Jos on irtisanoutunut töistä, voiko sinne mennä takaisin?
Jos on itse irtisanoutunut töistä, voiko itse päättää mennä sinne takaisin?
Kommentit (29)
Suomi on vapaa maa! Voit mennä minne haluat.
Voit hakea toki uudestaan työpaikkaa. Se on sitten työnantajan asia palkkaavatko sinut.
Mutta eikö sen pitäisi olla oma päätös kun kerran irtisanoutuminenkin oli?
Eikö voi ilmoittaa että on nyt valmis tulemaan takaisin, ja sitten tehdään uusi sopimus?
Jos minä voin työnantajana määrätä niin et,sanon sulle painu witt.................n,sen paremmantyön perään.
Vierailija kirjoitti:
Voit hakea toki uudestaan työpaikkaa. Se on sitten työnantajan asia palkkaavatko sinut.
Pitäisi palkata ilman hakemuksiakin kun eiväthän he mua irtisanoneet. Pitäisi olla ilmoitusasia tällainen.
Provo, ei kukaan voi olla näin tyhmä!
Vierailija kirjoitti:
Jos minä voin työnantajana määrätä niin et,sanon sulle painu witt.................n,sen paremmantyön perään.
En lähtenyt paremman työn perään vaan jäin työttömäksi tyhjän päälle. Tarvitsin pidemmän tauon enkä halunnut että työnantaja joutuisi maksamaan sairaslomaa ja työterveyden palveluja mulle.
Tottakai voi! Menet vaan takaisin. Jos haluat olla oikein kohtelias, soitat aamulla ennen kuin tulet, niin osaavat keittää kahvit valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Provo, ei kukaan voi olla näin tyhmä!
Ei ole kyse älystä vaan logiikasta. Itse päätin lähteä, luulisi että voisin myös päättää palata. Eri asia jos olisivat irtisanoneet.
Jotenkin tuntuu aika oudolta että pitäisi laittaa uusi hakemus kun hehän tuntevat mut jo.
Totta kai voi hakea takaisin työhön.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi! Menet vaan takaisin. Jos haluat olla oikein kohtelias, soitat aamulla ennen kuin tulet, niin osaavat keittää kahvit valmiiksi.
Ei tarvii kahvia keitellä mutta toki soittaisin. Pitäähän avaimet saada ja niin edelleen.
Olen irtisanoutunut monesta työstä ja aina minut on pyydetty takaisin. Osaan olen mennytkin ja lopulta kuitenkin uudestaan lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi hakea takaisin työhön.
Mutta he tuntevat mut jo. Mitä hakemista siinä on? Esittelenkö itseni myös uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö sen pitäisi olla oma päätös kun kerran irtisanoutuminenkin oli?
Eikö voi ilmoittaa että on nyt valmis tulemaan takaisin, ja sitten tehdään uusi sopimus?
Ei tietenkään jos työsuhde on oikeasti päätetty irtisanoutuessa. Työpaikkoja on rajallinen määrä.
Melko sama kysyä parisuhteesta. Jos päättää erota, voiko päättää ottaa toisen takaisin? Ei voi. Voi kysyä, haluaako toinen palata yhteen.
Jos työntekijä irtisanoutuu, työsopimus päättyy. Työnantaja voi palkata tilalle uuden henkilön. Toki voit kysyä, onko sinulle töitä vielä entisessä työpaikassasi. Mutta ei heillä ole velvollisuutta ottaa sinua takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen irtisanoutunut monesta työstä ja aina minut on pyydetty takaisin. Osaan olen mennytkin ja lopulta kuitenkin uudestaan lähtenyt.
Mua ei ole kyllä pyydetty takaisin.
Minä irtisanouduin, ja sitten paljon myöhemmin soitin ja pyysin takaisin. Suostuivat.
Ei kannata polttaa siltoja, niin ei tarvitse katua.
Eikö siinä ole jo uusi työntekijä sinun entisellä paikalla? Et voi mennä ellei ole mitään paikkaa mihin mennä eikä ole yhdessä työnantajan kanssa sovittu.
Voihan sitä aina kysyä jos ottavat takaisin johonkin hommaan. Mutta ei kysymättä.
En lähtenyt paremman työn perään vaan jäin työttömäksi tyhjän päälle. Tarvitsin pidemmän tauon enkä halunnut että työnantaja joutuisi maksamaan sairaslomaa ja työterveyden palveluja mulle.
Okey asia vilpitön pyydän sinulta anteeksi.
Ei voi irtisanomisajan jälkeen (esim. 2viikkoa, vaihtelee). Jos on irtisanoutunut, ei ole enää voimassaolevaa työsopimusta eikä siis työsuhdetta. Viimeisenä työpäivänä sitäpaitsi palautetaan kaikki työnantajan omaisuus, kuten avaimet, kulkuluvat, henkilökortti yms.