Sain kutsun häihin, laskin että osallistuminen häihin kustantaa minulle n 1500€
Olen kahden teinin yksinhuoltaja. Kyseessä on sukulainen, joka on melko läheinen meille kaikille. Häät pidetään pääkaupunkiseudulla, me asumme keski-Suomessa. Nuorilta puuttuu sopivat juhlavaatteet, häälahjaksi on toivottu rahaa, junaliput maksavat, airbnb maksaa, kengät, taksit, kaikki maksaa.
Kommentit (87)
Ei tarvitsisi edes pohtia, jäisin pois ilman muuta.
Vaatteet saa kirpparilta, ainakin jos tyttö. Pukuja voi myös vuokrata. Oletko miettinyt tätä jo laskelmissasi?
Sillä jo säästät, että jätät teinit kotiin. Heitä ei välttämättä häät kiinnosta. Juhlavaatteita löytyy nyt paljon Torista ja Vintedistä, kun valmistujaisia ja rippijuhlia on jo vietetty.
Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.
Kysy majoitusta sukulaisen luota. Sano, että lahjoja ei tule. Tingi vaatteista.
Joo ihan samanlaiseen summaan päädyin pari vuotta sitten siskon häihin osallistuessamme. Hotelli + matkat + vaatteet + lahja. Ja sitten vielä polttarit, joihin niihinkin meni reilu parisataa matkoineen.
Kerrot vaan suoraan pahoittelut, että yh:lla ei ole varaa laittaa 1500e häihin ja toivotat onnea.
Jättäisin menemättä häihin. Ei olisi minullakaan laittaa noin paljon rahaa yhteen juhlaan, vaiikka en yksinhuoltaja olekaan.
Mikä neuvo on jättää teinit kotiin?
Mitä sinä sitten luulit elämän olevan? Ilmaista?
Itse en sijoittaisi tuollaista summaa kenenkään juhliin. Aivan järjetöntä. Lähettäisin onnittelukortin postissa ja käyttäisin säästyneet 1490 euroa johonkin oikeasti kivaan tekemiseen teinien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.
Erityisesti matkustaessa sen joutuu huomaamaan kun kulut on kolminkertaiset ja maksat ne yksin. Siksi en aikoinaan matkustellutkaan kovin paljon nuorten kanssa. Ja nykyäänkin kun ovat opiskelijoita, jos lähdetään reissuun yhdessä, olen automaattisesti se lompakko. Mikä on tietysti ymmärrettävää kun eihän heillä ole mistä maksaa.
Mekin saatiin kutsu, kun aikoinaan olin yh.
Lapset menivät isälleen, pääsin ystäväni kyydissä, en maksanut hänelle mitään, mä sain ex ltä scandic in setelin ja varasin sillä. Taisin maksaa auton pysäköinnin ihan rahalla.
Ystävältä kysyin voinko tehdä jotain häälahjaksi ja pyysi vst kun olin tehnyt itselleni pöytäliinan.
Painomaalauksin tein lehtiä ja kukkia, aluksi kankaan värjäsin ihan vaan luonnonväreillä. Selitin ja tein reuniin käännökset. Tein pöytäliinaa pari viikkoa.
Kaikkia löytyi ennestään.
Vaatteet löytyi omasta takaa ja ex antoi meille vielä pari pulloa punkkua, jotka salakuljetettiin häihin. Kustannus 0 euroa
Jännä juttu toisaalta, jos nykyään on häitä, joihin lapsetkin saa tulla mukaan. Jätät vaan lapset kotiin ja menet itse.
Jos joku kustantaa sinulle 1500 e, niin miksi valitat? Kertomasi mukaan joku maksaa sinulle tuon summan.
Vai et ymmärrä verbin 'kustantaa' merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet saa kirpparilta, ainakin jos tyttö. Pukuja voi myös vuokrata. Oletko miettinyt tätä jo laskelmissasi?
Voi, muttei sekään mitenkään ilmaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.
Älä jauha paskaa, elareita kumminki kupataan ukolta niin ettei sille itelle jää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kustantaa sinulle 1500 e, niin miksi valitat? Kertomasi mukaan joku maksaa sinulle tuon summan.
Vai et ymmärrä verbin 'kustantaa' merkitystä?
Tarkistapa itse sanakirjasta, mitä ”kustantaa” tarkoittaa.
Jäätte siis kotiin.