Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on irtisanoutunut töistä, voiko sinne mennä takaisin?

Vierailija
15.05.2024 |

Jos on itse irtisanoutunut töistä, voiko itse päättää mennä sinne takaisin?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi irtisanomisajan jälkeen (esim. 2viikkoa, vaihtelee). Jos on irtisanoutunut, ei ole enää voimassaolevaa työsopimusta eikä siis työsuhdetta. Viimeisenä työpäivänä sitäpaitsi palautetaan kaikki työnantajan omaisuus, kuten avaimet, kulkuluvat, henkilökortti yms.

Vierailija
2/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vapaa maa! Voit mennä minne haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea toki uudestaan työpaikkaa. Se on sitten työnantajan asia palkkaavatko sinut.

Vierailija
4/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö sen pitäisi olla oma päätös kun kerran irtisanoutuminenkin oli? 

Eikö voi ilmoittaa että on nyt valmis tulemaan takaisin, ja sitten tehdään uusi sopimus? 

Vierailija
5/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä voin työnantajana määrätä niin et,sanon sulle painu witt.................n,sen paremmantyön perään.

Vierailija
6/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit hakea toki uudestaan työpaikkaa. Se on sitten työnantajan asia palkkaavatko sinut.

Pitäisi palkata ilman hakemuksiakin kun eiväthän he mua irtisanoneet. Pitäisi olla ilmoitusasia tällainen. 

Vierailija
7/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, ei kukaan voi olla näin tyhmä!

Vierailija
8/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä voin työnantajana määrätä niin et,sanon sulle painu witt.................n,sen paremmantyön perään.

En lähtenyt paremman työn perään vaan jäin työttömäksi tyhjän päälle. Tarvitsin pidemmän tauon enkä halunnut että työnantaja joutuisi maksamaan sairaslomaa ja työterveyden palveluja mulle. 

Vierailija
9/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi! Menet vaan takaisin. Jos haluat olla oikein kohtelias, soitat aamulla ennen kuin tulet, niin osaavat keittää kahvit valmiiksi. 

Vierailija
10/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo, ei kukaan voi olla näin tyhmä!

Ei ole kyse älystä vaan logiikasta. Itse päätin lähteä, luulisi että voisin myös päättää palata. Eri asia jos olisivat irtisanoneet. 

Jotenkin tuntuu aika oudolta että pitäisi laittaa uusi hakemus kun hehän tuntevat mut jo. 

Vierailija
11/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi hakea takaisin työhön.

Vierailija
12/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi! Menet vaan takaisin. Jos haluat olla oikein kohtelias, soitat aamulla ennen kuin tulet, niin osaavat keittää kahvit valmiiksi. 

Ei tarvii kahvia keitellä mutta toki soittaisin. Pitäähän avaimet saada ja niin edelleen. 

Vierailija
13/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen irtisanoutunut monesta työstä ja aina minut on pyydetty takaisin. Osaan olen mennytkin ja lopulta kuitenkin uudestaan lähtenyt. 

Vierailija
14/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi hakea takaisin työhön.

Mutta he tuntevat mut jo. Mitä hakemista siinä on? Esittelenkö itseni myös uudestaan? 

Vierailija
15/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö sen pitäisi olla oma päätös kun kerran irtisanoutuminenkin oli? 

Eikö voi ilmoittaa että on nyt valmis tulemaan takaisin, ja sitten tehdään uusi sopimus? 

Ei tietenkään jos työsuhde on oikeasti päätetty irtisanoutuessa. Työpaikkoja on rajallinen määrä.

Melko sama kysyä parisuhteesta. Jos päättää erota, voiko päättää ottaa toisen takaisin? Ei voi. Voi kysyä, haluaako toinen palata yhteen.

Vierailija
16/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekijä irtisanoutuu, työsopimus päättyy. Työnantaja voi palkata tilalle uuden henkilön. Toki voit kysyä, onko sinulle töitä vielä entisessä työpaikassasi. Mutta ei heillä ole velvollisuutta ottaa sinua takaisin.

Vierailija
17/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen irtisanoutunut monesta työstä ja aina minut on pyydetty takaisin. Osaan olen mennytkin ja lopulta kuitenkin uudestaan lähtenyt. 

Mua ei ole kyllä pyydetty takaisin. 

Vierailija
18/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irtisanouduin, ja sitten paljon myöhemmin soitin ja pyysin takaisin. Suostuivat.

Ei kannata polttaa siltoja, niin ei tarvitse katua.

Vierailija
19/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä ole jo uusi työntekijä sinun entisellä paikalla? Et voi mennä ellei ole mitään paikkaa mihin mennä eikä ole yhdessä työnantajan kanssa sovittu. 

Voihan sitä aina kysyä jos ottavat takaisin johonkin hommaan. Mutta ei kysymättä. 

Vierailija
20/29 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtenyt paremman työn perään vaan jäin työttömäksi tyhjän päälle. Tarvitsin pidemmän tauon enkä halunnut että työnantaja joutuisi maksamaan sairaslomaa ja työterveyden palveluja mulle. 

Okey asia vilpitön  pyydän sinulta  anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme