IS: Mummot riehuivat, haastattelivat ja laittoivat ranttaliksi VR:n Extra Rento -luokassa
Matkustajien tunteet kuumenivat VR:n Extra Rento -luokassa kun kaksi iäkästä rouvaa riehui Oulusta Helsinkiin matkalla olleessa junassa niin, että lopulta tarvittiin paikalle poliisia. Tilanne oli saanut alkunsa, kun juna SP50 Seinäjoelta Helsinkiin peruttiin. Moni matkustajista siirtyi junaan IC26, joka tuli tuntia myöhemmin. Osa matkustajista olivat vaihtaneet vanhat liput Extra Rento -luokkaan ilman lisämaksua, koska juna oli hyvin täynnä. Samaan vaunuun tuli myös kolme iäkästä rouvaa. Ilmeisesti rouvat eivät olleet tehneet samoin, sillä myöhemmin lippuja tarkastamaan tullut Konduktööri pyysi rouvia poistumaan Extra Rento -luokasta ja neuvoi siirtymään korvaavassa junassa saman hintaluokan paikalle kuin alkuperäiset liput. Kaksi rouvista eivät siihen suostuneet ja kolmas liukeni paikalta. Pian tunteet kuumenivat ennestään ja yksi mummoista iski nyrkkiä pöytään ja haistatteli konnarille. Siinä meni konnarin raja ja tämä sanoi heille, että Tampereella loppuu naitten rouvien matka. Vihainen rouva oli puolestaan uhkaillut tekevänsä konduktööristä valituksen. Kun juna kurvasi Tampereelle, oli rouvien aika poistua. Vartija tuli hakemaan pahansisuista kaksikkoa. Rouvat eivät kuitenkaan tätä purematta nielleet vaan vastustivat vartijaa ja soittivat silminnäkijän mukaan hätäkeskukseen. Lopulta rouvat lähtivät junasta oma-aloitteisesti kun myös vartija kutsui paikalle poliisit.
Kommentit (563)
Mitä opimme tästä? Ehkä VR:n kannattaisi sijoittaa valheelliseen mainontaan sijoittamansa rahat esim. juniensa siivoukseen. Ja mahdollisesti henkilökunnan kohteliaisuuskoulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus lehdestä mummon sanomana: "Mä en tiedä, mitä se valehteli meidän päälle, koska sitten se sanoi, että no nyt se on asia mennyt niin pitkälle, että teidän on poistuttava”.
Valehteli meidän päälle?
Ketkäs ne käyttävätkään tätä ilmaisua?
Rahtihamekansa.
Muutkin käyttää, hamekansasta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus lehdestä mummon sanomana: "Mä en tiedä, mitä se valehteli meidän päälle, koska sitten se sanoi, että no nyt se on asia mennyt niin pitkälle, että teidän on poistuttava”.
Valehteli meidän päälle?
Rahtihamekansa.
Voin kuvitella, että hamekansan vanhuksille on erityisen vaikeaa istua junan lattialla, kun istumapaikkoja ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehteli meidän päälle?
Rahtihamekansa.
Voin kuvitella, että hamekansan vanhuksille on erityisen vaikeaa istua junan lattialla, kun istumapaikkoja ei ollut.
No en itsekään suostuisi. Miten se edes toimii, muut loikkivat yli? Makaisin mieluummin vaikka hattuhyllyllä.
Vierailija kirjoitti:
Konnarilla oli hyvä ammatillinen käytös ja toimi aivan oikein. On meitä mummoja ,sitten monenlaisia. Itse ainakin olen joka tilanteessa kohtelias
Miltä tuntuu olla tiskirätti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konnarilla oli hyvä ammatillinen käytös ja toimi aivan oikein. On meitä mummoja ,sitten monenlaisia. Itse ainakin olen joka tilanteessa kohtelias
Miltä tuntuu olla tiskirätti?
Suomi on täynnä naisia, jotka ovat joka tilanteessa kohteliaita. Sitten vuosien päästä itkevät iltapäivälehdissä, miten joku ilkeä mies puristi luvatta perceestä, mutta siinä tilanteessa olin niin kohtelias, etten sanonut mitään, ettei vaan menisi riitelemiseksi. "Ei minua varten tarvitse kenenkään käyttäytyä asiallisesti, ei VR:n eikä limamiesten, eikä viranomaisten, eikä kenenkään. Minä vaan kohteliaasti teen mitä käsketään!"
Pikkasen lapinlisää koko jutussa.
Vierailija kirjoitti:
Epäivän, että aina kohtelias käytökseni olisi romuttanut siinä vaiheessa, kun olisin huomannut, että VR on perunut junanvuoron, johon lippuni oli. Sitten odotan tunnin. Sitten raahaan laukut täpötäyteen junaan ja löydettyäni istumapaikan saapuu reipas konduktöörihenkilö kertomaan, että lähdette nyt heti pois näiltä paikoilta etsimään uusia paikkoja. Siis NYT eikä junan pysähtyessä seuraavan kerran.
eniten tässä uutisessa hämmästyttää pihillä vrllä oli varaa palkata junaan konduktööri
kaksi suomalaista ja yksi kanadan boomeri minä minä mulle kuuluu. normi demari meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehteli meidän päälle?
Rahtihamekansa.
Minkä tahansa kansan vanhuksille on yleensä vaikea istua lattialla. Tai ei se istuminen niinkään, mutta kun siitä pitäisi kait ylöskin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouvat olivat etsineet muita paikkoja, mutta eivät löytäneet. Juna oli täynnä.
Ei ollut täynnä sillä konduktööri onnistui löytämään heille vapaat paikat ja pyysi sen jälkeen heitä asiallisesti siirtymään uusille istumapaikoille mistä nämä rouvat suivaantuivat ja alkoivat raivoamaan. Rouvat vain olivat laiskoja ja mulkkuja.
Joo, ammattilainen onnistui lopulta löytämään, toisesta vaunusta. Ei voida odottaa että iäkkäät ihmiset kulkevat koko junan läpi ylhäältä ja alhaalta paikkaa etsiessään.
Ammattilainen etsii asiakkaille paikat, ja saa vastaansa haistattelua.
Asiakkailla olisi vakava itsetutkiskelun paikka.
Asiakas sanoi että siirtyy heti seuraavalla asemalla, eikä liikkuvassa junassa kesken matkan, kun juuri viettänyt aikaa vanhoilla jaloillaan laukkuja raahaten, junaa kierrellen ja paikkaa etsiskellen.
Kun sanonataan et pitää siirtyä heti niin se myös tarkoittaa sitä että silloin myös siirrytään heti eikä kohta, myöhemmin tai vasta seuraavalla asemalla.
Todella ikävää asiakaspalvelua, jos 76 v asiakkaan pitää siirtyä heti paikalla liikkuvassa junassa, vaikkei kukaan ollut vielä tulossa tälle extrarento paikalle. Ei mitään järkeä konduktöörin käskyssä. Oli enemmänkin kiusaamista kuin asiakaspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rouvat olivat etsineet muita paikkoja, mutta eivät löytäneet. Juna oli täynnä.
Ei ollut täynnä sillä konduktööri onnistui löytämään heille vapaat paikat ja pyysi sen jälkeen heitä asiallisesti siirtymään uusille istumapaikoille mistä nämä rouvat suivaantuivat ja alkoivat raivoamaan. Rouvat vain olivat laiskoja ja mulkkuja.
Joo, ammattilainen onnistui lopulta löytämään, toisesta vaunusta. Ei voida odottaa että iäkkäät ihmiset kulkevat koko junan läpi ylhäältä ja alhaalta paikkaa etsiessään.
Ammattilainen etsii asiakkaille paikat, ja saa vastaansa haistattelua.
Asiakkailla olisi vakava itsetutkiskelun paikka.
Asiakas sanoi että siirtyy heti seuraavalla asemalla, eikä liikkuvassa junassa kesken matkan, kun juuri viettänyt aikaa vanhoilla jaloillaan laukkuja raahaten, junaa kierrellen ja paikkaa etsiskellen.
