Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettiin vasta vuosi sitten mökki, mutta nyt on tullut mitta täyteen naapurien mölyä ja pakko laittaa se myyntiin :(

Vierailija
25.06.2026 |

Harmittaa todella, koska itse mökki on ihana ja hyväkuntoinen, kotoa lyhyt matka sinne ja paikkakin on kiva. Siinä on vain yksi varsinainen naapuri ja tähän naapuriin on nyt mennyt täysin hermot. Viime juhannus oli viimeinen niitti. Naapurissa pidetään niin järkyttävää meteliä jatkuvasti ja iltamyöhään, että se kuuluu meille asti häiritsevästi, kersat huutavat kurkku suorana laiturilla, mistä meteli tietenkin kuuluu järveä pitkin, heidän koiransa juoksee irrallaan pitkin poikin ja käy paskomassa meidän pihaan. Pari kertaa on melkein juossut meidän auton alle tiellä. Tämä ei heidän mukaansa ole mikään ongelma(!). Lisäksi tämä naapuri on meille johtavan tien varressa ja pysäköivät siihen tielle JOKA KERTA niin, että meidän on todella vaikea päästä siitä ohi. Eivät ole siis viitsineet tehdä pysäköintitilaa omalle tontilleen, joten pysäköivät tielle. 

Ostaessamme mökkiä meille kerrottiin, että joku iäkäs ihminen omistaa mökin ja voi omistaakin, mutta totuus olikin että sitä käyttää tuo metelöivä lapsiperhe. 

V*tuttaa myydä mökki, mutta en jaksa enää kuunnella tuota. Se vain mietityttää saako myytyä kun naapurissa majailee mölyapinoita.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Verkkoaita olis kiva

Kyllä minä laittasin maahan piikkilankaa ym. kuitenkin niin, ettei itseeni ja perheeseeni satu

Vierailija
82/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Jokaisenoikeudet🤷‍

Tämä on nuoremmalle sukupolvelle täysin vieras käsite. Esim tonttiin kohdistuvista rasisteista ei oteta riittävän kattavasti selvää. Itse otin maanmittarin paikalle selvittämään nuorelle parille mitä tarkoittaa tiealue, joka kulkee heidän tontin läpi. 

Tonttiin kohdistuvat rasistit ovat just niitä pahimpia 

Sitäkään ei ymmärretä vesijättö, että  ei automaattisesti kuulu rantakiinteistöön, vaan sen omistaa yleensä vesialueen omistaja (esimerkiksi yhteinen vesialue tai osakaskunta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Verkkoaita olis kiva

Kyllä minä laittasin maahan piikkilankaa ym. kuitenkin niin, ettei itseeni ja perheeseeni satu

Minä laitoin sähköpaimenen. 

Vierailija
84/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Kuluja siinä mökissä on kiinteisyövero, lämmitys, jätemaksut, tienhoitomaksi, auraus, nuohous

 

Ei se oo ilmaista omistaa.

Totta. Omistaminen on kallista. Noiden lisäksi kaikki korjaukset mitä mökki vaatii, katto, seinien maalaus jos puutalo ja rännien korjaus.

Tämän takia en ymmärrä miksi ihmiset haluaa omistaa mökin. Joillakin on useita, ja kehuskellaan miten käydään välillä siellä xxxxxxx-järven mökillä ja sitten viikko xxxxxxx mökillä ja miehen suvun mökillä xxxxxxxxxxx ja sitten vielä mummolan mökillä.

Valtava määrä ylimääräistä rahaa on vielä jollain.

Ei noita oikeasti huolleta hirveästi eikä pidetä hyvässä kunnossa.

Juuri näin, ne on suurin osa täysin hoitamattomia. Kaveri on menossa nyt viikoksi mökille eikä ole käynyt siellä kahteen kesään. Hänen mielestään kuitenkin järkevä omistus.

Toivottavasti hiiret eivät ole vallanneet mökkiä.

Vierailija
85/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piikkilankaa mikä siinä on niin vaikeeta?

Selittää viranomaisille, että ei oikeasti ollut tarkoitus tappaa sitä mönkijällä ajavaa poikaa...

Ei kai kukaan siihen kuole jos ajaa mönkijällä piikkilankaan. Viranomaisille voisi muutenkin tehdä ilmoituksen laittomasta mönkijällä ajamisesta jos kerran tapahtuu toisen piha-alueella.

Se tuli jo selväksi ettei ajaminen tapahdu piha-alueella vaan metsäautotiellä.

Vierailija
86/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piikkilankaa mikä siinä on niin vaikeeta?

Piikkilankaa mölyaidaksi?

Maahan mönkkäriä varten! -eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Vuokraat kerran vuodessa viikoksi tai pariksi mökin niin se voi "lähteä alta"?. No ei voi. Kesämökin omistaminen on yksi typerimmistä sijoituksista ikinä.

Etkö osaa lukea? Tässähän oli että JOS OTTAA pitempiaikaisen mökin. Ei sellaista viikon tai kahden.

No AIVAN SAMA. Sovitaan sitten, että vuokraa vaikka kuudeksi viikoksi. Tilanne on silti sama; Ei tarvitse huolehtia mistään sen mökin omistamiseen kuuluvista kuluista. Ei tarvitse stressata jos huussi on tukossa tai laituri paikoiltaan tai ajaa nurmikkoa tai korjata grilliä taitaitai. Omistaja hoitaa. Mä maksan vain vuokran ja nautin olostani.

Vierailija
88/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Verkkoaita olis kiva

Sähköaita tuollaisille apinoille se olla pittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökkimme saaressa Kuopion lähellä, asumme Oulussa ja Rovaniemellä. Sinne ainakin mä meen joka juhannus junalla. Siellä ei onneksi ole tollasta. Kannattaa hakea muualta, vähän kauempaa kotoa. Lähin naapuri on samalla saarella, mut kuitenkin siellä on hiljaista nykyään, eipä sieltä ole koskaan mitään mölyä kuulunutkaan. Mikä onni. 

Vierailija
90/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit vuokrannut lomien ajaksi mökin itsellesi. Miks piti ostra mökki?

Ap et saa myytyä, koska lapsiperhearki naspurissa kestää lähis 10 v vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurin poika ajoi mönkijällä metrin päästä kun grillattiin.  Ollaan laitettu esteitä yms mutta kun siitä on aina ajettu niin eivät lopeta. 

Puhuminen ei auta. Isänsä poika eli yhtä torvi.
 

Jokaisenoikeudet🤷‍

Tämä on nuoremmalle sukupolvelle täysin vieras käsite. Esim tonttiin kohdistuvista rasisteista ei oteta riittävän kattavasti selvää. Itse otin maanmittarin paikalle selvittämään nuorelle parille mitä tarkoittaa tiealue, joka kulkee heidän tontin läpi. 

Ai oikein tonttirasisteista... 😅🤣😂. Tiedän, että oli auto correct, mutta kiitos nauruista.

Vierailija
92/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naapurin auto on parkissa tiellä, niin ihmeesti helpottaa, kun jättää oman autonsa naapurin auton taakse vielä keskemmälle tietä. Kun naapuri tulee vihaisena selittämään, että ei pääse lähtemään, tie on tukossa, niin katselee tätä ihmeissään ja sanoo, että sitähän minäkin, siinä oli jonkun auto, eikä päästy ohi.

Mun tuttu omistaa tien, mutta meluavat naapurit alkoivat käyttää.

Välillä oli vaikka mitä, omistajat laittoivat tien päähän aidan ja siihen lukon.


Tulivat remuamaan ja sanoivat joo, otetaan pois, jos lopetatte tämän jne. Lähtivät kiroillen pois.

Meni pari pv ja nää naapurit tulivat yöllä ja rikkoivat lukon.

Omistajalla oli tietty riistakamera päällä ja virkavalta kävi kylässä.

Tässä vaiheessa mökin omistaja kypsyi ja irtisanoi vuokraajien sopimuksen.

Tässä stoorissa on kauhea määrä ihmisiä:

tuttu, naapurit, omistajat ja vielä vuokraajat.

En jaksa edes miettiä kuka on kuka :-D

Kun luetun ymmärtäminen on esikoulutasoa. Oikein selkeästi kävi ilmi kuka on kuka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä kysellään kuinka lähellä ap:n naapuri on? Mitä sillä on väliä? Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu ottaa toiset huomioon, joten naapurin pitäisi ymmärtää pitää pienempää ääntä. 

Se on ihan olennaista tässä jutussa. Jos mökkiä ostaessa, on naapurimökki siinä ihan vieressä, niin se on ollut tiedossa alusta asti. Jos taas mökki on oikeasti kauempana, niin sitten tulee mieleen, että on aika herkkä melulle. Vaikka se sitten kuuluukin.

Kun joku kirjoittaa jostain asiasta tänne, ja kysyy mielipiteitä, niin voisi olettaa että laittaa sitten ne olennaisimmat asiat mukaan juttuun.

Ehkä täällä ei ole tarkoituskaan oikeasti sitä asiaa tuumailla, vaan lähteä mukaan öyhötykseen. Eikös tarkoitus ole juurikin tuumia sitä asiaa, ja mahdollisia ratkaisuja. Vai onko  ketju tarkoitettu vain naapurien nimittelyyn.

Mökkimelu-Marjattako se siellä?

Vierailija
94/94 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kandee siis ottaa vuokralle , eikä ostaa

Selvästikään sinä, jolla ei ole edes varaa ostamiseen, et ihan ymmärrä asioita. Vuokramökeistä jos mistä ei koskaan tiedä mitä lutikkapesiä ne ovat. Yököttävää joutua majailemaan samoilla sohvilla ja sängyillä kuin ties ketkä muut. Jos taas ottaa jonkin pitempiaikaisen, kannat rahaa kankkulan kaivoon maksamalla vuokranantajalle eikä mitään jää. Myöskään et voi siellä tehdä mitään omia muutoksia ja mökki voi lähteä "alta" milloin vain.

Vuokraat kerran vuodessa viikoksi tai pariksi mökin niin se voi "lähteä alta"?. No ei voi. Kesämökin omistaminen on yksi typerimmistä sijoituksista ikinä.

Etkö osaa lukea? Tässähän oli että JOS OTTAA pitempiaikaisen mökin. Ei sellaista viikon tai kahden.

Mökkejä ei oteta. Niitä ostetaan tai vuokrataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi