Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettiin vasta vuosi sitten mökki, mutta nyt on tullut mitta täyteen naapurien mölyä ja pakko laittaa se myyntiin :(

Vierailija
25.06.2026 |

Harmittaa todella, koska itse mökki on ihana ja hyväkuntoinen, kotoa lyhyt matka sinne ja paikkakin on kiva. Siinä on vain yksi varsinainen naapuri ja tähän naapuriin on nyt mennyt täysin hermot. Viime juhannus oli viimeinen niitti. Naapurissa pidetään niin järkyttävää meteliä jatkuvasti ja iltamyöhään, että se kuuluu meille asti häiritsevästi, kersat huutavat kurkku suorana laiturilla, mistä meteli tietenkin kuuluu järveä pitkin, heidän koiransa juoksee irrallaan pitkin poikin ja käy paskomassa meidän pihaan. Pari kertaa on melkein juossut meidän auton alle tiellä. Tämä ei heidän mukaansa ole mikään ongelma(!). Lisäksi tämä naapuri on meille johtavan tien varressa ja pysäköivät siihen tielle JOKA KERTA niin, että meidän on todella vaikea päästä siitä ohi. Eivät ole siis viitsineet tehdä pysäköintitilaa omalle tontilleen, joten pysäköivät tielle. 

Ostaessamme mökkiä meille kerrottiin, että joku iäkäs ihminen omistaa mökin ja voi omistaakin, mutta totuus olikin että sitä käyttää tuo metelöivä lapsiperhe. 

V*tuttaa myydä mökki, mutta en jaksa enää kuunnella tuota. Se vain mietityttää saako myytyä kun naapurissa majailee mölyapinoita.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Jokaisenoikeudet🤷‍

Tämä on nuoremmalle sukupolvelle täysin vieras käsite. Esim tonttiin kohdistuvista rasisteista ei oteta riittävän kattavasti selvää. Itse otin maanmittarin paikalle selvittämään nuorelle parille mitä tarkoittaa tiealue, joka kulkee heidän tontin läpi. 

Tonttiin kohdistuvat rasistit ovat just niitä pahimpia 

Vierailija
62/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Vuokraat kerran vuodessa viikoksi tai pariksi mökin niin se voi "lähteä alta"?. No ei voi. Kesämökin omistaminen on yksi typerimmistä sijoituksista ikinä.

Etkö osaa lukea? Tässähän oli että JOS OTTAA pitempiaikaisen mökin. Ei sellaista viikon tai kahden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkilankaa mikä siinä on niin vaikeeta?

Vierailija
64/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Vuokraat kerran vuodessa viikoksi tai pariksi mökin niin se voi "lähteä alta"?. No ei voi. Kesämökin omistaminen on yksi typerimmistä sijoituksista ikinä.

"Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen". Tällä varmaan tarkoitettiin vähän pidempää aikaa, kuin sitä viikkoa tai kahta. Esim koko kesää tai jotkuthan vuokraa vuosia saamaa mökkiä. Meillä esim. oli sama vuokramökki 5v putkeen.

Vierailija
65/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikkilankaa mikä siinä on niin vaikeeta?

Selittää viranomaisille, että ei oikeasti ollut tarkoitus tappaa sitä mönkijällä ajavaa poikaa...

Vierailija
66/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Mökin pihalle unohtunut kirves saattaa aiheuttaa ikäviä vaurioita mönkkärin renkaisiin.

Ei voida tehdään oikein mitään kuin puhua sillä mökkinaapurin suuri suku asuu lähistöllä. Jos aletaan estämään kulkua voi seuraukset olla ikäviä meille. 

Siinä oli esteenä pieni joki mutta naapuri kävi täyttämässä joen. Kaikki esteet mitä laitettu on rikottu tai poistettu.


Se harmitti eniten että lähistöllä pesi joutsenet ja nämä ääliöt ajelivat vesijeteillä. Pesintä häiriintyi.  

Tajuttiin että ääliöllä on tietysti myös ääliölapsi.  Tosin isänsä yllyttää poikaansa.

Eiköhän mönkijän pysäytä ihan lauta-aitakin? Tai sähköaita. Teillähän voisi olla vaikka lampaita jotka sellaisen tarvitsevat. Tässä ei tainnut olla kyse tietä pitkin ajamisesta jos metrin päästä menee, vaikka jotkut niin kuvittelivatkin. Mönkijällä ei saa ajaa maastossa jokamiehenoikeuksiin vedoten. Tiellä kyllä saa ajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy syksymmällä, ap.

Vierailija
68/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten usein he siellä käyvät? Loppuuhan se aikanaan... Jos voisi mennä aina eri aikaan, kun ovat poistuneet.

Me tehdään näin. Meidän naapurimökin omistaa jokin usean ihmisen porukka, ehkä sisaruksia tms. Niistä yksi on juurikin tuollainen metelöivä lapsiperhe, joka ei luojan kiitos käy siinä jatkuvasti, mutta se vähäkin on liikaa. Pyritään ennakoimaan milloin ovat siellä ja joskus lähdetään pois jos ovat samaan aikaan. Viimeksi lähdettiin juhannuksena aiemmin kotiin kun ei jaksettu kuunnella.

Jotkut ihmiset eivät vain tajua miten paljon heistä lähtee meteliä ja etenkin järven rannalla ääni kuuluu todella kauas, vaikkei olisi edes ihan vieressä.

Mua ei kyl suoraan sanottuna ole tuollainen koskaan kiinnostanut, mulla on 6 lasta. Jos olisin jäänyt murehtimaan jokaisen hiihtäjän meteliherkkyyttä niin olisi jäänyt lapset tekemättä. Nykyään aikuisia ja kun kuulin mökillä vastarannalta lasten ääniä niin olin vaan iloinen että mun ei tarvi olla enää vahtimassa ettei kukaan huku samalla ku imetän. Elä vaan omaa elämääsi ja jos muut ihmiset häirisee niin hommaa autiotupa. Ei kaikki mene mökille hiljentymään vaan elämään ja senkin pitää olla ok.

Tässä tekstissä haisee porsiva suominainen. Koska MINÄ tein kuusi(!!) lasta, on MINULLA ja LAPSILLANI oikeus! MINÄ imetän, muut pennut huutaa, ei haittaa, teen lisää. Koska lapset. Vtut naapureista.

Itsekeskeinen kotiäiti jolla ei ole muuta elämää kuin Lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piikkilankaa mikä siinä on niin vaikeeta?

Selittää viranomaisille, että ei oikeasti ollut tarkoitus tappaa sitä mönkijällä ajavaa poikaa...

Ei kai kukaan siihen kuole jos ajaa mönkijällä piikkilankaan. Viranomaisille voisi muutenkin tehdä ilmoituksen laittomasta mönkijällä ajamisesta jos kerran tapahtuu toisen piha-alueella.

Vierailija
70/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa mökki punkkareille tai moottoripyöräkerholaisille aina samoiksi viikonlopuiksi apinaperheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten usein he siellä käyvät? Loppuuhan se aikanaan... Jos voisi mennä aina eri aikaan, kun ovat poistuneet.

Me tehdään näin. Meidän naapurimökin omistaa jokin usean ihmisen porukka, ehkä sisaruksia tms. Niistä yksi on juurikin tuollainen metelöivä lapsiperhe, joka ei luojan kiitos käy siinä jatkuvasti, mutta se vähäkin on liikaa. Pyritään ennakoimaan milloin ovat siellä ja joskus lähdetään pois jos ovat samaan aikaan. Viimeksi lähdettiin juhannuksena aiemmin kotiin kun ei jaksettu kuunnella.

Jotkut ihmiset eivät vain tajua miten paljon heistä lähtee meteliä ja etenkin järven rannalla ääni kuuluu todella kauas, vaikkei olisi edes ihan vieressä.

Mua ei kyl suoraan sanottuna ole tuollainen koskaan kiinnostanut, mulla on 6 lasta. Jos olisin jäänyt murehtimaan jokaisen hiihtäjän meteliherkkyyttä niin olisi jäänyt lapset tekemättä. Nykyään aikuisia ja kun kuulin mökillä vastarannalta lasten ääniä niin olin vaan iloinen että mun ei tarvi olla enää vahtimassa ettei kukaan huku samalla ku imetän. Elä vaan omaa elämääsi ja jos muut ihmiset häirisee niin hommaa autiotupa. Ei kaikki mene mökille hiljentymään vaan elämään ja senkin pitää olla ok.

Eli et opettanut lapsille toisten huomioonottamista ja käytöstapoja?

Hienoa. Oikein vuoden äiti. Ja lapsia väänsit peräti 6 kappaletta, jotta vajaat geenisi jatkuisivat.

Jos vaikka 3 lasta kera kavereiden ovat uimassa niin kyllä niistä ääntä lähtee vaikka ovat kasvatettuja. Sun tapakasvatuksesta en olisi niim varma.

Vierailija
72/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Toista kymmentä vuotta käytiin vaimon kanssa kesäisin vuokra mökeillä ja koskaan ei ollut mitään lutikoita tai muita ötököitä. Siistejä huviloita kaikkine herkkuineen. Yksi jopa meren rannassa. Miksi siis osta omaksi, kun pikkurahalla saa kesäisin lomailtua sen mitä lomaa on. Ei tuöleirejä ja jos joku paikka rempallaan, niin soitto omistajalle ja asia hoitui. Ei kyllästynyt paikkaan, kun joka kerta on eri. Ja paljon muuta mukavaa mitä ei oma mökki tarjoa, kuin että ensin ostat ne sinne. nimim. "Ei koskaan omaa mökkiä vaivoiksi!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa mökki punkkareille tai moottoripyöräkerholaisille aina samoiksi viikonlopuiksi apinaperheen kanssa.

Monesti punkkarit tai moottoripyöräkerholaiset taitavat hävitä mölyämisessä lapsiperheille. Muuten hyvä vinkki!

Vierailija
74/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on syy miksi ostettiin kuivanmaan mökki.Täällä uudellamaalla rantatontit max 2000 neliötä,naapurit ihan vieressä.Haluttiin mökki täysin ilman naapureita ja niitä meillä ei ole nyt ollenkaan.Tontti pitkästi yli hehtaarin ja rajalta alkaa luonnonsuojelualue.Järvi vieressä jossa oma vene.Ollaan täysin omassa rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten usein he siellä käyvät? Loppuuhan se aikanaan... Jos voisi mennä aina eri aikaan, kun ovat poistuneet.

Lapset kasvaa, koira kuolee pois. Koira muuten pitää pitää kytkettynä, jos se ei pysy omalla pihalla. Sen voisitte viedä poliisiasemalle löytötavarana, sillä koirahan on laissa esine.

Koirahan on kiva, vaikka ihmiset ei. Viaton luontokappale, eli paras naapureista. Pääseepähän mölyä ja tasapainottomia juoppoja pakoon...

Vierailija
76/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Kuluja siinä mökissä on kiinteisyövero, lämmitys, jätemaksut, tienhoitomaksi, auraus, nuohous

 

Ei se oo ilmaista omistaa.

Totta. Omistaminen on kallista. Noiden lisäksi kaikki korjaukset mitä mökki vaatii, katto, seinien maalaus jos puutalo ja rännien korjaus.

Tämän takia en ymmärrä miksi ihmiset haluaa omistaa mökin. Joillakin on useita, ja kehuskellaan miten käydään välillä siellä xxxxxxx-järven mökillä ja sitten viikko xxxxxxx mökillä ja miehen suvun mökillä xxxxxxxxxxx ja sitten vielä mummolan mökillä.

Valtava määrä ylimääräistä rahaa on vielä jollain.

Ei noita oikeasti huolleta hirveästi eikä pidetä hyvässä kunnossa.

Vierailija
77/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Kuluja siinä mökissä on kiinteisyövero, lämmitys, jätemaksut, tienhoitomaksi, auraus, nuohous

 

Ei se oo ilmaista omistaa.

Totta. Omistaminen on kallista. Noiden lisäksi kaikki korjaukset mitä mökki vaatii, katto, seinien maalaus jos puutalo ja rännien korjaus.

Tämän takia en ymmärrä miksi ihmiset haluaa omistaa mökin. Joillakin on useita, ja kehuskellaan miten käydään välillä siellä xxxxxxx-järven mökillä ja sitten viikko xxxxxxx mökillä ja miehen suvun mökillä xxxxxxxxxxx ja sitten vielä mummolan mökillä.

Valtava määrä ylimääräistä rahaa on vielä jollain.

Ei noita oikeasti huolleta hirveästi eikä pidetä hyvässä kunnossa.

Juuri näin, ne on suurin osa täysin hoitamattomia. Kaveri on menossa nyt viikoksi mökille eikä ole käynyt siellä kahteen kesään. Hänen mielestään kuitenkin järkevä omistus.

Vierailija
78/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Ja heti puhuu raha 😂. -eri

Vierailija
79/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikkilankaa mikä siinä on niin vaikeeta?

Piikkilankaa mölyaidaksi?

Vierailija
80/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Jokaisenoikeudet🤷‍

"Moottorikäyttöisillä ajoneuvoilla, kuten mönkijällä, ajaminen maastossa ei ole sallittua jokaisenoikeuksien (jokamiehenoikeuksien) nojalla".

Karttaan merkityillä teillä on.🤷‍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä