Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000
Kommentit (215)
Jos hoitajat ottaa kesähelle saikkua heidät voi irtisanoa asiallisella syyllä.
Työllisyyden hallituksen sijasta meillä on suurtyöttömyyden hallitus. Suomi on ykkönen EU:n työttömyystilastoissa. Espanja oli ennen meitä ykkönen, mutta käytti parisataa miljardia euroa EU:n tukirahoja tilanteen parantamiseksi. Mitä tekee Suomi? Aikoo jatkossakin panostaa esim. espanjalaisten työttömien työllistymiseen selvästi enemmän kuin omien kansalaistensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Demarit haluaa lisää ulkkareite, nasiman mielestä riittää kun on yksi suomalainen joukossa niin sillä tullaan toimeen. Muistakaa äänestää demareita, aina suomalaisten asialla jees.
millä perusteella tämä lausunto? Missä näin on sanottu?
tässäpä tämän hallituksen vika onkin, ei ikinä omassa työssä mitään vikaa vaan aina on muissa
Vierailija kirjoitti:
Se siitä huutavasta työvoimapulasta!
minulle joskus nuorempana silloin 20v hoettiin tota että suomeen tulee vielä työvoimapula! vaikka olen töissä ei se siltä kyllä ympärillä näytä.
"Yleistukea pienentävät tulot
- omat palkkatulosi
- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan
- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot
Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."
www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Ulkkareitten maahantuloa on kiristettävä. Ei ole yhtään ylimääräistä suuta ruokittavaksi tässä maassa veronmaksajien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä töitä tekemään kun tuillakin pysyy hengissä? Ei se ekstraraha ole sen kärsimyksen väärti. Olen elämäntapa pu m m i.
Ja teitähän täällä riittää. Halveksin.
Työmarkkinatukea ei enää ole eikä peruspäivärahaa, niiden tilalle tuli yleistuki.
"Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidontuki, palkkatulot, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.
Eli töissä pitää olla 12 kuukautta ja keräysaika 2 vuotta ja 4 kuukautta.
Johdon mukainen poliitikka tuottaa tulosta. 3 vuoden aikana. Tässä tämä oli sanoi perus suomalainen ja yrittää pois vastuusta. Ja kök. Vain pätmän voi pelastaa meitin.
Toimeentulotukeen vaikuttavat koko perheen tulot ja säästöjä ei saa olla. Lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua tai venettä tai moottoripyörää, ne pitää myydä.
Tämä on oikeasti paljon suurempi kriisi ja hätätila kuin valtion velksantuminen. Nuoria vastavalmistuneita voi jäädä pitkäaikaistyöttömäksi ja syrjöytyä kokonaan. Jää perheet perustamatta ja syntyvyys laskee. Kamala inhimillinen tragedia yksilölle ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Syrjäytyneet sairastavat, käyttävät päihteitä jne.
Monet kokoomuspoliitikot ja persut oikein ilakoivat kun saavat irtisanoa valtion työntekijöitä kortistoon.
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Arto Satonen (kok) ja Juhana Vartiainen (kok) tekivät heti perskokkarehallituksen aloitettua hakumatkan Filippiineille ja Vietnamiin. Persut myötäilivät tätä reissua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Demarit haluaa lisää ulkkareite, nasiman mielestä riittää kun on yksi suomalainen joukossa niin sillä tullaan toimeen. Muistakaa äänestää demareita, aina suomalaisten asialla jees.
millä perusteella tämä lausunto? Missä näin on sanottu?
tässäpä tämän hallituksen vika onkin, ei ikinä omassa työssä mitään vikaa vaan aina on muissa
Kehtaako joku väittää, että oppositio olisi tiukempi maahanmuuttoa kohtaan?
"Syntyvyys vähenee. Naisille suunnitellaan armeijan käymistä pakolliseksi."
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti paljon suurempi kriisi ja hätätila kuin valtion velksantuminen. Nuoria vastavalmistuneita voi jäädä pitkäaikaistyöttömäksi ja syrjöytyä kokonaan. Jää perheet perustamatta ja syntyvyys laskee. Kamala inhimillinen tragedia yksilölle ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Syrjäytyneet sairastavat, käyttävät päihteitä jne.
Totta toinen puoli, mutta velkaantumisvauhti on ihan älytön eli ei tästä velkaa ottamallakaan selvitä. Sitä on yritetty kohta 20 vuotta
Nyt täytyy leikata lisää työttömyys tukea.
Hallitusohjelman yleistuessa on korjaus jossa mainita että yleistuoen tasoa voidaan tarkastella valtiontalouden tila. Huomioonottaen.
Eli leikkauksia on tulossa