Suhteeseen jääminen siksi, ettei itsekään ole täydellinen
Kokemuksia? Onko kellään muulla niin että puolisossa on ikäviä piirteitä joiden vuoksi suurin osa ihmisistä eroaisi heti, mutta itse ei, koska päässä takoo että enhän itsekään ole täydellinen?
Toisaalta tiedän ymmärtäväni aivan liikaa toisen käytöstä hänen taustojensa vuoksi.
Kommentit (12)
Sen oman epätäydellisyyden kanssa kannattaa mieluummin olla yksin kuin huonossa suhteessa. Viat itsessä eivät ole syy antaa jonkun toisen satuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen oman epätäydellisyyden kanssa kannattaa mieluummin olla yksin kuin huonossa suhteessa. Viat itsessä eivät ole syy antaa jonkun toisen satuttaa.
Itse totesin, että lähden mieluummin perkaamaan niitä omia vikoja terapiassa, kuin olisin huonossa suhteessa vain koska tämä toinen minut huolii.
Vierailija kirjoitti:
Millaisista piirteistä on kyse?
On aina valehdellut joistain asioista, ei kuulemma edes huomaa että sanoo valheen, eikä totuutta, kuin vasta jälkeenpäin. Koskee menemisiä, tekemisiä, naisia, mutta varsinaista pettämistä en usko salailevan. Lisäksi riidoissa henkinen väkivalta. Siltä välttyy kun välttelee riitoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se oo ikinä oikee vaihtoehto, koska ei sil oo mitää tekemist sen asian kanssa että sä et ole täydellinen, eihän se oikeuta ketään toista ihmistä olemaan paska sen takia että sä et ole täydellinen. Mut onhan se tervettä kumminki nähä se myös itsessä. Mut et jos sä olisit täydellinen ni se ei silti poissulkis sitä asiaa että joku toinen on silti paskamainen.
Ei tietenkään oikeuta. Mutta kun ongelmia on minussakin.
Ap
Täydellisyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tulee kohdelluksi huonosti parisuhteessa. Kukaan ei ole täydellinen, mutta ei pidä alistua mihin tahansa.
No, heikolla itsetunnolla saa kyllä pääsylipun huonoon suhteeseen lopuniäksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies rikas?
Ei ole. Minulla enemmän omaisuutta ja säästöjä.
Ap
Ei se oo ikinä oikee vaihtoehto, koska ei sil oo mitää tekemist sen asian kanssa että sä et ole täydellinen, eihän se oikeuta ketään toista ihmistä olemaan paska sen takia että sä et ole täydellinen. Mut onhan se tervettä kumminki nähä se myös itsessä. Mut et jos sä olisit täydellinen ni se ei silti poissulkis sitä asiaa että joku toinen on silti paskamainen.