Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostettiin vasta vuosi sitten mökki, mutta nyt on tullut mitta täyteen naapurien mölyä ja pakko laittaa se myyntiin :(

Vierailija
25.06.2026 |

Harmittaa todella, koska itse mökki on ihana ja hyväkuntoinen, kotoa lyhyt matka sinne ja paikkakin on kiva. Siinä on vain yksi varsinainen naapuri ja tähän naapuriin on nyt mennyt täysin hermot. Viime juhannus oli viimeinen niitti. Naapurissa pidetään niin järkyttävää meteliä jatkuvasti ja iltamyöhään, että se kuuluu meille asti häiritsevästi, kersat huutavat kurkku suorana laiturilla, mistä meteli tietenkin kuuluu järveä pitkin, heidän koiransa juoksee irrallaan pitkin poikin ja käy paskomassa meidän pihaan. Pari kertaa on melkein juossut meidän auton alle tiellä. Tämä ei heidän mukaansa ole mikään ongelma(!). Lisäksi tämä naapuri on meille johtavan tien varressa ja pysäköivät siihen tielle JOKA KERTA niin, että meidän on todella vaikea päästä siitä ohi. Eivät ole siis viitsineet tehdä pysäköintitilaa omalle tontilleen, joten pysäköivät tielle. 

Ostaessamme mökkiä meille kerrottiin, että joku iäkäs ihminen omistaa mökin ja voi omistaakin, mutta totuus olikin että sitä käyttää tuo metelöivä lapsiperhe. 

V*tuttaa myydä mökki, mutta en jaksa enää kuunnella tuota. Se vain mietityttää saako myytyä kun naapurissa majailee mölyapinoita.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä omistajaan, jospa hän saisi jotain parannusta aikaan. Tuskin tietää, että hänen mökkinsä käyttäjät meluavat noin tolkuttomasti.

Vierailija
102/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun ostettiin mökki neuvoteltiin ehto, että ollaan tässä vuosi vuokralla ennen ostopäätöstä. Myyjä oli niin varma, että paikka miellyttää ja hän suostui tähän. 

Tuo on todella hyvä idea. Vuokrata se vaikka kesän ajaksi. Vaikka se neljä kuukautta ja vasta sen jälkeen päätetään ostamisesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. I d i o o t t e j a riittää. Lähtisin myös, mutta myös kostaisin oikein kunnolla. Kun nukkuvat, vähän autoa rikki, paskaa muualle kuin huussiin ja paljon, tavaroita (ei lasten) rikki, spraymaalia, mitä nyt keksiikään. Ja huom. kommandopipoa päähän koska kamerat voi löytyä. Jos tulevat raivoamaan niin olet että mitä vattua siinä huudat, teidänkin paikkoja on sotkettu.

Myös irtonaisena juoksevan koiran voi mennessään ottaa kiinni ja kuskata löytöeläintaloon.

Näin mä tekisin. Joka ikinen kerta, jos koira tulisi mun tontille.

Vierailija
104/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaa mökin jossa on lähellä naapureita? En ymmärrä.

Meillä on sukumökki jossa ei 70 vuoden aikana ole ollut minkäänlaisia häiriöitä. Nyt joku örveltäjäporukka osti vähän vajaa kilometrin päässä olevan paikan. Ilmeisesti sinne on hankittu kunnon äänentoistolaitteet kun joka yö aamukuuteen asti kuuluu kunnon teknojumputus. 

Tämä on ihan hirveää!! 

Minä itse olen hyvin aamuvirkku, herään usein jo viideltä, joten kesäaamut on pitkiä kun odottelen että joko kehtaa mennä leikkaamaan nurmikkoa. En kehtaa ennen kymmentä, etenkään viikonloppuisin ihan vain, että saavat muut nukkua pitkään ja nauttia rauhasta

Tuollaisten jumputtajien naapurissa voi hyvin mennä aamu kuudelta leikkaamaan nurmikkoa.

Vierailija
105/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olis mun pahin painajainen. Itse menen mökille nauttimaan rauhasta ja luonnosta. Mölystä saa ihan tarpeekseen kaupungin vilskeessä.

Olen katsellut eantarontteja pitkään, mutta ne mitä on myynnissä, näyttävät olevan 7-8 tontin ryppäissä. Liikaa naapureita siis. Mistähän sitä löytäisi tontin, jossa ei ole naapureita lähellä 🤷 pohjoisesta voisi löytyä, mutta siinä tulisi niin pitkä mökkimatka, että ei siellä kovin usein pääsisi käymään, joten eipä siinäkään oikein ole järkeä.

Vierailija
106/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samalla puolella jokea oleviin mökkinaapureihin  matkaa kummallakin puolen yli 500 metriä.  Molemmat talot omakotitaloja ja molemmissa asuu yli kuuskymppisiä. Ei olla juuri tekemisissä, toista naapuria en tunne edes näöltä . Ainoa meteli ajoittain kesäviikonloppuisin on vastarannalla viistosti puolen kilometrin päässä olevan mökin asukkaat. Lasten kiljunta kuuluu, mutta onneksi vaimeana kuitenkin. Kuulostaa silti, kuin olisivat lähempänä ja sanoistakin saa hyvin selvää. Joen vastaranta on onneksi ihan metsää, tuota yhtä pikkumökkiä lukuunottamatta

Vierailija
107/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla mökillä on, luojan kiitos, ollut toistaiseksi rauhallista. Veden yli kuuluuvaa känniriitelyä, musiikkia ja vesijettejä on tullut kuunneltua muualla ihan tarpeeksi, että osaan todellakin arvostaa. Naapurit ja isännät ovat täällä  myös mukavia, aina tervehditään ja jutellaan kun nähdään. Tämä mökki ei ole kaupan.

Vierailija
108/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naapurin auto on parkissa tiellä, niin ihmeesti helpottaa, kun jättää oman autonsa naapurin auton taakse vielä keskemmälle tietä. Kun naapuri tulee vihaisena selittämään, että ei pääse lähtemään, tie on tukossa, niin katselee tätä ihmeissään ja sanoo, että sitähän minäkin, siinä oli jonkun auto, eikä päästy ohi.

Mun tuttu omistaa tien, mutta meluavat naapurit alkoivat käyttää.

Välillä oli vaikka mitä, omistajat laittoivat tien päähän aidan ja siihen lukon.

Tulivat remuamaan ja sanoivat joo, otetaan pois, jos lopetatte tämän jne. Lähtivät kiroillen pois.

Meni pari pv ja nää naapurit tulivat yöllä ja rikkoivat lukon.

Omistajalla oli tietty riistakamera päällä ja virkavalta kävi kylässä.

Tässä vaiheessa mökin omistaja kypsyi ja irtisanoi vuokraajien sopimuksen.

Meillä on tie maatilalta omalle rantamökille, ei käyttöoikeutta muilla. Joku mökkiläinen keksi, että sitä pitkin oikaisee melkein 5 km, kun meidän tieltä jatkaa vanhaa ajouraa pitkin tiekunnan tielle. Hankkivat sinne sorakuorman ja tasoittivat pohjan  ajokelpoiseksi. Me laitoimme kaksi puomia, toisen liittymään tiekunnan tielle ja toisen tänne kodin viereen kylätien liittymään, oikaisureitti oli tukittu. Mökkiläiset suuttuivat, he olivat maksaneet soran ja nähneet paljon vaivaa. Lupasimme, että saavat käydä keräämässä soransa ajouralta, mutta puomit pysyvät lukossa. Veivät asian Maanmittauslaitokselle, sieltä ei  tukea tullut, koska mökeille oli jo kunnollinen tiekunnan tie.

Vierailija
109/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olis mun pahin painajainen. Itse menen mökille nauttimaan rauhasta ja luonnosta. Mölystä saa ihan tarpeekseen kaupungin vilskeessä.

Olen katsellut eantarontteja pitkään, mutta ne mitä on myynnissä, näyttävät olevan 7-8 tontin ryppäissä. Liikaa naapureita siis. Mistähän sitä löytäisi tontin, jossa ei ole naapureita lähellä 🤷 pohjoisesta voisi löytyä, mutta siinä tulisi niin pitkä mökkimatka, että ei siellä kovin usein pääsisi käymään, joten eipä siinäkään oikein ole järkeä.

Ympäristöministeriö vaati aikoimaan mökkitontit vierekkäin ja vapaata rantaa väliin. Jokaisenoikeudet ohittavat ilman muuta omistajan oikeudet?

Vierailija
110/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaa mökin jossa on lähellä naapureita? En ymmärrä.

Meillä on sukumökki jossa ei 70 vuoden aikana ole ollut minkäänlaisia häiriöitä. Nyt joku örveltäjäporukka osti vähän vajaa kilometrin päässä olevan paikan. Ilmeisesti sinne on hankittu kunnon äänentoistolaitteet kun joka yö aamukuuteen asti kuuluu kunnon teknojumputus. 

Tämä on ihan hirveää!! 

Minä itse olen hyvin aamuvirkku, herään usein jo viideltä, joten kesäaamut on pitkiä kun odottelen että joko kehtaa mennä leikkaamaan nurmikkoa. En kehtaa ennen kymmentä, etenkään viikonloppuisin ihan vain, että saavat muut nukkua pitkään ja nauttia rauhasta

Tuollaisten jumputtajien naapurissa voi hyvin mennä aamu kuudelta leikkaamaan nurmikkoa.

Niin menisikin, mutta asun omakotitalossa kivalla rauhallisella alueella, joten haluan että alue myös pysyy rauhallisenavja viihtyisänä kaikille.c

Mökillä mulla ei ole nurmikkoa , naapurit kyllä tuppaa jumputtamaan joskus

Vierailija
111/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naapurin auto on parkissa tiellä, niin ihmeesti helpottaa, kun jättää oman autonsa naapurin auton taakse vielä keskemmälle tietä. Kun naapuri tulee vihaisena selittämään, että ei pääse lähtemään, tie on tukossa, niin katselee tätä ihmeissään ja sanoo, että sitähän minäkin, siinä oli jonkun auto, eikä päästy ohi.

Mun tuttu omistaa tien, mutta meluavat naapurit alkoivat käyttää.

Välillä oli vaikka mitä, omistajat laittoivat tien päähän aidan ja siihen lukon.

Tulivat remuamaan ja sanoivat joo, otetaan pois, jos lopetatte tämän jne. Lähtivät kiroillen pois.

Meni pari pv ja nää naapurit tulivat yöllä ja rikkoivat lukon.

Omistajalla oli tietty riistakamera päällä ja virkavalta kävi kylässä.

Tässä vaiheessa mökin omistaja kypsyi ja irtisanoi vuokraajien sopimuksen.

Meillä on tie maatilalta omalle rantamökille, ei käyttöoikeutta muilla. Joku mökkiläinen keksi, että sitä pitkin oikaisee melkein 5 km, kun meidän tieltä jatkaa vanhaa ajouraa pitkin tiekunnan tielle. Hankkivat sinne sorakuorman ja tasoittivat pohjan  ajokelpoiseksi. Me laitoimme kaksi puomia, toisen liittymään tiekunnan tielle ja toisen tänne kodin viereen kylätien liittymään, oikaisureitti oli tukittu. Mökkiläiset suuttuivat, he olivat maksaneet soran ja nähneet paljon vaivaa. Lupasimme, että saavat käydä keräämässä soransa ajouralta, mutta puomit pysyvät lukossa. Veivät asian Maanmittauslaitokselle, sieltä ei  tukea tullut, koska mökeille oli jo kunnollinen tiekunnan tie.

Ihmiset on ihan käsittämättömiä. 

Meille ilmestyi rantaan, pusikkoon piilotettuna outo vene. Sattumalta huomasin. Kerran olin pimeän aikaan ihmetellyt että käveleekö joku tuolla meidän tontilla, kun kuului puhetta, mutta ajattelin ettei se ole mahdollista. 

No olipahan. Nämä olivat salaa pitäneet venettä meidän rannassa, koska sieltä on kätevämpi mennä heidän saareen, mitä varsinaiselta heille osoitetulta venepaikalta. Airot he jopa kantoivat mennessään pois ja vene oli huolella piilotettu kohtaan, jossa ei itse oleilla. 

Miten ihmiset kehtaa? 

No, laitoin veneen lukkoon. Tulihan se omistajalle aikanaan hätä veneensä puolesta. Luulisi hävettävän, mutta eikai tuollainen edes häpeä

Vierailija
112/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikkilankaa mikä siinä on niin vaikeeta?

Natolanka on vielä parempaa.

Vierailija
113/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuokralla 12 vuotta mahtavalla mökkipaikalla rauhassa ja idyllissä. Hoitanut ja pitänyt mökkiä=taloa kunnossa, nauttinut rantasaunan löylyistä sekä hiljaisuudesta. Vain yksi iäkäs naapuripariskunta, joiden  nelikymppiset kullanmurut= kaksi aikamiestä, ovat vuorollaan mökillä perheineen. TOinen pojista järjestää perheineen niin hirveän älämölön, että meilläkin meni juhannus pilalle. Ja se meteli jatkuu jo toista kesää! Nyt päätin mainita asiasta vuokraisännälle, joka oli tietysti pahoillaan, mutta hekotteli miten metelöivät mökkinaapurit kuuluvat asiaan joka niemessä ja notkossa. En jäänyt väittelemään asiasta, koska minun ei tarvitse jatkaa vuokrasopparis tämän enempää.  Olen tosi pahoillani, mutta minä en myöskään vuokralaisena mene sanomaan naapurille metelistä niin kuin vuokraisäntä neuvoi . Nauravat ulos tontilta, koska suomalaisella asenteella vain omistajalla on oikeus avata suunsa kuin puhuttaisiin hyvistä käytöstavoista sekä luonnon rauhan kunnioittamisesta kaikkien kohdalla, Onneksi olen nimenomaan vuokralla, koska se helpottaa henkisesti tosi paljon. 

Vierailija
114/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen taisin lukea keskustelua, missä sanottiin että ei kenelläkään ole oikeutta määrätä miten mökillä ollaan. Eli kaikki sikailu ja mölinä on oikeus, eikä sille voi mitään.

Eräissä sosiaaliryhmissä ei näemmä ymmärretä ottaa toisia huomioon. No se on nähty ja koettu useasti ennenkin.

Vierailija
115/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siis hankkia mökki paikasta, jossa ei ole naapureita kuulomatkan päässä.

Vierailija
116/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se meteli vain kiljuntaa ja koiran haukuntaa, mutta musiikkia ei soiteta eikä stereoita huudateta? Jos se vain akustista meteliä eikä siinä käytetä mitään elektroniikkaa, kaiuttimia, soittimia, radiota yms. yms. eikä esim. sahata puita koko ajan moottorisahalla niin en ymmärrä miten siitä voi noin kauhea meteli tulla. Nuohan ovat normaaleja elämisen ääniä. 

Tuo että pysäköivät auton tielle niin  ettei meinaa  mahtua siitä  ohi sen sijaan kyllä on ärsyttävää. 

Vierailija
117/117 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Onpas sulla mielikuvitusta vaikka muille jakaa. Olen vuokrannut mökkejä 25 vuotta, eikä vastaan ole tullut mitään mitä uskot vuokramökkien olevan. Varmasti törkypesiäkin on, mutta yleensä hinta-laatisuhde kertoo mökistä jo jotakin ja kuvat on keksitty. 
Minulla on myös varaa vuokrata  pitkäkestoisia mökkejä, vuosiksi, jotka voin laitella ja sisustaa omilla tavaroillani. Tälläkin hetkellä mökkiseudun isoin tontti ja kaksi rantaa kahden eri järven äärellä. Erikoinen paikka. Ostaminen ei ole mielessäkään,koska jos kyllästyn pääsen nopeasti eroon . Jää kaikenlaiset myyntitohotukset pois ja odottelut kuka ostaisi. Mökin omistaminen ei ole mikään status, josta kannattaa olla ylpeä. KOvasti niin omiakin mökkejä halutaan nyt vuokrata muutamiksi viikoiksi,että rahat riittäisivät mökin kuluihin.