Sain kutsun häihin, laskin että osallistuminen häihin kustantaa minulle n 1500€
Olen kahden teinin yksinhuoltaja. Kyseessä on sukulainen, joka on melko läheinen meille kaikille. Häät pidetään pääkaupunkiseudulla, me asumme keski-Suomessa. Nuorilta puuttuu sopivat juhlavaatteet, häälahjaksi on toivottu rahaa, junaliput maksavat, airbnb maksaa, kengät, taksit, kaikki maksaa.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on tuollaisia rahoja pistää? Onko kaikilla tonnikaupalla rahaa jossain makaamassa?
No on mutta en menisi siltikään. Ei ole tuhlattavaksi. Liian kalliiksi tulee yksi juhla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän on reilut häät kun kustantavat sulle 1500€! Ajattele miten tylsää, jos reissu maksaisi saman summan. Paitsi että mitkään bileet ei maksa noin tolkuttomasti.
Meillä puhekielessä käytetään sanaa kustantaa tarkoittaen vaikka reissu kustantaa 1500 eur eli reissu maksaa 1500 eur. Eri
Oudosti sanotte kun kustantaa tarkoittaa sitä että pitää maksaa. Ihan kuin sanoisi pakkasta helteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä neuvo on jättää teinit kotiin?
No niinkuin edellinen kommentoija sanoi, voi vallan hyvin olla, ettei teinejä edes kiinnosta. Jos näin sattuu olemaan, niin siinä jo säästää ison osan. Toisekseen teini-ikäiset lapset pärjäävät varmasti häiden ajan keskenään kotona.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.
itsepä ovat ahneuksissaan vieraannuttaneet isän, kun pikkulapsiaikana oli vielä helppo juhlia elarit ja pitää lapset mummolassa hoidossa
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on tuollaisia rahoja pistää? Onko kaikilla tonnikaupalla rahaa jossain makaamassa?
Minulla olisi. En ole koskaan ollut häissä ja mielelläni panostaisin, jos joskus kutsun saisin.
Vierailija kirjoitti:
Sillä jo säästät, että jätät teinit kotiin. Heitä ei välttämättä häät kiinnosta. Juhlavaatteita löytyy nyt paljon Torista ja Vintedistä, kun valmistujaisia ja rippijuhlia on jo vietetty.
Missä teinit oppii miten häissä ollaan? Ekana rahalahja pois. Tyylitön pyyntö johon ei tarvi taipua. Vaatteet kirppis. Majoitus ja matkat maksaa silti.
Menet yksin ja kysyt ystävältäsi majoitusta.
Itse olen ollut tuollaisella tavalla häissä Karjaalla. Siellä oli muutama muukin yökylässä morsiamen vanhempien luona.
Älä osallistu prinsessahäihin. Itsekin kävimme vain maistraatissa ja mieheni veljen perheen kanssa ravintolassa ateriomassa. Säästimme omaamme ja kymmenien muiden ihmiste aikaa ja rahaa valtavasti. Lähetä onnittelurahaa pari sataa ja kaunis kortti. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Älä osallistu prinsessahäihin. Itsekin kävimme vain maistraatissa ja mieheni veljen perheen kanssa ravintolassa ateriomassa. Säästimme omaamme ja kymmenien muiden ihmiste aikaa ja rahaa valtavasti. Lähetä onnittelurahaa pari sataa ja kaunis kortti. Se riittää.
Vai rahaa :D
Ei kiinnosta.