HS: "Asenteet sateenkaariväkeä kohtaan ovat koventuneet." väittävät, mutta onko oikeasti?
Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. Asia ei ole niin että nyt tätä tarvitaan entistä enemmän, vaan se on juuri päinvastoin. Tarvitaan maltillista suhtautumista, ei tätä jatkuvaa ylikorostamista. Jos joku on homo, niin aha, mitä sitten. SE ei ole mikään juhlan ja juhlimisen paikka, että voi miten ihanaa ja ihqua kun olet homo.
Lisäksi nykyään ei ole kyse pelkästään homoista, vaan nykyisen kaltaisesta trans-liikkeestä, jolla ei edes ole enää mitään tekemistä entisen kaltaisen trans-seksuaalisuuden kanssa. Vihreiden vaatimat hormoniblokkerit lapsille nostattavat myös vihan tunteita tavan kansassa. Ymmärrettävästi.
Kommentit (309)
Olen varmaan vanhanaikainen, mutta minusta kunkin ihmisen seksuaalielämä on yksityisasia ja sellaisena sen on parempi pysyäkin. Hyvin harvoja kiinnostaa mitä joku muu tekee sängyssä kenen kanssa. Seksuaalisuuden ylikorostaminen ja sillä riekkuminen julkisissa tiloissa ei ole soveliasta käytöstä suuntautumisesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
"Jospa lukisit tekstisi pari kertaa ihan ajatuksen kanssa ja kysyisit sitten itseltäsi, että mistäköhän vastareaktio mahtaa johtua? Missä ihmeessä näet jotain hyökkäämistä?"
En puhunut spesifisti sinusta vaan siitä aloituksen asiasta että asenteet vähemmistöjä kohtaan ovat yleisesti koventuneet ja tämä on johtanut sekä verbaaliseen että joskus jopa fyysisiin hyökkäyksiin.
Mutta se näkyy myös yleisesti asennetasolla ja myös sinun kirjoituksessasi.
" Edelleenkään kysymys ei ole transihmisistä vaan siitä, että Pride-liike yrittää puhua kaikkien seksuaalivähemmistöjen suulla. Enkö itse seksuaalivähemmistöön kuuluvana muka saa sanoa, ettei Pride edusta minua millään tasolla? "
En ole ensinnäkään itse seksuaalivähemmistöön kuuluva vaan sellaisen vanhempi. Ja minusta on ihan sama ajaako Priden juuri täsmälleen jonkun asiaa tai täsmälleen oikein. Sellainen on jälleen sen täydellisyyden vaatimista vähemmistöiltä josta jo aikaisemmin kirjoitin. Vähemmistön asiaa ajavan joukon tai järjestön ei tarvitse olla täydellinen, onnistua kaikessa tai olla edes aina oikessa. Sillä on silti ehdoton oikeus olla olemassa ja toimia kuten se parhaaksi katsoon. Se että vähemistöja vastustetaan sillä verukkeella että Pride tekee sitä tai tätä on vain tekosyy sille että ei haluta että vähemmistöt näkyvät yleensäkään.
"Mielestäni on esimerkiksi todella kyseenalaista antaa kalliita transhoitoja julkisista verovaroista samaan aikaan kun syöpähoidot ovat kriisissä. Mikään muu seksuaalivähemmistö ei ole hakemassa ”hoitoja”, joten on ymmärrettävää että just tämä porukka herättää kritiikkiä. Tehkööt mitä lystäävät, mutta omalla rahalla."
Jälleen saat kritisoida mutta kritiikin kohde on väärä ja se on hyvin paljon kertovaa. Tietenkin jokainen potilasjoukko "vaatii" hoitoja juuri itselleen. Ja on sitä mieltä että oma ongelma on vakavampi kuin joku muu joka sekin saa rahaa. Se on ihan normaalia.
Sinä kuitenkin esität asian ikäänkuin trans-ihmiset olisivat joku erityisen itsekäs joukko joka aivan erityisesti vaatii yhteiskunnan huomioimaan juuri heidät eikä ketään muuta. Sellaista en kyllä ole havainnut. Ne tuntemani ihmiset ovat päinvastoin usein sellaisia jotka ovat tottuneet olemaan syrjässä ja saamaan vain sen mitä joku muu heille suvaitsee antaa. Toki ihmiset ovat myös yksilöitä eikä täydellisiä ja itsekkäitä on myös trans-ihmisissä kuten muissakin. Mutta täydellisyyden vaatimus ei ole kohtuullinen kuten jo moneen kertaan sanoin.
Ns. oikeat trans-seksuaalit varmasti ovatkin heitä, jotka aidosti haluavat sulautua kokemaansa sukupuoleen hyvin hiljaisesti ja huomaamattomasti.
Mutta nykyinen transius ei olekaan sitä. Se ei enää vaadi kehodysforiaa vaan nyt transeja ovat myös transvestiitit ja autogynefiilimiehet, jotka kiihottuvat seksuaalisesti esittäessään naista. Yksi pornon alalajeista on että nämä miehet käyvät naisten vessoissa naisten vaatteissa runkkaamassa.
Nyt kun sukupuolen merkinnän muutokseen ei enää tarvita diagnoosia, ei kyse ole enää "sairaudesta" vaan omasta mielihalusta. He eivät siis enää ole potilaita, eikä heitä enää sillon tarvitsisi hoitaa julkisella puolella lainkaan.
Itsekästä ja röyhkeää on transiuden varjolla miesten vaatimus päästä naisten urheilusarjoihin, vessoihin, pukkareihin, raiskaustukikeskuksiin, vankiloihin, lesbojen tapaamisiin jne.
"En minä itsensä korostamisesta ja huomionhakuisuudesta tykkää kenenkään kohdalla."
Ei tarvitse tykätä mutta sietää pitäisi.
Mies kulki Qatarissa sateenkaaripaita yllään ja yllättyi, kun hänet pidätettii väliaikaisesti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ole vaan homo tai mikä tahansa muu vastaava mutta pitääkö sitä kailottaa koko maailmalle. Esimerkkinä naapuri jolla liehuu partsilla sateenkaarilippu. "
Heteron on ehkä hankala tajuta että koko muu maailma on aika lailla koko ajan sen heterouden näyttämö. Joka paikassa näkee avoimesti heteropareja kulkemassa kasi kädessä, pussaamassa, menemässä naimisiin, juhlistamassa kihlajaisia, hääpäiviä jne. Ne ovat kaikki heterouden "kailottamista" maailmalle vaikka ei hetero sitä itse huomaa koska hän totetuttaa samalla sitä yhteiskunnan normia.
Kun se heteromies pukeutuu ja käyttäytyy miehekkäällä tavalla, katsoo lätkää eikä Euroviisuja ja kertoo kaveriporukassa sen härskin vitsin, hän samalla näyttää kaikille että "katsokaa, minä olen hetero".
Tämä "härski vitsi" -juttu on vasemmiston vakiovalhe. Kuulemma aivan erityisesti heteromiesten illanvietto on pelkkää omaa heterouden esilletuomista. Mitään oikeaa hauskaa ei pidetä, vaan koko juttu on pelkkää performanssia.
En keksi muuta selitystä tuolle meemille kuin vakavan projisoinnin. Kai se on niin että vasemmistopiireissä kaikki vuorovaikuttaminen tapahtuu seksuaalisen identiteetin kautta, ja koska moinen performanssi on todella kuluttavaa ja vasemmiston ollessa kaikkia muita parempia, on sen oltava vielä räikeämpää heteromiesten vuorovaikutuksessa.
Urheilulajitkin valitaan seksuaalisuus mielessä. Euroviisuja ei katsota, että heterous ei menisi pilalle. Jos jääkiekkoa pitää miehisenä lajina, niin eivätkö sitten jotkut homot ole miehisiä ja siten tykkää jääkiekosta?
Joka tapauksessa kyseessä mielisairas kuvitelma, olkiukko. Oikeasti valtaosa heteroista katsoo Euroviisuja ja toisaalta taas heterolla ei ole mitään velvollisuutta katsoa kiekkoa, vaikka Suomen pelejä enemmistö taitaakin seurata. En ole koskaan ennen edes kuullut, että homot eivät katsoisi pelejä, mutta toki ymmärrän jos laji ei vetoa naisellisiin homoihin. Tosin kyllähän naisetkin lajia seuraavat, joten ei oikein toimi tuokaan selitys.
"Olen varmaan vanhanaikainen, mutta minusta kunkin ihmisen seksuaalielämä on yksityisasia ja sellaisena sen on parempi pysyäkin. Hyvin harvoja kiinnostaa mitä joku muu tekee sängyssä kenen kanssa. Seksuaalisuuden ylikorostaminen ja sillä riekkuminen julkisissa tiloissa ei ole soveliasta käytöstä suuntautumisesta riippumatta."
Menitkö naimisiin yksinpimeässä kellarissa? Vai piditko kuitenkin julkisen juhlan joka huutaa joka puolelle että "me olemme tässä kaksi heteroa jotka tykkäävät toisistaan"?
Vierailija kirjoitti:
"Etenkään kun heiltä ei puutu mitään oikeuksia. "
Niin koska ne samat oikeudet on taisteltu kovasta ja äänekkäästä vastustuksesta huolimatta. Ei niitä oikeuksia ole kukaan konservatiivipoliitikko tullut tarjottimella antamaan vaan päinvastoin joka käänteessä vastustanut. Ja sinnikkäimmät kyllä ottaisivat niitä oikeuksia pois jos vain mahdollista.
On siis aika tekopyhää sanoa että mistään ei tarvitse enää pitää meteliä kun "onhan teillä jo kaikki oikeudet". No niin on mutta kiitos siitä ei todellakaan kuulu teille. Se sama asenne joka niitä oikeuksia aikanaan vastusti elää edelleen hyvin ja paksusti.
Mitä oikeuksia heiltä puuttui, avioliitto puuttui joskus, mutta usein nämä on niin uskontovastaisia, että luulisi avoliiton riittävän.
Vierailija kirjoitti:
"Paljonko siis pride oli maksamassa tunnuksensa näkyvyydestä?"
On ihan normaalia että yleishyödylliset järjestöt ja asiat saavat tunnuksensa näkyviin ilman korvausta. Se on yksi normaali sponsoroinnin muoto että yritys antaa jollekin kannattamalleen asialle näkyvyttä tai muuta hyötyä ilman korvausta.
Pride ei ole yleishyödyllinen järjestö, eivätkä mitkään muutkaan tahot saa näkyvyyttä ilmaiseksi. Miksi Pride saa on asia, joka pitäisi tutkia perusteellisesti. Sehän on korruptiota.
Vierailija kirjoitti:
"Paljonko siis pride oli maksamassa tunnuksensa näkyvyydestä?"
On ihan normaalia että yleishyödylliset järjestöt ja asiat saavat tunnuksensa näkyviin ilman korvausta. Se on yksi normaali sponsoroinnin muoto että yritys antaa jollekin kannattamalleen asialle näkyvyttä tai muuta hyötyä ilman korvausta.
Kysyin aiemmin onko "virallinen yhteistyökumppani" ja sponsori sama asia.
Toinen kysyi paljonko Pride seuralle maksoi.
Kieltäydyt vastaamasta kumpaankaan koska tiedät jääneesi kiinni valheesta väittäessäsi että sponsoreiden logoja pidetään pelipaidoissa ja väittämällä Priden olleen sponsori, vain väistääksesi uuteen keksimääsi kategoriaan "virallinen yhteistyökumppani" jonka pinssiä ei ole pakko pelipaitaan laittaa.
Fakta on se että keksimäsi uusi kategoria ei liity sponsorointiin millään tavalla. On täysin OK että tunnustat valehtelevasi tuosta. Voit tuon tunnustaa ja jatkaa keskustelua aivan normaalisti, mutta jostain syystä väistelet ja räpiköit tuossakin asiassa vaikkei se ole loogisesti lainkaan yhteensopiva alkuperäisen sponsoriväitteesi kanssa.
Kumma juttu että vänkäät täysin itsestäänselvästä asiasta ja kieltäydyt vastaamasta kysymyksiin koska tiedät itsekin jääneesi räikeästä valheesta kiinni.
Olisin melkein samaa mieltä kuin aloittaja - ei meillä kuulu olla yhtään minkäänlaista asennetta sateenkaari- eikä mitään muutakaan kunnollista väkeä kohtaan. Kaikki saavat olla mitä haluavat, kunhan eivät tee pahojaan. Siitä olen kuitenkin eri mieltä, etteikö saisi juhlistaa vaikka mitä asioita - sukupuolista vapautumista, jalkapalloa, MM-lätkää, kamarimusiikkia, elokuvia... Kaikki vaan juhlistamaan!
Vierailija kirjoitti:
"Oletko oikeasti sitä mieltä, että transhoidot ovat yhtä tärkeitä kuin syövän hoito?"
Sanoinko niin? Puhuin siitä että suunnilleen joka ikisellä eri isomma sairaudella on oma potilasjärjestö joka pitää sen sairauden potilaiden puolia. Se ei ole vielä itsekkyyttä tai väärin.
Yhteiskunta ja lääketiede ovat sitten ne joiden tehtävä on ratkaista keitä hoidetaan ja miten paljon. Minun ei onneksi sitä tarvitse päättää enkä edes halua.
Sanoit niin.
Ole hyvä.
Itse en ole edes raivohetero mutta kyllästyttää tosiaan tuo tyrkytys ja kuinka pitäisi muka ihailla mm. jokaista drag queenia.
Missä vaiheessa sitäpaitsi pride viikko muuttui kuukauden mittaiseksi? Nehän omii koko kesän.
Olin nuorena kiinnostunut LGBTQ kulttuurista ja seurasin siihen liittyviä sarjoja ym. mutta jotenkin samaa tulee nykyään joka paikasta.
Drag queenin videon kuvaaminen kirkon alttarin edessä oli huonoa käytöstä eikä selittelemällä parane yhtään. Uskonnonvapaus on kuitenkin yhä edelleen olemassa.
Vierailija kirjoitti:
"Olen varmaan vanhanaikainen, mutta minusta kunkin ihmisen seksuaalielämä on yksityisasia ja sellaisena sen on parempi pysyäkin. Hyvin harvoja kiinnostaa mitä joku muu tekee sängyssä kenen kanssa. Seksuaalisuuden ylikorostaminen ja sillä riekkuminen julkisissa tiloissa ei ole soveliasta käytöstä suuntautumisesta riippumatta."
Menitkö naimisiin yksinpimeässä kellarissa? Vai piditko kuitenkin julkisen juhlan joka huutaa joka puolelle että "me olemme tässä kaksi heteroa jotka tykkäävät toisistaan"?
Harvoin häät ovat kaikille avoimia julkisia. Eiköhän sinne osallistu vain kutsutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ole vaan homo tai mikä tahansa muu vastaava mutta pitääkö sitä kailottaa koko maailmalle. Esimerkkinä naapuri jolla liehuu partsilla sateenkaarilippu. "
Heteron on ehkä hankala tajuta että koko muu maailma on aika lailla koko ajan sen heterouden näyttämö. Joka paikassa näkee avoimesti heteropareja kulkemassa kasi kädessä, pussaamassa, menemässä naimisiin, juhlistamassa kihlajaisia, hääpäiviä jne. Ne ovat kaikki heterouden "kailottamista" maailmalle vaikka ei hetero sitä itse huomaa koska hän totetuttaa samalla sitä yhteiskunnan normia.
Kun se heteromies pukeutuu ja käyttäytyy miehekkäällä tavalla, katsoo lätkää eikä Euroviisuja ja kertoo kaveriporukassa sen härskin vitsin, hän samalla näyttää kaikille että "katsokaa, minä olen hetero".
Tämä "härski vitsi" -juttu on vasemmiston vakiovalhe. Kuulemma aivan erityisesti heteromiesten illanvietto on pelkkää omaa heterouden esilletuomista. Mitään oikeaa hauskaa ei pidetä, vaan koko juttu on pelkkää performanssia.
En keksi muuta selitystä tuolle meemille kuin vakavan projisoinnin. Kai se on niin että vasemmistopiireissä kaikki vuorovaikuttaminen tapahtuu seksuaalisen identiteetin kautta, ja koska moinen performanssi on todella kuluttavaa ja vasemmiston ollessa kaikkia muita parempia, on sen oltava vielä räikeämpää heteromiesten vuorovaikutuksessa.
Urheilulajitkin valitaan seksuaalisuus mielessä. Euroviisuja ei katsota, että heterous ei menisi pilalle. Jos jääkiekkoa pitää miehisenä lajina, niin eivätkö sitten jotkut homot ole miehisiä ja siten tykkää jääkiekosta?
Joka tapauksessa kyseessä mielisairas kuvitelma, olkiukko. Oikeasti valtaosa heteroista katsoo Euroviisuja ja toisaalta taas heterolla ei ole mitään velvollisuutta katsoa kiekkoa, vaikka Suomen pelejä enemmistö taitaakin seurata. En ole koskaan ennen edes kuullut, että homot eivät katsoisi pelejä, mutta toki ymmärrän jos laji ei vetoa naisellisiin homoihin. Tosin kyllähän naisetkin lajia seuraavat, joten ei oikein toimi tuokaan selitys.
Minulla on kaveri joka on homo, katsomme porukalla jääkiekkoa ja viisuja ja käymme baarissa ihan normaalisti.
Jostain syystä ainoastaan vihervasemmistolle tämä on ongelma koska kyseinen mies ei sovi siihen muottiin jonka vihervasemmisto on hänelle keksinyt.
Tässäkin ketjussa tuo tyyppi joka ei osaa käyttää lainauksia on sitä mieltä että kyseessä on vääränlainen homo.
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti koventuu, kun julkisista varoista rahoitetaan vähemmistöjen verileikkejä sekä "koulutetaan" hoitoalan ihmisiä ymmärtämään, että miehestä voi tulla nainen vain koska kokee asian päässään niin. :D
Juuri näin. Kehitys on selvä.
-ensin piti muiden hyväksyä homolesbot
-sit pitää muiden nikottelematta hyväksyä että Jaana onkin Janne, vaikka sukupuolensa on selvästi nainen
-mitäs sit pitää meidän seuraavaksi hyväksyä? Verileikit ja paskafetissit, tosin niitä heteroillakin
-hyväksytääs ulkomaan ihmeiden lapsiavioliitot koska kylddyyri
-lopulta, 100 % varmuudella aletaan hyväksyä "lasten iloiset seksikokeilut turvallisessa ympäristössä". Jo nyt on kouluissa yritetty tuoda terveystiedossa vastaavanlaista "seksi lapsille".
ONNEKS on ärsyttävän ankeat, v-ttumaiset ja tylsät konservatiivit jotka ovat älähtäneet!
Koska seta-porukalla ei itsellään ole itsekritiikkiä, heihin ei voi luottaa yhtään, ja muiden pitää se tehdä.
Miksi? Koska ideologiansa on "kaikkien tulee saada olla sellaisia kuin on".
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän ajanjaksosta tässä puhutaan? Miten ne voi koventua kun koko ilmiö on ollut pinnalla ehkä 10-15 vuotta. Aivan takuuvarmasti 2000-luvun aikana asenteet eivät ole koventuneet, ihan naurettava ajatus.
Joo, nämä koventumispuheet ovat vaan olennainen osa performanssia. Uhriutumista ja moraalisäte.ilyä. Tosiasioiden ei pidä antaa häiritä hyvää tunnetta. Mitä vastaan urhoollinen valtavirtanainen yhdessä viranomaisten, median, yliopiston, kirkon ja kapitalismin kanssa kävisi ihmisoikeustaisteluaan, jos ei olisi uhkakuvia?
Vierailija kirjoitti:
"Oletko oikeasti sitä mieltä, että transhoidot ovat yhtä tärkeitä kuin syövän hoito?"
Sanoinko niin? Puhuin siitä että suunnilleen joka ikisellä eri isomma sairaudella on oma potilasjärjestö joka pitää sen sairauden potilaiden puolia. Se ei ole vielä itsekkyyttä tai väärin.
Yhteiskunta ja lääketiede ovat sitten ne joiden tehtävä on ratkaista keitä hoidetaan ja miten paljon. Minun ei onneksi sitä tarvitse päättää enkä edes halua.
Tässä terveydenhuollon kriisissä todella on itsekästä vaatia itselleen hormonihoitoja kalliimpia toimenpiteitä kuten korjausleikkauksia. Aivan käsittämätöntä ettei niistä ole jo luovuttu. Kirurgeja tarvitaan akuutisti leikkaamaan mm. rintasyöpiä kun jonot vain kasvavat. Kenenkään henki ei ole uhattuna sillä, ettei saa haluamaansa muodonmuutosleikkausta.
Vierailija kirjoitti:
"Olen varmaan vanhanaikainen, mutta minusta kunkin ihmisen seksuaalielämä on yksityisasia ja sellaisena sen on parempi pysyäkin. Hyvin harvoja kiinnostaa mitä joku muu tekee sängyssä kenen kanssa. Seksuaalisuuden ylikorostaminen ja sillä riekkuminen julkisissa tiloissa ei ole soveliasta käytöstä suuntautumisesta riippumatta."
Menitkö naimisiin yksinpimeässä kellarissa? Vai piditko kuitenkin julkisen juhlan joka huutaa joka puolelle että "me olemme tässä kaksi heteroa jotka tykkäävät toisistaan"?
Tiedän kyllä naimisiin menneitä aseksuaalejakin eikä juridiikassa kyllä mielestäni ole muutenkaan mitään seksuaalista, vaikka sääntö-Suomessa eletäänkin.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko oikeasti sitä mieltä, että transhoidot ovat yhtä tärkeitä kuin syövän hoito?"
Sanoinko niin? Puhuin siitä että suunnilleen joka ikisellä eri isomma sairaudella on oma potilasjärjestö joka pitää sen sairauden potilaiden puolia. Se ei ole vielä itsekkyyttä tai väärin.
Yhteiskunta ja lääketiede ovat sitten ne joiden tehtävä on ratkaista keitä hoidetaan ja miten paljon. Minun ei onneksi sitä tarvitse päättää enkä edes halua.
Nythän on vaadittu että transius ei ole sairaus. Miksi heitä siis pitäisi "hoitaa" julkisella puolella?
"Oletko oikeasti sitä mieltä, että transhoidot ovat yhtä tärkeitä kuin syövän hoito?"
Sanoinko niin? Puhuin siitä että suunnilleen joka ikisellä eri isomma sairaudella on oma potilasjärjestö joka pitää sen sairauden potilaiden puolia. Se ei ole vielä itsekkyyttä tai väärin.
Yhteiskunta ja lääketiede ovat sitten ne joiden tehtävä on ratkaista keitä hoidetaan ja miten paljon. Minun ei onneksi sitä tarvitse päättää enkä edes halua.