Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kutsun häihin, laskin että osallistuminen häihin kustantaa minulle n 1500€

Vierailija
26.06.2026 |

Olen kahden teinin yksinhuoltaja. Kyseessä on sukulainen, joka on melko läheinen meille kaikille. Häät pidetään pääkaupunkiseudulla, me asumme keski-Suomessa. Nuorilta puuttuu sopivat juhlavaatteet, häälahjaksi on toivottu rahaa, junaliput maksavat, airbnb maksaa, kengät, taksit, kaikki maksaa.

 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet liikaa mitä PITÄÄ olla. 

ei Pidä.

 

Esim: 

Jätä teinit kotiin

Meet niissä vaatteissa mitä sulla on tai lainaat kaverilta jos ei oo

Lahjaksi annat sen mitä on varaa. 

Junalippu ja majoitus toki jos yöbussit ei nappaa.

Mutta ei tarvii olla kallista

 

Toinen on jäädä himaan. Ei oo pakko ja varmasti kaikki senkin ymmärtää ja ei normaalit ihmiset asiasta loukkaannu. 

Vierailija
82/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot vaan suoraan pahoittelut, että yh:lla ei ole varaa laittaa 1500e häihin ja toivotat onnea.

Ei kai sitä poisjäämistä tarvitse perustella millään rahasummilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on reilut häät kun kustantavat sulle 1500€! Ajattele miten tylsää, jos reissu maksaisi saman summan. Paitsi että mitkään bileet ei maksa noin tolkuttomasti. 

Vierailija
84/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.

Onko lasten toinen vanhempi kuollut?

Vierailija
85/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttarit maksaa koko ajan vain enemmän ja enemmän. Viimeksi olen maksanut kylpyläloman. Yöpymiset, taksit, safkat, juomat, yökerhot, kalligrafiatyöpaja, tilpehööri, tykötarvikkkeet ja aamutakit yhteensä per naama 475 euroa. 

Nämä polttarit jatkavat kallistumistaan vuosi vuodelta, koska kukaan kaveripiiristä ei "kehtaa" olla se "köyhä", joka toteaa homman menneen överiksi.

Oma mieheni jätti väliin reilu 15 vuotta sitten polttarit, jotka olisivat maksaneet lähemmäksi tonnin. Totesi, että mielummin käyttää sen rahan omaan perheensä hyväksi. No, häihin menimme ja vuoden kuluttua pari erosi. 

Vierailija
86/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo summahan on jo 3 kuukauden ruokabudjetti. Nykyään kaikki on vaan julmetun kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että voisivatko teinit lainata vaatteita esim kavereiltaan tai olisiko sukulaisilla sopivia lainavaatteita. Tuossa säästäisi pikkasen. Mutta itse kyllä jättäisin niin kalliit häät väliin ja tekisin jotain nuorten kanssa josta he pitävät. Enemmän nuorille on iloa siitäkin että kouluun mennessä on mieluisat vaatteet esim joku merkkivaate josta haaveilevat esim joku huppari. Nämä tupataan käyttämään täysin loppu arjessa. 

Vierailija
88/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet saa kirpparilta, ainakin jos tyttö. Pukuja voi myös vuokrata. Oletko miettinyt tätä jo laskelmissasi?

Mitä se auttaa jos kolmen naisen mekot saa kahdella-kolmellakympillä kirppikseltä!

 

B&B 232 € johon mahtuu kolme ihmistä, pikku yksiö. Hotellihuonekin ois halvmpi!

Ruuat päälle, junamatkat, paikallisliikenne, kampaajat meikit...

Jäisin kotiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että häät ovat huomenna, sossu on paska kun on jo kiinni tältä viikkoa ja mies on sika kun ei maksa tuplaelareita kun on "hätä".

Vierailija
90/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junaliput saa ajoissa edullisesti, etenkin lapsille/opiskelijoille. Vaihtoehtona Onnibus. Vaatteet kirpparilta/Torilta. Riippuen teinin iästä kannattaa miettiä samalla mahdollisia rippijuhlia. Ja kengät, eikö muka mitään ole?  Ainakin ostaa sellaiset, joilla on käyttöä muutenkin.

Airbnb:n lisäksi kannattaa katsoa muitakin majoitusvaihtoehtoja. Esim. hotellit Valo ja Citybox. Tai joku kesähotelli, itse majoituin tällaisessa pari vuotta sitten keikkareissulla, oli ihan ok, oli oma wc ja kohtuullinen aamiainen sisältyi. 

Lasketaanpa: 

Matkat max 100 e

Majoitus 150

Vaatteet 150 ( + kengät, jos tosiaan ei ole) 150

Taksi (jos edes tarvitaan) 50 

Lahja 100 

Tämä tekee ihan maksimissaan 700 euroa, ja tämä melko löysästi laskettu, helppo on kiristääkin. 

Tuo 700 euroakin on liikaa muutaman tunnin juhlasta

 Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän on reilut häät kun kustantavat sulle 1500€! Ajattele miten tylsää, jos reissu maksaisi saman summan. Paitsi että mitkään bileet ei maksa noin tolkuttomasti. 

Meillä puhekielessä käytetään sanaa kustantaa tarkoittaen vaikka reissu kustantaa 1500 eur eli reissu maksaa 1500 eur.  Eri

Vierailija
92/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.

Älä jauha paskaa, elareita kumminki kupataan ukolta niin ettei sille itelle jää mitään.

Niin, sinullehan omat lapsesi ovat pelkkä menoerä. Olisiko kannattanut miettiä ennen kuin panit paljaalla.

Ainahan se kannattaa miettiä ennen kuin panee paljaalla. Tämäki yh vetää varmasti kahdesta kakarasta 1000€ kuussa ja lapsilisät päälle ja kitisee vielä ettei oo vara mennä mihinkään.

Poju vaahtoaa aiheesta, josta ei tiedä mitään. Mitä ihmettä edes teet tässä ketjussa?

Poju. heh. Mitä ite teet täällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se yksinhuoltajilla on. Yhden tuloilla on katettava tuossa tapauksessa kolmen ison ihmisen menot.

Älä jauha paskaa, elareita kumminki kupataan ukolta niin ettei sille itelle jää mitään.

Niin, sinullehan omat lapsesi ovat pelkkä menoerä. Olisiko kannattanut miettiä ennen kuin panit paljaalla.

Ainahan se kannattaa miettiä ennen kuin panee paljaalla. Tämäki yh vetää varmasti kahdesta kakarasta 1000€ kuussa ja lapsilisät päälle ja kitisee vielä ettei oo vara mennä mihinkään.

Poju vaahtoaa aiheesta, josta ei tiedä mitään. Mitä ihmettä edes teet tässä ketjussa?

Poju. heh. Mitä ite teet täällä?

Keskustelen aiheesta Miten häät voivat tulla vieraille kalliiksi.

Vierailija
94/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junaliput saa ajoissa edullisesti, etenkin lapsille/opiskelijoille. Vaihtoehtona Onnibus. Vaatteet kirpparilta/Torilta. Riippuen teinin iästä kannattaa miettiä samalla mahdollisia rippijuhlia. Ja kengät, eikö muka mitään ole?  Ainakin ostaa sellaiset, joilla on käyttöä muutenkin.

Airbnb:n lisäksi kannattaa katsoa muitakin majoitusvaihtoehtoja. Esim. hotellit Valo ja Citybox. Tai joku kesähotelli, itse majoituin tällaisessa pari vuotta sitten keikkareissulla, oli ihan ok, oli oma wc ja kohtuullinen aamiainen sisältyi. 

Lasketaanpa: 

Matkat max 100 e

Majoitus 150

Vaatteet 150 ( + kengät, jos tosiaan ei ole) 150

Taksi (jos edes tarvitaan) 50 

Lahja 100 

Tämä tekee ihan maksimissaan 700 euroa, ja tämä melko löysästi laskettu, helppo on kiristääkin. 

Tuo 700 euroakin on liikaa muutaman tunnin juhlasta

 Eri

No se on kyllä totta, iso summahan 700 euroa on. Halusin vaan laskea, että ei todellakaan välttämättä mene 1500 euroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/95 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et hanki mitään ja viime hetkellä ilmoitat että joko sinä tai lapsesi olette kipeänä ettekä liiku mihinkään ko. viikonloppuna. Ei siis mitään sonettelua Powerparkista tai muistakaan hupailuista tuona viikonloppuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi