Lauri Ojala haluaa jatkaa Suvivirsi-jupakkaa
Mitähän siitäkin seuraisi, jos kaikki jollekin itselleen vastenmieliselle altistuneet alkaisivat hakemaan korvauksia?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c5da6da9-a7b0-473b-9c5f-aafb62e25…
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voin hakea korvauksia kun erehdyin lukemaan tuollaista hölynpölyä?
lukemisesi oli vapaaehtoista, Ojalan lapsen osallistuminen oli pakollista
Käyttikö lastaan hyväkseen omassa agendassaan? Miten aikuinen, lukuisiin päättäjäisiin osallistunut ei muka tiedä mikä niiden ohjelma on? Miksi ei ottanut selvää jos epäili? Täysin keinotekoinen juttu tämä on, ei mikään spontaani "vääryys". Kierolta ketkulta vaikuttaa tämä henkilö.
Entä ne muut, jotka eivät saaneet tietoa juhlan sisällöstä? Ekaluokkalaisten vanhemmat? Toisesta koulusta siirrettyjen vanhemmat? Olisiko heidänkin pitänyt tietää koulun juhlan sisältö? Pitääkö kaikkien ottaa etukäteen itse selvää sen sijaan, että koulu ilmoittaisi siitä?
Koulu tämän kohun petasi kun ei noudattanut ohjeita vaikka toistuvasti huomautettiin.
Oliko sinulla jokin argumentti, pösilö?
En ole pösilö, sinä ilkeä uskonnonvihaajak0mmari, mutta toki on minulla argumentti. Se on kaunis virsi. Veisatkaamme:
1 säkeistö.
Jo joutui armas aika
ja suvi suloinen.
Kauniisti joka paikkaa
koristaa kukkanen.
Nyt siunaustaan suopi
taas lämpö auringon,
se luonnon uudeks luopi,
sen kutsuu elohon.
2.
Taas niityt vihannoivat
ja laiho laaksossa.
Puut metsän huminoivat
taas lehtiverhossa.
Se meille muistuttaapi
hyvyyttäs, Jumala,
ihmeitäs julistaapi
se vuosi vuodelta.
3.
Taas linnut laulujansa
visertää kauniisti.
Myös eikö Herran kansa
Luojaansa kiittäisi!
Mun sieluni, sä liitä
myös äänes kuorohon
ja armon Herraa kiitä,
kun laupias hän on.
4.
Oi Jeesus Kristus jalo
ja kirkas paisteemme,
sä sydäntemme valo,
ain asu luonamme.
Sun rakkautes liekki
sytytä rintaamme,
luo meihin uusi mieli,
pois poista murheemme.
5.
Ei vertaistasi sulle,
sä lilja Saaronin.
Suo armos lahjat mulle
ja kaste Siionin.
Kun Henkes virvoituksen
vain sielu saanut on,
keväisen kaunistuksen
se saa kuin Libanon.
6.
Maan, meren anna kantaa
runsaasti lahjojas,
tarpeemme meille antaa
sun siunauksestas.
Suo suloisuutta maistaa
myös sielun sanassas,
ain armos sille paistaa,
niin on se autuas.
ei tämä maa kristittyjä mädättäjiä tarvitse, uskonto ja valtio on erotettava toisistaan
Voi kääk, miettikää miten ton muija ja lapset häpeää tuota miestä.
Ja entä kuinka sitä lasta kiusataan ehkä koulussa tuon faijan ääliötoiminnan takia.
Kyllä pitää olla ihmisen jääräpäinen (ja tyhmä). Oisko hän vähän joku asbergertyyppinen joka ei ymmärrä millon pitäisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
ei tämä maa kristittyjä mädättäjiä tarvitse, uskonto ja valtio on erotettava toisistaan
Kristitty perinne, on tämän maan tukipilari. Se mitä emme tarvitse, on sensijaan nykyajan w0ke-k0mmareiden mädätys.
Terveyshaitta on niin ilmeinen, että suvivirsitilaisuuksiin täytyy saada oma varoitusmerkkinsä aivan kuten räjäytystyömailla ja ydinvoimaloissakin on omansa.
Jos on tuhlannut tuohon aikaa sen 20 vuotta , niin aivan varmasti on tiennyt mitä kevät juhlissa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hän on ottanut huomioon, että oikeudessa häviäjä maksaa paitsi omat, niin myös vastapuolen oikeudenkäyntikulut.
Liekö hänelle iskenyt psykoosi, siihen kun liittyy vahvasti todellisuudentajun hämärtyminen. Kalliiksi tulee, ja aivan turhasta. Tässä nähdään, kuinka periaateesta voi tulla elämänlaatua heikentävä tekijä. Tai hänellähän se hetkeksi kohottaa, mutta sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta öyhöttänyt suvivirrestä?
Päivi Räsänen sanoo tekevänsä kaikkensa, että alkoholin kotiinkuljetus ei toteudu
https://yle.fi/a/74-20187422Onneksi Päivi hävisi tämänkin jutun
Älä sano noin! Lapsuuteni ja nuoruuteni alkoholistiperheessä kasvaneena suorastaan itkettää nyt kaikkien alkoholistiperheissä elävien lasten puolesta. Sinulla ei oletettavasti ole siitä pienintäkään tietoa.
Veikkaan kyllä kotiinkuljetuksen jäävän haitalliseksi kokeiluksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä korvaukset kun koulussa joutui kuuntelemaan kansainvälistä?
Setatuputusta siellä kaikille. Hyvää ramadania jne.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen läpiluotaus siitä, miten Suomen mädät sisuskalut toimivat.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6229d584-1ea3-4a87-b4b7-679f8d5ad…
Uhkaillaan jopa oikeudenkäyntikustannuksilla, jos vaatii viranomaisia noudattamaan lakia ja viranomaispäätöksiä. Samalla tietysti mainitaan että:
"Ennen kuin asiaa voitaisiin käsitellä ihmisoikeustuomioistuimessa, kaikki Suomen oikeusasteet pitäisi ensin käydä läpi. Tolvasen mukaan hovioikeuteenkaan ei välttämättä pääse, sillä sinne tarvitsee jatkokäsittelyluvan."
Pikkasen tässä alkaa viranomaismopo keulimaan. Eipä taida olla EU-ihmisoikeustuomioistuimen toiminta Suomen viranomaisten päätettävisssä eli jos valituslupaa hoviin ei tule on asia käsitelty oikeudellisesti loppuun Suomessa ja valituksen tästä voi viedä EU-tuomioistuimeen.
Tätä asiaa pitäisi viedä EU-komission käsiteltäväksi ja yrittää käynnistää sitä kautta Suomessa oikeusvaltiomekanismi, koska nykyinen sirkus, jossa on 10 eri viranomaista, mutta kukaan ei voi tehdä lopullista päätöstä mistään on täysin tarkoituituksella rakennettu, jotta täysin mielivaltainen ja järkyttävän kallis viranomaissirkus saa jatkua ja kupata kansalaisten verorahoja.
Tämä on se kipeä mätäpaise mikä pitäisi puristaa, jos Suomeen halutaan joskus vielä talouskasvua.
Suvivirsikohu ja silmien venyttelykohu. Näillä peitetään oikeita ongelmia
Mielenkiintoista. Kuuntelin suvivirren lukion käyneenä 12 kertaa kevätjuhlissa ja x kertaa vielä musiikin tunneilla ja aamunavauksissa. Korvauspottini vastannee siis vähintäänkin parin vuoden palkkatuloani. Mikä viranomainen hoitaa maksun?
Vaikea ymmärtää, että jonkun elämä menee pilalle siitä, kun kerran vuodessa koulun Kevätjuhlassa lauletaan pari säkeistöä Suvivirrestä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen läpiluotaus siitä, miten Suomen mädät sisuskalut toimivat.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6229d584-1ea3-4a87-b4b7-679f8d5ad…
Uhkaillaan jopa oikeudenkäyntikustannuksilla, jos vaatii viranomaisia noudattamaan lakia ja viranomaispäätöksiä. Samalla tietysti mainitaan että:
"Ennen kuin asiaa voitaisiin käsitellä ihmisoikeustuomioistuimessa, kaikki Suomen oikeusasteet pitäisi ensin käydä läpi. Tolvasen mukaan hovioikeuteenkaan ei välttämättä pääse, sillä sinne tarvitsee jatkokäsittelyluvan."
Pikkasen tässä alkaa viranomaismopo keulimaan. Eipä taida olla EU-ihmisoikeustuomioistuimen toiminta Suomen viranomaisten päätettävisssä eli jos valituslupaa hoviin ei tule on asia käsitelty oikeudellisesti loppuun Suomessa ja valituksen tästä voi viedä EU-tuomioistuimeen.
Tätä asiaa pitäisi viedä EU-komission käsiteltäväksi ja yrittää käynnistää sitä kautta Suomessa oikeusvaltiomekanismi, koska nykyinen sirkus, jossa on 10 eri viranomaista, mutta kukaan ei voi tehdä lopullista päätöstä mistään on täysin tarkoituituksella rakennettu, jotta täysin mielivaltainen ja järkyttävän kallis viranomaissirkus saa jatkua ja kupata kansalaisten verorahoja.
Tämä on se kipeä mätäpaise mikä pitäisi puristaa, jos Suomeen halutaan joskus vielä talouskasvua.
Ennen kaikkea tämä sirkus on mainehaitta Suomelle. Luulisi että siellä EU:n ihmisoikeustuomioistuimessakin on pöydällä jotain rankempia ihmisoikeusrikkomustapauksia käsiteltävänä. Mutta Tämä jeppe haluaa valittaa jostain ihan turhasta kaikki mahdolliset byrokratiat läpi niin Suomessa kuin EU:ssakin. Vain PERIAATTEESTA. Tai sitten tämä on vain huomiohuor austa. Siltä se vähän alkaa vaikuttamaan.
Ojalan viestintä on muuttunut yhä psykoottisemmaksi. "Vapaa-ajattelijoiden" fb-ryhmässä hän mm. vertaa Suvivirttä raiskaukseen ja julistaa olevansa nyt rikoksen uhri. Liepeillänsä pyörii tietysti muiden lahkojen tapaan pieni porukka perässähiihtäjiä, jotka myötäilevät ja kannustavat kaikkia Ojalan typeryyksiä.
On yhtä aikaa jotenkin surullista ja koomista, että Ojala on vastustavinaan uskontoja, mutta toimii itse kuin pakkomielteisen kiivas lahkolainen.
Vierailija kirjoitti:
Voi kääk, miettikää miten ton muija ja lapset häpeää tuota miestä.
Ja entä kuinka sitä lasta kiusataan ehkä koulussa tuon faijan ääliötoiminnan takia.
Kyllä pitää olla ihmisen jääräpäinen (ja tyhmä). Oisko hän vähän joku asbergertyyppinen joka ei ymmärrä millon pitäisi lopettaa.
Minäkin häpeäisin, jos olisin Laurin lähiomainen. Samoin uskon, että hänellä on jokin syndrooma tai vastaava, joka on tehnyt tuosta virrenpätkästä hänelle pakkomielteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen läpiluotaus siitä, miten Suomen mädät sisuskalut toimivat.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6229d584-1ea3-4a87-b4b7-679f8d5ad…
Uhkaillaan jopa oikeudenkäyntikustannuksilla, jos vaatii viranomaisia noudattamaan lakia ja viranomaispäätöksiä. Samalla tietysti mainitaan että:
"Ennen kuin asiaa voitaisiin käsitellä ihmisoikeustuomioistuimessa, kaikki Suomen oikeusasteet pitäisi ensin käydä läpi. Tolvasen mukaan hovioikeuteenkaan ei välttämättä pääse, sillä sinne tarvitsee jatkokäsittelyluvan."
Pikkasen tässä alkaa viranomaismopo keulimaan. Eipä taida olla EU-ihmisoikeustuomioistuimen toiminta Suomen viranomaisten päätettävisssä eli jos valituslupaa hoviin ei tule on asia käsitelty oikeudellisesti loppuun Suomessa ja valituksen tästä voi viedä EU-tuomioistuimeen.
Tätä asiaa pitäisi viedä EU-komission käsiteltäväksi ja yrittää käynnistää sitä kautta Suomessa oikeusvaltiomekanismi, koska nykyinen sirkus, jossa on 10 eri viranomaista, mutta kukaan ei voi tehdä lopullista päätöstä mistään on täysin tarkoituituksella rakennettu, jotta täysin mielivaltainen ja järkyttävän kallis viranomaissirkus saa jatkua ja kupata kansalaisten verorahoja.
Tämä on se kipeä mätäpaise mikä pitäisi puristaa, jos Suomeen halutaan joskus vielä talouskasvua.
Suvivirsikohu ja silmien venyttelykohu. Näillä peitetään oikeita ongelmia
Kyllä tässä on pohjalla oikea ongelma ja valtava sellainen.
Kun typerä aihe suodatetaan pois jäljelle jää viranomainen (A), jonka toiminnasta on valitettu ja valitus on todettu oikeaksi valvovan viranomaisen (B) toimesta.
Viranomainen (A) kuitenkin kieltäytyy noudattamasta viranomaisen (B) määräystä, joka pakottaa valittajan käymään henkilökohtaisesti oikeustaistoon viranomaista (A) vastaan. Koska viranomainen (A) esiintyy edelleenkin "viranoimaisena" eikä ketään ole henkilökohtaisesti vastuutettu viranomaisten puolesta ollaan päädytty Suomen mielivaltaiseen tilanteeseen, jossa yksityishenkilö on pakotettu ottamaan valtava taoudellinen riski loputtomat resurssit omaavaa anonyymia tahoa vastaan tai luopumaan lakisääteisestä oikeudestaan.
Parempi esimerkki tästä on hyvinvointialueiden toiminta, jossa verorahoillaan lakisääteisen hoitonsa maksanut potilas voidaan jättää huoletta ilman lain määräämää hoitoa, mikäli se ei ole kuolemassa käsiin ja voidaan odottaa, että potilas saattaa maksaa hoitonsa kahdesti menemällä yksityiselle.
Suomen ongelma on siinä, ettei tässäkään tapauksessa yksikään viranomainen kanna henkilökohtaisesti vastuuta päätöksestään.
Tällainen toiminta ei kuulu oikeusvaltioon ja toivottavasti EU-komissio tulee apuun, koska Suomen viranomaismätäpaise ei saa eikä halua korjata tätä ongelmaa ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen läpiluotaus siitä, miten Suomen mädät sisuskalut toimivat.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6229d584-1ea3-4a87-b4b7-679f8d5ad…
Uhkaillaan jopa oikeudenkäyntikustannuksilla, jos vaatii viranomaisia noudattamaan lakia ja viranomaispäätöksiä. Samalla tietysti mainitaan että:
"Ennen kuin asiaa voitaisiin käsitellä ihmisoikeustuomioistuimessa, kaikki Suomen oikeusasteet pitäisi ensin käydä läpi. Tolvasen mukaan hovioikeuteenkaan ei välttämättä pääse, sillä sinne tarvitsee jatkokäsittelyluvan."
Pikkasen tässä alkaa viranomaismopo keulimaan. Eipä taida olla EU-ihmisoikeustuomioistuimen toiminta Suomen viranomaisten päätettävisssä eli jos valituslupaa hoviin ei tule on asia käsitelty oikeudellisesti loppuun Suomessa ja valituksen tästä voi viedä EU-tuomioistuimeen.
Tätä asiaa pitäisi viedä EU-komission käsiteltäväksi ja yrittää käynnistää sitä kautta Suomessa oikeusvaltiomekanismi, koska nykyinen sirkus, jossa on 10 eri viranomaista, mutta kukaan ei voi tehdä lopullista päätöstä mistään on täysin tarkoituituksella rakennettu, jotta täysin mielivaltainen ja järkyttävän kallis viranomaissirkus saa jatkua ja kupata kansalaisten verorahoja.
Tämä on se kipeä mätäpaise mikä pitäisi puristaa, jos Suomeen halutaan joskus vielä talouskasvua.
Ennen kaikkea tämä sirkus on mainehaitta Suomelle. Luulisi että siellä EU:n ihmisoikeustuomioistuimessakin on pöydällä jotain rankempia ihmisoikeusrikkomustapauksia käsiteltävänä. Mutta Tämä jeppe haluaa valittaa jostain ihan turhasta kaikki mahdolliset byrokratiat läpi niin Suomessa kuin EU:ssakin. Vain PERIAATTEESTA. Tai sitten tämä on vain huomiohuor austa. Siltä se vähän alkaa vaikuttamaan.
Mitään tekemistähän tässä ei ole kaupungilla, joka ei suostu hyväksymään ja noudattamaan valvovan viranomaisen määräystä ja oikeutta on haettava henkilökohtaisella riskillä julkisrahoitteista nimeämätöntä tahoa vastaan.
Tästä tässä valitetaan.
Tämä on sitä mielivaltaa, jota ei voi oikeassa oikeusvaltiossa olla.
Huomiohuoraava nillittäjä.
Ei näiden sarjavalittajien ja yhteislauluista loukkaantujien juttuja pitäisi ottaa missään edes käsiteltäväksi. Ojalan suvivirsineuroosin pyörittelyyn on mennyt jo aivan tolkuton määrä virkamiesten työaikaa ja euroja.
Mielenkiintoinen läpiluotaus siitä, miten Suomen mädät sisuskalut toimivat.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6229d584-1ea3-4a87-b4b7-679f8d5ad…
Uhkaillaan jopa oikeudenkäyntikustannuksilla, jos vaatii viranomaisia noudattamaan lakia ja viranomaispäätöksiä. Samalla tietysti mainitaan että:
"Ennen kuin asiaa voitaisiin käsitellä ihmisoikeustuomioistuimessa, kaikki Suomen oikeusasteet pitäisi ensin käydä läpi. Tolvasen mukaan hovioikeuteenkaan ei välttämättä pääse, sillä sinne tarvitsee jatkokäsittelyluvan."
Pikkasen tässä alkaa viranomaismopo keulimaan. Eipä taida olla EU-ihmisoikeustuomioistuimen toiminta Suomen viranomaisten päätettävisssä eli jos valituslupaa hoviin ei tule on asia käsitelty oikeudellisesti loppuun Suomessa ja valituksen tästä voi viedä EU-tuomioistuimeen.
Tätä asiaa pitäisi viedä EU-komission käsiteltäväksi ja yrittää käynnistää sitä kautta Suomessa oikeusvaltiomekanismi, koska nykyinen sirkus, jossa on 10 eri viranomaista, mutta kukaan ei voi tehdä lopullista päätöstä mistään on täysin tarkoituituksella rakennettu, jotta täysin mielivaltainen ja järkyttävän kallis viranomaissirkus saa jatkua ja kupata kansalaisten verorahoja.
Tämä on se kipeä mätäpaise mikä pitäisi puristaa, jos Suomeen halutaan joskus vielä talouskasvua.