Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kutsun häihin, laskin että osallistuminen häihin kustantaa minulle n 1500€

Vierailija
26.06.2026 |

Olen kahden teinin yksinhuoltaja. Kyseessä on sukulainen, joka on melko läheinen meille kaikille. Häät pidetään pääkaupunkiseudulla, me asumme keski-Suomessa. Nuorilta puuttuu sopivat juhlavaatteet, häälahjaksi on toivottu rahaa, junaliput maksavat, airbnb maksaa, kengät, taksit, kaikki maksaa.

 

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on tuollaisia rahoja pistää? Onko kaikilla tonnikaupalla rahaa jossain makaamassa?

Vierailija
62/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Ja sitten morsian vielä vinkuu, että se on meidän päivä ja minä minä minä!

 

Olen floristi ja kuulun kaikkiin hääryhmiin. Auta armias, jos et vielä pulita paria sataa siitä, että juhlien järjestäminen maksaa ja häämatkalle pitäisi päästä. Morsiamet tuppaa laskemaan, että paljonko nettisivat. 

 

1500 on vielä pieni summa rahaa. Usein maksetaan koko perhe juhliin, ja jos huono tuuri käy, sen päälle kaason mekko, kampaamo ja meikit ja korut ja monen sadan polttarit. 

 

Tietyssä iässä näitä vihille menijöitä on tusina kesässä. Floristina minulta vielä kehdataan pyytää erikoispalveluksia eli joistain häistä olen maksanut perheenä pari tonnia, kolmannen tonnin kaasoiluun ja vielä pyydetty erikoispalveluksia koristeluihin ja kukkien sidontaan. 

 

Nykyään kieltäydyn ehdottomasti kaikista häistä. Parhaat kaverit on jo vihitty. 

Minä olen elämäni aikana käynyt alle tusinassa häitä. Polttareissa en kertaakaan. Yhteenkään ei ole mennyt tuollaisia summia rahaa. Jos on laaja kaveripiiri ja iso suku, niin juhlia sitten varmaan kertyy. Ihan hirveää, kun on läheisiä ihmisiä. 

Kyse ei ole siitä, että en pitäisi läheisistä. 

Kyse on siitä, että jokainen morsmaikku kuvittelee olevansa etuoikeutettu ja että kaikki ovat ryntäämässä juhlimaan juuri sen parin ikuista rakkautta. 

 

Monet häät on suunniteltu morsiamelle. Rahat ja energia laitetaan kolttuun ja siihen, että askarrellaan jotain tuikkukippoja muovikukista ja pilttipurkeista. Sen jälkeen itketään, että kun ihmiset eivät MAKSANEET häistä tarpeeksi. 

 

Monelle tietyssä iässä kertyy monet häät samana kesänä, joten sitä toivoo, että selviäisi kuivin jaloin häistä ja että kesälomakassaan jäisi jotain omallekin perheelle. Suurin osa häistä on tylsää teatteri ja vieraat on unohdettu kokonaan. Vieraana minua ei kiinnosta muovikukat vaan se, että vieraille on myös mietitty jotain viihdykettä ja tekemistä. 

 

Mikään ei ole niin perseestä kuin paikoilleen pakotetut taaperot, joilla ei ole mitään järkevää tekemistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kustantaa sinulle 1500 e, niin miksi valitat? Kertomasi mukaan joku maksaa sinulle tuon summan.

Vai et ymmärrä verbin 'kustantaa' merkitystä? 

Kielitoimisto on nykyisin kovin lepsu ja hyväksyy kustantaa-sanan merkitykseksi myös "tulla maksamaan", niin kuin aloittajan esimerkissä.

Ikävä kyllä, lepsuilua on monessa muussakin asiassa. Johtunee osin siitä, että tekstien tekijöiden koulutetut ammattilaiset on heitetty luiskaan kuten esim. sihteerit ja oikolukijat. Kaikki ns. asiantuntijat ja toimittajat tuottavat tekstinsä itse, joten kieli pääsee rapaantumaan pahasti.

Vierailija
64/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi vau, ihanko teillä matka paikasta toiseen maksaa rahaa? Härre kuud, miten olette päässeet noin uniikkiin asemaan?

Vierailija
65/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.

Älä jauha paskaa, elareita kumminki kupataan ukolta niin ettei sille itelle jää mitään.

Niin, sinullehan omat lapsesi ovat pelkkä menoerä. Olisiko kannattanut miettiä ennen kuin panit paljaalla.

Ainahan se kannattaa miettiä ennen kuin panee paljaalla. Tämäki yh vetää varmasti kahdesta kakarasta 1000€ kuussa ja lapsilisät päälle ja kitisee vielä ettei oo vara mennä mihinkään.

Poju vaahtoaa aiheesta, josta ei tiedä mitään. Mitä ihmettä edes teet tässä ketjussa?

Vierailija
66/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junaliput saa ajoissa edullisesti, etenkin lapsille/opiskelijoille. Vaihtoehtona Onnibus. Vaatteet kirpparilta/Torilta. Riippuen teinin iästä kannattaa miettiä samalla mahdollisia rippijuhlia. Ja kengät, eikö muka mitään ole?  Ainakin ostaa sellaiset, joilla on käyttöä muutenkin.

Airbnb:n lisäksi kannattaa katsoa muitakin majoitusvaihtoehtoja. Esim. hotellit Valo ja Citybox. Tai joku kesähotelli, itse majoituin tällaisessa pari vuotta sitten keikkareissulla, oli ihan ok, oli oma wc ja kohtuullinen aamiainen sisältyi. 

Lasketaanpa: 

Matkat max 100 e

Majoitus 150

Vaatteet 150 ( + kengät, jos tosiaan ei ole) 150

Taksi (jos edes tarvitaan) 50 

Lahja 100 

Tämä tekee ihan maksimissaan 700 euroa, ja tämä melko löysästi laskettu, helppo on kiristääkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole tarvetta osallistua häihin, rippi, yo, hauajaisiin pitäkööt kekkerinsä. suvun varakkain.

Vierailija
68/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän ihmeen Scandicissa yöpyy KESÄLLÄ kolme ihmistä reilulla satasella? 

 

Olin juuri Tampereella yksin ja huone maksoi lähemmäs 200. Suomi on kesätapahtumien luvattu maa. 

 

Itse en mene kenenkään häihin, koska en jaksa maksaa useita satasia siitä, että on tappotylsä ilta. 

Vähän aikaa sitten katselin hotellien hintoja ja Scandicilla näytti olevan heinäkuussa huoneita alehintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnibussillla matka on kympin suuntaansa ja vaatteet voit lainata. Yöpyä ei ole pakko, menette illan viimeiseen paluukyytiin. 

Tulee järjettömän raskas ja pitkä päivä.

Kaksi teiniä ja äitiä jaksaa tehdä pitkän päivän ei ne mitään eläkeläisiä ole. Ja Onni Bussi on halpa. 

En ymmärrä mikä pakko on mennä jo serkku on niin kaukainen ettei tarvitse mennä 

Vierailija
70/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junaliput saa ajoissa edullisesti, etenkin lapsille/opiskelijoille. Vaihtoehtona Onnibus. Vaatteet kirpparilta/Torilta. Riippuen teinin iästä kannattaa miettiä samalla mahdollisia rippijuhlia. Ja kengät, eikö muka mitään ole?  Ainakin ostaa sellaiset, joilla on käyttöä muutenkin.

Airbnb:n lisäksi kannattaa katsoa muitakin majoitusvaihtoehtoja. Esim. hotellit Valo ja Citybox. Tai joku kesähotelli, itse majoituin tällaisessa pari vuotta sitten keikkareissulla, oli ihan ok, oli oma wc ja kohtuullinen aamiainen sisältyi. 

Lasketaanpa: 

Matkat max 100 e

Majoitus 150

Vaatteet 150 ( + kengät, jos tosiaan ei ole) 150

Taksi (jos edes tarvitaan) 50 

Lahja 100 

Tämä tekee ihan maksimissaan 700 euroa, ja tämä melko löysästi laskettu, helppo on kiristääkin. 

Ruokaan menee rahaa, jos teinejä on mukana. Heille ei riitä häälounas ja seuraavana aamuna aamupala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junaliput saa ajoissa edullisesti, etenkin lapsille/opiskelijoille. Vaihtoehtona Onnibus. Vaatteet kirpparilta/Torilta. Riippuen teinin iästä kannattaa miettiä samalla mahdollisia rippijuhlia. Ja kengät, eikö muka mitään ole?  Ainakin ostaa sellaiset, joilla on käyttöä muutenkin.

Airbnb:n lisäksi kannattaa katsoa muitakin majoitusvaihtoehtoja. Esim. hotellit Valo ja Citybox. Tai joku kesähotelli, itse majoituin tällaisessa pari vuotta sitten keikkareissulla, oli ihan ok, oli oma wc ja kohtuullinen aamiainen sisältyi. 

Lasketaanpa: 

Matkat max 100 e

Majoitus 150

Vaatteet 150 ( + kengät, jos tosiaan ei ole) 150

Taksi (jos edes tarvitaan) 50 

Lahja 100 

Tämä tekee ihan maksimissaan 700 euroa, ja tämä melko löysästi laskettu, helppo on kiristääkin. 

Ruokaan menee rahaa, jos teinejä on mukana. Heille ei riitä häälounas ja seuraavana aamuna aamupala.

Saatana ota omat eväät mukaan 

Vierailija
72/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osta junalipun hyvissä ajoin, pääsee huomattavasti halvemmalla. Tänään lippu Helsinkiin Jyväskylästä maksaisi 33 - 60 e, kun se 10.7. maksaisi parikymppiä. Eli edestakaiset matkat ajoissa ostettuna noin 120 e kolmelle. Sehän olisi mahdollista, kun päivämäärä on tiedossa.

Halvimmat majoituspaikat lähtee Helsingissä keskustassa 57 eurolla yhdeksi yöksi, airbnb 

Jotenkin ap:n laskelma on kyllä ylimitoitettu. Hän ei taida haluta lähteä sinne häihin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junaliput saa ajoissa edullisesti, etenkin lapsille/opiskelijoille. Vaihtoehtona Onnibus. Vaatteet kirpparilta/Torilta. Riippuen teinin iästä kannattaa miettiä samalla mahdollisia rippijuhlia. Ja kengät, eikö muka mitään ole?  Ainakin ostaa sellaiset, joilla on käyttöä muutenkin.

Airbnb:n lisäksi kannattaa katsoa muitakin majoitusvaihtoehtoja. Esim. hotellit Valo ja Citybox. Tai joku kesähotelli, itse majoituin tällaisessa pari vuotta sitten keikkareissulla, oli ihan ok, oli oma wc ja kohtuullinen aamiainen sisältyi. 

Lasketaanpa: 

Matkat max 100 e

Majoitus 150

Vaatteet 150 ( + kengät, jos tosiaan ei ole) 150

Taksi (jos edes tarvitaan) 50 

Lahja 100 

Tämä tekee ihan maksimissaan 700 euroa, ja tämä melko löysästi laskettu, helppo on kiristääkin. 

Ruokaan menee rahaa, jos teinejä on mukana. Heille ei riitä häälounas ja seuraavana aamuna aamupala.

Syöhän ne teinit kotonakin, leipää kuluu, mehua. On mahdollista ostaa kaupasta ruokaa ja syödä majoituspaikassa tai puistossa. Niin köyhä tekee, omat eväät on se juttu! Ap ei taida olla tottunut säästeliääseen elämään. :)

Vierailija
74/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.

Älä jauha paskaa, elareita kumminki kupataan ukolta niin ettei sille itelle jää mitään.

Niin, sinullehan omat lapsesi ovat pelkkä menoerä. Olisiko kannattanut miettiä ennen kuin panit paljaalla.

Ainahan se kannattaa miettiä ennen kuin panee paljaalla. Tämäki yh vetää varmasti kahdesta kakarasta 1000€ kuussa ja lapsilisät päälle ja kitisee vielä ettei oo vara mennä mihinkään.

Poju vaahtoaa aiheesta, josta ei tiedä mitään. Mitä ihmettä edes teet tässä ketjussa?

Niinpä, joka ikiseen ketjuun vastaa joku typerys, huoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tarvitse majoitusta tulette yöllä onni bussilla takaisin. Koska olet yh ei he mitään kallista häälahjaa odota. 

Vierailija
76/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kulkea taksilla Helsingissä, jossa on loistava julkinen liikenne?

Vierailija
77/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kustantaa sinulle 1500 e, niin miksi valitat? Kertomasi mukaan joku maksaa sinulle tuon summan.

Vai et ymmärrä verbin 'kustantaa' merkitystä? 

Tai sitten sinä et ymmärrä, miten kieli toimii.

Vierailija
78/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junaliput saa ajoissa edullisesti, etenkin lapsille/opiskelijoille. Vaihtoehtona Onnibus. Vaatteet kirpparilta/Torilta. Riippuen teinin iästä kannattaa miettiä samalla mahdollisia rippijuhlia. Ja kengät, eikö muka mitään ole?  Ainakin ostaa sellaiset, joilla on käyttöä muutenkin.

Airbnb:n lisäksi kannattaa katsoa muitakin majoitusvaihtoehtoja. Esim. hotellit Valo ja Citybox. Tai joku kesähotelli, itse majoituin tällaisessa pari vuotta sitten keikkareissulla, oli ihan ok, oli oma wc ja kohtuullinen aamiainen sisältyi. 

Lasketaanpa: 

Matkat max 100 e

Majoitus 150

Vaatteet 150 ( + kengät, jos tosiaan ei ole) 150

Taksi (jos edes tarvitaan) 50 

Lahja 100 

Tämä tekee ihan maksimissaan 700 euroa, ja tämä melko löysästi laskettu, helppo on kiristääkin. 

Ruokaan menee rahaa, jos teinejä on mukana. Heille ei riitä häälounas ja seuraavana aamuna aamupala.

Jos häät on lounasaikaan, ehtii illalla takaisin kotiin.

Vierailija
79/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia ehdotuksia. Pitäisi viettää joku kärsimysviikonloppu Onnibussi ja yöbussi idealla, että pääsee johonkin tylsiin häihin. Unohtakaa koko juttu ja tehkää jotain mistä aidosti nautitte. 

Vierailija
80/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kulkea taksilla Helsingissä, jossa on loistava julkinen liikenne?

Pitäähän heillä olla mukana kylmälaukku teinien ruokia varten ja todennäköisesti vaatekassit, ei kai he juhlavaatteita käytä bussimatkoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän