Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Suvivirren puolesta puhujiin, kuuluu heihin, jotka kaipaavat menetettyä lapsuuttaan ja nuoruuttaan. He yrittävät epätoivoisesti pitää kiinni jostain sellaisesta minkä ovat jo menettäneet.
Koulut ovat luopunut jo tillilihasta ja maksakastikkeesta, kun maailma muuttuu ja niille ei ole kysyntää, mutta näiden perään ei edes Suvivirsisurkuttelijat itke.
Tästähän loppujen lopuksi on kysymys. Ihmiset kuvittelevat, että heidän identiteetti ja historia muuttuu ja suistuu raiteiltaan, mikäli maailmassa joku asia muuttuu.
Kouluissa ei ole enää piirtoheittimiä eikä lapsiakaan lyödä, koska maailma muuttuu!
Sikäli olet oikeassa, että identiteetti ja pikkuhiljaa historiakin muuttuu. Kun kaikki oma historia, kulttuuri ja arvot poljetaan, tilalle ei tule tyhjiö, vaan se täytyy vierailla arvoilla. Ja sehän on jo nähty, mitä ja mistä kulttuurista ne vieraat arvot tänne tulevat yhä kasvavalla voimalla.
Jengit, katuväkivalta, seksuaalirikokset ym. Sitä kulttuuriako sinä haluat?
Kukaan ei ole polkenut piirtoheittimiä, tillilihaa eikä maksakastiketta. Niille ei vaan ole ollut enää kysyntää 2000-luvun Suomessa. Samalla tavalla Suomessa ei ole enää kysyntää rasismille ja Suvivirrellekään, koska ihmiset arvostavat yksilön-, ja uskonnonvapautta ja yhdenvertaisuutta.
Jengejä, katuväkivaltaa ja seksuaalirikoksia on ollut Suomessa vuosikymmenet, vaikka kouluissa on veisattu Suvivirttä kuinka ja lujaa.
Kylläpä yksi suvivirsi nyt jaksaa kiinnostaa Lauria niin mahdottomasti, että laittaa koko elämänsä sen kanssa säätämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!
Päivi myi sielunsa, arvonsa ja periaatteensa hillotolpan vuoksi. Näin voi toimia vain todellinen kristitty.
Mitkä arvot ja periaatteet hän on myynyt, kerrotko?
KAIKKI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin vaikeaa ilmoittaa etukäteen, että tilaisuudessa on uskonnollinen laulu?
Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että suvivirsi kuuluu koulujen päättäjäisiin, ilman erillistä ilmoitusta?
Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että virret kuuluu kirkkoon, ei kouluun?
YHYY ON NIIIIIN ITKUINEN OLO 😭
PAHA SUVIVIRSI YHYY ULIUUUUU 😭
Vierailija kirjoitti:
Lauri-parka.
Pitäisikö Laurille järjestää krisiterapiaa?
Antakoon lapsilleen korvatulpat koulun päättäjäisiin. Ihan käsikö tämä tyyppi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin vaikeaa ilmoittaa etukäteen, että tilaisuudessa on uskonnollinen laulu?
Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että suvivirsi kuuluu koulujen päättäjäisiin, ilman erillistä ilmoitusta?
Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että virret kuuluu kirkkoon, ei kouluun?
Olen käynyt siihen aikaan kansakoulua, kun vielä oli kouluaineena uskontotunti.
Vierailija kirjoitti:
Onko uskonnottomalla/ei-kristityllä oikeus elää kuplassa? Kukaan muu ei voi elää niin, vaan aika ajoin joutuu eri tilanteissa kohtaamaan asioita, jotka eivät ole ihan oman maailmankatsomuksen mukaisia. Onko uskonnottomille/ei-kristityille eri säännöt?
Tämä! Itse näin vakaumuksellisena kristittynä olen koko ikäni ihmetellyt, miksi minun pitää sopeutua muiden "maalliseen kulttuuriin". Eri ihmisille on selvästi eti säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa uskovaiset jo rimpuilu. Olette hävinneet sodan. Viinaakin saa jo kotiovelle, vaikka Päivi Räsänen istuu hallituksessa!
Päivi myi sielunsa, arvonsa ja periaatteensa hillotolpan vuoksi. Näin voi toimia vain todellinen kristitty.
Mitkä arvot ja periaatteet hän on myynyt, kerrotko?
KAIKKI!
Kerro tarkemmin
Nyt menee jo kiusaantuneisuuden puolelle.
Iso pyörä on pyörähtänyt liian lujaa kys.henkilön päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo ei noudata lakia.
Lain mukaan, jos juhlassa on uskonnollista sisältöä, tulee oppilaille tarjota myös uskonnoton vaihtoehto.
Jo todettu ettei suvivirsi yksinään tee tilausuudesta uskonnollista. Deal with it.
Virsi on laulu, joka on suunniteltu erityisesti kiitosta, jumalanpalvelusta tai rukousta varten.
Virsimusiikkia on kuvailtu henkilökohtaiseksi lauluksi Jumalalle.
Deal with it.
Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi
lähteäni laulamahan, saa'ani sanelemahan,
sukuvirttä suoltamahan, lajivirttä laulamahan.
Haluatko lukita vastauksesi?
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa saa laulaa virsiä.
Miksi niitä koulussakin pitäisi laulaa?
Emme me SDP:nkään puoluelauluja siellä laula.
Eikä kukaan vaadi erikseen perusteluja että miksi emme tai ajattele että laulamattomuus tarkoittaisi SDP:n vastustamista tai kieltämistä.
Ihmettelen näitä kommentteja. Kuka ajattelee näin lapsellisesti?
Etkö ymmärrä, mitä eroa on suomalaisella kulttuuriperinnöllä ja tavisjutulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin vaikeaa ilmoittaa etukäteen, että tilaisuudessa on uskonnollinen laulu?
Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että suvivirsi kuuluu koulujen päättäjäisiin, ilman erillistä ilmoitusta?
Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että virret kuuluu kirkkoon, ei kouluun?
Olen käynyt siihen aikaan kansakoulua, kun vielä oli kouluaineena uskontotunti.
Sama juttu. Tosin virsiä ei veisattu ainakaan minun luokallani. Raamatun kertomuksia tosin kerrottiin jotka kieltämättä olivat mielenkiintoisia.
Hassua että meillä kristillisessä valtiossa on Valtiopäiväjumalanpalvelus joka on pitkäaikainen suomalainen perinne eikä mitään valtiopäiväramadania.
Lauri on säälittävä pelle. Uniikki pikku lumihiutale joka kuvittelee että koko Suomi pyörii hänen ympärillään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin vaikeaa ilmoittaa etukäteen, että tilaisuudessa on uskonnollinen laulu?
Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että suvivirsi kuuluu koulujen päättäjäisiin, ilman erillistä ilmoitusta?
Miksi jollekin on niin vaikeaa käsittää, että virret kuuluu kirkkoon, ei kouluun?
Suvivirsi on osa kulttuuria. Ei uskonnon harjoittamista. Suvivirsi kuuluu koulujen päätätäjäisiin vaikka sinä kuinka kiukuttelisit
Ai kuuluu siksi koska sinä niin sanot?
Miks pitäisi olla pakotettuna neutraalia. Ei elämä ole neutraalia. Ei kukaan halua kouluista neutraaleja. Lasten syytä oppia realiteetteja elämää varten. On valoa ja pimeyttä. Hyvää ja pahaa. Rakkautta ja vihaa. Lapset syytä opettaa myös ymmärtämään ja ajattelemaan. Miksiköhän virsi saa ihmiset varpailleen. Jokaisellahan on oma tahto tykätä tai olla tykkäämättä. En minäkään ich kommesta tykkää mutta annan laulajan huutaa sen ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä yksi suvivirsi nyt jaksaa kiinnostaa Lauria niin mahdottomasti, että laittaa koko elämänsä sen kanssa säätämiseen.
Kaikki ei ole hyvin hänellä yläkerrassa.
Mikä tässä on yhdenvertaisuutta?
Minä olen joutunut koko kouluaikani kuuntelemaan koulun juhlissa vakaumukselleni sopimatonta musiikkia, katselemaan sopimattomia näytelmiä ja tanssiesityksiä ja kuuntelemaan vääriä poliittisia mielipiteitä. Ei näissäkään tapauksissa mitää yhdenvertaisuutta ole, mutta ei niistä mitään haloota olla nostettu, koska näin elämä vain toimii.