Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koira pitää viedä kauppaan?

Vierailija
27.07.2026 |

Miksi? En keksi yhtään järkevää syytä, vaikka kuinka mietin. 

Kommentit (469)

Vierailija
221/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne ostettavat tuotteet pakataan, kun koira on omissa kärryissä? Sinne koiran sekaan? 

Entäpä jos joudut vaihtamaan tuotteen, ja vaihtamaan toiseen. Onko reilua muille asiakkaille, että tuote on pyörinyt koirasi kanssa?

Entäpä jos kassalla joudut jättämään jonkin tuotteen pois, niin tuleeko kauppiaalle hävikkiä  vai onko tuote sinun mielestäsi vielä myyntikelpoinen? 

Vierailija
222/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä väliä kerran jos se koira on hyväkäytöksinen eikä pidä mitään meteliä tai sotke yms ja istuu kiltisti siinä koirakärryssä? Vai ajatellaanko tässä automaattisesti että kaikki koirat paskoo ja likaa kaiken ja syö hyllyiltä ja nuolee ruokia? Aika monta kertaa tullut todistettua että on lapsia tai muuten vaan sikamaisia ihmisiä jotka tekee jotain noista. Enemmän se kirkuva lapsi rasittaa ja onhan noita nähty kun silmä välttää niin jonkun rakkauden hedelmä on tonkimassa kuolaisilla sormilla irtokarkkilaareja. 

Vertailun vuoksi vain että onko se koira kärryissä nyt sittenkään niin likainen ja häiritsevä ja ällöttävä?

Kyllä se koira on oksrttava, erityisesti ruokakaupassa. 

Lapsista ei lähde kuutiokaupalla karvaa. Lapset ovat kaupalle tulevaisuuden asiakkaita, koirat eivät. Koirat voivat myös karata kärrystä, olen nähnyt. Suurin osa koirista on huomattavasti huonommin koulutettuja kuin omistajansa luulevat eivätkä todellakaan esim lopeta haukkumista käskystä.

Huom! Myös aikuiset ihmiset lääppivät irtokarkkeja ja paistopistetuotteita paljain käsin nenän kaivamisen jälkeen. Oksettavin näkemäni oli mummoikäinen nainen, joka maistoi karkkia ja pisti karkin lopun takaisin laariin. (Kiitos tuon mummelin, en ole tuon jälkeen ostanut irtiksiä)

Varmaan myös sanoit asiasta mummolle ja kaupan henkilökunnalle!? Ai et, miksi?

Itseasiassa yökötti niin oaljon, että sanoin asiasta sille mummelile ("mä halusin vain maistaa" oli selitys). Myyjälle kerroin ja näytin mihin laariin tekareiden puolittama karkki oli joutunut. En jäänyt seuraamaan mitä toimenpiteitä asialle tehtiin. 

Laari poistetaan, tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on aina yhtä hilpeitä keskusteluja, ihmiset kiljumassa kitarisat punaisina, miksi koiria ei saa ottaa mukaan sinne, tänne yai tonne ja siitä huolimatta koirat  saa ottaa mukaansa yhä useampaan paikkaan 👍 

Mahtava seurata, kun ne on tukehtua raivoonsa 😂😂😂

Tämä selvä. Eli sitä tarvetta ei ole koiran mukaan ottamiselle. On vain tarkoitus ärsyttää, ja näyttää koska mä voin. 

Tämä varmasti on asian suola useimmille. Päästä ärsyttämään. 

Normaali ihminen osaa järjestää asiat niin, ettei koiraa tarvitse ottaa kauppaan mukaan. 

Vierailija
224/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä väliä kerran jos se koira on hyväkäytöksinen eikä pidä mitään meteliä tai sotke yms ja istuu kiltisti siinä koirakärryssä? Vai ajatellaanko tässä automaattisesti että kaikki koirat paskoo ja likaa kaiken ja syö hyllyiltä ja nuolee ruokia? Aika monta kertaa tullut todistettua että on lapsia tai muuten vaan sikamaisia ihmisiä jotka tekee jotain noista. Enemmän se kirkuva lapsi rasittaa ja onhan noita nähty kun silmä välttää niin jonkun rakkauden hedelmä on tonkimassa kuolaisilla sormilla irtokarkkilaareja. 

Vertailun vuoksi vain että onko se koira kärryissä nyt sittenkään niin likainen ja häiritsevä ja ällöttävä?

Lapsista ei lähde kuutiokaupalla karvaa. Lapset ovat kaupalle tulevaisuuden asiakkaita, koirat eivät. Koirat voivat myös karata kärrystä, olen nähnyt. Suurin osa koirista on huomattavasti huonommin koulutettuja kuin omistajansa luulevat eivätkä todellakaan esim lopeta haukkumista käskystä.

Huom! Myös aikuiset ihmiset lääppivät irtokarkkeja ja paistopistetuotteita paljain käsin nenän kaivamisen jälkeen. Oksettavin näkemäni oli mummoikäinen nainen, joka maistoi karkkia ja pisti karkin lopun takaisin laariin. (Kiitos tuon mummelin, en ole tuon jälkeen ostanut irtiksiä)

Varmaan myös sanoit asiasta mummolle ja kaupan henkilökunnalle!? Ai et, miksi?

Itseasiassa yökötti niin oaljon, että sanoin asiasta sille mummelile ("mä halusin vain maistaa" oli selitys). Myyjälle kerroin ja näytin mihin laariin tekareiden puolittama karkki oli joutunut. En jäänyt seuraamaan mitä toimenpiteitä asialle tehtiin. 

Laari poistetaan, tietenkin.

Toivottavasti. En kuitenkaan jäänyt seuraamaan tilannetta.

Vierailija
225/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sulle kuuluu? Kauppias on toivottanut koirani tervetulleeksi kauppaan.

Keskustelkoot kauppiaan, joka on koirat sallinut, kanssa, ei muiden asiakkaiden. 

Meilläkin ei missään ruokakaupassa saa koiria tuoda sisälle.  Kyllähän jos kauppiaalle alkaa satelemaan valituksia niin se loppuu ja elukat jätetään kotiin. 

Jaxuhali sulle, koska meillä puolestaan saa kaikkiin kolmeen. Mitä ajattelet tehdä asialle? 

Onneksi minulla on aina terästettyjä koiran makupaloja taskussa. Kun katseesi harhautuu maitohyllyyn, niin namia saa koirasi.

Nettipoliisille ilmoitettu.

Ilmoita minutkin. Minä vien rotanmyrkkyä lihapullia postilaatikkoihin tolpan juureen.  Se on minun tontin puolella.  Loppuu tai vähenee koirien kuseminen siihen  🤣🤣🤣🤣🤣

Olet sairas.

Mutta vähän ohiksena: en ymmärrä miksi ihmiset antaa koirien pissiä toisten postilaatikon juureen. Se on aika hemmetin helppoa opettaa, että siihen ei pissitä. Nämä ihmiset aiheuttavat itse koiravihaa, kun eivät yhtään katso mihin koiransa jätöksiä tekevät.

Vierailija
226/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noita kärryjä ole rajoitettu vain koirille? Ei ole kyllä varmaan tieto. Kai ne siat ja lampaat voi yhtä hyvin tulla kauppaan, kunhan nostetaan kärryyn ja osaavat käyttäytyä niin etteivät häiritse muita asiakkaita ja ovat opetettu sisäsiisteiksi.

Seuraavaksi hevosella ratsastaen kauppaan. Helppoa kuin heinäntekeko. IIHAHAA!

Kyllä. Koska kauppaan ei pääse muulloin kuin kesken ratsastuslenkin.

Ja eihän sitä voisi jättää kaupan ulkopuolellekaan. 

Vierailija
227/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ylittää ne rajat koirineen. Jos koira saa tulla kauppaan, mutta ei koskea elintarvikkeisiin, niin sitten sinne jopa pissataan, pakataan tai nuuhkitaan elintarvikkeita. Jos koira saa tulla bussiin ja istua lattialla, niin koiria näkee penkeillä. Hotelliin saa tulla koira lattialle, niin ne otetaan sänkyyn. Yms. Ylimielisyyttä ja sitten ihmetellään miksi toiset ei tykkää. 

Vierailija
228/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa koirista ja ihmisistä on oksettavia näidenkin takia kauppojen hinnat jatkaa nousuaan, osa ei osaa eikä halua pitää huolta hygieniastaankaan. 

Vierailija
229/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei niitä koiraryntäyksiä näy eli pysynyt vielä maltillisena, niin mietin että miksi valtaosa koiranomistajia kuitenkin pärjää lemmikkiensä kanssa.

Miksi ne lemmikit pitää inhimillistää? Miksi ne eivät vain voi olla lemmikkejä. Sehän ei pois sulje sitä, että voivat olla perheenjäseniä.

Ihmiset päättävät ja ajattelevat jo koiriensa puolesta.

Olen aivan varma jos koiralta kysyttäisiin, niin se sanoisi että vie minut kunnon lenkille ja anna hyvä ihminen minun elää koiran elämää. 🥲

Vierailija
230/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä ihmiset sinkkuja, jotka "joutuvat" ottamaan sen koiransa aina ja kaikkialle mukaansa. Ollessaan kotona, lenkillä tai lomamatkalla?

Koska mietin että jos pariskuntana tai kaverin kanssa reissaa tai lenkkeilee, niin eikö se kumppani tai kaveri voisi siksi aikaa jäädä "koirasitteriksi", ja antaa sen koiran tehdä mitä koiran elämään kuuluu, haistella ja jättää niitä hajumerkkejä. 

Vierailija
231/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska käytän koiran samalla lenkillä kun käyn kaupassa, katsos kun kaikki ei ole työttömiä loisia joilla on kaikki päivät aikaa käyttää koiraa tai käydä kaupassa.

Miksi alat heti haukkumaan ja tekemään lapsellisia oletuksia? Mikä vika on asiallisessa keskustelussa?

Koiraihmisenä on todettava, että tosi monet kanssa koiraihmiset on idiootteja.

Olen itse työssäkäyvä ja koiralenkit ja kauppareissut on aina olleet erikseen. Järjestely ja organisointikysymys.

Vierailija
232/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä ihmiset sinkkuja, jotka "joutuvat" ottamaan sen koiransa aina ja kaikkialle mukaansa. Ollessaan kotona, lenkillä tai lomamatkalla?

Koska mietin että jos pariskuntana tai kaverin kanssa reissaa tai lenkkeilee, niin eikö se kumppani tai kaveri voisi siksi aikaa jäädä "koirasitteriksi", ja antaa sen koiran tehdä mitä koiran elämään kuuluu, haistella ja jättää niitä hajumerkkejä. 

Saatan poiketa kaupassa koiralenkillä ostamassa jotain pientä. Hoituu kaksi asiaa yhtäaikaa.

Vierailija
233/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska käytän koiran samalla lenkillä kun käyn kaupassa, katsos kun kaikki ei ole työttömiä loisia joilla on kaikki päivät aikaa käyttää koiraa tai käydä kaupassa.

Miksi alat heti haukkumaan ja tekemään lapsellisia oletuksia? Mikä vika on asiallisessa keskustelussa?

Olen itse työssäkäyvä ja koiralenkit ja kauppareissut on aina olleet erikseen. Järjestely ja organisointikysymys.

Mulla kauppa 2 km:n päässä. Siitä tulee hyvä lenkki koiran kanssa ja samalla hoituu ostokset. Reppu selkään vaan.

Vierailija
234/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kauppa 2 km:n päässä. Siitä tulee hyvä lenkki koiran kanssa ja samalla hoituu ostokset. Reppu selkään vaan.

Niin mullakin. Silti se koiralenkki on erikseen. Ei tulisi mielenkään jättää koiraa yksin kaupan ulkopuolelle eikä kyllä ottaa kauppaakaan.

Vierailija
235/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne ostettavat tuotteet pakataan, kun koira on omissa kärryissä? Sinne koiran sekaan? 

Entäpä jos joudut vaihtamaan tuotteen, ja vaihtamaan toiseen. Onko reilua muille asiakkaille, että tuote on pyörinyt koirasi kanssa?

Entäpä jos kassalla joudut jättämään jonkin tuotteen pois, niin tuleeko kauppiaalle hävikkiä  vai onko tuote sinun mielestäsi vielä myyntikelpoinen? 

Koira on kärryssä ja minulla ostoskori kädessä ostoksia varten. Ostoskoriin kerään mitä tarvitsen ja sitten kassalle. Jos ja kun koiran joutuu ottamaan kauppaan mukaan ei olla jouluostoksilla vaan hakemassa ihan siihen koriin mahtuva määrä.

Vierailija
236/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sulle kuuluu? Kauppias on toivottanut koirani tervetulleeksi kauppaan.

Keskustelkoot kauppiaan, joka on koirat sallinut, kanssa, ei muiden asiakkaiden. 

Meilläkin ei missään ruokakaupassa saa koiria tuoda sisälle.  Kyllähän jos kauppiaalle alkaa satelemaan valituksia niin se loppuu ja elukat jätetään kotiin. 

Jaxuhali sulle, koska meillä puolestaan saa kaikkiin kolmeen. Mitä ajattelet tehdä asialle? 

Onneksi minulla on aina terästettyjä koiran makupaloja taskussa. Kun katseesi harhautuu maitohyllyyn, niin namia saa koirasi.

Nettipoliisille ilmoitettu.

Ilmoita minutkin. Minä vien rotanmyrkkyä lihapullia postilaatikkoihin tolpan juureen.  Se on minun tontin puolella.  Loppuu tai vähenee koirien kuseminen siihen  🤣🤣🤣🤣🤣

Olet sairas.

Mutta vähän ohiksena: en ymmärrä miksi ihmiset antaa koirien pissiä toisten postilaatikon juureen. Se on aika hemmetin helppoa opettaa, että siihen ei pissitä. Nämä ihmiset aiheuttavat itse koiravihaa, kun eivät yhtään katso mihin koiransa jätöksiä tekevät.

Mulle on käsittämätöntä, että oikeasti ei nähdä siinä ongelmaa, että koira päästetään jonkun pihaan tekemään jätökset. Montakohan istutusta tänäkin vuonna on kuollut koiran kusien vuoksi? 

Eikä koiran omistajia kiinnosta yhtään, ylimielisesti vaan toteavat, että koira lannoittaa. Juu, ei tarvi kannoittaa mun pihassa yhtään mitään. Niitä koiria kun käy joka hiton päivä kymmenen kahdesti, niin kyllä pieni puska kärsii. Täydellistä toisten omaisuuden halveksuntaa. 

Vierailija
237/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit jättänyt koirulin ostamatta kun se noin sua vaivaa

Sinut sydämetön ministeri. Sinut olisi saanu vanhempasi jättää siittämättä. Tuollainen idiootti ei ansaitse oikeutta elää.🖕🖕🖕

Vierailija
238/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koirarattaat. Siis ihan sellaiset koirille tarkoitetut "lastenvaunut". Koira on siellä tiheän verkon sisällä. Moni ei edes tajua, että kärryissä on koira tai kaksi.

Näitä siis käytän kun matkustan koirineni julkisissa ja yövytään hotelleissa/laivassa. Tosi kätevät.

Vierailija
239/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mullakin. Silti se koiralenkki on erikseen. Ei tulisi mielenkään jättää koiraa yksin kaupan ulkopuolelle eikä kyllä ottaa kauppaakaan.

Minä otan kauppaan, kun se kauppiaalle sopii. 

Vierailija
240/469 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan poiketa kaupassa koiralenkillä ostamassa jotain pientä. Hoituu kaksi asiaa yhtäaikaa.

Mitäpä jos lähikaupoissa olisi koirat kieltävä tarra, niin hakeutuisitko kaiken uhalla "koira"kauppaan vaikka sinne olisikin pidempi matka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme