Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kutsun häihin, laskin että osallistuminen häihin kustantaa minulle n 1500€

Vierailija
26.06.2026 |

Olen kahden teinin yksinhuoltaja. Kyseessä on sukulainen, joka on melko läheinen meille kaikille. Häät pidetään pääkaupunkiseudulla, me asumme keski-Suomessa. Nuorilta puuttuu sopivat juhlavaatteet, häälahjaksi on toivottu rahaa, junaliput maksavat, airbnb maksaa, kengät, taksit, kaikki maksaa.

 

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätte siis kotiin.

Vierailija
2/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi edes pohtia, jäisin pois ilman muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet saa kirpparilta, ainakin jos tyttö. Pukuja voi myös vuokrata. Oletko miettinyt tätä jo laskelmissasi?

Vierailija
4/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä jo säästät, että jätät teinit kotiin. Heitä ei välttämättä häät kiinnosta. Juhlavaatteita löytyy nyt paljon Torista ja Vintedistä, kun valmistujaisia ja rippijuhlia on jo vietetty.

Vierailija
5/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.

Vierailija
6/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy majoitusta sukulaisen luota. Sano, että lahjoja ei tule. Tingi vaatteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella tämä laskettu?

Vierailija
8/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan samanlaiseen summaan päädyin pari vuotta sitten siskon häihin osallistuessamme. Hotelli + matkat + vaatteet + lahja. Ja sitten vielä polttarit, joihin niihinkin meni reilu parisataa matkoineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vaan suoraan pahoittelut, että yh:lla ei ole varaa laittaa 1500e häihin ja toivotat onnea.

Vierailija
10/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin menemättä häihin. Ei olisi minullakaan laittaa noin paljon rahaa yhteen juhlaan, vaiikka en yksinhuoltaja olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä neuvo on jättää teinit kotiin? 

Vierailija
12/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitten luulit elämän olevan? Ilmaista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sijoittaisi tuollaista summaa kenenkään juhliin. Aivan järjetöntä. Lähettäisin onnittelukortin postissa ja käyttäisin säästyneet 1490 euroa johonkin oikeasti kivaan tekemiseen teinien kanssa. 

Vierailija
14/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.

Erityisesti matkustaessa sen joutuu huomaamaan kun kulut on kolminkertaiset ja maksat ne yksin. Siksi en aikoinaan matkustellutkaan kovin paljon nuorten kanssa. Ja nykyäänkin kun ovat opiskelijoita, jos lähdetään reissuun yhdessä, olen automaattisesti se lompakko. Mikä on tietysti ymmärrettävää kun eihän heillä ole mistä maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin saatiin kutsu, kun aikoinaan olin yh.

Lapset menivät isälleen, pääsin ystäväni kyydissä, en maksanut hänelle mitään, mä sain ex ltä scandic in setelin ja varasin sillä. Taisin maksaa auton pysäköinnin ihan rahalla.

Ystävältä kysyin voinko tehdä jotain häälahjaksi ja pyysi vst kun olin tehnyt itselleni pöytäliinan.


Painomaalauksin tein lehtiä ja kukkia, aluksi kankaan värjäsin ihan vaan luonnonväreillä. Selitin ja tein reuniin käännökset. Tein pöytäliinaa pari viikkoa.

Kaikkia löytyi ennestään.


Vaatteet löytyi omasta takaa ja ex antoi meille vielä pari pulloa punkkua, jotka salakuljetettiin häihin. Kustannus 0 euroa

Vierailija
16/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu toisaalta, jos nykyään on häitä, joihin lapsetkin saa tulla mukaan. Jätät vaan lapset kotiin ja menet itse.

Vierailija
17/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kustantaa sinulle 1500 e, niin miksi valitat? Kertomasi mukaan joku maksaa sinulle tuon summan.

Vai et ymmärrä verbin 'kustantaa' merkitystä? 

Vierailija
18/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet saa kirpparilta, ainakin jos tyttö. Pukuja voi myös vuokrata. Oletko miettinyt tätä jo laskelmissasi?

Voi, muttei sekään mitenkään ilmaista ole. 

Vierailija
19/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.

Älä jauha paskaa, elareita kumminki kupataan ukolta niin ettei sille itelle jää mitään.

Vierailija
20/87 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kustantaa sinulle 1500 e, niin miksi valitat? Kertomasi mukaan joku maksaa sinulle tuon summan.

Vai et ymmärrä verbin 'kustantaa' merkitystä? 

Tarkistapa itse sanakirjasta, mitä ”kustantaa” tarkoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi