Sappikivipotilasta ei suostuttu uudelleen tutkimaan, vaan pistettiin psykiatriselle. Päätyi laajennettuun itsemurhaan
Siis mikä Suomen terveydenhoitoa vaivaa? Ihmistä ei suostuta tutkimaan ja jälkikäteen vähätellään, että kun potilas ei ollut keltainen. Ei siinä heti tule keltaisuutta ja sappikivikohtausten luonne onkin just sitä, että kovat kivut tulee ja menee, niinkuin tällä naisella. Ne kivut on tosi kovat oikeasti! Hänellä oli jo todettu sappikivet 10 päivää aiemmin, kun hakeutui taas päivystykseen ja hänet pistetään psykiatriselle!
https://www.is.fi/perhe/art-2000011991561.html
"Joulukuun 14. päivä vuonna 2018 vatsan ultraäänitutkimuksessa Kaisalla todettiin kolme sappikiveä, mutta ei muita poikkeavuuksia. Sappikiviä ei operoitu. Kaisalle varattiin kontrolliaika, jonka hän itse perui.
Kivut yltyivät niin sietämättömän koviksi, että Kaisa piti viedä sairaalaan. Sinne jouduttiin lähtemään myös perheen viimeisen yhteisen jouluaaton iltana.
Kaisan vastaanotti psykiatrinen sairaanhoitaja, päivystävänä lääkärinä oli lääketieteen kandidaatti. Papereihin on kirjattu, että Kaisa tuli hoitoon voimakkaan vatsakivun vuoksi, mutta uusia vatsan alueen tutkimuksia ei tarvita.
”Keskustelussa potilaasta syntyi voimakkaan ahdistunut vaikutelma. Varsinaista psykoottisuutta ei todettu, mutta kivun voimakas kokemus ja myös oma vahva epäily raskasmetallimyrkytyksestä viittasivat realiteetintajun häiriintymiseen.”
Kaisa lähetettiin kolmeksi viikoksi psykiatriselle osastolle diagnooseilla vaikea-asteinen masennustila ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.
Vasta kuolonkolarin jälkeen tehdyssä ruumiinavauksessa paljastui, että yksi Kaisan sappikivistä oli kiilautunut sappitiehyeeseen.
– Olin vihainen. Tämä asia olisi ollut hoidettavissa, Antti sanoo.
Kaisan isä laati valituksen Valviraan. Kaisaa hoitaneet lääkärit selittivät, etteivät he osanneet epäillä tiehyen ongelmia, sillä Kaisa ei kuulunut tyypilliseen riskiryhmään ja häneltä puuttui ominainen oire, keltaisuus. Lääkärit kuvailivat Kaisaa ”haastavaksi” potilaaksi.
Valviran mukaan Kaisan hoidossa ei tehty virheitä."
"Seitsemän vuotta sitten suomalainen perheenisä menetti hetkessä kaiken. Hänen vaimonsa surmasi itsensä ja parin kaksi pientä poikaa. Kun mies sai vaimonsa puhelimen auki, paljastuivat musertavat päiväkirjamerkinnät ja hirmuteon lohduton motiivi. Nyt perheensä menettänyt mies kertoo koko tarinan. Hän uskoo, että äidin ja lasten kuolema olisi voitu estää."
Kommentit (1184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Kun artikkelin lukee, tämä Kaisa itse keksi syyksi joskus ottamansa rokotteen. Eli latvakakkonenhan se.
Hän keksi tämän syyksi, koska lääkärit eivät keksineet syyksi sappikipuja.
Eiköhän meillä ole lääkärit sitä varten, että he osaavat diagnosoida ja hoitaa potilaan.
Kaisan tapauksessa näin ei käynyt, vaan sappikivien löytämisen jälkeen, sappikivuissa päivystykseen tullut Kaisa passitettiinkin psykiatriselle.
Siinä päivystystilanteessa on varmastikin arvioitu, että nuppivika on akuutti ja vaatii hoitoa. Sehän oli siellä kolme viikkoa, eli selvästikin oireillut voimakkaasti. Oliko tahdonvastaisessa jopa vai jäikö omasta tahdostaan sairaalaan. Olisi varmastikin päässyt myöhemmin leikkaukseen, jos oireita olisi esiintynyt ja dg olisi päästy tekemään. Tämän tapauksessa nuo mentaalipuolen ongelmat vaikeutti tilannetta. Se mikä tapahtumien ajoittuminen tämän jälkeen on, jää epäselväksi.
Kolme viikkoa psyk osastolla viittaa kyllä voimakkaaseen itsetuhoisuuteen. Ei pelkkien foliohattuteorioiden vuoksi noin kauaa pidetä.
Tässä onkin mielenkiintoinen juttu. Koska lähettävä lääkäri on tehnyt M1-lähetteen, tästä kolmen päivän päästä kahden eri lääkärin on pitänyt tehdä pakkohoitopäätös (olettaen, ettei ole itse halunnut olla osastolla vapaaehtoisesti). Yhtä kaikki, jos diagnoosina on vaikea masennus, tai jokin muu vakava mt-ongelma, niin lain mukaan tästä pitäisi lähteä automaattisesti LaSu ja sosiaalitanttojen pitäisi tutkia onko lasten kehitys vaarassa.
- Eri
Artikkelissa jätetään olennaisia sanomatta ja jokainen voi miettiä miksi näin. Jos/kun on tuolta psykiatriselta pääsynsä jälkeen oireillut, on sisko ilmeisesti tehnyt lasun tuon jälkeen. Eivät ole ehtineet reagoida siihen. Miten voi olla, että tuo mies väittää, ettei tiennyt itsetuhoisista ajatuksista, koska jotakin tietoahan hänkin on tuon lähes kuukauden lataamojakson jälk. pakostakin saanut. Eikö sisko ilmoittanut tuosta lasusta miehelle.
Totta, joskin LaSu olisi pitänyt lähteä jo lääkärin toimesta (tai kenen tahansa alalla toimivan toimesta) https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2007/417#chp_1 ... ja käytännössä esimerkiksi yksi itsetuhoinen yritys tarkoittaa sitä, että lääkäri ottaa ajokortin pois ja tekee myös LaSun. Eli jokin tuossa artikkelissa tosiaan mättää.
Autoa ei ajeta kortilla.
Nykyisin, jos kieltäytyvät tutkimasta, potilas voi mennä tutkituttamaan vaivansa toiseen EU maahan, joka lähettää laskun Suomelle.
Laajennettu itsemurha, eli teki useampaan kertaan.
Samoin kävi pihassa kyykäärmeelle kun jäi kolmesti "vahingossa"'ajoleikkurin alle ennen kun lensi terästä riekaleina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt hoitaa kunnolla tuo sappikivi-tilanne. Iso, kohtalokas moka. Toisella kipuja ja annettiin vain olla ja kärsiä kivuista tutkimatta ja hoitamatta.
Hän itse tuli siihen tulokseen että kyse on rokotusmyrkytyksestä. Vaikea harhaluuloista on väkisin hoitaa.
Käsittääkseni hän olisi ollut valmis ottamaan hoitoa vastaan rokotusmyrkytykseen, esitti sen vaihtoehtona, kun mitään ei havaita. Muutenhan hän ei olisi edes mennyt lääkäriin.
Oma kokemus on se, että olen taipunut pariksi vuodeksi mt-potilaaksi, koska muuten ei saanut mitään hoitoa tai tukia. No, ei sitä hoitoa saa vieläkään, tappelen asiasta edelleen. Olen ollut jo vuosia työkyvytön ja tk käsittelee asiaa oirekoodilla kahdennettatoista vuotta. Kivut onnistuin hoitamaan itse vaihtoehtoisin hoidoin (rasitus vähennetty sopivaksi, magnesium kalsium jne) , kun ei ollut fyysistä kiveä painamassa tiehyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas sosiaalipuoli mokannut. Jos häneen olisi laitettu enemmän resursseja, hän olisi hengissä.
Ihan taloudelliseltakin kannalta menetettiin ahkera ja tunnollinen työntekijä. Jos mietitään vain rahaa. Menetettiin myös kaksi tulevaa veronmaksajaa. Isänkin työkyky todennäköisesti alentunut.
Mitä tässä tapauksessa olisi muka voinut enempää tehdä? Nainen lähetettiin hoitoon, sappikivet oli todettu, mutta kieltäytyi niiden hoidosta, koska ei uskonut kipujen syyn olevan siinä.
Mitä vielä voisi muka tehdä?
Hän ei kieltäytynyt niiden hoidosta. Lue juttu.
Hänet olisi pitänyt tutkia sappikivipotilaana siinä päivystyksessä, kun sappikivikohtauksessa marssi sisälle. Häntä ei tutkittu, vaan pistettiin sappikivuissa kolmeksi viikoksi psykiatriselle osastolle.
Sinne psykiatriselle ei ketään pistetä kovinkaan helpolla. Tässä on jotain muutakin, miksi sinne psykiatriselle on päätynyt. Onko ollut jo tässä vaiheessa itsetuhoinen. Mikään foliohattuteoriakaan ei riitä kolmen viikon hoidon syyksi
Itsetuhoistakin sappikivipotilasta pitää hoitaa sappikivien takia! Miten tämä on monelle niin vaikea tajuta?
Missä logiikka? Haluatko itse, että sinulle lääkäri sanoo: "emme anna sinun tehdä itse*urhaa, koska haluamme tap*aa sinut hoitamattomiin sappikiviin"?
Miten häntä voidaan hoitaa, jos hän ei mene hänelle annetulla vastaanotto ajalle, jossa mietitään hoitopolku?
Miten voidaan hoitaa potilasta, jonka mielestä vaivan syy ei ole sappikivet,vaan erilaiset rokotussalaliitot ja myrkytykset.
Ei sellainen potilas ole hoitomyönteinen, ja jos hän ei itse hoitoon hakeudu, ei häntä voi kotoakaan pakolla hakea.
Jopa hänen aviomiehensä sanoi, että hän oli hyvin vakuuttava. Ilmeisesti jopa mies on ollut neuvoton vaimonsa sairauden edessä.
Ei tuossa tarvita mitään hoitopolkujen miettimistä. Vain sen että lääkäri kirjoittaa lähetteen leikkaukseen ja sairaala ilmoittaa kun voidaan leikata. Reseptin kipulääkkeelle voi kirjoittaa myös heti kun todetaan sappikivet. Kaikki muu on täysin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se että oireiden perusteella on jo lähdetty sappikiviä tutkimaan, mutta on sitten pelkän keltaisuuden perusteella päätetty ettei ne voivat olla syynä, on selvästi alidiagnosointia, eli puutteellista tutkimista!"
Ei, vaan kun lääkäreistä tehtiin valitus, niin heidän vastine oli se, että eivät epäilleet sappikiviä siinä päivystyksessä sen takia, koska potilas ei ollut keltainen.
Sappikivet oli kuitenkin todettu jo aiemmin, eivätkä ne aiheuta keltaisuutta kuin loppuvaiheesssa, kun maksan toiminta on estynyt, mikäli sappikiviä on sappitiehyessä jumissa estäen maksan toiminnan.
Siis tosi paska selitys, miksi sappikivipotilas pistetäänkin psykiatriselle, kun ei ollut keltainen.
Se psykitariselle laiton syy on ollut Kaisan käytös siellä päivystyksessä.
Ja ihan pikkujutusta ei ollut kyse, kun meni kolme viikkoa psykiatrisella. Jopa mun itsemurhaa yrittänyt tuttu pääsi viikossa pois.
No nehän työnnetään heti ulos. Mutta jos olet periaatteessa mt-terveen rajoissa, mutta hoitotaho on vakuuttunut, että olet sairas niin sinua pidetään siellä helpommin. Ja lääkitys on voinut vaikuttaa miten tahansa.
Minulle on tehty persoonallisuushäiriökartoitus, vaikka vakuutin sitä ennen, ettei mitään häiriötä ole. No, testin jälkeen psykiatrikin oli sitä mieltä, ettei ole. Mutta oli hyvin vahva epäilys hänellä sitä ennen. Ihan turha siinä on selittää, että ei mulla mitään ole. Kaikki laitetaan sairaudentunnottomuuden piikkiin. Sekin, että selittää, ettei ole masennusta, menee sairaudentunnottomuuteen ja siihen, että lääkärin mielestä skarppaa vastaanotolla. Jos vastapuoli on vakuuttunut siitä, että olet mt-ongelmainen, ihan mikä tahansa sanomasi voidaan kääntää narratiiviin sopivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin, jos kieltäytyvät tutkimasta, potilas voi mennä tutkituttamaan vaivansa toiseen EU maahan, joka lähettää laskun Suomelle.
Kannattaa käydä lukemassa Kelan jakamaa tietoa, jos suunnittelee lähtevänsä tutkimuksiin toiseen Eu maahan: https://www.kela.fi/hoitoon-hakeutuminen-ulkomaille-tai-suomeen
Kelan sivuilla mainitaan vain hoito. Ei mitään mainintaa tutkimuksista ja se hoidon korvattavuuskin on kyseenalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas sosiaalipuoli mokannut. Jos häneen olisi laitettu enemmän resursseja, hän olisi hengissä.
Ihan taloudelliseltakin kannalta menetettiin ahkera ja tunnollinen työntekijä. Jos mietitään vain rahaa. Menetettiin myös kaksi tulevaa veronmaksajaa. Isänkin työkyky todennäköisesti alentunut.
Mitä tässä tapauksessa olisi muka voinut enempää tehdä? Nainen lähetettiin hoitoon, sappikivet oli todettu, mutta kieltäytyi niiden hoidosta, koska ei uskonut kipujen syyn olevan siinä.
Hänet olisi pitänyt tutkia sappikivipotilaana siinä päivystyksessä, kun sappikivikohtauksessa marssi sisälle. Häntä ei tutkittu, vaan pistettiin sappikivuissa kolmeksi viikoksi psykiatriselle osastolle.
Sinne psykiatriselle ei ketään pistetä kovinkaan helpolla. Tässä on jotain muutakin, miksi sinne psykiatriselle on päätynyt. Onko ollut jo tässä vaiheessa itsetuhoinen. Mikään foliohattuteoriakaan ei riitä kolmen viikon hoidon syyksi
Itsetuhoistakin sappikivipotilasta pitää hoitaa sappikivien takia! Miten tämä on monelle niin vaikea tajuta?
Missä logiikka? Haluatko itse, että sinulle lääkäri sanoo: "emme anna sinun tehdä itse*urhaa, koska haluamme tap*aa sinut hoitamattomiin sappikiviin"?
Miten häntä voidaan hoitaa, jos hän ei mene hänelle annetulla vastaanotto ajalle, jossa mietitään hoitopolku?
Miten voidaan hoitaa potilasta, jonka mielestä vaivan syy ei ole sappikivet,vaan erilaiset rokotussalaliitot ja myrkytykset.
Ei sellainen potilas ole hoitomyönteinen, ja jos hän ei itse hoitoon hakeudu, ei häntä voi kotoakaan pakolla hakea.
Jopa hänen aviomiehensä sanoi, että hän oli hyvin vakuuttava. Ilmeisesti jopa mies on ollut neuvoton vaimonsa sairauden edessä.
Ai miten voidaan hoitaa? No siinä päivystyksessä oltaisiin otettu tämä sappikipuinen potilas sisään ja oltaisiin ultrattu vatsa ja todettu, että oho, täällähän on kiviä. Ja ois pitäny ottaa verikokeet, että onko arvot koholla.
Tämä potilas ITSE HAKEUTUI SAPPIKIVUISSAAN PÄIVYSTYKSEEN HOITOON, EIKÄ HÄNTÄ SUOSTUTTU OTTAMAAN SISÄÄN JA TUTKIMAAN VATSAA. Miten vaikeaa tämä on nyt ymmmärtää!
Oma kokemus on se, että asioihin tartutaan vasta, kun valittaa hyvinvointialueelle, koska siellä käsitellään palautteet ja ne johtavat aina edes johonkin. Juuri tänään sain puhelun viikko sitten jättämäni negatiivisen palautteen vuoksi ja sovittiin aika fysioterapeutin kotikäynnille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa tarvita mitään hoitopolkujen miettimistä. Vain sen että lääkäri kirjoittaa lähetteen leikkaukseen ja sairaala ilmoittaa kun voidaan leikata. Reseptin kipulääkkeelle voi kirjoittaa myös heti kun todetaan sappikivet. Kaikki muu on täysin turhaa.
Niin just. Sappirakon poistoleikkaukset tehdään liukuhihnalta. Potilaalle annetaan leikkausaika ja odotusajaksi särkylääkettä. Ei mitään hoitopolkuja suunnitella.
Ja päivystyksessä pitää hoitaa vatsakipuinen sappikivipotilas, eikä lähettää psykiatriseen hoitoon horinoineen.
Vierailija kirjoitti:
"Kaisan puhelimen muistiinpanoista löytyy 36 merkintää otsikolla En kestä enää kipuja. Hän koki, ettei kukaan ymmärtänyt, millaista niiden kanssa oli elää.
Kokonaisvaltaista, kuin kyljet olisi sisältä valettu bensalla ja sytytetty hitaalle liekille, kipu kun sydän yrittää pelastaa kehon ja sen kipu ylettää vihlovana kaulalle ja alaleukaan kohtausta enteillen, kun kaikki päivän energia menee sietämisen ja keho on niiiin väsynyt, että tekisi mieli kävellä silmät kiinni pelkästään luomien väsymyksestä. Selkäfileissä juilii ja liekehtii, sekin on kuin joku pensselöisi happoliuoksella; ei terävää vaan valelevaa kipua. Tunne, että kaikki sisäelimet vuorotellen särkevät. Kieli on turvonnut ja suussa on jatkuva pistävä metallin tai asetonin maku, mikä on jo yksistään hirveää. Kun yritän pysyä arjen syrjässä, mutta muiden päivittäisistä tapahtumista on tullut kivun kanssa täysin merkityksettömiä. Sieluni huutaa apua, mutta kukaan ei kuitenkaan ymmärrä kivun määrää.
Lääkärit eivät kyenneet auttamaan Kaisaa, joka haki heiltä epätoivoisesti apua. Antti uskoo, että uupumustausta painoi vaakakupissa paljon, liikaa.
"Potilaan kivuissa vaikutti olevan vahva psyykkinen komponentti", papereissa luki ja suositeltiin kasvattamaan mielialalääkkeiden määrä.
Kivuttomiakin päiviä oli. Silloin Kaisa omistautui perheelleen."
Ihan tyypillistä sappikivikipua! Ja potilas leimataan mt-potilaaksi.
Tuo on tyypillistä. Itselläni oli niin pahat refluksioireet, etten pystynyt edes kunnolla kävelemään. Ahdistusdiagnoosiahan sieltä tuli.
Myöhemmin onnistuin itse diagnosoimaan refluksin ja muilta siitä kärsiviltä löytyi netistä hyvät hoitovinkit. Kun oireet hävisivät, hävisi toki myös ahdistus oireista.
Pahin tapaus tätä laatua oli varmaan BB Nino, joka kuoli sydänoireisiin psykiatrisella osastolla. Oireet oli siis kuitattu psyykkisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpostihan hänet siinä päivystyksessä olisi hoidettu. Potilas hakeutui saamaan hoitoa sappikivikipuihinsa, mutta eivät uskoneet potilasta. Eivät edes tutkineet potilasta. Iso moka.
Mitä muuta potilas voi muka tehdä? Hän hakeutuu hoitoon, mutta häntä ei tutkita eikä hoideta.
"Ei sellainen potilas ole hoitomyönteinen, ja jos hän ei itse hoitoon hakeudu, ei häntä voi kotoakaan pakolla hakea."
Tässä tapauksessa ei kotoa pakolla tarvinnutkaan hakea, sillä potilas itse meni päivystykseen sappikivikivuissaan. Ei tutkittu, ei hoidettu. End of story.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt hoitaa kunnolla tuo sappikivi-tilanne. Iso, kohtalokas moka. Toisella kipuja ja annettiin vain olla ja kärsiä kivuista tutkimatta ja hoitamatta.
Hän itse tuli siihen tulokseen että kyse on rokotusmyrkytyksestä. Vaikea harhaluuloista on väkisin hoitaa.
Käsittääkseni hän olisi ollut valmis ottamaan hoitoa vastaan rokotusmyrkytykseen, esitti sen vaihtoehtona, kun mitään ei havaita. Muutenhan hän ei olisi edes mennyt lääkäriin.
Oma kokemus on se, että olen taipunut pariksi vuodeksi mt-potilaaksi, koska muuten ei saanut mitään hoitoa tai tukia. No, ei sitä hoitoa saa vieläkään, tappelen asiasta edelleen. Olen ollut jo vuosia työkyvytön ja tk käsittelee asiaa oirekoodilla kahdennettatoista vuotta. Kivut onnistuin hoitamaan itse vaihtoehtoisin hoidoin (rasitus vähennetty sopivaksi, magnesium kalsium jne) , kun ei ollut fyysistä kiveä painamassa tiehyttä.
Koittakaapa nyt jo unohtaa tuo pharma joka vaan myrkyttää teitä ja etsikää avaimet terveyteen muualta.
1. paasto: keho on itsensä korjaava organismi, kun kuormituksen vähentää nollaan eikä mätä teollisuuspaskaa suoleensa, joka tukkii ja myrkyttää suonet ja vie kaiken energian. Suurin osa lääketieteenkin hoitojen parantavasta vaikutuksesta perustuu oikeasti paastoon, esim. leikkauksista toipuminen, syövän hoito, ym. Kun ruokahalu menee tai sitä rajoitetaan muuten, keho saa energiansa käyttöön paranemiseen.
2. terve liikunta: tämä parantaa sydämen terveyttä, verenkiertoa, jotka ovat elintärkeitä kaikille elintoiminnoille. Lisäksi hapenottokyky ja hapen määrä lisääntyvät merkittävästi kun on hapekkaassa ulkoilmassa tekemässä ihan mitä tahansa. Verenpaine paranee. Kaikki kehonosat voivat paremmin, kun ihminen liikkuu kevyesti joka päivä
3. päihteettömyys, uni: kehon lietsominen stressiin keinotekoisesti stimulanteilla kuten energiajuomat ja kahvit tuhoavat palauttavat yöunet ja lisäksi haittaavat tervettä aineenvaihduntaa päivällä. Lopettakaa nämä. Jos on pakko jotain niin vihreä tee, mutta mielellään ei sitäkään ympäri vuoden.
Myös sappikivet sun muut vaivat korjaantuvat kyllä pikkuhiljaa kun alatte kuuntelemaan kehoanne, kunnioittamaan sitä ja etsimään tietoa, mikä voisi näihin auttaa luonnonmukaisista keinoista. Kiinalainen lääketiede on pitkään hoitanut kaikenlaisia vaivoja ja esimerkiksi diabetesta ei ole sen mukaan olemassakaan, on vain kyse nestetasapainon häiriöistä, joka johtuu liiallisesta sokerista ja liian vähäisestä nesteestä kehossa. Molempiin näihin voi vaikuttaa ilman lääkitystä: nesteytystä lisäämällä ja sokeria vähentämällä. Jne. Naturopatia, ayrveda ja kiinalainen lääketiede tuntevat kyllä kaikkiin ongelmiin ratkaisut. Ei tarvitse tapattaa kehoaan pharmassa. Mutta kaikista tärkeimmät ovat nämä: kohtuullinen ja terveellinen syöminen, paastoaminen, liikunta, uni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valoja tauluun. Kukaan ei tapa itseään ja lapsia sappikivien takia. Mieleltään oli järkkynyt, ja sappikivipölinä osoittaa lähinnä ap:n realiteetin tajun puutteen.
Miten voit sanoa, ettei kukaan tapa itseään kroonisen kivan kivun, etenkin hoitamattoman, vuoksi. Ihan taatusti tappaa ja vielä useamman tekisi mieli, vaikkei olisi ollut itsetuhoinen ikinä ennen.
Ja mielenterveydestä. Jo siitä, että käy hakemassa apua vakavaan sairauteen, eikä saa sitä, monelle tulee trauma. Eli toimimaton terveydenhuolto luo sen mt-ongelman ihan itse.
Juuri näin se on. Jännästi nuo mt ongelmat sitten paranee, jos ja kun fyysiseen sairauteen löytää apua.
Kipu häviää = mt ongelma häviää. Ei tuolloin ole mistään oikeasta mt ongelmasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten voidaan hoitaa? No siinä päivystyksessä oltaisiin otettu tämä sappikipuinen potilas sisään ja oltaisiin ultrattu vatsa ja todettu, että oho, täällähän on kiviä. Ja ois pitäny ottaa verikokeet, että onko arvot koholla.
Tämä potilas ITSE HAKEUTUI SAPPIKIVUISSAAN PÄIVYSTYKSEEN HOITOON, EIKÄ HÄNTÄ SUOSTUTTU OTTAMAAN SISÄÄN JA TUTKIMAAN VATSAA. Miten vaikeaa tämä on nyt ymmmärtää!
No jos häntä ei hoideta pharmassa niin kuinka vaikea sinun on ymmärtää että ne samat aivovammaiset i diootit ovat täälläkin päivystämässä ja kertomassa omia mielipiteitään. Jos edes ammattilaiset eivät tee töitään niin miten vauva-palstalaiset voisivat tehdä heidän työnsä.
Lopettakaa pharmaan luottaminen. Lopettakaa sen rahoittaminen. Kääntykää vanhoihin, toimiviksi todettuihin metodeihin ja esimerkiksi rukoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valoja tauluun. Kukaan ei tapa itseään ja lapsia sappikivien takia. Mieleltään oli järkkynyt, ja sappikivipölinä osoittaa lähinnä ap:n realiteetin tajun puutteen.
Miten voit sanoa, ettei kukaan tapa itseään kroonisen kivan kivun, etenkin hoitamattoman, vuoksi. Ihan taatusti tappaa ja vielä useamman tekisi mieli, vaikkei olisi ollut itsetuhoinen ikinä ennen.
Ja mielenterveydestä. Jo siitä, että käy hakemassa apua vakavaan sairauteen, eikä saa sitä, monelle tulee trauma. Eli toimimaton terveydenhuolto luo sen mt-ongelman ihan itse.
Juuri näin se on. Jännästi nuo mt ongelmat sitten paranee, jos ja kun fyysiseen sairauteen löytää apua.
Kipu häviää = mt ongelma häviää. Ei tuolloin ole mistään oikeasta mt ongelmasta kyse.
Niin no pharmakologia ja psykiatria ovat rahantekokoneita, miten tämä voi tulla vieläkin teille tateille yllätyksenä. He myyvät asioita, palveluita ja lääkkeitä. Tekniikkaa, rakennuksia, kaikkia mahdollisia oheispalveluita mitä nyt vaan saa suhmuroitua valtion maksettavaksi ja mitä kansa on tarpeeksi typerä pyytämään ja vaatimaan.
Kansalaisen on niin vaikea uskoa että muutaman päivän syömättömyys ja kävelylenkit parantaisivat paremmin kuin 500 000 tonnin operaatiot. On niin paljon coolimpaa mennä johonkin vempeleeseen ja että hohtavan valkoisissa takeissa olevat nörtit ja ilkimykset parveilevat ympärillä.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaapa nyt jo unohtaa tuo pharma joka vaan myrkyttää teitä ja etsikää avaimet terveyteen muualta.
1. paasto: keho on itsensä korjaava organismi, kun kuormituksen vähentää nollaan eikä mätä teollisuuspaskaa suoleensa, joka tukkii ja myrkyttää suonet ja vie kaiken energian. Suurin osa lääketieteenkin hoitojen parantavasta vaikutuksesta perustuu oikeasti paastoon, esim. leikkauksista toipuminen, syövän hoito, ym. Kun ruokahalu menee tai sitä rajoitetaan muuten, keho saa energiansa käyttöön paranemiseen.
2. terve liikunta: tämä parantaa sydämen terveyttä, verenkiertoa, jotka ovat elintärkeitä kaikille elintoiminnoille. Lisäksi hapenottokyky ja hapen määrä lisääntyvät merkittävästi kun on hapekkaassa ulkoilmassa tekemässä ihan mitä tahansa. Verenpaine paranee. Kaikki kehonosat voivat paremmin, kun ihminen liikkuu kevyesti joka päivä
3. päihteettömyys, uni: kehon lietsominen stressiin keinotekoisesti stimulanteilla kuten energiajuomat ja kahvit tuhoavat palauttavat yöunet ja lisäksi haittaavat tervettä aineenvaihduntaa päivällä. Lopettakaa nämä. Jos on pakko jotain niin vihreä tee, mutta mielellään ei sitäkään ympäri vuoden.
Myös sappikivet sun muut vaivat korjaantuvat kyllä pikkuhiljaa kun alatte kuuntelemaan kehoanne, kunnioittamaan sitä ja etsimään tietoa, mikä voisi näihin auttaa luonnonmukaisista keinoista. Kiinalainen lääketiede on pitkään hoitanut kaikenlaisia vaivoja ja esimerkiksi diabetesta ei ole sen mukaan olemassakaan, on vain kyse nestetasapainon häiriöistä, joka johtuu liiallisesta sokerista ja liian vähäisestä nesteestä kehossa. Molempiin näihin voi vaikuttaa ilman lääkitystä: nesteytystä lisäämällä ja sokeria vähentämällä. Jne. Naturopatia, ayrveda ja kiinalainen lääketiede tuntevat kyllä kaikkiin ongelmiin ratkaisut. Ei tarvitse tapattaa kehoaan pharmassa. Mutta kaikista tärkeimmät ovat nämä: kohtuullinen ja terveellinen syöminen, paastoaminen, liikunta, uni.
Aina ei kyllä tämäkään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä lopulta löydettiin ne sappikivet, mutta hän oli jo päätynyt tähän rokotusmyrkytykseen ja siihen, ettei luota terveydenhoitoon. Siksi hän jätti menemättä kontrollikäynnille.
Hänelle ei sitten se tarjottu hoito kelvannut, vaan oli jo tehnyt päätöksensä ja oli syvällä harhoissaan
Minä olen ammattilainen joka tietää Panacodin yliannostuksen vaarat, mutta kun olin tuskissani, otin sitä silti liikaa. Kipu oli niin hirveä.
Ei siinä vaiheessa ajattele järjellä.