Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Asenteet sateenkaariväkeä kohtaan ovat koventuneet." väittävät, mutta onko oikeasti?

Vierailija
23.06.2026 |

Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. Asia ei ole niin että nyt tätä tarvitaan entistä enemmän, vaan se on juuri päinvastoin. Tarvitaan maltillista suhtautumista, ei tätä jatkuvaa ylikorostamista. Jos joku on homo, niin aha, mitä sitten. SE ei ole mikään juhlan ja juhlimisen paikka, että voi miten ihanaa ja ihqua kun olet homo. 

 

Lisäksi nykyään ei ole kyse pelkästään homoista, vaan nykyisen kaltaisesta trans-liikkeestä, jolla ei edes ole enää mitään tekemistä entisen kaltaisen trans-seksuaalisuuden kanssa. Vihreiden vaatimat hormoniblokkerit lapsille nostattavat myös vihan tunteita tavan kansassa. Ymmärrettävästi. 

Kommentit (253)

Vierailija
81/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se näyttää tuputukselta, koska homofoobikot  reagoivat kaikkeen sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä koskeviin juttuihin, mikä taas vaikuttaa algoritmeihin niin, että samankaltaista sisältöä jaetaan enemmän. 


Se tuputtaminen on johtuu kohteista itsestään, ei mistään muusta.

Ei se ole homofobiaa, vaan homoärsyyntymistä 😉

Vierailija
82/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se näyttää tuputukselta, koska homofoobikot  reagoivat kaikkeen sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä koskeviin juttuihin, mikä taas vaikuttaa algoritmeihin niin, että samankaltaista sisältöä jaetaan enemmän. 


Se tuputtaminen on johtuu kohteista itsestään, ei mistään muusta.

Eli se ei johdu lainkaan siitä että SETA laittaa aikuisia tekemään kouluihin seksivalistusta missä aikuinen opastaa lapsia hyvien dickpicien ottamiseen ja miten syväkurkuttaa kakomatta?

Tämä on se algoritmi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ole vaan homo tai mikä tahansa muu vastaava mutta pitääkö sitä kailottaa koko maailmalle. Esimerkkinä naapuri jolla liehuu partsilla sateenkaarilippu. "

 

Heteron on ehkä hankala tajuta että koko muu maailma on aika lailla koko ajan sen heterouden näyttämö. Joka paikassa näkee avoimesti heteropareja kulkemassa kasi kädessä, pussaamassa, menemässä naimisiin, juhlistamassa kihlajaisia, hääpäiviä jne. Ne ovat kaikki heterouden "kailottamista" maailmalle vaikka ei hetero sitä itse huomaa koska hän totetuttaa samalla sitä yhteiskunnan normia.

Kun se heteromies pukeutuu ja käyttäytyy miehekkäällä tavalla, katsoo lätkää eikä Euroviisuja ja kertoo kaveriporukassa sen härskin vitsin, hän samalla näyttää kaikille että "katsokaa, minä olen hetero".

Kai ymmärrät että heterous on myös täysin normaalia? Jos ihmiset eivät olisi heteroita olisimme kuolleet sukupuuttoon. 

 

Homot ovat edelleenkin vähemmistö. 

Vierailija
84/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisö, joka asettaa omat tarpeensa, hyötynsä ja tavoitteensa muiden edelle, usein muiden kustannuksella. Arkikielessä termillä viitataan itsekkääseen toimintaan, mutta psykologisessa kontekstissa se yhdistetään piirteisiin, kuten narsismiin tai manipuloivaan käytökseen. 

Onko kyse tästä isommassa kuvassa, porukkaa alkaa tökkiä, kun heillä on teemana tasa-arvo ja suvaitsevaisuus ja se ei oikein näy käytännöntasolla.

Vierailija
85/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jospa lukisit tekstisi pari kertaa ihan ajatuksen kanssa ja kysyisit sitten itseltäsi, että mistäköhän vastareaktio mahtaa johtua? Missä ihmeessä näet jotain hyökkäämistä?"

 

En puhunut spesifisti sinusta vaan siitä aloituksen asiasta että asenteet vähemmistöjä kohtaan ovat yleisesti koventuneet ja tämä on johtanut sekä verbaaliseen että joskus jopa fyysisiin hyökkäyksiin.

Mutta se näkyy myös yleisesti asennetasolla ja myös sinun kirjoituksessasi.

 

" Edelleenkään kysymys ei ole transihmisistä vaan siitä, että Pride-liike yrittää puhua kaikkien seksuaalivähemmistöjen suulla. Enkö itse seksuaalivähemmistöön kuuluvana muka saa sanoa, ettei Pride edusta minua millään tasolla? "

 

En ole ensinnäkään itse seksuaalivähemmistöön kuuluva vaan sellaisen vanhempi. Ja minusta on ihan sama ajaako Priden juuri täsmälleen jonkun asiaa tai täsmälleen oikein. Sellainen on jälleen sen täydellisyyden vaatimista vähemmistöiltä josta jo aikaisemmin kirjoitin. Vähemmistön asiaa ajavan joukon tai järjestön ei tarvitse olla täydellinen, onnistua kaikessa tai olla edes aina oikessa. Sillä on silti ehdoton oikeus olla olemassa ja toimia kuten se parhaaksi katsoon. Se että vähemistöja vastustetaan sillä verukkeella että Pride tekee sitä tai tätä on vain tekosyy sille että ei haluta että vähemmistöt näkyvät yleensäkään.

 

"Mielestäni on esimerkiksi todella kyseenalaista antaa kalliita transhoitoja julkisista verovaroista samaan aikaan kun syöpähoidot ovat kriisissä. Mikään muu seksuaalivähemmistö ei ole hakemassa ”hoitoja”, joten on ymmärrettävää että just tämä porukka herättää kritiikkiä. Tehkööt mitä lystäävät, mutta omalla rahalla."

 

Jälleen saat kritisoida mutta kritiikin kohde on väärä ja se on hyvin paljon kertovaa. Tietenkin jokainen potilasjoukko "vaatii" hoitoja juuri itselleen. Ja on sitä mieltä että oma ongelma on vakavampi kuin joku muu joka sekin saa rahaa. Se on ihan normaalia.

Sinä kuitenkin esität asian ikäänkuin trans-ihmiset olisivat joku erityisen itsekäs joukko joka aivan erityisesti vaatii yhteiskunnan huomioimaan juuri heidät eikä ketään muuta. Sellaista en kyllä ole havainnut. Ne tuntemani ihmiset ovat päinvastoin usein sellaisia jotka ovat tottuneet olemaan syrjässä ja saamaan vain sen mitä joku muu heille suvaitsee antaa.  Toki ihmiset ovat myös yksilöitä eikä täydellisiä ja itsekkäitä on myös trans-ihmisissä kuten muissakin. Mutta täydellisyyden vaatimus ei ole kohtuullinen kuten jo moneen kertaan sanoin.

Vierailija
86/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä ihmisiä on kaikissa ryhmissä, enkä kirjoita pelkästään seksuaalivähemmistöistä tai valtaväestöstä. Kovaäänisimmät ovat rasittavimpia. Nyt vaan tuota agendaa tuutataan liikaa silmille ja vielä keinotekoisesti. Esimerkiksi jotkut juoneltaan hyvät tv-sarjat on pilattu ihan kunnolla alleviivaamalla sitä, kuinka hahmot ovat vähemmistön jäseniä. Olikohan se joku sci-fi -juttu, jossa ihmiset vaihtoivat "nahkoja" vai oliko se "sukkia" eli kehojaan, jossa oli oikeasti mielenkiintoinen ajatus takana, mutta oikein päälleympätty aivopesu pilasi tunnelman. Muuten hahmojen vähemmisöihin kuuluminen ei haitannut tippaakaan. Disney+:ssa olevassa "Big Sky" -sarjassa on esimerkiksi aivan loistava vähemmistörooll. EIkä mikään pelleilyhomma,  vaan hahmosta oli helppo pitää.

Paljon parempaan lopputulokseen pääsee, kun luopuu väkisellä kiintiöajatuksesta ja tuputuksesta. Tyhmyydestä sakotetaan. Elokapina pilasi oman agendansa, sateenkaariväen ääliöosa oman tonttinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhteisö, joka asettaa omat tarpeensa, hyötynsä ja tavoitteensa muiden edelle, usein muiden kustannuksella. Arkikielessä termillä viitataan itsekkääseen toimintaan, mutta psykologisessa kontekstissa se yhdistetään piirteisiin, kuten narsismiin tai manipuloivaan käytökseen. "

 

Jokainen yhdistys, etujärjestö, puolue ja liike tekee tuota samaa. Ajaa omaa asiaansa ja pitää sitä tärkeämpänä kuin muiden asiaa.

Jostain syystä vain Setaa, Predeä ja vastaavia vähemmistöjen oikeuksia ajavia liikkeitä koskee vaatimus siitä että niiden pitäisi olla erehtymättömän tasapuolisia, ne eivät koskaan saa vaatia mitään eikä koskaa syyllistyä yhteenkään ylilyöntiin tai kärjistykseen. Jos ne näin tekevät, ne menettävät välittömästi oikeutensa enää koskaan tehdä tai sanoa mitään.

Vierailija
88/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ole vaan homo tai mikä tahansa muu vastaava mutta pitääkö sitä kailottaa koko maailmalle. Esimerkkinä naapuri jolla liehuu partsilla sateenkaarilippu. "

 

Heteron on ehkä hankala tajuta että koko muu maailma on aika lailla koko ajan sen heterouden näyttämö. Joka paikassa näkee avoimesti heteropareja kulkemassa kasi kädessä, pussaamassa, menemässä naimisiin, juhlistamassa kihlajaisia, hääpäiviä jne. Ne ovat kaikki heterouden "kailottamista" maailmalle vaikka ei hetero sitä itse huomaa koska hän totetuttaa samalla sitä yhteiskunnan normia.

Kun se heteromies pukeutuu ja käyttäytyy miehekkäällä tavalla, katsoo lätkää eikä Euroviisuja ja kertoo kaveriporukassa sen härskin vitsin, hän samalla näyttää kaikille että "katsokaa, minä olen hetero".

Tämä "härski vitsi" -juttu on vasemmiston vakiovalhe. Kuulemma aivan erityisesti heteromiesten illanvietto on pelkkää omaa heterouden esilletuomista. Mitään oikeaa hauskaa ei pidetä, vaan koko juttu on pelkkää performanssia.

En keksi muuta selitystä tuolle meemille kuin vakavan projisoinnin. Kai se on niin että vasemmistopiireissä kaikki vuorovaikuttaminen tapahtuu seksuaalisen identiteetin kautta, ja koska moinen performanssi on todella kuluttavaa ja vasemmiston ollessa kaikkia muita parempia, on sen oltava vielä räikeämpää heteromiesten vuorovaikutuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Se että urheilijoita ja muita cancelletaan kun ei käytä tämän vähemmistön logoa on sitä vääränlaista näkymistä. Samoin kuin kokonaisen kesäkuukaden omiminen tämän vähemmistön juhlistamiseen ja yritysten sun muiden velvoittaminen tähän tai muuten ei hyvä heilu. "

 

Saa näkyä ja kuulua mutta sitten kuitenkin kerrot heti perään miten ei saa näky eikä kuulua?

Ei saa osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun eikä kritisoida kenenkään ratkaisua? Ei saa juhlia päivää pidempään omaa asiaansa vaikka meillä on kyllä muitakin teemaviikkoja tai teemakuukausia? Ja varsinkaan ei saa ottaa yrityselämää mitenkään mukaan koska se vasta röyhkeää onkin vaikka esim. urheiluseurojen paidat ovat mainoksia täynnä ja sponsorointi on normi kaikkialla muualla yhteiskunnassa?

Paljonko siis pride oli maksamassa tunnuksensa näkyvyydestä?

Vierailija
90/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt vaan tuota agendaa tuutataan liikaa silmille ja vielä keinotekoisesti."

 

Lukemattomia agendoja tuutataan sinullekin jatkuvasti. Et vain huomaa niitä koska olet niihin niin tottunut ja olet niiden kanssa riittävän samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. "

 

Tuo on juuri hyvä esimerkki siitä koventuneesta asenteesta. Siis se että vähemmistöjen avoin esilläolo koetaan niin helposti "tuputukseksi". Eli vähemmistöjä saa olla kunhan ne eivät näy eikä kuulu.

En minä itsensä korostamisesta ja huomionhakuisuudesta tykkää kenenkään kohdalla.

Vierailija
92/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää on, että nykyään ei voi enää käyttää sanaa sateenkaari ilman, että ensisijaisesti oletetaan sen viittaavan homoihin tai muihin marssijonossa esiintyviin erikoisihmisiin. Luonnonilmiö on jäänyt jotenkin taustalle. Olisiko mahdollista, että sateenkaari-sanaan lisättäisiin joku etuliite tai loppuhuipennus, joka erottaisi sen luonnonilmiöstä, silloin kun puhutaan esim homoihmisistä ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ole vaan homo tai mikä tahansa muu vastaava mutta pitääkö sitä kailottaa koko maailmalle. Esimerkkinä naapuri jolla liehuu partsilla sateenkaarilippu. "

 

Heteron on ehkä hankala tajuta että koko muu maailma on aika lailla koko ajan sen heterouden näyttämö. Joka paikassa näkee avoimesti heteropareja kulkemassa kasi kädessä, pussaamassa, menemässä naimisiin, juhlistamassa kihlajaisia, hääpäiviä jne. Ne ovat kaikki heterouden "kailottamista" maailmalle vaikka ei hetero sitä itse huomaa koska hän totetuttaa samalla sitä yhteiskunnan normia.

Kun se heteromies pukeutuu ja käyttäytyy miehekkäällä tavalla, katsoo lätkää eikä Euroviisuja ja kertoo kaveriporukassa sen härskin vitsin, hän samalla näyttää kaikille että "katsokaa, minä olen hetero".

"Joka paikassa näkee avoimesti heteropareja kulkemassa kasi kädessä, pussaamassa, menemässä naimisiin, juhlistamassa kihlajaisia, hääpäiviä jne. Ne ovat kaikki heterouden "kailottamista" maailmalle vaikka ei hetero sitä itse huomaa koska hän totetuttaa samalla sitä yhteiskunnan normia."

 

Ihan yhtälailla homopari voi näkyä, voi kulkea käsi kädessä ja pussailla, mennä naimisiin jne. Heitä on vain vähemmän, joten ihan loogisesti ei niin paljon näy kuin heteroita. Syytätkö heteroita siitä että on hetero ja elää elämäänsä? 

 

"Kun se heteromies pukeutuu ja käyttäytyy miehekkäällä tavalla, katsoo lätkää eikä Euroviisuja ja kertoo kaveriporukassa sen härskin vitsin, hän samalla näyttää kaikille että "katsokaa, minä olen hetero"."

 

Tätä en ymmärtänyt nyt ollenkaan. Mikä ongelma tämä on? Heteromies elää elämäänsä, eikä larppaa heteroutta, hän vaan ON olemassa. Ole itsekin äläkä näe ongelmia siellä missä niitä ei ole. 

 

Alkaa olla absurdia elämä, kun kaikki nähdään negatiivisten aakkoslasien läpi. Omat oikeudet (jotka on tismalleen samat kuin heteroillakin) pitää nostaa esiin polkemalla toinen alas. 

Vierailija
94/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yhteisö, joka asettaa omat tarpeensa, hyötynsä ja tavoitteensa muiden edelle, usein muiden kustannuksella. Arkikielessä termillä viitataan itsekkääseen toimintaan, mutta psykologisessa kontekstissa se yhdistetään piirteisiin, kuten narsismiin tai manipuloivaan käytökseen. "

 

Jokainen yhdistys, etujärjestö, puolue ja liike tekee tuota samaa. Ajaa omaa asiaansa ja pitää sitä tärkeämpänä kuin muiden asiaa.

Jostain syystä vain Setaa, Predeä ja vastaavia vähemmistöjen oikeuksia ajavia liikkeitä koskee vaatimus siitä että niiden pitäisi olla erehtymättömän tasapuolisia, ne eivät koskaan saa vaatia mitään eikä koskaa syyllistyä yhteenkään ylilyöntiin tai kärjistykseen. Jos ne näin tekevät, ne menettävät välittömästi oikeutensa enää koskaan tehdä tai sanoa mitään.

Oikeinhan tuo on. Jos mokaat eikä se näy kuin uhriutumisena ja kaasuvalottamisena, niin rahat jäihin kunnes toiminta paranee.

Täysin luonnollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt vaan tuota agendaa tuutataan liikaa silmille ja vielä keinotekoisesti."

 

Lukemattomia agendoja tuutataan sinullekin jatkuvasti. Et vain huomaa niitä koska olet niihin niin tottunut ja olet niiden kanssa riittävän samaa mieltä.

Anna esimerkki.

Vierailija
96/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jospa lukisit tekstisi pari kertaa ihan ajatuksen kanssa ja kysyisit sitten itseltäsi, että mistäköhän vastareaktio mahtaa johtua? Missä ihmeessä näet jotain hyökkäämistä?"

 

En puhunut spesifisti sinusta vaan siitä aloituksen asiasta että asenteet vähemmistöjä kohtaan ovat yleisesti koventuneet ja tämä on johtanut sekä verbaaliseen että joskus jopa fyysisiin hyökkäyksiin.

Mutta se näkyy myös yleisesti asennetasolla ja myös sinun kirjoituksessasi.

 

" Edelleenkään kysymys ei ole transihmisistä vaan siitä, että Pride-liike yrittää puhua kaikkien seksuaalivähemmistöjen suulla. Enkö itse seksuaalivähemmistöön kuuluvana muka saa sanoa, ettei Pride edusta minua millään tasolla? "

 

En ole ensinnäkään itse seksuaalivähemmistöön kuuluva vaan sellaisen vanhempi. Ja minusta on ihan sama ajaako Priden juuri täsmälleen jonkun asiaa tai täsmälleen oikein. Sellainen on jälleen sen täydellisyyden vaatimista vähemmistöiltä josta jo aikaisemmin kirjoitin. Vähemmistön asiaa ajavan joukon tai järjestön ei tarvitse olla täydellinen, onnistua kaikessa tai olla edes aina oikessa. Sillä on silti ehdoton oikeus olla olemassa ja toimia kuten se parhaaksi katsoon. Se että vähemistöja vastustetaan sillä verukkeella että Pride tekee sitä tai tätä on vain tekosyy sille että ei haluta että vähemmistöt näkyvät yleensäkään.

 

"Mielestäni on esimerkiksi todella kyseenalaista antaa kalliita transhoitoja julkisista verovaroista samaan aikaan kun syöpähoidot ovat kriisissä. Mikään muu seksuaalivähemmistö ei ole hakemassa ”hoitoja”, joten on ymmärrettävää että just tämä porukka herättää kritiikkiä. Tehkööt mitä lystäävät, mutta omalla rahalla."

 

Jälleen saat kritisoida mutta kritiikin kohde on väärä ja se on hyvin paljon kertovaa. Tietenkin jokainen potilasjoukko "vaatii" hoitoja juuri itselleen. Ja on sitä mieltä että oma ongelma on vakavampi kuin joku muu joka sekin saa rahaa. Se on ihan normaalia.

Sinä kuitenkin esität asian ikäänkuin trans-ihmiset olisivat joku erityisen itsekäs joukko joka aivan erityisesti vaatii yhteiskunnan huomioimaan juuri heidät eikä ketään muuta. Sellaista en kyllä ole havainnut. Ne tuntemani ihmiset ovat päinvastoin usein sellaisia jotka ovat tottuneet olemaan syrjässä ja saamaan vain sen mitä joku muu heille suvaitsee antaa.  Toki ihmiset ovat myös yksilöitä eikä täydellisiä ja itsekkäitä on myös trans-ihmisissä kuten muissakin. Mutta täydellisyyden vaatimus ei ole kohtuullinen kuten jo moneen kertaan sanoin.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että transhoidot ovat yhtä tärkeitä kuin syövän hoito? Ja samaan syssyyn sössötät jostain kohtuullisuudesta? 

Vierailija
97/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paljonko siis pride oli maksamassa tunnuksensa näkyvyydestä?"

 

On ihan normaalia että yleishyödylliset järjestöt ja asiat saavat tunnuksensa näkyviin ilman korvausta. Se on yksi normaali sponsoroinnin muoto että yritys antaa jollekin kannattamalleen asialle näkyvyttä tai muuta hyötyä ilman korvausta.

Vierailija
98/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän ajanjaksosta tässä puhutaan? Miten ne voi koventua kun koko ilmiö on ollut pinnalla ehkä 10-15 vuotta. Aivan takuuvarmasti 2000-luvun aikana asenteet eivät ole koventuneet, ihan naurettava ajatus.

Vierailija
99/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenkaariväki itkee, kun on ollut syrjässä. Saavat olla syrjässä jatkossakin.

Heti kun antaa heille valtaa, yrittävät muutkin ällötykset pinnalle.

 

-60-70-lukujen hippiliikkeessä ja seksuaalisessa vapautumisessa yritti pe-darit mukaan, onneks torpattiin

-Seta hellii pedoporukkaa keskusteluavun kautta

-Nyt jo Tampereen Pridessä yritetty kusiveri-leikkejä. 

 

Perushomo toki puolustautuu "ei tulis muita pinnalle kuin kiltti LGTBQ-väki"! En usko. Jos annetaan teille kaikki valta niin 20 v.päästä täällä on kaaos päällä.

Vierailija
100/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti koventuu, kun julkisista varoista rahoitetaan vähemmistöjen verileikkejä sekä "koulutetaan" hoitoalan ihmisiä ymmärtämään, että miehestä voi tulla nainen vain koska kokee asian päässään niin. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän