa. Miksi ihmiset muualla pärjää koirien kanssa?
Et jaksaisi ottaa lääkettä? En mäkään diabeetikkona aina jaksaisi, mutta ennkaada vastuuta sairauteni hoidosta muille.
Haluaisitko ottaa enemmän lääkettä sen takia, että joku haluaa itsekkäästi vaikkapa pakottaa sut syömään sokeria, siis ihan vain ilokseen? Tai joutua pelkäämään sairaalareissua, koska jollekin vain lemmikki menee muiden ihmisten hyvinvoinnin edelle?
Aika sairas ajatusmaailma. Allergiat luonnollisesti rajoittavat mun elämää aika paljon ja lääkkeitä menee. En haluaisi joutua kaupassakin aina väistelemään. Ja ei, wolttaaminen ei ole minun asiani. Woltatkoon ne, jotka eivät ilman koiraa pääse kaupoille. Kaupat on ihmisille.
Nyt jotain rajaa pödynnpuhumiselle jopa täällä. Kukaan ei joudu sairaalaan koira-allegian takia. Ne, jotka on oikeasti todella, siis hengenvaarallisesti allergisia, kuten pähkinöille, tietää sen ja kantaa mukanaan lääkettä.
Terveisin ensiavun hoitsu, työskennellyt myös ensihoidossa.
Ei kyllä tunnu oikealta sekään ajatus että toisille saa vapaasti aiheuttaa haittaa kunhan ei niin paljon aiheuta että joutuu sairaalaan.
Nämä toiset ovat ihan itse vastuussa omasta terveydestään eivätkä voi vastia muita elämään heidän määräämällä tavalla.Jos koiranomistajalla on koiran karvoja vaatteissa ja istuu tämän allergisen viereen vaikka bussissa ja tulee sairaalareissu niin kumpi on vastuussa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa. Ihan turhaa kiusaamista kun kaupassa on paljon ruokien hajuja eikä koira saa niitä ruokia.
Kotona vasta onkin ruokien hajuja kokatessa, mutta koiralleni on omat ruoat.
Minä en kyllä tiedä, millaisissa kaupoissa oikein asioitte ja kuinka sekopäisillä alueilla asutte. Asioin säännöllisesti kaupoissa, joissa on koirakärryt tarjolla, enkä ole nähnyt koiraa kenenkään mukana kaupassa kuin kerran - ja se oli jonkun mummelin hiljainen pikkuinen tiibetinspanieli kiltisti kärryssä. Toisen kerran näin jonkun lenkkeilijän tulevan koiran kanssa aulaan nostamaan rahaa automaatista ja sitten lähtevän heti pois.
Ihmisten lemmikit eivät todellakaan pissaa ja paskanna pitkin kauppoja, ei ole mitään kaaosta, ei ole koiria maistelemassa irtokarkkeja laareista. Valtaosa ihmisistä ei edes itsekään halua tuoda lemmikkiään kauppaan! En tiedä millaisessa todellisuudessa ketjun kirjoittelijat taas oikein elävät.
Koska mä voin, niinkö? 🙈