Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Persujen osaamattomuus ja kyvyttömyys parantaa ja hoitaa asioita on kirkkaasti tullut jo esille. Maaninen leikkaus ilman mitään vaikutusarvioita on puhdasta idiotismia. Nyt huudetaan Rydmanin puolesta. Haluan nähdä ne hänen kuuluisat kriteerinsä käytännössä ja mitä niistä seuraisi? Populismi tarkoittaa sitä, että satatuhatta perskärpästä todellakin voi olla väärässä.
Persut kuten Rydman lupaa ettei köyhiltä leikata. Ja sitten takki kääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Pientä on nämä luvut verrattuna -90 luvun alkuun, jolloin oli demarihallitus ja lähes 600 000 työtöntä. Koivisto devalvoi ja kellutti markkaa niin, että ihmiset teki paljon itsemurhia konkurssien myötä. Kiitos demarien.
Noh latotaan mihin tämä päätyy. Ainakin kovasti ollaan kirimässä työttömyys lukuja.
Vierailija kirjoitti:
Pientä on nämä luvut verrattuna -90 luvun alkuun, jolloin oli demarihallitus ja lähes 600 000 työtöntä. Koivisto devalvoi ja kellutti markkaa niin, että ihmiset teki paljon itsemurhia konkurssien myötä. Kiitos demarien.
Älä valehtele!! Se oli kepun ja kokoomuksen devalvointi ja lamauttajahallitus 1991-1995! Olen elänyt nuo ajat ja muistan hyvin.
Suomen talous on kahden taantumavuoden jälkeen kääntynyt varovaiseen kasvuun, mutta BKT:n kasvu jää kuluvan vuoden aikana maltilliseksi. Ennusteet povaavat vuodelle 2026 noin 0,6–1,0 prosentin talouskasvua. Vientiteollisuus ja kotitalouksien piristynyt kulutus vetävät taloutta nousuun, mutta korkea työttömyys ja energian hintoihin liittyvä epävarmuus jarruttavat vauhtia. [1, 2, 3, 4]
Tärkeimmät talouskehitystä ohjaavat tekijät vuonna 2026:
BKT-ennuste: Valtiovarainministeriö arvioi Suomen talouskasvuksi 0,6 prosenttia ja Euroopan komissio puolestaan 0,8 prosenttia. Esimerkiksi Etla ennustaa kasvun yltävään noin prosenttiin. [1, 2, 3]
Kysyntä ja investoinnit: Inflaation hidastuminen ja koronalennukset ovat palauttaneet kuluttajien luottamusta ja lisänneet kotitalouksien ostovoimaa. Puolustus- ja energiaan liittyvät hankkeet ylläpitävät investointien virettä. [1, 2]
Työllisyystilanne: Työmarkkinoiden elpyminen laahaa talouskasvun perässä. Työttömyysasteen arvioidaan asettuvan hieman yli 10 prosentin tuntumaan, ennen kuin tilanne alkaa vähitellen helpottaa. [1]
Riskitekijät: Ulkoiset uhat, kuten globaalin kaupan jännitteet, Lähi-idän kriisit ja energian hintavaihtelut, aiheuttavat epävarmuutta ja voivat hidastaa kasvun kiihtymistä. [1, 2]
Tarkempia tilastoja ja toimialakohtaisia lukuja voit tarkastella Tilastokeskuksen kansantalouden tilastoista tai Valtiovarainministeriön tuoreimmasta. "
Ei ole mitään merkkejä,että talous raketoisi ja investoinnit lisääntyisi Suomessa! Orpon hallitus EI ole onnistunut vakuuttamaan yrityksiä ja sijoittajia, vaikka houkuttelee veronlaskuilla tähän. Miten se nyt silleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä on nämä luvut verrattuna -90 luvun alkuun, jolloin oli demarihallitus ja lähes 600 000 työtöntä. Koivisto devalvoi ja kellutti markkaa niin, että ihmiset teki paljon itsemurhia konkurssien myötä. Kiitos demarien.
Älä valehtele!! Se oli kepun ja kokoomuksen devalvointi ja lamauttajahallitus 1991-1995! Olen elänyt nuo ajat ja muistan hyvin.
1990-luvun alun porvarihallituksen näkyvimpiä hahmoja oli kokoomuksen Iiro Viinanen, joka johti useita ikäviä talouden toimia.
Iiro Viinanen toimi valtiovarainministerinä 1990-luvun alun laman aikana vuosina 1991–1996.
No, persut pääsevät mäkisemään ensi keväänä oppositioon kutistuneella eduskuntaryhmällä paskottuaan Suomea neljä vuotta. Eihän ne koskaan ota vastuuta mistään eikä itsekritiikkiä ole.
Itse olen ollut 8 vuotta työttömänä ja kahden aktiivimallin aikana. Kertaakaan minuun ei kohdistettu mitään työllistämistoimrnpiteitä. Tämän uskon johtuvan siitä, etteivät te-viranomaiset ehdi Helsingissä yhden hallituskauden aikana Y-kirjaimeen asti. Uusi hallitus uusine aktiivimalleineen aloittaa toimintansa aina A-kirjaimesta.
Toivottavasti nykyiset työttömät sijoittuvat aakkosjärjestyksessä aakkosten alkupäähän. Saa XYZ-osasto olla rauhassa.
Kiitos tästä kaikesta kuuluu hallituspuolueita äänestäneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä on nämä luvut verrattuna -90 luvun alkuun, jolloin oli demarihallitus ja lähes 600 000 työtöntä. Koivisto devalvoi ja kellutti markkaa niin, että ihmiset teki paljon itsemurhia konkurssien myötä. Kiitos demarien.
Älä valehtele!! Se oli kepun ja kokoomuksen devalvointi ja lamauttajahallitus 1991-1995! Olen elänyt nuo ajat ja muistan hyvin.
1990-luvun alun porvarihallituksen näkyvimpiä hahmoja oli kokoomuksen Iiro Viinanen, joka johti useita ikäviä talouden toimia.
Iiro Viinanen toimi valtiovarainministerinä 1990-luvun alun laman aikana vuosina 1991–1996.
Kyllä. Viinanen ja Esko Aho kepusta, joka on tullut tunnetuksi myöhemmin Hiihtoliiton dopingasioista ja Sperbankista Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä on nämä luvut verrattuna -90 luvun alkuun, jolloin oli demarihallitus ja lähes 600 000 työtöntä. Koivisto devalvoi ja kellutti markkaa niin, että ihmiset teki paljon itsemurhia konkurssien myötä. Kiitos demarien.
Älä valehtele!! Se oli kepun ja kokoomuksen devalvointi ja lamauttajahallitus 1991-1995! Olen elänyt nuo ajat ja muistan hyvin.
Älä puhu paskaa, Koivisto oli puikoissa ja vaati markan kellutusta ja toteutti devalvoinnin.
Vierailija kirjoitti:
Lukema voisi olla myös pienempi mitä tuo 376 000. Todellakin kun katsoo avoimien työpaikkojen määrää. Myös monella firmalla on oma rekrytöintinsä firmojen omilla kotisivuilla. Kaikille ei ole töitä kylläkin. Mutta osalle on vapaita töitä.
Mitä väliä sillä on jos osalle riittää töitä? Niin kauan kun työttömien kokonaismäärä kasvaa ei paljoa lohduta jos yksi sadasta saa töitä.
Saa nähdä onnistuuko hallitus petteröimään 90 laman ennätyksen rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukema voisi olla myös pienempi mitä tuo 376 000. Todellakin kun katsoo avoimien työpaikkojen määrää. Myös monella firmalla on oma rekrytöintinsä firmojen omilla kotisivuilla. Kaikille ei ole töitä kylläkin. Mutta osalle on vapaita töitä.
Mitä väliä sillä on jos osalle riittää töitä? Niin kauan kun työttömien kokonaismäärä kasvaa ei paljoa lohduta jos yksi sadasta saa töitä.
Vaikuttaa se verotuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä töitä tekemään kun tuillakin pysyy hengissä? Ei se ekstraraha ole sen kärsimyksen väärti. Olen elämäntapa pu m m i.
Juu. Onneksi voisi antaa niitten työttömien kuollakkin. Kuula kalloon jokaiselle. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä on nämä luvut verrattuna -90 luvun alkuun, jolloin oli demarihallitus ja lähes 600 000 työtöntä. Koivisto devalvoi ja kellutti markkaa niin, että ihmiset teki paljon itsemurhia konkurssien myötä. Kiitos demarien.
Älä valehtele!! Se oli kepun ja kokoomuksen devalvointi ja lamauttajahallitus 1991-1995! Olen elänyt nuo ajat ja muistan hyvin.
Älä puhu paskaa, Koivisto oli puikoissa ja vaati markan kellutusta ja toteutti devalvoinnin.
Koivisto ei vaatinut mitään. Se oli hallituksen politiikkaa ja on dokumentoitu tarkasti monessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Pientä on nämä luvut verrattuna -90 luvun alkuun, jolloin oli demarihallitus ja lähes 600 000 työtöntä. Koivisto devalvoi ja kellutti markkaa niin, että ihmiset teki paljon itsemurhia konkurssien myötä. Kiitos demarien.
1990- luvulla sai ansiosidonnaista 2 vuotta ja sitä sai jatkettua opiskelulla.
Nyt se on leikattu ja lyhennetty.
Lapsilisä oli saman suuruinen kuin nyt 1990-luvulla, mutta ruoka ja asuminen oli huomattavasti myös halvempaa 1990-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä on nämä luvut verrattuna -90 luvun alkuun, jolloin oli demarihallitus ja lähes 600 000 työtöntä. Koivisto devalvoi ja kellutti markkaa niin, että ihmiset teki paljon itsemurhia konkurssien myötä. Kiitos demarien.
1990- luvulla sai ansiosidonnaista 2 vuotta ja sitä sai jatkettua opiskelulla.
Nyt se on leikattu ja lyhennetty.
Eikä tarvinnut hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen osaamattomuus ja kyvyttömyys parantaa ja hoitaa asioita on kirkkaasti tullut jo esille. Maaninen leikkaus ilman mitään vaikutusarvioita on puhdasta idiotismia. Nyt huudetaan Rydmanin puolesta. Haluan nähdä ne hänen kuuluisat kriteerinsä käytännössä ja mitä niistä seuraisi? Populismi tarkoittaa sitä, että satatuhatta perskärpästä todellakin voi olla väärässä.
Persut kuten Rydman lupaa ettei köyhiltä leikata. Ja sitten takki kääntyy.
Äänestämme vasemmistoa. Ikinä ei anneta anteeksi ansiosidonnaisen leikkausta.
Pientä on nämä luvut verrattuna -90 luvun alkuun, jolloin oli demarihallitus ja lähes 600 000 työtöntä. Koivisto devalvoi ja kellutti markkaa niin, että ihmiset teki paljon itsemurhia konkurssien myötä. Kiitos demarien.