Ostettiin vasta vuosi sitten mökki, mutta nyt on tullut mitta täyteen naapurien mölyä ja pakko laittaa se myyntiin :(
Harmittaa todella, koska itse mökki on ihana ja hyväkuntoinen, kotoa lyhyt matka sinne ja paikkakin on kiva. Siinä on vain yksi varsinainen naapuri ja tähän naapuriin on nyt mennyt täysin hermot. Viime juhannus oli viimeinen niitti. Naapurissa pidetään niin järkyttävää meteliä jatkuvasti ja iltamyöhään, että se kuuluu meille asti häiritsevästi, kersat huutavat kurkku suorana laiturilla, mistä meteli tietenkin kuuluu järveä pitkin, heidän koiransa juoksee irrallaan pitkin poikin ja käy paskomassa meidän pihaan. Pari kertaa on melkein juossut meidän auton alle tiellä. Tämä ei heidän mukaansa ole mikään ongelma(!). Lisäksi tämä naapuri on meille johtavan tien varressa ja pysäköivät siihen tielle JOKA KERTA niin, että meidän on todella vaikea päästä siitä ohi. Eivät ole siis viitsineet tehdä pysäköintitilaa omalle tontilleen, joten pysäköivät tielle.
Ostaessamme mökkiä meille kerrottiin, että joku iäkäs ihminen omistaa mökin ja voi omistaakin, mutta totuus olikin että sitä käyttää tuo metelöivä lapsiperhe.
V*tuttaa myydä mökki, mutta en jaksa enää kuunnella tuota. Se vain mietityttää saako myytyä kun naapurissa majailee mölyapinoita.
Kommentit (94)
Otan osaa. I d i o o t t e j a riittää. Lähtisin myös, mutta myös kostaisin oikein kunnolla. Kun nukkuvat, vähän autoa rikki, paskaa muualle kuin huussiin ja paljon, tavaroita (ei lasten) rikki, spraymaalia, mitä nyt keksiikään. Ja huom. kommandopipoa päähän koska kamerat voi löytyä. Jos tulevat raivoamaan niin olet että mitä vattua siinä huudat, teidänkin paikkoja on sotkettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin. Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta.
Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
Jokaisenoikeudet🤷
"Moottorikäyttöisillä ajoneuvoilla, kuten mönkijällä, ajaminen maastossa ei ole sallittua jokaisenoikeuksien (jokamiehenoikeuksien) nojalla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin. Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta.
Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
Mökin pihalle unohtunut kirves saattaa aiheuttaa ikäviä vaurioita mönkkärin renkaisiin.
Ei voida tehdään oikein mitään kuin puhua sillä mökkinaapurin suuri suku asuu lähistöllä. Jos aletaan estämään kulkua voi seuraukset olla ikäviä meille.
Siinä oli esteenä pieni joki mutta naapuri kävi täyttämässä joen. Kaikki esteet mitä laitettu on rikottu tai poistettu.
Se harmitti eniten että lähistöllä pesi joutsenet ja nämä ääliöt ajelivat vesijeteillä. Pesintä häiriintyi.
Tajuttiin että ääliöllä on tietysti myös ääliölapsi. Tosin isänsä yllyttää poikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla edes ihan lähellä tällaisten naapurien. Kyllä häiritsee silti.
Moni kuvittelee, että mökki on sitä varten että siellä kännätään ja mölytään veden äärellä ja penskat saavat kirkua keuhkojen täydeltä. Toisten huomioon ottaminen on täysin tuntematon käsite tällaisille junteille. Samaahan se tietysti on omakotitaloalueillakin.
Mä oon kyllä onnekas.
Ei oo kauheasti täällä omakotialueella juoppoja, mitä nyt kerran yksi käveli perässä mun pihaan, kun tulin yöllä puolenyön aikaan fillarilla kotiin töistä (vuorotyö). Hetken säikähdin, mutta en edes ehtinyt poliisille soittaa, kun oli jo hävinnyt pihasta.
Lapset kiljuu kyllä naapurissa metrin päässä, mutta ei ne, kumma kyllä, haittaa mua, kun ei oo omia eikä tarvi reagoida niiden huutoihin.
Yleensä mökeillä on riistakamerat.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. I d i o o t t e j a riittää. Lähtisin myös, mutta myös kostaisin oikein kunnolla. Kun nukkuvat, vähän autoa rikki, paskaa muualle kuin huussiin ja paljon, tavaroita (ei lasten) rikki, spraymaalia, mitä nyt keksiikään. Ja huom. kommandopipoa päähän koska kamerat voi löytyä. Jos tulevat raivoamaan niin olet että mitä vattua siinä huudat, teidänkin paikkoja on sotkettu.
Myös irtonaisena juoksevan koiran voi mennessään ottaa kiinni ja kuskata löytöeläintaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten usein he siellä käyvät? Loppuuhan se aikanaan... Jos voisi mennä aina eri aikaan, kun ovat poistuneet.
Lapset kasvaa, koira kuolee pois. Koira muuten pitää pitää kytkettynä, jos se ei pysy omalla pihalla. Sen voisitte viedä poliisiasemalle löytötavarana, sillä koirahan on laissa esine.
Tämä. Koiraa ei saa varsinkaan nyt lintujen pesimäaikana pitää irrallaan. Kiinnipitoajan ulkopuolellakin ainoastaan maanomistajan luvalla.
Sen verran korjaan lainaamaani kirjoittajaa, että poliisin löytötavaroihin ei koiraa voi viedä vaan alueen löytöeläintaloon. Sieltä voivat omistajat käydä lunastamassa. On ihan käypäinen konsti näiden irtokoirien hillitsemiseen, jos vain viitsii nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä kysellään kuinka lähellä ap:n naapuri on? Mitä sillä on väliä? Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu ottaa toiset huomioon, joten naapurin pitäisi ymmärtää pitää pienempää ääntä.
Se on ihan olennaista tässä jutussa. Jos mökkiä ostaessa, on naapurimökki siinä ihan vieressä, niin se on ollut tiedossa alusta asti. Jos taas mökki on oikeasti kauempana, niin sitten tulee mieleen, että on aika herkkä melulle. Vaikka se sitten kuuluukin.
Kun joku kirjoittaa jostain asiasta tänne, ja kysyy mielipiteitä, niin voisi olettaa että laittaa sitten ne olennaisimmat asiat mukaan juttuun.
Ehkä täällä ei ole tarkoituskaan oikeasti sitä asiaa tuumailla, vaan lähteä mukaan öyhötykseen. Eikös tarkoitus ole juurikin tuumia sitä asiaa, ja mahdollisia ratkaisuja. Vai onko ketju tarkoitettu vain naapurien nimittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa
Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.
Kuluja siinä mökissä on kiinteisyövero, lämmitys, jätemaksut, tienhoitomaksi, auraus, nuohous
Ei se oo ilmaista omistaa.
Totta. Omistaminen on kallista. Noiden lisäksi kaikki korjaukset mitä mökki vaatii, katto, seinien maalaus jos puutalo ja rännien korjaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten usein he siellä käyvät? Loppuuhan se aikanaan... Jos voisi mennä aina eri aikaan, kun ovat poistuneet.
Me tehdään näin. Meidän naapurimökin omistaa jokin usean ihmisen porukka, ehkä sisaruksia tms. Niistä yksi on juurikin tuollainen metelöivä lapsiperhe, joka ei luojan kiitos käy siinä jatkuvasti, mutta se vähäkin on liikaa. Pyritään ennakoimaan milloin ovat siellä ja joskus lähdetään pois jos ovat samaan aikaan. Viimeksi lähdettiin juhannuksena aiemmin kotiin kun ei jaksettu kuunnella.
Jotkut ihmiset eivät vain tajua miten paljon heistä lähtee meteliä ja etenkin järven rannalla ääni kuuluu todella kauas, vaikkei olisi edes ihan vieressä.
Mua ei kyl suoraan sanottuna ole tuollainen koskaan kiinnostanut, mulla on 6 lasta. Jos olisin jäänyt murehtimaan jokaisen hiihtäjän meteliherkkyyttä niin olisi jäänyt lapset tekemättä. Nykyään aikuisia ja kun kuulin mökillä vastarannalta lasten ääniä niin olin vaan iloinen että mun ei tarvi olla enää vahtimassa ettei kukaan huku samalla ku imetän. Elä vaan omaa elämääsi ja jos muut ihmiset häirisee niin hommaa autiotupa. Ei kaikki mene mökille hiljentymään vaan elämään ja senkin pitää olla ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa
Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.
Vuokraat kerran vuodessa viikoksi tai pariksi mökin niin se voi "lähteä alta"?. No ei voi. Kesämökin omistaminen on yksi typerimmistä sijoituksista ikinä.
Kyllähän veden äänellä meteli kantautuu todella kauas. Ei tuollaisen hirviöperheen tarvitse edes olla ihan naapurissa, kun pystyvät tuhoamaan luonnonrauhan kaikilta kyseisen järven mökkiläisiltä. Ja luonnon eläimiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa
Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.
Kuluja siinä mökissä on kiinteisyövero, lämmitys, jätemaksut, tienhoitomaksi, auraus, nuohous
Ei se oo ilmaista omistaa.
Totta. Omistaminen on kallista. Noiden lisäksi kaikki korjaukset mitä mökki vaatii, katto, seinien maalaus jos puutalo ja rännien korjaus.
Tämän takia en ymmärrä miksi ihmiset haluaa omistaa mökin. Joillakin on useita, ja kehuskellaan miten käydään välillä siellä xxxxxxx-järven mökillä ja sitten viikko xxxxxxx mökillä ja miehen suvun mökillä xxxxxxxxxxx ja sitten vielä mummolan mökillä.
Valtava määrä ylimääräistä rahaa on vielä jollain.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla edes ihan lähellä tällaisten naapurien. Kyllä häiritsee silti.
Moni kuvittelee, että mökki on sitä varten että siellä kännätään ja mölytään veden äärellä ja penskat saavat kirkua keuhkojen täydeltä. Toisten huomioon ottaminen on täysin tuntematon käsite tällaisille junteille. Samaahan se tietysti on omakotitaloalueillakin.
Mökki ei ole mikään roskalaispaikka vaan siellä on syytä olla hartaasti ja osoittaa kunnioitusta mökkiperinteellee, saunalle, luonnolle, perheelle, suvulle ja luonnolle.
Nykyään ihmiset eivät osaa enää käyttäytyä. Kuvitellaan, että ollaan ainoita ihmisiä maailmassa ja varsinkin lapsiperheillä tämä rajattomuus korostuu kun räkänokkia ei osata eikä haluta kieltää mistään eikä opettaa käytöstapoja. Katsotaan että on oma oikeus metelöidä ja häiritä muita. Muilla sen sijaan ei ole mitään oikeuksia rauhaan ja hiljaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa mökin jossa on lähellä naapureita? En ymmärrä.
Meillä on sukumökki jossa ei 70 vuoden aikana ole ollut minkäänlaisia häiriöitä. Nyt joku örveltäjäporukka osti vähän vajaa kilometrin päässä olevan paikan. Ilmeisesti sinne on hankittu kunnon äänentoistolaitteet kun joka yö aamukuuteen asti kuuluu kunnon teknojumputus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin. Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta.
Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
Kyllä ne betoniporsas tömähtää, kun muutaman sellaisen laitat siihen. Laita niiden päälle vaikka kukkia koristeeksi, jos et muuten tykkää. Vähän yli parisataa maksaa yksi 500 kg betonimötikkä. En tiedä teidän pihaa, niin en tiedä montako siihen pitäisi sijoitella, etteivät pääse yli eikä ympäri.
Typerä ostoskun verkkoaita riittää tolpilla. Järkeä näihin ostoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa mökin jossa on lähellä naapureita? En ymmärrä.
Meillä on sukumökki jossa ei 70 vuoden aikana ole ollut minkäänlaisia häiriöitä. Nyt joku örveltäjäporukka osti vähän vajaa kilometrin päässä olevan paikan. Ilmeisesti sinne on hankittu kunnon äänentoistolaitteet kun joka yö aamukuuteen asti kuuluu kunnon teknojumputus.
Iso osa mökkien omistajista on jo vanhoja, eli mökkejä käyttää heidän lapsensa ja lapsenlapsensa. Ja näillä ei ole välttämättä mitään käsitystä mökkeilystä, vaan sinne mennään kuin festareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten usein he siellä käyvät? Loppuuhan se aikanaan... Jos voisi mennä aina eri aikaan, kun ovat poistuneet.
Me tehdään näin. Meidän naapurimökin omistaa jokin usean ihmisen porukka, ehkä sisaruksia tms. Niistä yksi on juurikin tuollainen metelöivä lapsiperhe, joka ei luojan kiitos käy siinä jatkuvasti, mutta se vähäkin on liikaa. Pyritään ennakoimaan milloin ovat siellä ja joskus lähdetään pois jos ovat samaan aikaan. Viimeksi lähdettiin juhannuksena aiemmin kotiin kun ei jaksettu kuunnella.
Jotkut ihmiset eivät vain tajua miten paljon heistä lähtee meteliä ja etenkin järven rannalla ääni kuuluu todella kauas, vaikkei olisi edes ihan vieressä.
Mua ei kyl suoraan sanottuna ole tuollainen koskaan kiinnostanut, mulla on 6 lasta. Jos olisin jäänyt murehtimaan jokaisen hiihtäjän meteliherkkyyttä niin olisi jäänyt lapset tekemättä. Nykyään aikuisia ja kun kuulin mökillä vastarannalta lasten ääniä niin olin vaan iloinen että mun ei tarvi olla enää vahtimassa ettei kukaan huku samalla ku imetän. Elä vaan omaa elämääsi ja jos muut ihmiset häirisee niin hommaa autiotupa. Ei kaikki mene mökille hiljentymään vaan elämään ja senkin pitää olla ok.
Eli et opettanut lapsille toisten huomioonottamista ja käytöstapoja?
Hienoa. Oikein vuoden äiti. Ja lapsia väänsit peräti 6 kappaletta, jotta vajaat geenisi jatkuisivat.
Tässä stoorissa on kauhea määrä ihmisiä:
tuttu, naapurit, omistajat ja vielä vuokraajat.
En jaksa edes miettiä kuka on kuka :-D