Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä enemmän kuin koskaan - 376 000

Vierailija
24.06.2026 |

Mites Petteri omasta mielestäsi meni?


 

Kommentit (215)

Vierailija
141/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kokoomuspoliitikot ja persut oikein ilakoivat kun saavat irtisanoa valtion työntekijöitä kortistoon.

Onko tässä jotain pahaa?

Vierailija
142/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK on ehdottanut sunnuntailisien poistoa jne. Niiden kenellä on omaisuutta on pakko silti käydä töissä, koska he ei saa tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on paljon pahempia kriisi päällä kuin 1990 luvulla

Vierailija
144/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuohon työttömien määrään on laskettu 15-74- vuotiaat mukaan? Eikö 15- vuotias ole vielä lapsi ja jos eläkeikä on n.65-67 vuotta, niin miksi eläkeikäiset on laskettu mukaan?

Vierailija
145/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutettuja ylioppilaita enemmän kuin koskaan. Mitään eivät osaa.

Vierailija
146/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy leikata lisää työttömyys tukea.  

 

 

Hallitusohjelman yleistuessa on korjaus jossa mainita että yleistuoen tasoa voidaan tarkastella valtiontalouden tila. Huomioonottaen. 

Eli leikkauksia on tulossa

Pääasia, ettei yhdistyksiltä leikata, jotka tekevät tärkeää toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissaan, meillä olisi tuon 1998 jälkeen varmasti monessa kohtaa luku ylitetty, jos ei olisi turvauduttu tilaston hienosteluun... kurssituksella, kuntouttavalla työ.voimatoiminalla jne.

 

Viimeisimpänä oli toimeentulotuen ehtojen muutos vuoden alussa, että pitää hakeutua työttömäksi sinne työkkäriin...

 

Mitenköhän on työllisten osuuden laita muuttunut vuodessa? Entä eläkeläisten?

Vierailija
148/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä kuuluu toimeentulotuen asumismenoihin 

- se osuus pääoma- tai rahoitusvastikkeesta, jolla katetaan yhtiölainan korkoja."

(Eli yhtiölainan laina osuutta ei lasketa menoksi, vain pelkät korot on menoja.)

www.kela.fi/toimeentulotuki-mihin-menoihin#hyvaksyttavat-asumismenot-er…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän lukuun ei auta edes Rydmanin silmänkääntötemput. 

Hallituksessa keskitytään aivan kaikkeen muuhun, paitsi siihen millä on suomalaisille merkitystä. Kaiken maailman rasismi ja silmänvääntely kohuun on aikaa, mutta talouspolitiikka on aivan perseestä. 

Yhtäkään hallituksen omaa talouspoliittista tavoitetta ei ole saavutettu. 

Vierailija
150/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy leikata lisää työttömyys tukea.  

 

 

Hallitusohjelman yleistuessa on korjaus jossa mainita että yleistuoen tasoa voidaan tarkastella valtiontalouden tila. Huomioonottaen. 

Eli leikkauksia on tulossa

Pääasia, ettei yhdistyksiltä leikata, jotka tekevät tärkeää toimintaa.

Kokoomuslaisten sukulaisia ja kavereita taitaa olla niissä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän lukuun ei auta edes Rydmanin silmänkääntötemput. 

Hallituksessa keskitytään aivan kaikkeen muuhun, paitsi siihen millä on suomalaisille merkitystä. Kaiken maailman rasismi ja silmänvääntely kohuun on aikaa, mutta talouspolitiikka on aivan perseestä. 

Yhtäkään hallituksen omaa talouspoliittista tavoitetta ei ole saavutettu. 

On. 

Jos menetät työpaikan niin ulosottolaitos myy asuntosi edullisesti ehkä kokoomuslaisille, jotka saavat susta myös vuokralaisen.

Vierailija
152/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kokoomuspoliitikot ja persut oikein ilakoivat kun saavat irtisanoa valtion työntekijöitä kortistoon.

Valtiolla ja kunnilla olisi varmasti eniten turhia irtisanottavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän lukuun ei auta edes Rydmanin silmänkääntötemput. 

Hallituksessa keskitytään aivan kaikkeen muuhun, paitsi siihen millä on suomalaisille merkitystä. Kaiken maailman rasismi ja silmänvääntely kohuun on aikaa, mutta talouspolitiikka on aivan perseestä. 

Yhtäkään hallituksen omaa talouspoliittista tavoitetta ei ole saavutettu. 

ongelma on siinä että tämä hallitus ei muuta osaakaan kuin väännellä ties sun mitä, talouspolitiikka ja ymmärrys rahasta on täysin utopiaa

Vierailija
154/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on valheellinen, sillä 1990-luvun syvän laman aikaan työttömiä oli enemmän. Erityisesti työttömyysaste oli tuolloin paljon korkeampi kuin nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuen lakkauttamista suunnitellaan.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012050381.html

Vierailija
156/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, luvut eivät valehtele.

Tömä luku on todellisuudessa n 600.000 t. Kun lasketaan mukaan kaukki hömppäkoulutuksessa yms.  mukaan.

Vierailija
157/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten: Jos olit työkkärin asiakas, niin lopeta asiakkuus ja hae vain toimeentulotukea ja asumistukea Kelasta 

-> Et ollut enää työtön

 

Nykyään samalla keinolla

-> Et ole enää työtön, mutta tt-tuki -50% perusosasta

->Palaa työttömäksi, tt-tuki palaa 100%:iin,

 

Ennen ei kannattanut olla työtön, nykyään kannattaa. Siinä se lukujen salaisuus lie...

 

Töissäkäymisestä en tiedä, se ei kuulemma millään palkalla tunnu ikinä kannattavan...

Vierailija
158/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EK on ehdottanut sunnuntailisien poistoa jne. Niiden kenellä on omaisuutta on pakko silti käydä töissä, koska he ei saa tukia.

Omaisuus ei vaikuta työttömyystukeen.

Vierailija
159/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos 10 miljardia leikataan lisää niin on pakko leikata myös muilta kuin työttömiltä, koska työttömyystukia maksetaan vain 4 miljardia ja toimeentulotukea 800 miljoonaa.

Valtiovarainministeriö on ehdottanut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon ja vuokrarajat on pienemmät kuin eläkeläisen asumistuessa. Lisäksi he ehdottivat yksinhuoltajakorotuksen poistoa lapsilisistä.

Vierailija
160/215 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EK on ehdottanut sunnuntailisien poistoa jne. Niiden kenellä on omaisuutta on pakko silti käydä töissä, koska he ei saa tukia.

Omaisuus ei vaikuta työttömyystukeen.

Vaikuttaa esim. pääomatulot joihin kuuluvat vuokratulot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän