Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettiin vasta vuosi sitten mökki, mutta nyt on tullut mitta täyteen naapurien mölyä ja pakko laittaa se myyntiin :(

Vierailija
25.06.2026 |

Harmittaa todella, koska itse mökki on ihana ja hyväkuntoinen, kotoa lyhyt matka sinne ja paikkakin on kiva. Siinä on vain yksi varsinainen naapuri ja tähän naapuriin on nyt mennyt täysin hermot. Viime juhannus oli viimeinen niitti. Naapurissa pidetään niin järkyttävää meteliä jatkuvasti ja iltamyöhään, että se kuuluu meille asti häiritsevästi, kersat huutavat kurkku suorana laiturilla, mistä meteli tietenkin kuuluu järveä pitkin, heidän koiransa juoksee irrallaan pitkin poikin ja käy paskomassa meidän pihaan. Pari kertaa on melkein juossut meidän auton alle tiellä. Tämä ei heidän mukaansa ole mikään ongelma(!). Lisäksi tämä naapuri on meille johtavan tien varressa ja pysäköivät siihen tielle JOKA KERTA niin, että meidän on todella vaikea päästä siitä ohi. Eivät ole siis viitsineet tehdä pysäköintitilaa omalle tontilleen, joten pysäköivät tielle. 

Ostaessamme mökkiä meille kerrottiin, että joku iäkäs ihminen omistaa mökin ja voi omistaakin, mutta totuus olikin että sitä käyttää tuo metelöivä lapsiperhe. 

V*tuttaa myydä mökki, mutta en jaksa enää kuunnella tuota. Se vain mietityttää saako myytyä kun naapurissa majailee mölyapinoita.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Kyllä ne betoniporsas tömähtää, kun muutaman sellaisen laitat siihen. Laita niiden päälle vaikka kukkia koristeeksi, jos et muuten tykkää. Vähän yli parisataa maksaa yksi 500 kg betonimötikkä. En tiedä teidän pihaa, niin en tiedä montako siihen pitäisi sijoitella, etteivät pääse yli eikä ympäri.

Vierailija
22/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA VAAN PUUTTUU JOTAIN

Et sitten millään voinut laittaa kuinka lähellä naapuri on. Se kun on ihan olennainen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Aita yleensä hidastaa. Ja en tiedä mistä aloittaja on mökkinsä ostanut, mutta ei ostohuumassa ajatellut että naapuri on liian lähellä. 

Siinä on vanhat (metsätiet) ja kulkureitit joita pitkin on ajettu ties kuinka kauan. 

Huomasin myös että jos mennään mökillä käymään niin poika lähtee heti ajamaan mönkijällä (varmaan isänsä käskee). Tai alkaa nurmikonleikkaaminen tai muu meteli.


Naapuri rakensi myös lähelle rajaa saunan ja paljun. Hirveä meteli välillä. 

Mutta itse en ole mökkeilijä joten en käy siellä.  Ei ollut kovin suuri investointi mutta oli virhe ostaa koko mökki. 

Vierailija
24/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AINA VAAN PUUTTUU JOTAIN

Et sitten millään voinut laittaa kuinka lähellä naapuri on. Se kun on ihan olennainen asia.

Totta.

Vierailija
25/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun ostettiin mökki neuvoteltiin ehto, että ollaan tässä vuosi vuokralla ennen ostopäätöstä. Myyjä oli niin varma, että paikka miellyttää ja hän suostui tähän. 

Me vakoiltiin veneellä muutamia kertoja muutaman mökin ympäristössä ennen, kuin valittiin niistä se yksi josta tehtiin tarjous. 

Vierailija
26/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Mökin pihalle unohtunut kirves saattaa aiheuttaa ikäviä vaurioita mönkkärin renkaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lycka till myyntiin. Ei oo myyjän markkinat ollut pitkään aikaan. Itsellä oli vajaa 10 vuotta sitten myynnissä ja 3 vuotta meni, ennen kuin sai myytyä, eikä hinta ollut päätähuimaava. Silti pidin itseäni onnekkaana, kun edes meni kaupaksi.

Vierailija
28/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa mökin jossa on lähellä naapureita? En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Jokaisenoikeudet🤷‍

Vierailija
30/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Aita yleensä hidastaa. Ja en tiedä mistä aloittaja on mökkinsä ostanut, mutta ei ostohuumassa ajatellut että naapuri on liian lähellä. 

Siinä on vanhat (metsätiet) ja kulkureitit joita pitkin on ajettu ties kuinka kauan. 

Huomasin myös että jos mennään mökillä käymään niin poika lähtee heti ajamaan mönkijällä (varmaan isänsä käskee). Tai alkaa nurmikonleikkaaminen tai muu meteli.


Naapuri rakensi myös lähelle rajaa saunan ja paljun. Hirveä meteli välillä. 

Mutta itse en ole mökkeilijä joten en käy siellä.  Ei ollut kovin suuri investointi mutta oli virhe ostaa koko mökki. 

Jos se tie kartasta löytyy, se on voi voi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Jokaisenoikeudet🤷‍

Ei yksityisalue ole jokamiehenoikeudella muiden käytetyävissä.

Vierailija
32/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osta kesämökkiä, koska potkulaki on voimassa eikä tt-tukea saa lasten ruokiin, jos omistaa kesämökin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Aita yleensä hidastaa. Ja en tiedä mistä aloittaja on mökkinsä ostanut, mutta ei ostohuumassa ajatellut että naapuri on liian lähellä. 

Siinä on vanhat (metsätiet) ja kulkureitit joita pitkin on ajettu ties kuinka kauan. 

Huomasin myös että jos mennään mökillä käymään niin poika lähtee heti ajamaan mönkijällä (varmaan isänsä käskee). Tai alkaa nurmikonleikkaaminen tai muu meteli.


Naapuri rakensi myös lähelle rajaa saunan ja paljun. Hirveä meteli välillä. 

Mutta itse en ole mökkeilijä joten en käy siellä.  Ei ollut kovin suuri investointi mutta oli virhe ostaa koko mökki. 

Ei pidä paikkaansa ainakaan kaikkialla.

https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000012059975.html

"Pirkanmaalla on nyt käynnissä mökkibuumi: Jopa kalliimmat ja ilman rantaa olevat mökit kelpaavat"

Vierailija
34/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten usein he siellä käyvät? Loppuuhan se aikanaan... Jos voisi mennä aina eri aikaan, kun ovat poistuneet.

Lapset kasvaa, koira kuolee pois. Koira muuten pitää pitää kytkettynä, jos se ei pysy omalla pihalla. Sen voisitte viedä poliisiasemalle löytötavarana, sillä koirahan on laissa esine.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Jokaisenoikeudet🤷‍

Tämä on nuoremmalle sukupolvelle täysin vieras käsite. Esim tonttiin kohdistuvista rasisteista ei oteta riittävän kattavasti selvää. Itse otin maanmittarin paikalle selvittämään nuorelle parille mitä tarkoittaa tiealue, joka kulkee heidän tontin läpi. 

Vierailija
36/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naapurin auto on parkissa tiellä, niin ihmeesti helpottaa, kun jättää oman autonsa naapurin auton taakse vielä keskemmälle tietä. Kun naapuri tulee vihaisena selittämään, että ei pääse lähtemään, tie on tukossa, niin katselee tätä ihmeissään ja sanoo, että sitähän minäkin, siinä oli jonkun auto, eikä päästy ohi.

Mun tuttu omistaa tien, mutta meluavat naapurit alkoivat käyttää.

Välillä oli vaikka mitä, omistajat laittoivat tien päähän aidan ja siihen lukon.


Tulivat remuamaan ja sanoivat joo, otetaan pois, jos lopetatte tämän jne. Lähtivät kiroillen pois.

Meni pari pv ja nää naapurit tulivat yöllä ja rikkoivat lukon.

Omistajalla oli tietty riistakamera päällä ja virkavalta kävi kylässä.

Tässä vaiheessa mökin omistaja kypsyi ja irtisanoi vuokraajien sopimuksen.

Vierailija
37/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Mökin pihalle unohtunut kirves saattaa aiheuttaa ikäviä vaurioita mönkkärin renkaisiin.

Ei voida tehdään oikein mitään kuin puhua sillä mökkinaapurin suuri suku asuu lähistöllä. Jos aletaan estämään kulkua voi seuraukset olla ikäviä meille. 

Vierailija
38/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä kysellään kuinka lähellä ap:n naapuri on? Mitä sillä on väliä? Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu ottaa toiset huomioon, joten naapurin pitäisi ymmärtää pitää pienempää ääntä. 

Vierailija
39/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Aita yleensä hidastaa. Ja en tiedä mistä aloittaja on mökkinsä ostanut, mutta ei ostohuumassa ajatellut että naapuri on liian lähellä. 

Siinä on vanhat (metsätiet) ja kulkureitit joita pitkin on ajettu ties kuinka kauan. 

Huomasin myös että jos mennään mökillä käymään niin poika lähtee heti ajamaan mönkijällä (varmaan isänsä käskee). Tai alkaa nurmikonleikkaaminen tai muu meteli.


Naapuri rakensi myös lähelle rajaa saunan ja paljun. Hirveä meteli välillä. 

Mutta itse en ole mökkeilijä joten en käy siellä.  Ei ollut kovin suuri investointi mutta oli virhe ostaa koko mökki. 

Ah, se ei siis ollutkaan teidän pihalla ajelemassa. No sitten teillä ei kyllä ole asiaan mitään sanomista ja se, joka on törkeä ja ylittää omat oikeutensa, olet sinä itse.

Vierailija
40/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täydellisesti. Lasten kirkuminen ei ole mukavaa kuultavaa, ja kouluttamaton irtonaisena juokseva koira häiritsisi minuakin. Toki asiasta voisi ko. perheen kanssa puhua, mutta koska eivät ole tähänkään saakka osanneet lapsiaan ja koiraansa osanneet kasvattaa ja pitää kurissa, siinä tuskin mökkinaapurin kanssa keskustelu auttaa.

Valitettavasti Suomi on täynnä noita terroristeja, jotka valtaavat kaiken tilan metelöinnillään ja pitävät terrorisointiaan täysin normaalina. Toisten huomioon ottaminen on vanhanaikaista ja tylsää.

Myy mökki ja opi tapauksesta. Tuo perhe ei ole oppimiskykyinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi