Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Se hyvä puoli on ansiosidonnais leikkauksella, että omaiset ei voi hoitaa eläkkeellä olevia vanhempia, kun ei ole enää autoa.
Hyvinvointialue jää yksin vastuuseen eläkeläisten hoidosta ilman omaisia.
Kiitos Riikkuli.Petit kaikki vaalilupauksesi ei tarvi enää arvailla.
DumboMiko ja 100 000 uutta työpaikkaa.
Eikä tarvitse tehdä vuorotyösijaisuuksia, kun niihin ei kulje linja-autoa. Ansiosidonnainen leikattiin eikä ole enää autoa eli vain päivätyö arkisin mihin pääsee linja-autolla käy. Nyt on vielä kesäaikataulut.
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Demarit haluaa lisää ulkkareite, nasiman mielestä riittää kun on yksi suomalainen joukossa niin sillä tullaan toimeen. Muistakaa äänestää demareita, aina suomalaisten asialla jees.
Petterin mielestä tämä on Petter.
Osa elämäntapatyöttömiä. Sympatiat heille jotka sinnikkäästi hakevat töitä laajalla haulla ja valmiita lisäkouluttautumaan
Nykyään työttömien joukossa moni ahdistustuu jo työn ajattelusta. Osa ei edes hae töitä joissa vähintään 30h/vko vaikka Työllisyyspalvelut ohjeistaa.
Osa sanonut suoraan ettei mitään motivaatiota vastaanottaa työtä kun on ulosotossa
-sossu
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois niin kummasti alkaa porukka työllistyä
ei se kuule ihan niin mene, itse olen saanut piilotyöpaikan! itse kun olin työtön viimeksi niin siinä ei auta mitkään tälläiset tuet pois vaan, kyllä mun mielestä hyvinvointivaltiossa ihmisen pitää saada riittävät tuet että saa ruokaa! ja noista ruoka-jonoista ei ole apua ollut pitkiin aikoihin ja osa on lopetettu kokonaan.
hallituksen yksi typerimmistä asioista oli ansiosidonnaisen heikentäminen joka muutti myös minun kulutus tottumuksia!
Olen yllättynyt.
T. Paperi-Petteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja hoitokodit täynnä kielitaidottomia ja ilman ammattitaitoa olevia maammuleita, joita ei voi ees irtisanoa, koska temarit halusivat niille kolmen vuuen määräaikaiset sopparit.
Demarit haluaa lisää ulkkareite, nasiman mielestä riittää kun on yksi suomalainen joukossa niin sillä tullaan toimeen. Muistakaa äänestää demareita, aina suomalaisten asialla jees.
Nyky hallitus teki paikallisen sopimisen eli kokoomus, rkp, ps ja kristillisdemokraatit ja suurin osa eduskunnasta kuuluu noihin puolueisiin.
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025
Paikallisella sopimisella saa poiketa työehtosopimuksen palkoista ja työajoista.
Vierailija kirjoitti:
Osa elämäntapatyöttömiä. Sympatiat heille jotka sinnikkäästi hakevat töitä laajalla haulla ja valmiita lisäkouluttautumaan
Nykyään työttömien joukossa moni ahdistustuu jo työn ajattelusta. Osa ei edes hae töitä joissa vähintään 30h/vko vaikka Työllisyyspalvelut ohjeistaa.
Osa sanonut suoraan ettei mitään motivaatiota vastaanottaa työtä kun on ulosotossa
-sossu
Onneksi potkulaki koskee myös sotealaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa elämäntapatyöttömiä. Sympatiat heille jotka sinnikkäästi hakevat töitä laajalla haulla ja valmiita lisäkouluttautumaan
Nykyään työttömien joukossa moni ahdistustuu jo työn ajattelusta. Osa ei edes hae töitä joissa vähintään 30h/vko vaikka Työllisyyspalvelut ohjeistaa.
Osa sanonut suoraan ettei mitään motivaatiota vastaanottaa työtä kun on ulosotossa
-sossu
Onneksi potkulaki koskee myös sotealaa.
Ne ei saa edes yleistukea, kun niillä on sijoitusasuntoja nykyään.
NÄISTÄ ULKOMAALAISIA N 70-80 TUHATTA.
Tästäkin huolimatta jotkut haluaa tuoda lisää tekijöitä ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Riikkuli.Petit kaikki vaalilupauksesi ei tarvi enää arvailla.
Ihan sama, äänestän persuja silti, sille asialle et voi mitään.
Se siitä huutavasta työvoimapulasta!
"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026"
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…
Vierailija kirjoitti:
"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026"
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…
Hyvä kokoomus
Sairaaloit voi irtisanoa asiallisella syyllä saikuttavia hoitajia ja ottaa tilalle uusia vuoden työsopimuksella ilman perustetta.
Se hyvä puoli on ansiosidonnais leikkauksella, että omaiset ei voi hoitaa eläkkeellä olevia vanhempia, kun ei ole enää autoa.