Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon 2 viikkoa syönyt niin terveellisesti kuin ihminen voi

Vierailija
23.07.2026 |

Ja paino ei oo laskenut grammaakaan :( Motivaatio kyllä horjuu. Oon siis syönyt kasviksia, kanaa, kalaa, marjoja, vähän täysjyväviljaa  vähän hedelmiä ja rahkaa. Säännölliset ruoka-ajat ja vettä reilusti. En vaan tajua.

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä voita vaan rypsi- ja oliiviöljyä jos rasvaa johonkin laitan. Olen siis 2 viikon aikana "herkutellut" niin että söin töissä 2 karkkia kun oli tarjolla. Viljaa oon syönyt 1 palan realia päivässä. Ei pastaa, riisiä tai perunaa vaan pelkkiä kasviksia kalan tai kanan kans. Siis voiko kasviksista saada liikaa hiilaria? Kurkku, tomaatti, paprika, porkkana, parsakaali, kukkakaali ja salaatti mulla käytössä. Ap

Jätä se rypsiöljy syömättä.

Vierailija
82/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ammattilaisen pyörätuolissa olevalle räätälöity laihdutusohjelma. Kyseessä on 50-vuotias mies, joten se ei sovi sellaisenaan naiselle tai vanhukselle. Ensin kauhistuin, mutta toimii.

Joka päivä syödään kolme ateriaa alemmista. Niitä ei tarvitse syödä sellaisenaan, vaan esimerkiksi kahdesta voidaan yhdistää kaksi puolikasta. Lisäksi syödään vähintään 100 kilokaloria vihanneksia päivässä, mieluummin enemmänkin. Kasviksetkin syödään näillä ateriolla. Ateriat:

2pkt 400g Kotimaista broilerleikkelettä 396 Kcal.

4 isoa munaa, 15g voita ja 25g juustoraastetta 538 Kcal.

400g 10% jauhelihapihvi 580 Kcal.

2x 185g purkkia tonnikalaa ja 200g raejuustoa 543 Kcal

250g kirjolohifilettä 448 Kcal.

Olet säälittävä.

Oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset yleensä sulavat huonosti ja voivat ärsyttää vatsaa. Ne voivat sisältää ihan antiravinteiksi kutsuttuja ainesosia.

Kannattaisi varmaan opetella kasvisten käsittelyä ja esim. sitä mikä on oikea aika syödä kasviksia - syökö raakoja vai kypsiä - kasvissyöjiltä eikä lihansyöjiltä :D Jos haluat väärät ohjeet sellaisilta ihmisiltä jotka eivät ainakaan osaa syödä kasviksia, kuuntele toki karnivooreja. Mutta suurin osa maailman väestöstä osaa syödä kasviksia ihan oikein ja kasvissyöjät myös elävät keskimäärin paljon pidempään, kuin lihansyöjät. Tietty jos tieten tahtoen haluat täyttää pääsi valheinfolla siitä, että kannattaa syödä vaan proteiininpaskaa ja sokeria ja kaikki muu on myrkyllistä, sellaistakin misinfoa on saatavilla. Mutta totta se ei ole.

Se rasva juusto mitä laitat leivän päälle lihottaa. Ei se itse leipä. Samoin jos syöt koko pussin, 1-2 viipaletta on asiallinen määrä kerralla.

Totta kai sokerileipä lihottaa. Paljon fiksumpaa syödä vaikka ruokalusikallinen oliiviöljyä ja puoli kiloa kasviksia sekä suolaa, kuin yksi leipä voilla.

Leivässä ei ole sokeria vaan hitaasti energiaa vapauttavaa hiilihydraattia.

Vierailija
84/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis kanan sijaan pitäisi syödä? Pelkkiä kasviksia? Tulisi kyllä huono olo, jos ei mitään proteiinia. Mitään hikiliikuntaa en voi tehdä kun on ylikuormitusta. Kävelen ja pyöräilen jonkin verran, teen pientä lihaskuntoa ja venyttelyä kotona. Ymmärrän siis että tuo liikuntamäärä ei millään tavalla buustaa tätä painoprojektia, mutta tällä hetkellä ei pysty enempään. ap

Tuo liikuntasi on ihan riittävää! Kanaa saa ja PITÄÄ syödä! Elikä lihaa, kasviksia ja kasviksiin oliiviöljyä. Tarvitset ainakin sen 1g proteiinia per painokilo. Tai no jos kehossasi on paljon rasvaa, niin ehkä vähempikin riittää. Suurin osa kaloreista kannattaa ottaa rasvasta. 70 % rasva, 20 % proteiini, 10 % hiilihydraatit, kun syöt ja lasket kalorisi mukaan niin hyvä tulee. Ja tosiaan maapähkinöistä saa helppoa ja halpaa proteiinia ja rasvaa. Kananmuna väh. 1 päivässä.

Vierailija
85/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjänteisyys on osa kokonaisuutta. 2 viikossa ei paljoa tapahdu, 2 kuukaudessa alkaa jo tapahtua, puolen vuoden kohdalla huomaat eron, vuoden kuluttua tulokset näkyvät.

Kovasti tsemppiä Ap!

Vierailija
86/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse keski-ikäinen mies ja vaikken ollutkaan koskaan varsinaisesti lihava, niin olin jo lievän ylipainon rajoilla. Leikkasin hiilareita rajusti ja korvasin ne oliiviöljyllä purkista. Välipalaksi en todellakaan syö hiilarimössöä, vaan vaikkapa maapähkinöitä...ja ne eivät edes maksa paljoa mitään! Ruuan kanssa lisukkeeksi salaattia ja/tai juureksia oliiviöljyllä kylvytettynä. Tipuin lyhyessä ajassa 5 kiloa ja siitä vielä hieman pois. Nyt kiloni ovat sopivat ja tällä linjalla aion pysyä. Uskoisin, että jos olisin oikeasti lihava, niin olisin varmaan tiputtanut jo 7-10 kg tähän mennessä! Ja lisää tippuisi...

Miehen ja naisen painonpudostusta ei voi verrata. Ainakaan keski-iässä. Ne hormonit.

Me aloitimme miehen kanssa saman dieetin taannoin. Miehellä ylipainoa 15 kiloa ja minulla 10 kiloa. 
Kolmessa kuukaudessa mies pudotti 11 kiloa ja minä 3 kiloa. 

Kyllä sinunkin paino putoaa, jos liikut tarpeeksi!

Toki putoaa, jos käytän päivässä kaksi tuntia liikkumiseen ja vähennän kalorit tuhanteen. 

Pointtini ei ollut se, miten saan painon pudotettua, vaan se, että miehen ja naisen elimistö toimii eri tavalla. 

Ei se miehen ja naisen elimistö toimi eri tavalla. Miehellä vaan on luontaisesti enemmän lihasta ja naisella rasvaa. Joten naisella on ENEMMÄN sitä mistä laihduttaa! Elikä lähinnä kehonkoostumus on eri ja sekin johtuu lähinnä testosteronista, jota miehellä tietenkin on huomattavasti enemmän. Se kyllä on totta, että lihas painaa rasvaa enemmän, eli jos miehesi laihtui noin rajusti, niin häneltä luultavasti lähti lihaksiakin pois samalla. :D Tosin miehen elimistössä taitaa olla vettäkin enemmän, joten miehestäsi lähti varmaan nesteitäkin pois enemmän ja se jos jokin on "helppo ja nopea" "painonpudotus". Ja se rasva kyllä lähtee pois syömällä rasvaa ja vähentämällä hiilareita.

Mutta ei ole minun oma keksintöni, että miehen ja naisen hormonitoiminta toimii eri tavalla. Tai että vanhan ja nuoren hormonitoiminta toimii eri tavalla.

Vierailija
87/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti on ilmoitettu.

Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.
Haista av paska.

Vierailija
88/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset yleensä sulavat huonosti ja voivat ärsyttää vatsaa. Ne voivat sisältää ihan antiravinteiksi kutsuttuja ainesosia.

Kannattaisi varmaan opetella kasvisten käsittelyä ja esim. sitä mikä on oikea aika syödä kasviksia - syökö raakoja vai kypsiä - kasvissyöjiltä eikä lihansyöjiltä :D Jos haluat väärät ohjeet sellaisilta ihmisiltä jotka eivät ainakaan osaa syödä kasviksia, kuuntele toki karnivooreja. Mutta suurin osa maailman väestöstä osaa syödä kasviksia ihan oikein ja kasvissyöjät myös elävät keskimäärin paljon pidempään, kuin lihansyöjät. Tietty jos tieten tahtoen haluat täyttää pääsi valheinfolla siitä, että kannattaa syödä vaan proteiininpaskaa ja sokeria ja kaikki muu on myrkyllistä, sellaistakin misinfoa on saatavilla. Mutta totta se ei ole.

Se rasva juusto mitä laitat leivän päälle lihottaa. Ei se itse leipä. Samoin jos syöt koko pussin, 1-2 viipaletta on asiallinen määrä kerralla.

Totta kai sokerileipä lihottaa. Paljon fiksumpaa syödä vaikka ruokalusikallinen oliiviöljyä ja puoli kiloa kasviksia sekä suolaa, kuin yksi leipä voilla.

Pikkusen erilainen olo tulee riippuen siitä syökö sokeria (karkkia) vaiko leipää aamupalaksi...

Vierailija
89/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse keski-ikäinen mies ja vaikken ollutkaan koskaan varsinaisesti lihava, niin olin jo lievän ylipainon rajoilla. Leikkasin hiilareita rajusti ja korvasin ne oliiviöljyllä purkista. Välipalaksi en todellakaan syö hiilarimössöä, vaan vaikkapa maapähkinöitä...ja ne eivät edes maksa paljoa mitään! Ruuan kanssa lisukkeeksi salaattia ja/tai juureksia oliiviöljyllä kylvytettynä. Tipuin lyhyessä ajassa 5 kiloa ja siitä vielä hieman pois. Nyt kiloni ovat sopivat ja tällä linjalla aion pysyä. Uskoisin, että jos olisin oikeasti lihava, niin olisin varmaan tiputtanut jo 7-10 kg tähän mennessä! Ja lisää tippuisi...

Miehen ja naisen painonpudostusta ei voi verrata. Ainakaan keski-iässä. Ne hormonit.

Me aloitimme miehen kanssa saman dieetin taannoin. Miehellä ylipainoa 15 kiloa ja minulla 10 kiloa. 

Toki putoaa, jos käytän päivässä kaksi tuntia liikkumiseen ja vähennän kalorit tuhanteen. 

Pointtini ei ollut se, miten saan painon pudotettua, vaan se, että miehen ja naisen elimistö toimii eri tavalla. 

Ei se miehen ja naisen elimistö toimi eri tavalla. Miehellä vaan on luontaisesti enemmän lihasta ja naisella rasvaa. Joten naisella on ENEMMÄN sitä mistä laihduttaa! Elikä lähinnä kehonkoostumus on eri ja sekin johtuu lähinnä testosteronista, jota miehellä tietenkin on huomattavasti enemmän. Se kyllä on totta, että lihas painaa rasvaa enemmän, eli jos miehesi laihtui noin rajusti, niin häneltä luultavasti lähti lihaksiakin pois samalla. :D Tosin miehen elimistössä taitaa olla vettäkin enemmän, joten miehestäsi lähti varmaan nesteitäkin pois enemmän ja se jos jokin on "helppo ja nopea" "painonpudotus". Ja se rasva kyllä lähtee pois syömällä rasvaa ja vähentämällä hiilareita.

Kyllä toimii. Testosteroni kiihdyttää aineenvaihduntaa, estrogeeni hidastaa sitä. Miehellä ja naisella on erilainen biologinen funktio, naisen keho on tarkoitettu keräämään rasvaa jotta sopii paremmin poikasten kanssa oleiluun ja touhuiluun. Jos nainen ei ole kuitenkaan enää tässä vaiheessa elämäänsä niin sitten on parempi pudottaa ruokavalio minimiin ja paastoilla sekä panostaa laatuun.

Oma kokemukseni paastoilusta on se, että kun pitää itseään nälässä ja menee kohti sitä oikeaa, hyvää ruokailutapaa (joka ei muuten ole keskivertopossun sekaruokavalio vaan kevyt kasvis), tuntuu jokainen ateria siltä kuin taivaaseen astuisi. Ja sen jälkeen on energinen olo, ja ilo tulee muualta. Tavanomainen ruokavalio taas on pelkkää mättämistä mättämisen päälle. Ei hyvä.

Jotkut ravintoterapeutit sanovat, ettei naisen elimistölle sovi paasto, mutta miehelle sopii.

Vierailija
90/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lihava pysty pidättäytymään 1-2 siivussa leipää. Ne menevät jo siinä voidellessa. Leipä lisää nälkää ja kaikenlaisia himoja.

No selvä juttuhan se on :D

Vierailija
91/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiineja saa halutessaan myös pavuista, joita saa laajalti esim. markettien salaattipisteiltä nykyään. Niitä pitää käsitellä, sillä ne sisältävät näitä antiravinteita, koska ovat siemeniä eivätkä varsinaisesti ruuaksi tarkoitettuja. Mutta näissä salaattibaareissa ne ovat valmiiksi käsiteltyjä ja usein myös yhdistetty sellaisiin mausteisiin, jotka tukevat niiden imeytymistä. 

Parempaan ruokavalioon siirtyminen ei tapahdu niin, että vaihdat kanapakkauksen raakoihin suomitomaatteihin vaan pitää pikku hiljaa tutustua ja opetella ihan kokonaan uusi maailma, mitä siellä kasvispuolella tapahtuu ja miten kasviksista saadaan oikeasti toimivia, terveydelle edullisia ja taivaallisia komboja. Se on täysin sen arvoista, mutta pitkäjänteisyyttä tarvitaan vähän enemmän kuin pari viikkoa.

Itse en myöskään suosittele tätä modernia kasvissyöjien ruokavaliota eli järjetön määrä riisiä ja erilaisia tofupaloja. Tofu on soijapapu, jos perustaa ruokavalionsa sille elää käytännössä itse kuin se kana, jonka syömistä välttelee. 

Palkokasvit ovat hyviä toisinaan, mutta ei niitä kannata koko ajan syödä. Toisinaan voi syödä kalaa, toisinaan (monipuolisesti) palkoja, joskus pelkkää kasvista ja hiilariakin. Luonnossakin eläinten ruokavalio muuttuu vuodenaikojen kierron mukaan. Se on luonnollista ja tekee hyvää keholle. Syksyä kohden kohti rasvaisempaa, keväällä kevyempää ja ravinnerikkaampaa. Esimerkiksi kaikista eniten ravinteita taitaa olla nuorissa nokkosenlehdissä, jolle vetää vertoja ainoastaan spirulina-levä. Ei joka päivä tarvitse mättää kuin sika ja ravintoaineet myös kumuloituvat kehoon. Eräs lääkäri sanoi, että terve aikuinen voisi elää suunnilleen 20 vuotta pelkällä voilla ja perunalla, jos on elänyt muutaman vuosikymmenen sekaruokavaliolla. Niin kauan kehon varastot riittävät. Käyttäkää järkeänne, kuunnelkaa kehojanne, katsokaa luontoa. ÄLKÄÄ tieteilijöitä, kapitalisteja ja teollisuuspohattoja. Heitä ei kiinnosta teidän hyvinvointinne vaan oma lompsa.

Vierailija
92/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiineja saa halutessaan myös pavuista, joita saa laajalti esim. markettien salaattipisteiltä nykyään. Niitä pitää käsitellä, sillä ne sisältävät näitä antiravinteita, koska ovat siemeniä eivätkä varsinaisesti ruuaksi tarkoitettuja. Mutta näissä salaattibaareissa ne ovat valmiiksi käsiteltyjä ja usein myös yhdistetty sellaisiin mausteisiin, jotka tukevat niiden imeytymistä. 

Parempaan ruokavalioon siirtyminen ei tapahdu niin, että vaihdat kanapakkauksen raakoihin suomitomaatteihin vaan pitää pikku hiljaa tutustua ja opetella ihan kokonaan uusi maailma, mitä siellä kasvispuolella tapahtuu ja miten kasviksista saadaan oikeasti toimivia, terveydelle edullisia ja taivaallisia komboja. Se on täysin sen arvoista, mutta pitkäjänteisyyttä tarvitaan vähän enemmän kuin pari viikkoa.

Itse en myöskään suosittele tätä modernia kasvissyöjien ruokavaliota eli järjetön määrä riisiä ja erilaisia tofupaloja. Tofu on soijapapu, jos perustaa ruokavalionsa sille elää käytännössä itse kuin se kana, jonka syömistä välttelee. 

Palkokasvit ovat hyviä toisinaan, mutta ei niitä kannata koko ajan syödä. Toisinaan voi syödä kalaa, toisinaan (monipuolisesti) palkoja, joskus pelkkää kasvista ja hiilariakin. Luonnossakin eläinten ruokavalio muuttuu vuodenaikojen kierron mukaan. Se on luonnollista ja tekee hyvää keholle. Syksyä kohden kohti rasvaisempaa, keväällä kevyempää ja ravinnerikkaampaa. Esimerkiksi kaikista eniten ravinteita taitaa olla nuorissa nokkosenlehdissä, jolle vetää vertoja ainoastaan spirulina-levä. Ei joka päivä tarvitse mättää kuin sika ja ravintoaineet myös kumuloituvat kehoon. Eräs lääkäri sanoi, että terve aikuinen voisi elää suunnilleen 20 vuotta pelkällä voilla ja perunalla, jos on elänyt muutaman vuosikymmenen sekaruokavaliolla. Niin kauan kehon varastot riittävät. Käyttäkää järkeänne, kuunnelkaa kehojanne, katsokaa luontoa. ÄLKÄÄ tieteilijöitä, kapitalisteja ja teollisuuspohattoja. Heitä ei kiinnosta teidän hyvinvointinne vaan oma lompsa.

Monissa uskonnoissa on lisäksi pakollisia paastoja 1-2 kertaa vuodessa, millä puhdistetaan suoli ja keho kaikesta ongelmallisesta moskasta ja demoneista eli parasiiteista. Siis useamman kerran vuodessa. Sitäkin kannattaa miettiä. Ja huomioida, että suuri osa maailman väestöä ihan oikeasti tekee ja noudattaa näitä säännöllisesti, useamman kerran vuodessa, kuolematta. 

Vierailija
93/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuukauden ajan syönyt terveellisesti ja paino on pudonnut lähes 5 kg. 

Jätin lisätyn sokerin pois. En ole tehnyt muuta.

Vierailija
94/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin "paastolla", koska en jaksanut tehdä ruokaa. Ei ole mitään ongelmaa. Bmi22

Vierailija
95/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuukauden ajan syönyt terveellisesti ja paino on pudonnut lähes 5 kg. 

Jätin lisätyn sokerin pois. En ole tehnyt muuta.

Minkä ikäinen olet? 

Minä yritin tätä viimeksi 53-vuotiaana. Jätin kaiken lisätyn sokerin pois. Paino ei tippunut grammaakaan.

Nuoren tuo auttoi.

Vierailija
96/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toimii. Testosteroni kiihdyttää aineenvaihduntaa, estrogeeni hidastaa sitä. Miehellä ja naisella on erilainen biologinen funktio, naisen keho on tarkoitettu keräämään rasvaa jotta sopii paremmin poikasten kanssa oleiluun ja touhuiluun. Jos nainen ei ole kuitenkaan enää tässä vaiheessa elämäänsä niin sitten on parempi pudottaa ruokavalio minimiin ja paastoilla sekä panostaa laatuun.

Oma kokemukseni paastoilusta on se, että kun pitää itseään nälässä ja menee kohti sitä oikeaa, hyvää ruokailutapaa (joka ei muuten ole keskivertopossun sekaruokavalio vaan kevyt kasvis), tuntuu jokainen ateria siltä kuin taivaaseen astuisi. Ja sen jälkeen on energinen olo, ja ilo tulee muualta. Tavanomainen ruokavalio taas on pelkkää mättämistä mättämisen päälle. Ei hyvä.

Jotkut ravintoterapeutit sanovat, ettei naisen elimistölle sovi paasto, mutta miehelle sopii.

Paastojakin on monenlaisia. Esimerkiksi lihasta voi pitää paastoa, hiilarista voi pitää paastoa. Voi olla mehupaastolla, viherpaastolla. Jos ajattelee vaikkapa pelkän vihermehupaaston (+suola) hyötyjä, niin se puhdistaa suolen, tuhoaa kehosta sienet, sekä ison määrän mädättäjäbakteereita, joita tarvitaan lihan pilkkomiseen. Harvoin sellaisen jälkeen kukaan haluaa takaisin millekään sipsikaljadieetille. 

Sitten on vesipaasto missä nautitaan vain vettä ja suolaa, sekä kuivapaasto missä ei nautita edes vettä. Kuivapaasto on sellainen mitä en suosittele kenellekään kokemattomalle, vesipaastolla voi olla kuka tahansa 3-7 päivää ilman ongelmia. Viher- tai mehupaastolla vaikka vuoden.

Vierailija
97/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei varsinaisesti ole laiduttamisen kannalta suuresti väliä mitä syöt vaan kuinka paljon syöt. Vaikka söisit pelkästään ruisleipää niin jos syömiesi kaloreiden määrä on suurempi kuin kuluttamiesi kaloreiden määrä lihot. Samoin vaikka söisit pekästään pitsaa jos syömiesi kaloreiden määrä on selkeästi pienempi kuin kuluttamiesi kaloireiden määrä laihdut. Toisaalta jos syöt ihan merkittävästi liian vähän kehosi polttaa ensimmäisenä lihakset ja pitää tiukasti kiinni rasvasta, jollon painonpudotus hidastuu. Tarkista että sulla on maltillinen kalorivaje ja anna kehollesi aikaa. 

Vierailija
98/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkusen erilainen olo tulee riippuen siitä syökö sokeria (karkkia) vaiko leipää aamupalaksi...

Niin karkki on siis nopeaa sokeria ja (täysjyvä)leipä hidasta sokeria. Molemmat ovat sokeria. Oliiviöljy ja salaatti ei ole sokeria. Juusto ei ole sokeria.

Vierailija
99/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ammattilaisen pyörätuolissa olevalle räätälöity laihdutusohjelma. Kyseessä on 50-vuotias mies, joten se ei sovi sellaisenaan naiselle tai vanhukselle. Ensin kauhistuin, mutta toimii.

Joka päivä syödään kolme ateriaa alemmista. Niitä ei tarvitse syödä sellaisenaan, vaan esimerkiksi kahdesta voidaan yhdistää kaksi puolikasta. Lisäksi syödään vähintään 100 kilokaloria vihanneksia päivässä, mieluummin enemmänkin. Kasviksetkin syödään näillä ateriolla. Ateriat:

2pkt 400g Kotimaista broilerleikkelettä 396 Kcal.

4 isoa munaa, 15g voita ja 25g juustoraastetta 538 Kcal.

400g 10% jauhelihapihvi 580 Kcal.

2x 185g purkkia tonnikalaa ja 200g raejuustoa 543 Kcal

250g kirjolohifilettä 448 Kcal.

:DD Olen 161cm pitkä liikunnallinen normaalipainoinen nainen ja saan tuon verran kaloreita päivässä, että tosi hyödyllinen kommentti oli aloittajalle. :D

Vierailija
100/163 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivässä ei ole sokeria vaan hitaasti energiaa vapauttavaa hiilihydraattia.

Elimistölle kaikki hiilihydraatti on samaa tavaraa. Maksa muuttaa kaiken glukoosiksi. Optimaalisinta on, että maksa muuttaa rasvan glukoosiksi ja ottaa sen kehon rasvavarastoista, eli laihduttaa. Lihominen taas tarkoittaa sitä, että maksa tekee glukoosista rasvaa ja insuliini varastoi sen rasvakudokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi