Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen

Vierailija
25.06.2026 |

On se seppä. 

Kommentit (432)

Vierailija
261/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta hänen elämästään on kulunut tämän laulun/virren parissa. Tyhjää yksinäistä mutta hänen elämänsä ainut sisältö. Miten ne jo kotoa muuttaneet lapset tai vaimo?Ei merkitystä on vain minä ja minun akendani,näin Lauri elämänsä tyhjiössä. Vuodet kuluvat mitä jäi Laurille? Elämän tyhjiö ja muistitikku ja mappirivistö,elämäni laulu.

Vierailija
262/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauri on ihan liian älykäs teille perus tolloille jotka ette näe nenäänne pidemmälle. Näin se vaan on.

Jos olisi oikeasti älykäs, mallintaisi ydinfysiikan kaavoja tai keksisi parannuskeinoa syöpään, ei tappelisi yhtä virttä vastaan.

Juuri näin. Jos oikeasti olisi älykäs, olisi hän lopettanut jutun ensimmäiseen hylsyyn ja jatkanut elämää eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan ottaa uskonnon liian vakavasti, se ei  tapa jos harrastaa eikä myöskään jossei harrasta, eikä sen näkeminen myöskään aiheuta traumoja lapsessa. Lapset ovat joustavia.

Vierailija
264/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi pelle koko ukko. Ei mulla muuta...

Vierailija
265/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.


Saat vapaasti palvoa karhua vaikka kotonasi. Me muut emme halua.

Saat sinäkin vapaasti veisata suvivirttä kotonasi. Miksi sitä tarttee kouluun tulla joikaamaan?

Siksi koska enemmistö sitä haluaa.

Enemmistö on siis tapojensa orjia eivätkä osaa ajetella muuta kuin minä minä minä ja minun kouluaikanani on aina laulettu suvivirsi.

Vierailija
266/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuolle laittaa postimerkin persuksiin ja lähettää Brysseliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
267/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauri on ihan liian älykäs teille perus tolloille jotka ette näe nenäänne pidemmälle. Näin se vaan on.

Jos olisi oikeasti älykäs, mallintaisi ydinfysiikan kaavoja tai keksisi parannuskeinoa syöpään, ei tappelisi yhtä virttä vastaan.

Juuri näin. Jos oikeasti olisi älykäs, olisi hän lopettanut jutun ensimmäiseen hylsyyn ja jatkanut elämää eteenpäin.

Lauri on periaatteen mies.

Vierailija
268/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko turhempaa asiaa työllistää EU:n tuomioistuinta ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
269/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa Suvivirren puolesta puhujiin, kuuluu heihin, jotka kaipaavat menetettyä lapsuuttaan ja nuoruuttaan. He yrittävät epätoivoisesti pitää kiinni jostain sellaisesta minkä ovat jo menettäneet. 

 

Koulut ovat luopunut jo tillilihasta ja maksakastikkeesta, kun maailma muuttuu ja niille ei ole kysyntää, mutta näiden perään ei edes Suvivirsisurkuttelijat itke.

Tästähän loppujen lopuksi on kysymys. Ihmiset kuvittelevat, että heidän identiteetti ja historia muuttuu ja suistuu raiteiltaan, mikäli maailmassa joku asia muuttuu. 

 

Kouluissa ei ole enää piirtoheittimiä eikä lapsiakaan lyödä, koska maailma muuttuu! 

Sikäli olet oikeassa, että identiteetti ja pikkuhiljaa historiakin muuttuu. Kun kaikki oma historia, kulttuuri ja arvot poljetaan, tilalle ei tule tyhjiö, vaan se täytyy vierailla arvoilla. Ja sehän on jo nähty, mitä ja mistä kulttuurista ne vieraat arvot tänne tulevat yhä kasvavalla voimalla. 

Jengit, katuväkivalta, seksuaalirikokset ym. Sitä kulttuuriako sinä haluat? 

Kukaan ei ole polkenut piirtoheittimiä, tillilihaa eikä maksakastiketta. Niille ei vaan ole ollut enää kysyntää 2000-luvun Suomessa. Samalla tavalla Suomessa ei ole enää kysyntää rasismille ja Suvivirrellekään, koska ihmiset arvostavat yksilön-, ja uskonnonvapautta ja yhdenvertaisuutta. 

 

Jengejä, katuväkivaltaa ja seksuaalirikoksia on ollut Suomessa vuosikymmenet, vaikka kouluissa on veisattu Suvivirttä kuinka ja lujaa. 

Juuri näin. Ne ketkä äänekkäin Suvivirttä puolustavat "kulttuurisena perinteenä", eivät tunnu huomaavan, että samaan aikaan hallitus tekee historian suurimmat leikkaukset, jotka nimenomaan iskevät suomalaiseen kulttuuriin ja perinteisiin. Nyt jopa suomalaisista kansallispuistoista viedään polttopuut ja vessat. Joten missä on se hallituksen suomalaisen kulttuurin ja perinteen arvostus?

Vierailija
270/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta hänen elämästään on kulunut tämän laulun/virren parissa. Tyhjää yksinäistä mutta hänen elämänsä ainut sisältö. Miten ne jo kotoa muuttaneet lapset tai vaimo?Ei merkitystä on vain minä ja minun akendani,näin Lauri elämänsä tyhjiössä. Vuodet kuluvat mitä jäi Laurille? Elämän tyhjiö ja muistitikku ja mappirivistö,elämäni laulu.

Lauri pitäisi kutsua Elämäni biisiin, arvattaisiin heti mikä kipale on hänen, ei Suvivirsi sitten 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
271/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tuolle laittaa postimerkin persuksiin ja lähettää Brysseliin?

Brysselissä on jo Tynkkynen ja sillä on persus ihan täynnä.

Vierailija
272/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi perääntyä kun on saanut niin paljon julkisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
273/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas tapa pakottaa laulamaan uskonnollisia lauluja on syytä lopettaa heti!

Kenet on pakotettu? 

Vierailija
274/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.


Saat vapaasti palvoa karhua vaikka kotonasi. Me muut emme halua.

Saat sinäkin vapaasti veisata suvivirttä kotonasi. Miksi sitä tarttee kouluun tulla joikaamaan?

Siksi koska enemmistö sitä haluaa.

Enemmistö on siis tapojensa orjia eivätkä osaa ajetella muuta kuin minä minä minä ja minun kouluaikanani on aina laulettu suvivirsi.

Mitä pahaa siinä on? Sehän on kaunis laulu sekä melodialtaan että sanomaltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
275/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit voivat polkea jalkaa ja kiukutella mutta Suvivirsi ei ole uskonnon harjoittamista, näin totesi Oikeusasiamies jo 2013

Vierailija
276/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin vaikeaa ilmoittaa etukäteen, että tilaisuudessa on uskonnollinen laulu?

Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että suvivirsi kuuluu koulujen päättäjäisiin, ilman erillistä ilmoitusta?

Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että virret kuuluu kirkkoon, ei kouluun?

Totta kai kuuluu kirkkoon, mutta kyllä kuuluu koulun juhliinkin. 

Vierailija
277/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla kyllä mieleltään sairas. 

Ei hän sairas ole, suvaitsematon vain 

Hän arvostaa uskonnonvapautta. Sitä mitä perustuslaki meille kaikille suo.

Vierailija
278/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauri on ihan liian älykäs teille perus tolloille jotka ette näe nenäänne pidemmälle. Näin se vaan on.

Jos olisi oikeasti älykäs, mallintaisi ydinfysiikan kaavoja tai keksisi parannuskeinoa syöpään, ei tappelisi yhtä virttä vastaan.

Juuri näin. Jos oikeasti olisi älykäs, olisi hän lopettanut jutun ensimmäiseen hylsyyn ja jatkanut elämää eteenpäin.

Eipä hänellä taida olla mitään elämää jota jatkaa.

Vierailija
279/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!

Päivi myi sielunsa, arvonsa ja periaatteensa hillotolpan vuoksi. Näin voi toimia vain todellinen kristitty. 

Päivi on tuomittu rikollinen, kuka sellaisen höpinöille lotkauttaa muutenkaan korvaansa.

Vierailija
280/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tuolle laittaa postimerkin persuksiin ja lähettää Brysseliin?

Brysselissä on jo Tynkkynen ja sillä on persus ihan täynnä.

Tynkkynen se pyörii vasemmiston edustajien pääkopassa alvariinsa 😄

Homous on ihan ok, sinäkin voit jo tulla sieltä kaapista ulos