Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000

Vierailija
24.06.2026 |

Mites Petteri omasta mielestäsi meni?


 

Kommentit (215)

Vierailija
121/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy leikata lisää työttömyys tukea.  

 

 

Hallitusohjelman yleistuessa on korjaus jossa mainita että yleistuoen tasoa voidaan tarkastella valtiontalouden tila. Huomioonottaen. 

Eli leikkauksia on tulossa

Vierailija
122/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitajat ottaa kesähelle saikkua heidät voi irtisanoa asiallisella syyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyyden hallituksen sijasta meillä on suurtyöttömyyden hallitus. Suomi on ykkönen EU:n työttömyystilastoissa. Espanja oli ennen meitä ykkönen, mutta käytti parisataa miljardia euroa EU:n tukirahoja tilanteen parantamiseksi. Mitä tekee Suomi? Aikoo jatkossakin panostaa esim. espanjalaisten työttömien työllistymiseen selvästi enemmän kuin omien kansalaistensa?

Vierailija
124/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Demarit haluaa lisää ulkkareite, nasiman mielestä riittää kun on yksi suomalainen joukossa niin sillä tullaan toimeen. Muistakaa äänestää demareita, aina suomalaisten asialla jees.

millä perusteella tämä lausunto? Missä näin on sanottu?

 

tässäpä tämän hallituksen vika onkin, ei ikinä omassa työssä mitään vikaa vaan aina on muissa

Vierailija
125/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se siitä huutavasta työvoimapulasta!

minulle joskus nuorempana silloin 20v hoettiin tota että suomeen tulee vielä työvoimapula! vaikka olen töissä ei se siltä kyllä ympärillä näytä. 

Vierailija
126/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistukea pienentävät tulot

- omat palkkatulosi

- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan

- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot

Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."

www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkkareitten maahantuloa on kiristettävä. Ei ole yhtään ylimääräistä suuta ruokittavaksi tässä maassa veronmaksajien piikkiin.

Vierailija
128/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä töitä tekemään kun tuillakin pysyy hengissä? Ei se ekstraraha ole sen kärsimyksen väärti. Olen elämäntapa pu m m i.

Ja teitähän täällä riittää. Halveksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatukea ei enää ole eikä peruspäivärahaa, niiden tilalle tuli yleistuki.

"Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidontuki, palkkatulot, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772937.html

Vierailija
130/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.

https://www.tyj.fi/lakimuutokset

Vierailija
132/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.

https://www.tyj.fi/lakimuutokset

Eli töissä pitää olla 12 kuukautta ja keräysaika 2 vuotta ja 4 kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdon mukainen poliitikka tuottaa tulosta. 3 vuoden aikana. Tässä tämä oli sanoi perus suomalainen ja yrittää pois vastuusta. Ja kök. Vain pätmän voi pelastaa meitin. 

Vierailija
134/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen vaikuttavat koko perheen tulot ja säästöjä ei saa olla. Lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua tai venettä tai moottoripyörää, ne pitää myydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeasti paljon suurempi kriisi ja hätätila kuin valtion velksantuminen. Nuoria vastavalmistuneita voi jäädä pitkäaikaistyöttömäksi ja syrjöytyä kokonaan. Jää perheet perustamatta ja syntyvyys laskee. Kamala inhimillinen tragedia yksilölle ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Syrjäytyneet sairastavat, käyttävät päihteitä jne.

Vierailija
136/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kokoomuspoliitikot ja persut oikein ilakoivat kun saavat irtisanoa valtion työntekijöitä kortistoon.

Vierailija
137/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Arto  Satonen (kok)  ja Juhana Vartiainen (kok) tekivät  heti perskokkarehallituksen aloitettua hakumatkan  Filippiineille ja Vietnamiin.  Persut  myötäilivät tätä reissua.

Vierailija
138/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.

Demarit haluaa lisää ulkkareite, nasiman mielestä riittää kun on yksi suomalainen joukossa niin sillä tullaan toimeen. Muistakaa äänestää demareita, aina suomalaisten asialla jees.

millä perusteella tämä lausunto? Missä näin on sanottu?

 

tässäpä tämän hallituksen vika onkin, ei ikinä omassa työssä mitään vikaa vaan aina on muissa

Kehtaako joku väittää, että oppositio olisi tiukempi maahanmuuttoa kohtaan?

Vierailija
139/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syntyvyys vähenee. Naisille suunnitellaan armeijan käymistä pakolliseksi."

https://yle.fi/a/74-20197945

Vierailija
140/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti paljon suurempi kriisi ja hätätila kuin valtion velksantuminen. Nuoria vastavalmistuneita voi jäädä pitkäaikaistyöttömäksi ja syrjöytyä kokonaan. Jää perheet perustamatta ja syntyvyys laskee. Kamala inhimillinen tragedia yksilölle ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Syrjäytyneet sairastavat, käyttävät päihteitä jne.

Totta toinen puoli, mutta velkaantumisvauhti on ihan älytön eli ei tästä velkaa ottamallakaan selvitä. Sitä on yritetty kohta 20 vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän