Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gigantin työntekijät melkein varastivat minulta 100€ ja kaiken päälle kohtelivat minua äärimmäisen epäkohteliaasti.

Vierailija
06.12.2024 |

Oon tässä jonkin aikaa aatellu sijottaa Nintendo Switchiin. No, huomasin Gigantin nettisivuilla tollasen "osta 500€, saa 100€ pois" -tarjouksen ja aattelin että tämähän on täydellistä. Pikku alennustarra löytyi haluamastani kapistuksesta nettisivuilta ja NSW-peleistä, niin ajattelin, että jos ostan 350€ maksavan konsolin ja siihen päälle kolme 50€ maksavaa peliä, niin 500€ tulee täyteen ja saan mukavan alennuksen.

Menin paikan päälle kauppaan, muttei hyllystä vaikuttanut löytyvän itse konsolia, joten otin yhteyttä myyjään ja hän ystävällisesti haki konsolin mulle varastosta. Palattuaan konsolin kanssa varmistin myyjältä, että onnistuuhan alennus suunnittelemieni tuotteiden kanssa. Myyjä ei tuntunut edes miettivän asiaa vaan selitti, että ei ole mahdollista, koska konsoli itsessään maksaa vain 350€ eikä täten täytä vaadittua 500€. Hän siis uskoi, ettei kokonaissummalla ollut merkitystä vaan ainoastaan yksittäisten tuotteiden hinnoilla.

Ystävällisesti hän kuitenkin suostui selvittämään asiaa. Kolleega #1 oli samassa käsityksessä alennuksesta kuten myös kolleega #2. Itse olin tässä kohtaa aivan häkeltynyt, koska nettisivuilla tuotteiden kohdalle oli hyvin selkeästi merkitty alennusta kuvaava tarra. Miksi se edes merkittäisiin 50€ tuotteeseen, jos alennus koskee vain yli 500€ tuotteita? Myyjien mielestä kyseessä oli vain alennusta mainostava kampanja eikä tarra oikeasti tarkoittanut, että alennus koskisi kyseistä tuotetta.

Alennuksen kuvauksessa myös luki, että alennus koskee vain kodinkoneita, tietokoneita ja oheistuotteita. Nintendo Switch ei tietystikään kuulu näihin ryhmiin, mutta olin silti ihmeissäni tarrasta tuotteen kohdalla. 

Kolleega #2 päätti sitten alkaa selvitämään asiaa, koska en antanut periksi ja hän keksi jopa kolme syytä, miksi valitsemiini tuotteisiin ei voinut saada alennusta. Syy #1: Alennusta varten ei voi yhdistellä tuotteita (alennus siis koskee vain min. 500€ hintaisia tuotteita). Syy #2: Alennus ei koske Nintendo Switchiä tai sen pelejä, koska ne eivät ole kodinkoneita, tietokoneita tai oheistuotteita. Syy #3: Alennus ei koske valitsemaani tuotetta, koska se on jo valmiiksi kampanjatuote (ei lue missään enkä vieläkään ymmärrä mistä tämä idea tulee).

Kolleega #2 oli niin itsevarma, että päätti vielä tokaista minulle, että ehkä jos lukisin ensi kerralla selityksen vähän paremmin niin ei tarvitsisi tuhlata aikaa tälläiseen (todella epäkohteliasta, eikö?)

No päätin sitten avata selaimen puhelimesta ja mennä itse valitsemaan ostoskoriini nettikaupasta valitsemani konsolin ja pelit ja miten onkaan? 100€ alennus napsahti loppusummaan. Näytin tätä sitten myyjälle ja vieläkään ei suoraan kelvannut vaan piti selvittää porukalla myyjien kesken. Lopulta hyväksyivät, että nettikaupan hinnat on pyhät ja saan alennuksen. Kukas se olikaan, jolla oli vaikeuksia lukea alennuksen selityksiä?

Toisin sanoen asiakas tiesi hinnat paremmin kuin koko myymälä...

Tldr: Gigantin myyjät eivät tunteneet omaa alennustaan, ja syyttivät vielä minua ajan tuhlauksesta. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fun fact gigantin työntekijöille se on ihan sama antaako tällaisia kampanja alennuksia vai ei (ei vaikuta niitten bonareihin). Tod näk myyjät olivat tosiaan ihan kujalla gigantin alennuksista, jota sattuu aina välillä.

Vierailija
2/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kuullut jotain hyvää tosta lafkasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kuullut jotain hyvää tosta lafkasta

Enpä ole. 

Vierailija
4/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kannattanut odottaa ensi vuoteen kun tulee Switch 2, sillä pyörii myös normi switching pelit.

Vierailija
5/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, olet pitkäaikaistyötön? Kaikki tuntemani työttömät tekevät aina ison numeron juuri tällaisista asioista.

Vierailija
6/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pässi ostaa Switchin nyt kun kakkonen on tulossa?

Vierailija
7/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä löytänyt yhtään syytä asioida Gigantissa. Niin suuri ei tarjoushimoni ole, että sinne lähtisin.

Vierailija
8/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kannattanut odottaa ensi vuoteen kun tulee Switch 2, sillä pyörii myös normi switching pelit.

Juu, ensi vuonna tulee aina ne paremmat laitteet. 

Ei sitä aina jaksa odottaa.

Vierailija
9/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa netistä, nouda kaupasta.

Vierailija
10/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään asiaa Giganttiin.

Vierailija
11/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, olet pitkäaikaistyötön? Kaikki tuntemani työttömät tekevät aina ison numeron juuri tällaisista asioista.

Päinvastoin. Kukaan ei ole niin hintatietoineen kuin varakas, rahaan rakastunut yrittäjähenkinen mullemullekaikkimulle-tyyppi.

Vierailija
12/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
13/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömänkö pitäisi olla nöyrä huijattava? Fiksun varakkaan lypsykohde? 

Vierailija
14/14 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ensi vuonna tulee aina ne paremmat laitteet. 

Ei sitä aina jaksa odottaa.

ei aina tule ensi vuonna paremmat laitteet mutta se on jo täysin varmaa että switch 2 on tulossa ensi vuonna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi