Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettiin vasta vuosi sitten mökki, mutta nyt on tullut mitta täyteen naapurien mölyä ja pakko laittaa se myyntiin :(

Vierailija
25.06.2026 |

Harmittaa todella, koska itse mökki on ihana ja hyväkuntoinen, kotoa lyhyt matka sinne ja paikkakin on kiva. Siinä on vain yksi varsinainen naapuri ja tähän naapuriin on nyt mennyt täysin hermot. Viime juhannus oli viimeinen niitti. Naapurissa pidetään niin järkyttävää meteliä jatkuvasti ja iltamyöhään, että se kuuluu meille asti häiritsevästi, kersat huutavat kurkku suorana laiturilla, mistä meteli tietenkin kuuluu järveä pitkin, heidän koiransa juoksee irrallaan pitkin poikin ja käy paskomassa meidän pihaan. Pari kertaa on melkein juossut meidän auton alle tiellä. Tämä ei heidän mukaansa ole mikään ongelma(!). Lisäksi tämä naapuri on meille johtavan tien varressa ja pysäköivät siihen tielle JOKA KERTA niin, että meidän on todella vaikea päästä siitä ohi. Eivät ole siis viitsineet tehdä pysäköintitilaa omalle tontilleen, joten pysäköivät tielle. 

Ostaessamme mökkiä meille kerrottiin, että joku iäkäs ihminen omistaa mökin ja voi omistaakin, mutta totuus olikin että sitä käyttää tuo metelöivä lapsiperhe. 

V*tuttaa myydä mökki, mutta en jaksa enää kuunnella tuota. Se vain mietityttää saako myytyä kun naapurissa majailee mölyapinoita.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vuokrannut lomien ajaksi mökin itsellesi. Miks piti ostra mökki?

Vierailija
2/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Vierailija
4/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein he siellä käyvät? Loppuuhan se aikanaan... Jos voisi mennä aina eri aikaan, kun ovat poistuneet.

Vierailija
5/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan 10 markkaa. Ota äkkiä yhteyttä niin tehdään kaupat.

Vierailija
6/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Kuluja siinä mökissä on kiinteisyövero, lämmitys, jätemaksut, tienhoitomaksi, auraus, nuohous

 

Ei se oo ilmaista omistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyt sille vanhukselle edullisesti, niin heille koittaa täysi elämöintivapaus.

Vierailija
8/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Ootpa yksinkertainen.

Vierailija
10/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten usein he siellä käyvät? Loppuuhan se aikanaan... Jos voisi mennä aina eri aikaan, kun ovat poistuneet.

Me tehdään näin. Meidän naapurimökin omistaa jokin usean ihmisen porukka, ehkä sisaruksia tms. Niistä yksi on juurikin tuollainen metelöivä lapsiperhe, joka ei luojan kiitos käy siinä jatkuvasti, mutta se vähäkin on liikaa. Pyritään ennakoimaan milloin ovat siellä ja joskus lähdetään pois jos ovat samaan aikaan. Viimeksi lähdettiin juhannuksena aiemmin kotiin kun ei jaksettu kuunnella.

Jotkut ihmiset eivät vain tajua miten paljon heistä lähtee meteliä ja etenkin järven rannalla ääni kuuluu todella kauas, vaikkei olisi edes ihan vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen taisin lukea keskustelua, missä sanottiin että ei kenelläkään ole oikeutta määrätä miten mökillä ollaan. Eli kaikki sikailu ja mölinä on oikeus, eikä sille voi mitään.

Vierailija
12/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Verkkoaita olis kiva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Aita yleensä hidastaa. Ja en tiedä mistä aloittaja on mökkinsä ostanut, mutta ei ostohuumassa ajatellut että naapuri on liian lähellä. 

Vierailija
14/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurin auto on parkissa tiellä, niin ihmeesti helpottaa, kun jättää oman autonsa naapurin auton taakse vielä keskemmälle tietä. Kun naapuri tulee vihaisena selittämään, että ei pääse lähtemään, tie on tukossa, niin katselee tätä ihmeissään ja sanoo, että sitähän minäkin, siinä oli jonkun auto, eikä päästy ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutu ei ole mitenkään hiljainen. Joku rakentaa aina tai ajaa traktorilla tai mönkijällä. Tai vesijetillä. Eivät edes tajua että kuinka paljon vesijetit häiritsee. 

Häätävät joutsenia vesijeteillä yms.


Maaseudulla on myös paljon aseita (luvattomia) ja siihen sitten myös kännäily.  Kukaan ei uskalla puuttua mihinkään.

Vierailija
16/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin samasta syystä. Toisella puolella oli lapsiperhe, jonka lapset ehkä kirjolla, kun kirkuivat ulkona suoraa huutoa tuntikausia leikkiessään.

Toisella puolella alkoholisoitunut mies, joka ryyppäsi yksin ja huudatti musiikkia täysillä.

Vierailija
17/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla tollous tuntuu toisinaan riistäytyvän käsistä, valitettavasti. Pelkkä ajatus naapureiden läheisyydestä ahdistaa, paras on kun heitä ei näy eikä kuulu. Pahin paskapesä on sisäänpäin lämpiävä tuppukylä naapureilla tai ilman.

Vierailija
18/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni ajattelee,  että mölyämiseen on oikeus, mutta luonnon rauhasta nauttimiseen ei ole oikeutta.

Vierailija
19/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun ostettiin mökki neuvoteltiin ehto, että ollaan tässä vuosi vuokralla ennen ostopäätöstä. Myyjä oli niin varma, että paikka miellyttää ja hän suostui tähän. 

Vierailija
20/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes ihan lähellä tällaisten naapurien. Kyllä häiritsee silti.

 

Moni kuvittelee, että mökki on sitä varten että siellä kännätään ja mölytään veden äärellä ja penskat saavat kirkua keuhkojen täydeltä. Toisten huomioon ottaminen on täysin tuntematon käsite tällaisille junteille. Samaahan se tietysti on omakotitaloalueillakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme