Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lauri Ojala haluaa jatkaa Suvivirsi-jupakkaa

Vierailija
25.06.2026 |

Mitähän siitäkin seuraisi, jos kaikki jollekin itselleen vastenmieliselle altistuneet alkaisivat hakemaan korvauksia?

 

 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c5da6da9-a7b0-473b-9c5f-aafb62e25…

Kommentit (260)

Vierailija
241/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa nyt Lauria löytämään joku kiva uusi harrastus

Vierailija
242/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla naamalla oleva kyllä tietää, miltä tuntuu, kun sillä pyyhitään lattiaa.

Ja varmaan lapsillekin tosi kiva, kun iskä on yleinen naurunaihe.

No, ei kuitenkaan samalla tavalla kauhistuksen aihe kuten Ryde on Meghan Marklelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee Laurille kallis paukku, toivottavasti on massimies.

Vierailija
244/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei kaikki ole hyvin, kuka tai viranomainen voisi toimittaa hoitoon.744

Vierailija
245/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ajat muuttuneet siitä kun itse olin peruskouluikäinen joskus 80-luvulla. Ja moni asia on huomattavasti paremmin. Koulussa, varsinkin ala-asteella oli monelaista ihmisrauniota opettajina, mitkään ylilyönnit jopa fyysisellä tasolla tai opettajien harjoittama henkinen vä kivaltat ei ollut tavatonta. Siihen aikaan tällainen yltiöindividualistinen minä-minä-minä ajattelu ja erityiskohtelun vaatiminen ei olisi tullut kuuloonkaan. Koulussa vallitsi tiukka uskonto ja isänmaahenkisyys, ja suvivirttä laulettiin aina kevätlukukauden päättäjäisissä. Ohjelmassa oli poikkeuksetta kirkossa käyminen. Eikä me menty näistä rikki, jossakin vaiheessa  murrosikäisinä alettiin vähän jo naureskelemaan koko touhulle, eikä otettu asioita kuoleman vakavasti. Koko homma meni vähän niinkuin vesi hanhen selästä. 

Mutta nykyään siis kuka tahansa voi loukkantua mistä tahansa ja vaan päättää, että tässä on tehty vakava virhe ja olen oikeutettu korvauksiin. Voin vain kuvitella kuinka tämäkin tapaus aina takertuu jokaiseen pikkuasiaan siitä ilosta, että voi  vain rutista jollekin.

Vierailija
246/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsen äiti ole mitään mieltä asiasta ? Lauri se vaan jaksaa vuodesta toiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
247/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki vapaa-ajattelijat yhtä suvaitsemattomia muiden ihmisten mielipiteiden ja tapojen suhteen kuin tämä Lauri?

Vierailija
248/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vahvaa kyseenalaistamista on se, että suvivirren esittämisestä koulussa pitäisi aina ilmoittaa erikseen. Kun se oikeastaan ainakin tähän asti on ollut itsestäänselvyys. Pitäisikö siis suomalaiseen kulttuurin kuulua asia peruuttaa vain siksi, että Ojala niin haluaa? Siis yksi jäärä pyrkii sanelemaan, miten Suomessa menetellään tämän asian suhteen? Tässä hän ei näköjään näe mitään väärää tai nurinkurista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
249/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin eilinen pitkä ketju on kadonnut? 

Ojala yöpuhteikseen siivonnut ketjun mieleisekseen?


Ei jaksa mitään sensuuri ketjuja joissa saa olla vain samaa mieltä. 

Vierailija
250/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani tuosta lapsesta. Isän ei saisi vetää lasta tämmöiseen. Lapsi on väistämättä osallinen. Koska isä ei ole tätä tajunnut niin herää epäilyksiä hänen kyvyistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
251/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki vapaa-ajattelijat yhtä suvaitsemattomia muiden ihmisten mielipiteiden ja tapojen suhteen kuin tämä Lauri?

Eikös suuresta Itä naapurista löydy just samanlainen ”esikuva”.

Vierailija
252/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Uskonnollisen väkivallan uhri, joka ei ole käsitellyt traumojaan. Taistelee itse uskontoa vastaan, sillä sen myöntäminen että omat vanhemmat voisivat olla ne väkivallan tekijät on psyykkeelle liikaa. Kaiken vierittäminen uskonnon syyksi sallii sen, että mielikuva rakastavista vanhemmista on mahdollista säilyttää. Yleinen psyykkinen suojelumekanismi. 

Noinhan se yleensä menee, eiväthän murhaajien ja rikollisten lapsetkaan koskaan syytä vanhempiaan vaan yhteiskuntaa. Siinä joutuisi menemään niin syvälle tunteisiin ettei siitä selviä katkeroitumatta. Kuten Rydman & Purra osoittavat, vanhemmuus on pyhää joten jonkun muun  tulee maksaa siitä että lapselle tuli paha mieli 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
253/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen koulut vuonna 2100: Wilman kautta ennakkovaroitukset koteihin joka kerta, jos päivän ohjelmassa mainitaan mitään uskontoon viittaavaa tai jos koulun salkoon nostetaan siniristilippu tai jos jollain oppitunnilla puhutaan vähän suomeakin.

Vierailija
254/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri on tosikko. Jos hän omaisi vähänkään huumorintajua niin tajuaisi että tämän arvoinen asia ei ole taistelun arvoinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
255/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näkeehän sen jo naamasta ettei tällä kaverilla ole pää kunnossa. 

Vierailija
256/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla naamalla oleva kyllä tietää, miltä tuntuu, kun sillä pyyhitään lattiaa.

Laurin naama on kuin sian mulkku

Vierailija
257/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki vapaa-ajattelijat yhtä suvaitsemattomia muiden ihmisten mielipiteiden ja tapojen suhteen kuin tämä Lauri?

En usko että ovat. Yleensähän he ovat filosofeja jotka kannattavat vapaata kasvatusta ja sitä että lapset saavat tutustua kaikkiin maailman uskontoihin ja uskomuksiin .

Vierailija
258/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla naamalla oleva kyllä tietää, miltä tuntuu, kun sillä pyyhitään lattiaa.

Laurin naama on kuin sian mulkku

Ulkonäkö ei ole tässä se mitä arvioidaan 

Vierailija
259/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää tai ei, mutta hänellä on siihen täysi oikeus.

Vois vähän vastuutakin kantaa ja miettiä kuinka paljon rahaa palaa täysin turhan asian vuoksi. Ja ihmisten aikaa joka on pois oikeista rikostutkinnoista. Terapia tulis hänelle halvemmaksi ja olis erittäin tarpeellinen.

Vierailija
260/260 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionalismin kovaa ydintä😂