Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt on ensimmäinen lapsi tapettu eutanasialla hollannissa.

Vierailija
24.06.2026 |

Hollannissa alle 12-vuotias lapsi on kuollut eutanasian seurauksena. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun niin nuorelle lapselle tehdään eutanasia Hollannissa.

 

Alankomaat myöntävät eutanasian myös esimerkiksi autistisille ja mielen ongelmista kärsiville ihmisille, ei pelkästään fyysisten vaivojen vuoksi.

 

28-vuotias Lauren Hoeve kuoli 27. tammikuuta eutanasian avulla Hollannissa. Hoevella oli diagnosoitu krooninen väsymysoireyhtymä (ME/CFS) vuonna 2019, ja hän oli pyytänyt eutanasiaa, koska koki elämänsä olevan sietämätöntä kärsimystä. Hoevella oli diagnosoitu myös autismi, ADHD, masennus ja ahdistus.

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termination of life is only allowed if a child is terminally ill and is suffering unbearably with no prospect of improvement. This means the child is in constant, severe pain. And that there is no cure, and no reasonable alternative to relieve the child’s suffering, even through palliative care.

In this situation, the doctor may decide, together with the parents, to terminate the child’s life. This decision is always made in consultation with the parents and, if possible, also with the child.

 

https://www.government.nl/themes/family-health-and-care/euthanasia/term…

Vierailija
62/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset tappavat tuhansia lapsia kohtuihinsa, halusi lapsi tai ei.

Nuo on vältettävissä, jos miehet käyttäisivät kondomia.

Jos nainen sen abortin kuitenkin joutuu tekemään, niin miksi jättää sen ehkäisyn jonkun epämääräisen seksikumppanin hoidettavaksi? Ei se mies sitä aborttia joudu tekemään joten huolehdi itse itsestäsi tai sitten kieltäydy seksistä 

Se ehkäisee, joka ei lasta halua. Tuo koskee kumpaakin osapuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 12-vuotias lapsi mutta kuollut 28-vuotias? Aloitus on sekava.

Ap luultavasti yritti vihjailla, että kyseinen lapsi ei välttämättä ollut parantumattomasti sairas, vaan pyysi eutanasiaa muista syistä.

Kun vastustaa asiaa.

Vierailija
64/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokaisen joka haluaa kuolla on oikeus kuolla - tosin pitää olla täysipäinen. Elämä on aika suurelle osalle pelkkää kärsimystä. Hyvin pian meille on - niitä on jo - ns eutanasiakapselit, joihin sitten kuollaan laukaisemalla käynnistys itse. Tämä vie myös vastuun pois lääkäreiltä ja muilta. Minä en pelkää enkä usko siihen, että jokin eutanasiaepidemia alkaa tapattaa ihnisryhmiä. Ennemminkin uskon siihen, että tämä kehitys vie meitä eteenpäin sen hyväksymisessä, että kärsimyksen siedolla on rajansa, ja on inhimillistä päästää ihminen pois hokematta taikauskoisesti että elämä/olemassaolo on pyhää. Ei se ole. 

Kyllä se on. Pyhää. Riippumatta kärsimyksestä. Olosuhde ei voi poistaa perustaa. 

 

Euranasia on kalteva. Se kallistuu ja laajenee siihen että on hyväksyttyä ja lopulta toivottua tehdä (itse)murha.

 

Siitä kuvitellaa , että sillä kunnioitetaan elämää, oikeasti ei kunnioiteta. Oikea elämän kunnioitus on sitä, että elämää kunnioitetaan aina, jopa kärsimyksen keskellä. 

Vierailija
65/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseiselle lapselle tehtiin eutanasia viime vuoden lopulla, ei nyt.

Vierailija
66/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä on syntynyt lapsi, jolla oli vakava geneettinen sairaus, jota ei havaittu aikanaan seulonnassa. Hän ei koskaan kehittynyt tasolle, jolla olisi pystynyt ymmärrettävästi kommunikoimaan ympäristön kanssa, paitsi "huutamalla".  Ison osan lyhyestä elämästään lapsi sai todella voimakasta kipulääkettä, koska sairaus aiheutti mm. pahaa hermosärkyä. 

Niin traaginen kuin tarina onkin, on mielekästä kysyä mikä oli vakavasti kehityshäiriöisen lapsen elämän laatu sellaisen kivun kanssa, että lapsi jouduttiin päivittäin pumppaamaan täyteen voimakkaita ja lamauttavia lääkkeitä. On todella järkyttää seurata lapsen kärsimystä sivusta. Harvat eutanasian vastustajat ovat kohdanneet itse moista, ja perustavat väitteensä yleistetyille argumenteille tarkastelematta yksilöitä, joita asia mahdollisesti koskisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kaukana ollaan jo eutanasian tarkoituksesta lopettaa kuolemansairaan ihmisen sietämättömät kivut. Näin se tuppaa menemään, kohta varmaan saa vanhemmat jälkiabortoida esimerkiksi sairaan tai vammaisen lapsen muutaman vuoden vanhana.

Kipu voi olla myös henkistä. Parempi eutanasia kuin jatkuvat itsariyritykset. 

Eivät nämä eutanasiaa vastustavat uskikset muita ajattele. Samaa sakkia kuin uskospedarit; oma nautinto muiden kärsimyksestä (seksuaalinen).

Niin, mitään muuta syytähän eutanasian vastustamiseen ei voi olla kuin uskonto. Itse uskon tämän menevän lopulta siihen että mielenterveysongelmaisille, ja kaikelle ei tuottavalle kansanosalle aletaan lopulta suosittelemaan eutanasiaa ja painostamaan esimerkiksi vammaisten/sairaiden lasten vanhempia siihen. 

Niin? Meillä on yhteiskunta ajettu siihen pisteeseen, ettei kaikki edes saa hoitoa - koska raha. Mitä järkeä on kärsimyselämässä? Sinä et selkeästi ole sitä kokenut. Minun mielestäni esimerkiksi muistisairauden toteamisvaiheessa eutanasia pitäisi tuoda mahdollisuutena ihmiselle siihen vaiheeseen, kun dementia on tuhonnut koko elämän. Kaikki elämä ei ole elämisen arvoista, ei mitään sinne päinkään.

Eläimiä ei saa pitää väkisin hengissä ilman tuomiota eläinrääkkäyksestä sellaisissa tilanteissa, joissa ihmisiä pidetään väkisin hengissä. 

Koskee myös sairauksia, joissa hengenlähtö on hidas ja kivulias, kuten tukehtuminen. 

Vain typerys vertaa eläinten hoitoa ihmisten hoitoon. 

Tämä on toinen huomattava kauhistus uskiksissa: eläimellä ei ole kuin välinearvo. Vihataan esimerkiksi koiria. Halutaan ihmisten kärsivän. Pahoja, pahoja ihmisiä.

Vierailija
68/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alankomaissa eutanasia on laillinen myös vakavista psyykkisistä sairauksista, kuten vaikeasta masennuksesta, kärsiville. Vaatimukset ovat kuitenkin tiukat: potilaan kärsimyksen on oltava parantumatonta ja sietämätöntä, eikä muita hoitovaihtoehtoja ole. Päätökseen vaaditaan aina useiden lääkäreiden arvio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alankomaissa eutanasia on laillinen myös vakavista psyykkisistä sairauksista, kuten vaikeasta masennuksesta, kärsiville. Vaatimukset ovat kuitenkin tiukat: potilaan kärsimyksen on oltava parantumatonta ja sietämätöntä, eikä muita hoitovaihtoehtoja ole. Päätökseen vaaditaan aina useiden lääkäreiden arvio.

Niin pitää ollakin. Tosin itsekin toivon eutanasiakapseleiden yleistymistä; tällöin lopullinen ratkaisu on silloin yksilöllä. 

Vierailija
70/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuhansia tapettu abortilla Suomessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokaisen joka haluaa kuolla on oikeus kuolla - tosin pitää olla täysipäinen. Elämä on aika suurelle osalle pelkkää kärsimystä. Hyvin pian meille on - niitä on jo - ns eutanasiakapselit, joihin sitten kuollaan laukaisemalla käynnistys itse. Tämä vie myös vastuun pois lääkäreiltä ja muilta. Minä en pelkää enkä usko siihen, että jokin eutanasiaepidemia alkaa tapattaa ihnisryhmiä. Ennemminkin uskon siihen, että tämä kehitys vie meitä eteenpäin sen hyväksymisessä, että kärsimyksen siedolla on rajansa, ja on inhimillistä päästää ihminen pois hokematta taikauskoisesti että elämä/olemassaolo on pyhää. Ei se ole. 

Kyllä se on. Pyhää. Riippumatta kärsimyksestä. Olosuhde ei voi poistaa perustaa. 

 

Euranasia on kalteva. Se kallistuu ja laajenee siihen että on hyväksyttyä ja lopulta toivottua tehdä (itse)murha.

 

Siitä kuvitellaa , että sillä kunnioitetaan elämää, oikeasti ei kunnioiteta. Oikea elämän kunnioitus on sitä, että elämää kunnioitetaan aina, jopa kärsimyksen keskellä. 

Silloin tämä kaiken pyhyyden tulisi koskettaa kaikkea elämää - myös eläimiä ja luontoa. Tuo on aivan jäätävää höpinää perusteena oma nautinto esimerkiksi vanhusten kärsimyksestä. Saisit hävetä. Toivon sinulle kärsimystä - syvää ja kalvavaa. Pitkää. Opit ehkä jotakin.

Vierailija
72/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alankomaissa eutanasia on laillinen myös vakavista psyykkisistä sairauksista, kuten vaikeasta masennuksesta, kärsiville. Vaatimukset ovat kuitenkin tiukat: potilaan kärsimyksen on oltava parantumatonta ja sietämätöntä, eikä muita hoitovaihtoehtoja ole. Päätökseen vaaditaan aina useiden lääkäreiden arvio.

Niin pitää ollakin. Tosin itsekin toivon eutanasiakapseleiden yleistymistä; tällöin lopullinen ratkaisu on silloin yksilöllä. 

Onhan noita kapseleita, vaikka 9mm koossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu täällä kuvittelevan, että eutanasian saa vaan kävelemällä sisään ja toteamalla, että haluaa nyt lähteä.

 

Olisiko ollut parempi päätyä im-tilastoihin, traumatisoida joku ammatinharjoittaja tai päätyä jonkun löydettäväksi?

 

Kukaan vanhempi tuskin lähtee lastaan tällaiselle matkalla saattamaan, jos kyseessä olisi vain joku varhaisteini-iän kaikki on paskaa -vaihe.

Vierailija
74/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" tapettu"????!!!

Miksi ihmettelet sanavalintaa? Eutanasiassa on kyse siitä, että joku tekee aktiivisesti sellaisen toimenpiteen, jonka tarkoituksena on tappaa toimenpiteen kohteena oleva ihminen.

TUTUSTU ASIAAN!
EUTANASIA: armokuolema tai kuolinapu on tarkoituksellinen kuoleman tuottaminen sellaiselle ihmiselle, joka on parantumattomasti sairas tai kärsii kivuista.[3] Eutanasia ei ole henkirikos, jos se on erikseen maassa laillistettu.

-vapaaehtoisesta, toistuvasta ja oikeustoimikelpoisesta omasta pyynnöstään.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Eutanasia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eugenistien märkä päiväuni

Jep. Nähtiin sekin , mutta kannattajat haluavat unohtaa sen myös..

Höpö höpö. Aivan sama, kuin minä väittäisin, että sinä olet sadisti, joka nautit kun ihmiset kärsivät syvissä kivuissaan. Nautit siitä, ja onanoit, kun tiedät muiden kärsimyksestä.

Niinhän nämä eutanasiaa vastustavat tekevätkin. Nauttivat muiden kärsimyksestä seksuaalisella tasolla - alitajuisesti. 

Onko sinulla nyt juuri tällä hetkellä niitä kärsimyksiä? 

Vierailija
76/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset tappavat tuhansia lapsia kohtuihinsa, halusi lapsi tai ei.

Vähän eri asia abortoida alkio/sikiö jolla ei ole tietoisuutta eikä kipukokemusta.

Ei kipukokemusta?

Vierailija
77/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän mukaan sitten ole sallittua, että koulukiusattu 12-vuotias tyttö pyytämällä pyytää eutanasiaa?

Vierailija
78/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kaukana ollaan jo eutanasian tarkoituksesta lopettaa kuolemansairaan ihmisen sietämättömät kivut. Näin se tuppaa menemään, kohta varmaan saa vanhemmat jälkiabortoida esimerkiksi sairaan tai vammaisen lapsen muutaman vuoden vanhana.

Ihmettelen kun aina mainitaan tämä "kivuliaisuus". Ihan kuin se olisi ainoa sietämätön olotila. Esimerkiksi keuhkofibroosipotilas kuolee hitaasti tukehtumalla. Eniten itsemurhia tehdään kuitenkin masennuksen tms. mielenterveysongelman vuoksi. 

Vierailija
79/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän mukaan sitten ole sallittua, että koulukiusattu 12-vuotias tyttö pyytämällä pyytää eutanasiaa?

Mitä sä sekoilet? Onko tuo jokin sairaus? 

Vierailija
80/169 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" tapettu"????!!!

Miksi ihmettelet sanavalintaa? Eutanasiassa on kyse siitä, että joku tekee aktiivisesti sellaisen toimenpiteen, jonka tarkoituksena on tappaa toimenpiteen kohteena oleva ihminen.

TUTUSTU ASIAAN!
EUTANASIA: armokuolema tai kuolinapu on tarkoituksellinen kuoleman tuottaminen sellaiselle ihmiselle, joka on parantumattomasti sairas tai kärsii kivuista.[3] Eutanasia ei ole henkirikos, jos se on erikseen maassa laillistettu.

-vapaaehtoisesta, toistuvasta ja oikeustoimikelpoisesta omasta pyynnöstään.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Eutanasia

Yhtä kaikki. Se on ihmisen tappamista. Kun tapetaan, niin joku kuolee. Metsästyksessä tapetaan, abortissa tapetaan, koirien lopettamisessa tapetaan, hyttysiä tapetaan

 

Eutanasian kannattajat eivät tunnu ymmärtävän, että se on tappamista, vaikka olisikin laillistettu. Ihminen kuolee jonkun muun tappamana -eutanasia. Koirille tehtynä se on lopettaminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi