Millainen ihminen päivittelee hintojen nousua?
Jatkuvasti, ympäri nettiä näkee ihmisiä jotka selittävät kuinka tuotteen xx hinta nousi yy. Tuleeko joillekin rehellisesti yllätyksenä, että hintojen nousu on osa talousjärjestelmää jossa elämme? Olisin minäkin tyytyväinen siihen jos kahvi maksaisi saman verran kuin aikuistuttuani, mutta ymmärrän että näin ei voi olla.
Kommentit (23)
Normaalit järjissään olevat ihmiset ovat huolissaan hintojen noususta.
Minä. Olen elänyt markka ajan. selvisin siitä.
Mutta keinotekoinen ä, ahnea rahastus ei käy. En maksa kahvista yli 3e ankä jädestä femmaa. Äänestän jaloillani
Vierailija kirjoitti:
Minä. Olen elänyt markka ajan. selvisin siitä.
Mutta keinotekoinen ä, ahnea rahastus ei käy. En maksa kahvista yli 3e ankä jädestä femmaa. Äänestän jaloillani
Siis niin että maksoin 2.5e viikunajäötelöpallosta isossa vohvelissa,kun valikoin missä syön. Oli hyvää!
Heraproteiinin hinta on melkein tuplaantunut pienessä ajassa!
Köyhä. Niiden ulina alkaa jo särkeä korviani.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole tarpeellista kenellekään.
Sellainen joka maksaa ruokansa itse.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä. Niiden ulina alkaa jo särkeä korviani.
Mulla on varaa ostaa mitä haluan mutta en minäkään pidä jatkuvasta hintojen noususta.
Onhan jotkut hinnat aivan absurdeja. En tajua, kuka ostaa pikkuista rasiaa mansikoita 8 eurolla tai 7 euron pienpanimo-oluttölkkiä. Kaiketi joku ostaa, kun niitä myydäänkin.
Sellainen jonka palkka ei ole noussut samaa tahtia.
Onhan se oikeasti outoa, että esim kaljapullo maksoi 1994 kaupassa 6mk ja baarista sai 0,5l 10mk
Nyt 0.33 tölkki on noin 1€ mutta baarissa 0,4l on 8€
Kahvi oli maks 5mk nyt voi olla 10€ kin
jne
Viime pe töiden jälk kaupassa käydessäni ja Jyväbroiletin filesuikalepakettia poimiessani siinä parin metrin päässä eräs romaninainen taivasteli asiaa "äänekkäästi".
Hän ei sitten ottanut siitä mitään.
Kyllä normi ihminenkin odottaisi edelleen ennen koronaa olevaa hintatasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole tarpeellista kenellekään.
Eihän se ole mikään pointti tässä asiassa. Miksi tarpeettoman tuotteen hinta on tuplaantunut pienessä ajassa, sitä ihmeteltiin.
Mansikoiden hintaa kyllä ihmettelen.
Omasta maasta 4x5m tulee noin 100l. työtä vaatii 10-20h vuodessa
Minkä sille pieni ihminen mahtaa?
Maksaa mitä maksaa, onneksi ei tarvitse asiaa omissa ostoksissa murehtia.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka maksaa ruokansa itse.
Ja kaiken muunkin. Sellainen on vähän huolissaan, kun kaikki kallistuu hulluna, mutta palkka ei nouse yhtään.
Onhan nämä hintojen muutokset outoja, kun inflaatio on kuulemma prosentin-pari. Varmaan joidenkin tuotteiden hinta on laskenut rajusti, eihän se muuten ole mahdollista...
Köyhä ihminen?