Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa saa laulaa virsiä.
Miksi niitä koulussakin pitäisi laulaa?
Emme me SDP:nkään puoluelauluja siellä laula.
Eikä kukaan vaadi erikseen perusteluja että miksi emme tai ajattele että laulamattomuus tarkoittaisi SDP:n vastustamista tai kieltämistä.
Ihmettelen näitä kommentteja. Kuka ajattelee näin lapsellisesti?
Etkö ymmärrä, mitä eroa on suomalaisella kulttuuriperinnöllä ja tavisjutulla?
Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.
Lauri vastaanväittäjä ajattelisit edes lastasi mitä hänelle aiheutat.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä yksi suvivirsi nyt jaksaa kiinnostaa Lauria niin mahdottomasti, että laittaa koko elämänsä sen kanssa säätämiseen.
Jonkun pitää olla edelläkävijä. Hyvä jos Laurilla riittää resursseja.
Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.
Saat vapaasti palvoa karhua vaikka kotonasi. Me muut emme halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulatte varmaan mieluusti sitten myös hindulaisia, islamilaisia ja buddhalaisia lauluja?
Voi pikkuinen, nämä eivät ole suomalaista kulttuuriperintöä.
Eivät ole, ei.
Mutta kauaa ei mene siihen kun muslimijollotukset ovat arkipäivää täälläkin jos nykyinen kehitys jatkuu..
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kyllä mieleltään sairas.
Ei hän sairas ole, suvaitsematon vain
Lauri on ihan liian älykäs teille perus tolloille jotka ette näe nenäänne pidemmälle. Näin se vaan on.
Jos EU kieltää sitten suomalaisten suvivirren, niin lähtevätkö asian vastustajat Brysseliin laulamaan suvivirttä protestiksi.
Vierailija kirjoitti:
Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.
Saat vapaasti palvoa karhua vaikka kotonasi. Me muut emme halua.
Saat sinäkin vapaasti veisata suvivirttä kotonasi. Miksi sitä tarttee kouluun tulla joikaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin vaikeaa ilmoittaa etukäteen, että tilaisuudessa on uskonnollinen laulu?
Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että suvivirsi kuuluu koulujen päättäjäisiin, ilman erillistä ilmoitusta?
Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että virret kuuluu kirkkoon, ei kouluun?
Suvivirsi on osa kulttuuria. Ei uskonnon harjoittamista. Suvivirsi kuuluu koulujen päätätäjäisiin vaikka sinä kuinka kiukuttelisit
Ai kuuluu siksi koska sinä niin sanot?
Ei vaan oikeusasiamies on todennut jo 2013 että Suvivirsi ei ole uskonnon harjoittamista
Linkki
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oikeusasiamies-suvivirsi-ei-ole-usk…
Vierailija kirjoitti:
Lauri on ihan liian älykäs teille perus tolloille jotka ette näe nenäänne pidemmälle. Näin se vaan on.
Jos olisi oikeasti älykäs, mallintaisi ydinfysiikan kaavoja tai keksisi parannuskeinoa syöpään, ei tappelisi yhtä virttä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Lauri on ihan liian älykäs teille perus tolloille jotka ette näe nenäänne pidemmälle. Näin se vaan on.
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.
Saat vapaasti palvoa karhua vaikka kotonasi. Me muut emme halua.Saat sinäkin vapaasti veisata suvivirttä kotonasi. Miksi sitä tarttee kouluun tulla joikaamaan?
Siksi koska enemmistö sitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Lauri on ihan liian älykäs teille perus tolloille jotka ette näe nenäänne pidemmälle. Näin se vaan on.
Et muuta perustelua väitteellesi keksinyt, kuin Näin se vaan on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauri on ihan liian älykäs teille perus tolloille jotka ette näe nenäänne pidemmälle. Näin se vaan on.
Jos olisi oikeasti älykäs, mallintaisi ydinfysiikan kaavoja tai keksisi parannuskeinoa syöpään, ei tappelisi yhtä virttä vastaan.
Mallinnatko sinä ydinfysiikan kaavoja tai keksit parannuskeinoja syöpään? Vai oletko tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaako se Suomalainen kulttuuriperintö vasta kristinuskosta? Miksei samantien mennä kunnolla ajassa taaksepäin ja aleta harjoittaa pakanauskontoja. Jospa alettaisiin palvoa vaikka karhuja ja hirviä koulussa.
Saat vapaasti palvoa karhua vaikka kotonasi. Me muut emme halua.Saat sinäkin vapaasti veisata suvivirttä kotonasi. Miksi sitä tarttee kouluun tulla joikaamaan?
Kulttuuri ja perinteet. Kristinusko on ollut Suomessa 1000 vuotta. Ja meidän järjestäytynyt yhteiskuntamme on rakennettu kristinuskon perustalle. Kuten kaikissa länsimaissa. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään islamilaisen tai hindulaisen musiikin vaurioittamaa lasta. Laulun laulaminen kestää joitakin minuutteja. Herkiksi on lapset tulleet jos eivät tuota kestä.
Kristityt ovat ilmeisen suvaitsemattomia ihmisiä.
Suvivirsi kuuluu suomalaiseen kulttuuriin aivan samoin kuin se, että lipussamme on risti. Harmi, että henkilö syntynyt maahan, jossa kulttuurissa hän ei voi elää.
Only the fittest will survive.Se on ruotsalainen virsi.
Suomalaisessa virsikirjassa on paljon virsiä Euroopasta, mm. Ruotsista ja Saksasta. Monet virret kun ovat vanhoja, perinteisiä ja kansainvälisiä.
Se ei silti mitenkään poista sitä, että tietty virsi kuuluu perinteisesti tiettyyn suomalaiseen juhlaan. Tämä ruotsalainen virsi tuli suomalaiseen virsikirjaan vuonna 1701. Eli suht kauan sitä on meillä jo laulettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauri on ihan liian älykäs teille perus tolloille jotka ette näe nenäänne pidemmälle. Näin se vaan on.
Jos olisi oikeasti älykäs, mallintaisi ydinfysiikan kaavoja tai keksisi parannuskeinoa syöpään, ei tappelisi yhtä virttä vastaan.
Mallinnatko sinä ydinfysiikan kaavoja tai keksit parannuskeinoja syöpään? Vai oletko tyhmä?
En ole tyhmä, koska en tuhlaa omaa aikaani ja muiden aikaa johonkin noin älyttömään kuin tämä Lauri.
Vierailija kirjoitti:
Mutta Pride papatukselle altistumisesta ei saa korvausta??? Joka helvetin kanava tuuttaa tuota sateenkaarta 🤮
Totta! Aivan oikein kirjoitit.
Maailma niin lavea, pikku, pikku Lauri!
Siinon monta loukkoa, pikku, pikku Lauri!
Monet siellä asustaa, pikku, pikku Lauri!
Herran suojas onnen saa, pikku, pikku Lauri!
Enkeli kun kanssas käy, pikku, pikku Lauri
Eipä kyitä tielläs näy, pikku, pikku Lauri!
Missä viihdyt parhaimmin, pikku, pikku Lauri?
Koti kallein kallehin, pikku, pikku Lauri!