Kun sanonataan et pitää siirtyä heti niin se myös tarkoittaa sitä että silloin myös siirrytään heti eikä kohta, myöhemmin tai vasta seuraavalla asemalla.
Todella ikävää asiakaspalvelua, jos 76 v asiakkaan pitää siirtyä heti paikalla liikkuvassa junassa, vaikkei kukaan ollut vielä tulossa tälle extrarento paikalle. Ei mitään järkeä konduktöörin käskyssä. Oli enemmänkin kiusaamista kuin asiakaspalvelua.
Koko paikkapula oli alunperinkin VR:n syytä, joten asiakaspalvelijan pitäisi olla kovasti pahoittelemassa tilannetta ja tarjoamalla vanhuksille jotain mikä edes vähän hyvittäisi tunnin ylimääräistä odottelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehteli meidän päälle?
Rahtihamekansa.
Ketkä muut? En ole kuullut kenenkään sanovan noin.
Käypä fb:n kaaleet tänne -ryhmässä katsomassa millaista on keskustelukulttuuri. Mm tätä ilmaisua käytetään runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Säännöt ja lait ovat kaikille samat iästä, sukupuolesta, etnisyydestä, väristä ja jne. riippumatta. Se että he olivat vanhoja mummoja ei muuta asiaa mitenkään. Sääntöjä ja etikettejä tulee noudattaa.
Juu säännötkö muka samat? Samassa tilanteessa olleet, oman junan peruutuksen takia junaa vaihtaneet nuoremmat ihmiset saivat ilman erillistä maksua varata kännyllä itselleen uuteen junaan paremmat paikat sieltä extrarennosta. Mutta kun vanhat rouvat eivät tähän kyenneet, niin pois vaan. Jos konnarineiti pystyi kerran "lennosta" varaamaan heille ne halvat paikat, niin miksei varannut heille näitä extrarentopaikkoja, joilla jo istuivat? Kun kerran nuoremmille tämä hyvitys peruuntuneesta junavuorosta hyväksyttiin. Ihan puhdasta simputusta tuolta hirviökonnarilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehteli meidän päälle?
Rahtihamekansa.
No en itsekään suostuisi. Miten se edes toimii, muut loikkivat yli? Makaisin mieluummin vaikka hattuhyllyllä.
Isojen matkalaukkujensa päälle istumaan.
Vähän ohi aiheen, mutta futisselostaja eilisessä pelissä sanoi, että nyt on meininki kuin mummoilla VR:n junassa kun pelaajat nahisteli.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni täällä nyt väittää että ei olisi itse tullut lipsauttaneeksi "haista paska" kun olet nuollut koko junan löytääksesi jonkun paikan. Loogisesti tyhjää löytyy kalliilta paikalta, koska kanslalaisemme ovat peeaa eivätkä ihan hevillä maksa hienosta rentopenkistä. Ja sen jälkeen konnari tulee sanomaan että "hus."
Tuo "haista paska" taisi aloittaa sen vyyhdin, jossa konnari pääsi leimaamaan väsyneet mummot kauhukabinettisarjan käärmettä-pyssyyn-mummoiksi. Anoppini olisi voinut tuiskahtaa rumasti, vaikka uskovainen onkin. Hänestä on tullut tuittu tässä viime vuosina.
Ihmisillä on kyllä kykyä kontrolloida käytöstään ja sanavalintojaan tuollaisissakin tilanteissa.
Mutta ei kuitenkaan kaikilla, kuten todistetuksi tuli. Tuo mummo käyttää haistattelua varmaan ihan arkipäiväisessä puheessaan!
Ja VR:ää ei todellakaan kiinnosta jos 76-vuotias mummeli ei halua istua kusisella lattialla! Istuu siinä tai kaatuu siihen seisovilta jaloiltaan - ei kiinnosta. Ei varmaan edes NL:ssa ollut yhtä surkea palvelu kuin VR:llä.