Oon 2 viikkoa syönyt niin terveellisesti kuin ihminen voi
Ja paino ei oo laskenut grammaakaan :( Motivaatio kyllä horjuu. Oon siis syönyt kasviksia, kanaa, kalaa, marjoja, vähän täysjyväviljaa vähän hedelmiä ja rahkaa. Säännölliset ruoka-ajat ja vettä reilusti. En vaan tajua.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä viljat pois. Eivät ne ole terveellisiä millään mittarilla. Turhia kaloreita ja täysjyvässäkin on vain vähän hyödyllisiä hivenaineita. Kolme reilua ateriaa ja yöllä vähintään 12 tunnin tauko.
No joo, itsellä kaurapuuro on osa aamupalaa, muuten en viljoja syö. Leivän, pastan, leivonnaisten, muiden herkkujen ja riisin mussuttamisella suurin osa suomalaisista on itsensä tankiksi lihottanut. Syödään kuin hiilaritankkaava maratoonari mutta ei liikuta, on se jännä että on niin paha lihavuusepidemia.
Jännä väite, kun itse syön täyjyväviljaa joka aamu ja aterioilla on aina lautasmallin tyyppiin hiilareita
Bmi22
Olen eri.
Olin koko elämäni viisikymppiseksi asti bmi 21-23. Myös lasten saamisen jälkeen. Sitten se muuttui. Paino alkoi kohoamaan vuosi vuodelta, vaikka söin kuinka terveellisesti ja monipuolisesti lautasmallia noudattaen. Vaihdevuosissa elimistön toiminta vain menee sekaisin. Ainakin 80 prosentilla. Sinä voit kuulua onnekkaaseen 20 prosenttiinLopulta sain nousun taittumaan syömällä vhh. Mutta tämäkin lienee yksilöllistä, kenelle toimii mikäkin.
Mutta miten vatsa kestää jotain pelkkiä kasviksia ja lihaa? Ilman hiilaria et oikeen saa kuitua.
?? Wtf. Kuitua on nimenomaan kasviksissa, paljon enemmän kuin viljassa. Viljassa on SOKERIA. Ihmisen vatsa on tehty lihaa ja kasvista varten, ei sokeriviljoja :D Nimenomaan sokeri on se joka tuhoaa aineenvaihdunnan täysin.
Kasvisten ja lihan lisäksi ketolla olevat syövät yleensä paljon esim. oliiviöljyä, tai muuta neutraalia kasviöljyä. Ei keltaisia öljyjä, avokado on ihan ok.
Ihminen ei tarvitse hiilaria yhtään mihinkään. Keho osaa syntetisoida energiaa jopa proteiinista, ja noista öljyistä ja rasvoista sitä saa suoraan myös.
Hoh hoh, kasviksissa kuitua pari grammaa ja täysjyväviljassa 10-13g/100g.Tärkkelys ei myöskään ole sama asia kuin valkoinen sokeri.
Ei pidä mutuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja marjoja oon syönyt kesällä paljon, kirsikkaa, mansikkaa ja mustikkaa. Ap
Kohtuus niissäkin, vaikka ovat hyviä ja ravitsevia. Painoa hallitessa ei syödä paljon, vaan kohtuudella.
Ellei ap ole supervarakas, niin ei kenelläkään ole varaa ostaa noita enemmän kuin on kohtuullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siis kanan sijaan pitäisi syödä? Pelkkiä kasviksia? Tulisi kyllä huono olo, jos ei mitään proteiinia. Mitään hikiliikuntaa en voi tehdä kun on ylikuormitusta. Kävelen ja pyöräilen jonkin verran, teen pientä lihaskuntoa ja venyttelyä kotona. Ymmärrän siis että tuo liikuntamäärä ei millään tavalla buustaa tätä painoprojektia, mutta tällä hetkellä ei pysty enempään. ap
Tuo liikuntasi on ihan riittävää! Kanaa saa ja PITÄÄ syödä! Elikä lihaa, kasviksia ja kasviksiin oliiviöljyä. Tarvitset ainakin sen 1g proteiinia per painokilo. Tai no jos kehossasi on paljon rasvaa, niin ehkä vähempikin riittää. Suurin osa kaloreista kannattaa ottaa rasvasta. 70 % rasva, 20 % proteiini, 10 % hiilihydraatit, kun syöt ja lasket kalorisi mukaan niin hyvä tulee. Ja tosiaan maapähkinöistä saa helppoa ja halpaa proteiinia ja rasvaa. Kananmuna väh. 1 päivässä.
"Tuo liikuntasi on ihan riittävää! Kanaa saa ja PITÄÄ syödä! Elikä lihaa, kasviksia ja kasviksiin oliiviöljyä. Tarvitset ainakin sen 1g proteiinia per painokilo. Tai no jos kehossasi on paljon rasvaa, niin ehkä vähempikin riittää. Suurin osa kaloreista kannattaa ottaa rasvasta. 70 % rasva, 20 % proteiini, 10 % hiilihydraatit, kun syöt ja lasket kalorisi mukaan niin hyvä tulee. Ja tosiaan maapähkinöistä saa helppoa ja halpaa proteiinia ja rasvaa. Kananmuna väh. 1 päivässä."
Olet käsittänyt väärin. Maapähkinä ei ole pähkinä. Se on palkokasvi (niin kuin soija, pavut ja herneet). Siksi se on myös halpa "pähkinä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö siis mitenkään paljon öljyjä, vaan vähän pannulle kanaa paistaessa (useimmiten paistan uunissa) tai loraus salaattiin. Niin kai se sitten on, että pitää vaan malttaa odottaa. Sitä vaan muistelee nuorempia aikoja, miten muutamankin päivän vähempi syöminen sai housut pyörimään jalassa. Nyt on tietysti rasvaa vyötäröllä ihan eri määrä. Kiitos kun ootte vastailleet! :) ap
No siinäpä sulle seuraava vaihe, lopeta kanan syönti ja siirrä se (vihreä) öljy kunnolliseen salaattiin, missä reippaasti hyvää merisuolaa. Laita mukaan vähän vaikka tabascoa niin ruuansulatus saa potkua.
Ymmärrä myös se, että liha sulaa ruuansulatuskanavassa jopa 72 tuntia eli olet käytännössä aivan tukossa, suolesi on oksettava kuin mätänevä tulppa, kun syöt sitä lihamoskaa.
Ai liha sulaa noin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo käsitys sinulla terveellisestä. Monet terveysintoilijat harrastavat paastoja eivätkä syö lihaa tai maitotuotteita ollenkaan. Olet siis ilmeisesti jättänyt sokerin kuitenkin pois? Se on hyvä alku.
Kana ja kala on oikein hyvä. Punainen liha vaan pois.
En ole syönyt punaista lihaa 25 vuoteen, silti kamppailen painon kanssa. Kokonaisuus se on joka ratkaisee.
Nykyäänhän on tosi paljon sellaisia appeja, jotka laskevat kalorit puolesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset yleensä sulavat huonosti ja voivat ärsyttää vatsaa. Ne voivat sisältää ihan antiravinteiksi kutsuttuja ainesosia.
Kannattaisi varmaan opetella kasvisten käsittelyä ja esim. sitä mikä on oikea aika syödä kasviksia - syökö raakoja vai kypsiä - kasvissyöjiltä eikä lihansyöjiltä :D Jos haluat väärät ohjeet sellaisilta ihmisiltä jotka eivät ainakaan osaa syödä kasviksia, kuuntele toki karnivooreja. Mutta suurin osa maailman väestöstä osaa syödä kasviksia ihan oikein ja kasvissyöjät myös elävät keskimäärin paljon pidempään, kuin lihansyöjät. Tietty jos tieten tahtoen haluat täyttää pääsi valheinfolla siitä, että kannattaa syödä vaan proteiininpaskaa ja sokeria ja kaikki muu on myrkyllistä, sellaistakin misinfoa on saatavilla. Mutta totta se ei ole.
Se rasva juusto mitä laitat leivän päälle lihottaa. Ei se itse leipä. Samoin jos syöt koko pussin, 1-2 viipaletta on asiallinen määrä kerralla.
Totta kai sokerileipä lihottaa. Paljon fiksumpaa syödä vaikka ruokalusikallinen oliiviöljyä ja puoli kiloa kasviksia sekä suolaa, kuin yksi leipä voilla.
Leivässä ei ole sokeria vaan hitaasti energiaa vapauttavaa hiilihydraattia.
Elimistölle kaikki hiilihydraatti on samaa tavaraa. Maksa muuttaa kaiken glukoosiksi. Optimaalisinta on, että maksa muuttaa rasvan glukoosiksi ja ottaa sen kehon rasvavarastoista, eli laihduttaa. Lihominen taas tarkoittaa sitä, että maksa tekee glukoosista rasvaa ja insuliini varastoi sen rasvakudokseen.
Ei ole, kuten mansikka ja karkkikaan eivät ole terveydeltään samanlaisia.
Mutta niiden hiilarit ovat saman arvoisia elimistölle. Maksa on mansikkaa terveellisempi, mutta niidenkin hiilarit ovat saman arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä viljat pois. Eivät ne ole terveellisiä millään mittarilla. Turhia kaloreita ja täysjyvässäkin on vain vähän hyödyllisiä hivenaineita. Kolme reilua ateriaa ja yöllä vähintään 12 tunnin tauko.
No joo, itsellä kaurapuuro on osa aamupalaa, muuten en viljoja syö. Leivän, pastan, leivonnaisten, muiden herkkujen ja riisin mussuttamisella suurin osa suomalaisista on itsensä tankiksi lihottanut. Syödään kuin hiilaritankkaava maratoonari mutta ei liikuta, on se jännä että on niin paha lihavuusepidemia.
Jännä väite, kun itse syön täyjyväviljaa joka aamu ja aterioilla on aina lautasmallin tyyppiin hiilareita
Bmi22
Olen eri.
Olin koko elämäni viisikymppiseksi asti bmi 21-23. Myös lasten saamisen jälkeen. Sitten se muuttui. Paino alkoi kohoamaan vuosi vuodelta, vaikka söin kuinka terveellisesti ja monipuolisesti lautasmallia noudattaen. Vaihdevuosissa elimistön toiminta vain menee sekaisin. Ainakin 80 prosentilla. Sinä voit kuulua onnekkaaseen 20 prosenttiinLopulta sain nousun taittumaan syömällä vhh. Mutta tämäkin lienee yksilöllistä, kenelle toimii mikäkin.
Mutta miten vatsa kestää jotain pelkkiä kasviksia ja lihaa? Ilman hiilaria et oikeen saa kuitua.
?? Wtf. Kuitua on nimenomaan kasviksissa, paljon enemmän kuin viljassa. Viljassa on SOKERIA. Ihmisen vatsa on tehty lihaa ja kasvista varten, ei sokeriviljoja :D Nimenomaan sokeri on se joka tuhoaa aineenvaihdunnan täysin.
Kasvisten ja lihan lisäksi ketolla olevat syövät yleensä paljon esim. oliiviöljyä, tai muuta neutraalia kasviöljyä. Ei keltaisia öljyjä, avokado on ihan ok.
Ihminen ei tarvitse hiilaria yhtään mihinkään. Keho osaa syntetisoida energiaa jopa proteiinista, ja noista öljyistä ja rasvoista sitä saa suoraan myös.
Hoh hoh, kasviksissa kuitua pari grammaa ja täysjyväviljassa 10-13g/100g.Tärkkelys ei myöskään ole sama asia kuin valkoinen sokeri.
Ei pidä mutuilla.
Lue välkky vaikka Fineliä ennen kuin kerrot lisää satuja. Vilja on ylivoimainen kuitulähde enkä ole sillä lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ruokavalio kuulostaa ihan hyvältä. Mutta kerrotko, miten söit ennen?
Minä en laihtunut tuolla ruokavaliolla, koska olin ennenkin syönyt samalla tavalla. Pyrin laihduttamaan niin, että jätin näkyvän sokerin pois, mutta se ei laihduttanut (kuten nuorena).
Kaverini taas laihtui paljon, koska mätti päivittäin mäkkäriä, munkkeja ja vanukkaita. Hän laihtui, koska ruokavalion muutos oli niin raju.
Niin varmaan XD olet syönyt pelkkää salaattia ja rasvatonta kananrintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö siis mitenkään paljon öljyjä, vaan vähän pannulle kanaa paistaessa (useimmiten paistan uunissa) tai loraus salaattiin. Niin kai se sitten on, että pitää vaan malttaa odottaa. Sitä vaan muistelee nuorempia aikoja, miten muutamankin päivän vähempi syöminen sai housut pyörimään jalassa. Nyt on tietysti rasvaa vyötäröllä ihan eri määrä. Kiitos kun ootte vastailleet! :) ap
No siinäpä sulle seuraava vaihe, lopeta kanan syönti ja siirrä se (vihreä) öljy kunnolliseen salaattiin, missä reippaasti hyvää merisuolaa. Laita mukaan vähän vaikka tabascoa niin ruuansulatus saa potkua.
Ymmärrä myös se, että liha sulaa ruuansulatuskanavassa jopa 72 tuntia eli olet käytännössä aivan tukossa, suolesi on oksettava kuin mätänevä tulppa, kun syöt sitä lihamoskaa.
Ai liha sulaa noin huonosti.
Ei pidä ihan kaikkea vegaani-juttuja uskoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en laihtunut tuolla ruokavaliolla, koska olin ennenkin syönyt samalla tavalla. Pyrin laihduttamaan niin, että jätin näkyvän sokerin pois, mutta se ei laihduttanut (kuten nuorena).
Kaverini taas laihtui paljon, koska mätti päivittäin mäkkäriä, munkkeja ja vanukkaita. Hän laihtui, koska ruokavalion muutos oli niin raju.Niin varmaan XD olet syönyt pelkkää salaattia ja rasvatonta kananrintaa
Mihin viittaat? Ei ap kertonut syöneensä pelkkää salaattia. Vertasin omaa ruokavaliota hänen listaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo käsitys sinulla terveellisestä. Monet terveysintoilijat harrastavat paastoja eivätkä syö lihaa tai maitotuotteita ollenkaan. Olet siis ilmeisesti jättänyt sokerin kuitenkin pois? Se on hyvä alku.
En ole syönyt punaista lihaa 25 vuoteen, silti kamppailen painon kanssa. Kokonaisuus se on joka ratkaisee.
Tai ehkä SIKSI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmi22
Olen eri.
Ei pidä mutuilla.
Miksi sitten mutuilet? Sano vielä että liha on hyvä C vitamiinilähde 😂😂
Miyä ihmettä?
Minä laihduin kahdessa viikossa 40kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ilman punaista lihaa pärjää siinä missä ilman viljaa tai kalaakin. Suurimmalle osalle ihmisistä riittäisi kun jättäisi välipalat pois ja söisi harvemmin, vaikka söisi saman ruokamäärän.
Vierailija kirjoitti:
Oon varmasti tyhmä mutta kun joku kirjoitti että ap:n tapauksessa on vielä paljon viilattavaa ruokavaliossa niin mitä siis pitää vähentää? Oon syönyt esim näin
Aamulla
Kahvia kauramaidolla
Pala Real-leipää
Kalkkunaleikettä
Kurkkua
Paprikaa
Lounas
2 kanan filettä
raejuustoa
Avokado
Iso kasa salaattia ja kasviksia
Välipala
Rahka
Manteleita
Banaani
Päivällinen
Kuten lounas
Jos illalla hirveä nälkä niin jotain leikettä, kasvista tai kananmuna tms vielä.
Mikä tuossa mättää? Ap
Jos minulta kysyttäisiin, niin jättäisin lounaalla toisen broilerleikkeen pois.
Välipalat kokonaan pois. Tai jollei mitenkään onnistu, niin vain muutama manteli, ei kourakaupalla.
Iltapalat pois. Jos on olevinaan nälkä, juo vettä maha täyteen.
Yleensäkin paljon vettä pitkin päivää.
Saa käyttää, ei pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset yleensä sulavat huonosti ja voivat ärsyttää vatsaa. Ne voivat sisältää ihan antiravinteiksi kutsuttuja ainesosia.
Kannattaisi varmaan opetella kasvisten käsittelyä ja esim. sitä mikä on oikea aika syödä kasviksia - syökö raakoja vai kypsiä - kasvissyöjiltä eikä lihansyöjiltä :D Jos haluat väärät ohjeet sellaisilta ihmisiltä jotka eivät ainakaan osaa syödä kasviksia, kuuntele toki karnivooreja. Mutta suurin osa maailman väestöstä osaa syödä kasviksia ihan oikein ja kasvissyöjät myös elävät keskimäärin paljon pidempään, kuin lihansyöjät. Tietty jos tieten tahtoen haluat täyttää pääsi valheinfolla siitä, että kannattaa syödä vaan proteiininpaskaa ja sokeria ja kaikki muu on myrkyllistä, sellaistakin misinfoa on saatavilla. Mutta totta se ei ole.
Se rasva juusto mitä laitat leivän päälle lihottaa. Ei se itse leipä. Samoin jos syöt koko pussin, 1-2 viipaletta on asiallinen määrä kerralla.
Totta kai sokerileipä lihottaa. Paljon fiksumpaa syödä vaikka ruokalusikallinen oliiviöljyä ja puoli kiloa kasviksia sekä suolaa, kuin yksi leipä voilla.
Leivässä ei ole sokeria vaan hitaasti energiaa vapauttavaa hiilihydraattia.
Elimistölle kaikki hiilihydraatti on samaa tavaraa. Maksa muuttaa kaiken glukoosiksi. Optimaalisinta on, että maksa muuttaa rasvan glukoosiksi ja ottaa sen kehon rasvavarastoista, eli laihduttaa. Lihominen taas tarkoittaa sitä, että maksa tekee glukoosista rasvaa ja insuliini varastoi sen rasvakudokseen.
Ei ole, kuten mansikka ja karkkikaan eivät ole terveydeltään samanlaisia.
Mutta niiden hiilarit ovat saman arvoisia elimistölle. Maksa on mansikkaa terveellisempi, mutta niidenkin hiilarit ovat saman arvoisia.
Jossain kohtaa niillä voi olla samanlainen kemiallinen kaava, mutta se kemiallinen prosessi mikä kehossa alkaa on hyvin erilainen riippuen siitä söitkö mansikan vai karkin.
Perusruokavalio on varmaan ollut aina ns. kunnossa kun oon syönyt saman tyyppisesti jo aiemminkin. Mutta oon myös herkutellut aika paljon, eli karkkia, sipsejä, jätskiä ja leivonnaisia on mennyt lisäksi. Ja myös viiniä. Nämä oon nyt jättänyt siis täysin pois, paitsi kävin vaa'alla tänä aamuna kun aattelin että huomenna palkitsen ponnisteluni ostamalla viiniä päivälliselle. Ja siitä sitten tuli se pettymys ja avasin tämän ketjun. :) ap
Vierailija kirjoitti:
Ja marjoja oon syönyt kesällä paljon, kirsikkaa, mansikkaa ja mustikkaa. Ap
Marjat on terveellisiä niiden ravintoaineiden ja kuitujen ansiosta. Mutta ei niitäkään pidä mättää paljon. Niissä on kuitenkin hiilihydraattia runsaasti. Harva on koskaan ajatellut, että karhu kerää talveksi kunnon ihrakerroksen. Mustikoita syömällä.
Kaverini taas laihtui paljon, koska mätti päivittäin mäkkäriä, munkkeja ja vanukkaita. Hän laihtui, koska ruokavalion muutos oli niin raju.