HS: "Asenteet sateenkaariväkeä kohtaan ovat koventuneet." väittävät, mutta onko oikeasti?
Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. Asia ei ole niin että nyt tätä tarvitaan entistä enemmän, vaan se on juuri päinvastoin. Tarvitaan maltillista suhtautumista, ei tätä jatkuvaa ylikorostamista. Jos joku on homo, niin aha, mitä sitten. SE ei ole mikään juhlan ja juhlimisen paikka, että voi miten ihanaa ja ihqua kun olet homo.
Lisäksi nykyään ei ole kyse pelkästään homoista, vaan nykyisen kaltaisesta trans-liikkeestä, jolla ei edes ole enää mitään tekemistä entisen kaltaisen trans-seksuaalisuuden kanssa. Vihreiden vaatimat hormoniblokkerit lapsille nostattavat myös vihan tunteita tavan kansassa. Ymmärrettävästi.
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Millä muulla vähemmistöllä on oma kuukausi, ratikat maalattu heidän lippunsa värillä ja kaikki yritykset muuttavat logonsa heidän lippunsa väriseksi? Se on sitä tuputusta. "
Millä tavalla se on enemmän tuputusta kun se että jouluna joka tuuttu tuputtaa joulua? Jos ei kiinnosta niin voi sulkea silmänsä ja korvansa hetkeksi ja keskittyä johonkin muuhun.
Aivan eli jos joku r aiskaussilpoo nenäsi edessä jonkun, niin laitat vaan silmäsi kiinni ja viheltelet kivasti?
Yhteiset pelisäännöt sanovat, että pervoilu ei kuulu päivämediaan, kaduille tai kouluun. Kaikilla on oikeus elää seksittä. Korjatkaa tämä ja lakataktaa tuputtamasta elimiänne. Koskee ihan heteroita ja lbgtq-hulluja. Jos oma identiteetti on yhtä kuin oma sukuelin niin sitten se koko ihminen poistetaan, koska kenenkään ei kuulu altistua toisen sukuelimelle vastoin tahtoaan. Ymmärrättekös?
Minä en pridessä ole yhtäkään sukuelintä nähnyt. Iloisia ihmisiä vain.
Onko sinun identiteettisi pohja toisten ihmisten sukuelinten ja seksielämän pohtiminen ja siitä pöyristyminen? Kuulostaa hieman siltä.
Onko oikeasti koventunut? Lakimuutokset, tilastoinnit syrjintätapauksista esim. työelämässä, pahoinpitelyt joiden syynä nimenomaan sukupuoli- tai seksuaalivähemmistöön kuuluminen... - Ovatko nämä oikeasti lisääntyneet ja jos, niin verrattuna mihin: Viiden vuoden takaisiin tai 30 vuoden takaisiin tilastoihin?
Itse ajattelen, että elämme avarakatseisinta ja vapaampaa aikaa kuin ikinä ja se on hieno asia. Nettikeskustelupalstoja, tätä Vauvaakin, lukiessa saattaa saada eri kuvan, koska täällä ääripäät pitävät kovaa meteliä. Mutta itse ihan tavallisena tolkun suomalaisena näen kaupungilla lähes päivittäin esimerkiksi miesoletettuja hameessa ja meikeissä, eikä heihin minä eikä kukaan kiinnitä mitään huomiota. Omalla keskiluokkaisella asuntoalueellani naapurustossa asuu useita nais- ja miespareja, eikä heihin kohdistu mitään ihmettelyä tai syrjintää. Samalla lailla tässä pensasleikkureita lainaillaan ja koiria ulkoilutetaan, eikä ketään kiinnosta kenen kanssa kukakin nukkuu. Tuntuu aivan hullulta ajatella, että vielä muutama vuosikymmen sitten nämä samat ihmiset olisivat joutuneet elämään täysin salassa ja pelänneet poliisia ja vankilaa parisuhteensa takia.
"Nythän on vaadittu että transius ei ole sairaus. Miksi heitä siis pitäisi "hoitaa" julkisella puolella? "
Se ei ole sinällään sairaus koska se voi ilmetä monella tavalla. Joillain se kuitenkin ilmenee kehodysforiana joka sitten voi vaatia lääketieteellisiä hoitoja ja toimenpiteitä.
"Sairaus" on myös latautunut sana jota käytetään myös ihmisiä vastaan. Siksi siitä ei tykätä.
Ja eihän vaikka jalkansa katkaissutkaan ole varsinaisesti sairas mutta kyllä hänet silti hoidetaan kuntoon.
En ole koskaan prideen osallistunut, mutta tämä ketju kyllä herätti sen tarpeellisuuteen. Liityn kulkueeseen siis lauantaina.
Nähdään siellä!
Porukkaa ei ota päähän homot, vaan ulvovat aktivistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletko oikeasti sitä mieltä, että transhoidot ovat yhtä tärkeitä kuin syövän hoito?"
Sanoinko niin? Puhuin siitä että suunnilleen joka ikisellä eri isomma sairaudella on oma potilasjärjestö joka pitää sen sairauden potilaiden puolia. Se ei ole vielä itsekkyyttä tai väärin.
Yhteiskunta ja lääketiede ovat sitten ne joiden tehtävä on ratkaista keitä hoidetaan ja miten paljon. Minun ei onneksi sitä tarvitse päättää enkä edes halua.
Tässä terveydenhuollon kriisissä todella on itsekästä vaatia itselleen hormonihoitoja kalliimpia toimenpiteitä kuten korjausleikkauksia. Aivan käsittämätöntä ettei niistä ole jo luovuttu. Kirurgeja tarvitaan akuutisti leikkaamaan mm. rintasyöpiä kun jonot vain kasvavat. Kenenkään henki ei ole uhattuna sillä, ettei saa haluamaansa muodonmuutosleikkausta.
Mä en tajua miten joku transitti voi tehdä elämää suuremman kysymyksen synnyinsukupuolestaan! En antaisi yhtään rahaa hormonihoitoon tai leikkauksiin.
Varsinkin naiset. Naisen elämä on maailman helpointa, vaikket olisi perusnainen, äijämäisiä naisia on pilvin pimein konealalla, varaosamyymälöissä, urheiluseuroissa jne.
Jos mä huomenna heräisin ja huomaisin yön aikana mulle kasvaneen munat ja parta kasvais, olisin että jaahas, no pelataas ensin taskubiljardia ja katellaan jalkapalloa.
Ei tämä maailma edes vaadi selkeää sukupuolta!
"Onko oikeasti koventunut? Lakimuutokset, tilastoinnit syrjintätapauksista esim. työelämässä, pahoinpitelyt joiden syynä nimenomaan sukupuoli- tai seksuaalivähemmistöön kuuluminen... - Ovatko nämä oikeasti lisääntyneet ja jos, niin verrattuna mihin: Viiden vuoden takaisiin tai 30 vuoden takaisiin tilastoihin?"
Jutun mukaan sekä kokemukset huonosta kohtelusta ovat lisääntyneet ja myös rikosilmoitukset vähemmistöjä kohtaan tehdyistä rikoksista ovat tosiaan reilusti lisääntyneet kymmenessä vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan prideen osallistunut, mutta tämä ketju kyllä herätti sen tarpeellisuuteen. Liityn kulkueeseen siis lauantaina.
Nähdään siellä!
Niin varmasti
"Porukkaa ei ota päähän homot, vaan ulvovat aktivistit."
Eli ei saa näkyä eikä kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Aakkosväen woketus on menossa pois muodista.
Nyt uhriutuminen on muotia.
Vierailija kirjoitti:
"Nyt vaan tuota agendaa tuutataan liikaa silmille ja vielä keinotekoisesti."
Lukemattomia agendoja tuutataan sinullekin jatkuvasti. Et vain huomaa niitä koska olet niihin niin tottunut ja olet niiden kanssa riittävän samaa mieltä.
Tämä keskustelu koskee sateenkaariväestöä. Kirjoitin kyllä, että kaikissa ryhmissä kovaäänisimmät ovat ärsyttävimpiä. Nyt jätit sen kirkasotsaisena ritarioletettuna lukematta, Kyllä ihmisiä ärsyttää asia kuin asia, jos olet tätä palstaa lukenut. Sateenkaari-ihmiset luulevat vaan, että he ovat ainoita, jotka vääryyttä maailmassa kokevat, niin heitä ei saa kritisoida. Maailmassa on paljon korjattavaa, sitä en kiistä. Itseään jalkaan ampuminen ei vaan ole paras keino parantaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän ajanjaksosta tässä puhutaan? Miten ne voi koventua kun koko ilmiö on ollut pinnalla ehkä 10-15 vuotta. Aivan takuuvarmasti 2000-luvun aikana asenteet eivät ole koventuneet, ihan naurettava ajatus.
Joo, nämä koventumispuheet ovat vaan olennainen osa performanssia. Uhriutumista ja moraalisäte.ilyä. Tosiasioiden ei pidä antaa häiritä hyvää tunnetta. Mitä vastaan urhoollinen valtavirtanainen yhdessä viranomaisten, median, yliopiston, kirkon ja kapitalismin kanssa kävisi ihmisoikeustaisteluaan, jos ei olisi uhkakuvia?
Ei edes ole selvää koska tämä työ on ns. valmis. Kaikkia muita syyllistetään riippumatta siitä miten SETA:sta on tullut kiusaamisorganisaatio, joka maalittaa yksittäisiä urheilijoita jotka eivät halua pitää työsopimuksen ulkopuolelle rajatun "yhteistyökumppanin" romua pelipaidassaan. Priden oma väki kertoo johdon kiusaavan kenttäväkeä. Jos Pride ei saa sanella muille asioita kritiikittä, on kyseessä kuulemma raaka hyökkäys seksuaalivähemmistöjä kohtaan.
Fakta on siis se, että voit tehdä kaiken mitä SETA vaatii ja tulla haukutuksi homofobiksi, tai voit viitata SETA:lle kintaalla ja tulla haukutuksi homofobiksi. Ainoastaan SETA on yllättynyt siitä että väki valitsee jälkimmäisen. Lopputulos on aivan sama puetko ja fanitatko SETA:n SWAGia vai et, olet silti homofobinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei ehkä kannattaisi näkyä ja kuulua liikaa ja väärällä tavalla. "
Edelleen todistat pointtini. Vähemmistöjen pitäisi näkyä ja kuulua juuri oikealla tavalla ja oikean määrän jotta kelpaavat sitten enemmistölle. Eli siis joku muu edelleen määrittää sen miten saa olla ja näkyä.
Paksu kallo sulla kyllä on kun ei millään mene perille. Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Se että urheilijoita ja muita cancelletaan kun ei käytä tämän vähemmistön logoa on sitä vääränlaista näkymistä. Samoin kuin kokonaisen kesäkuukaden omiminen tämän vähemmistön juhlistamiseen ja yritysten sun muiden velvoittaminen tähän tai muuten ei hyvä heilu.
Ensin sanot, että saa näkyä ja kuulua, mutta sitten ei saakaan? Kaikkien pitäisi ilmeisesti mielestäsi olla samaa, harmaata massaa?
"Tiedän kyllä naimisiin menneitä aseksuaalejakin eikä juridiikassa kyllä mielestäni ole muutenkaan mitään seksuaalista, vaikka sääntö-Suomessa eletäänkin."
Väistit nyt kysymyksen. Eli eikö sinusta vaikka julkinen naimisiinmeno, oman lapsen ristiäiset jne. ole kaikki lopulta sen oman heterouden julkista esiintuomista?
Vierailija kirjoitti:
"Olen varmaan vanhanaikainen, mutta minusta kunkin ihmisen seksuaalielämä on yksityisasia ja sellaisena sen on parempi pysyäkin. Hyvin harvoja kiinnostaa mitä joku muu tekee sängyssä kenen kanssa. Seksuaalisuuden ylikorostaminen ja sillä riekkuminen julkisissa tiloissa ei ole soveliasta käytöstä suuntautumisesta riippumatta."
Menitkö naimisiin yksinpimeässä kellarissa? Vai piditko kuitenkin julkisen juhlan joka huutaa joka puolelle että "me olemme tässä kaksi heteroa jotka tykkäävät toisistaan"?
No eihän tätä ole kielletty homopareiltakaan?
Ontuva argumentti.
Eikö riitä, että homopari elää elämäänsä, kävelee käsikkäin, suutelee julkisesti kun siltä tuntuu, viettää hääjuhliaan näkyvällä paikalla, mitä tahansa elämään kuuluva kuten heterotkin tekee.
Mutta ei riitä. TARVE OLLA NÄKYVÄ ajaa sirkustelemaan paraateihin ja alleviivaamaan, että minä poikapa homoilenkin makuuhuoneessani tai että tämä tyttö saksii. Miksi helv täytyy julistaa, mihin ryhmään kuuluu?
Muistatteko kun 90-luvulla transsukuouolisuus oli äärimmäisen harvinainen ilmiö, jollaisia Suomessa oli vain yhden käden sormin laskettava joukko? Nyt joka toinen nuori haluaa silpoa kehonsa tai ainakin kemiallisen kastraation. Mitä tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
"Onko oikeasti koventunut? Lakimuutokset, tilastoinnit syrjintätapauksista esim. työelämässä, pahoinpitelyt joiden syynä nimenomaan sukupuoli- tai seksuaalivähemmistöön kuuluminen... - Ovatko nämä oikeasti lisääntyneet ja jos, niin verrattuna mihin: Viiden vuoden takaisiin tai 30 vuoden takaisiin tilastoihin?"
Jutun mukaan sekä kokemukset huonosta kohtelusta ovat lisääntyneet ja myös rikosilmoitukset vähemmistöjä kohtaan tehdyistä rikoksista ovat tosiaan reilusti lisääntyneet kymmenessä vuodessa.
Uskon kyllä että ovat koventuneet. Mites on, olikohan Suomessa seksuaalivähemmistöillä rauhallisemmat oltavat ennen Priden ilmentymistä vai sen jälkeen? Jos asenteet ovat koventuneet, auttaisiko asiaan se että marssitaan lisää ja liputetaan koko vuoden ympäri?
Vierailija kirjoitti:
"Ns. oikeat trans-seksuaalit varmasti ovatkin heitä, jotka aidosti haluavat sulautua kokemaansa sukupuoleen hyvin hiljaisesti ja huomaamattomasti. "
Oikea trans-seksuaali on sellainen kuin juuri sinä haluat hänen olevan. Se on jo tullut selväksi useita kertoja.
"Nyt kun sukupuolen merkinnän muutokseen ei enää tarvita diagnoosia, ei kyse ole enää "sairaudesta" vaan omasta mielihalusta. He eivät siis enää ole potilaita, eikä heitä enää sillon tarvitsisi hoitaa julkisella puolella lainkaan. "
Virallisen merkinnän muuttaminen on juridiikaa eikä sillä ole mitään suoraa tekemistä lääketieteellisen puolen kansa. Toisessa on kyse yhteiskunnan hyväksymisestä, toisessa omasta kehosta.
"Itsekästä ja röyhkeää on transiuden varjolla miesten vaatimus päästä naisten urheilusarjoihin, vessoihin, pukkareihin, raiskaustukikeskuksiin, vankiloihin, lesbojen tapaamisiin jne. "
Joku vaatii yhtä toinen toista. Kolmas ei mitään. Ei ole olemassa mitään yhtä trans-vaatimusta kuten ei ole olemassa mitään yhtä ainoaa hetero-vaatimustakaan. Ihmiset ovat erilaisia ja eri asioita vaativia ja haluavia ihmisiä suuntautumisestaan huolimatta.
Osa tätä vähemistöjen vähenevää suvaitsemista on juuri näiden tällaista stereotypioden luominen jossa kaikki vähemistöt vain vaativat koko ajan mahdottomia. Eivät vaadi. Joku vaatii ja toinen ei . Ja on ihan sallittua haluta ja vaatia. Niin ihmiset tekevät kaikkialla.
Ymmärrätkö että ennen trans-seksuaalisuus aiheutti vakavaa kehodysforiaa ja se vaati vuosien psykiatri-käynnit ennen kuin lähdettiin radikaaleihin toimenpiteisiin kuten kirurgiaan ja hormonihoitoihin?
Nykyään transius ei ole enää sitä, vaan nykytransiuden oppikirjan mukaan se ei ole diagnisoitava sairaus, eikä vaadi kehodysforiaa. Hetero-mies voi sanoa olevansa nainen, ja vaihtaa itsensä juridisesti naiseksi.
Sukupuoli ei kuitenkaan ole vaihdettavissa, ja juridisen merkinnän vaihtaminen on vale ja muiden ihmisten hyväksynnän vaatiminen on heidän alistamistaan. Mies ei muutu naiseksi sen enempää paperinpalalla kuin kirurgiallakaan.
Ihmisillä on vapaus pukeutua ja esiintyä minä haluavat mutta ei ole oikein että muut ihmiset pakotetaan samaan "leikkiin". Sekä Australiassa että Britanniassa käydään parhaillaankin oikeudenkäyntejä siitä onko viharikos sanoa miestä mieheksi.
On maailmanlaajuinen suuntaus vaatia miehille vapaata pääsyä transiuden varjolla naisten tiloihin. Se ei todellakaan ole mikään yksilö-ongelma. Onneksi terve järki on jo monesti voittanut, mutta liian moni tyttö ja nainen joutuu vielä kärsimään ennen kuin tälle totuuden vastaiselle hullutukselle saadaan päätös.
Vierailija kirjoitti:
"Ns. oikeat trans-seksuaalit varmasti ovatkin heitä, jotka aidosti haluavat sulautua kokemaansa sukupuoleen hyvin hiljaisesti ja huomaamattomasti. "
Oikea trans-seksuaali on sellainen kuin juuri sinä haluat hänen olevan. Se on jo tullut selväksi useita kertoja.
"Nyt kun sukupuolen merkinnän muutokseen ei enää tarvita diagnoosia, ei kyse ole enää "sairaudesta" vaan omasta mielihalusta. He eivät siis enää ole potilaita, eikä heitä enää sillon tarvitsisi hoitaa julkisella puolella lainkaan. "
Virallisen merkinnän muuttaminen on juridiikaa eikä sillä ole mitään suoraa tekemistä lääketieteellisen puolen kansa. Toisessa on kyse yhteiskunnan hyväksymisestä, toisessa omasta kehosta.
"Itsekästä ja röyhkeää on transiuden varjolla miesten vaatimus päästä naisten urheilusarjoihin, vessoihin, pukkareihin, raiskaustukikeskuksiin, vankiloihin, lesbojen tapaamisiin jne. "
Joku vaatii yhtä toinen toista. Kolmas ei mitään. Ei ole olemassa mitään yhtä trans-vaatimusta kuten ei ole olemassa mitään yhtä ainoaa hetero-vaatimustakaan. Ihmiset ovat erilaisia ja eri asioita vaativia ja haluavia ihmisiä suuntautumisestaan huolimatta.
Osa tätä vähemistöjen vähenevää suvaitsemista on juuri näiden tällaista stereotypioden luominen jossa kaikki vähemistöt vain vaativat koko ajan mahdottomia. Eivät vaadi. Joku vaatii ja toinen ei . Ja on ihan sallittua haluta ja vaatia. Niin ihmiset tekevät kaikkialla.
Ainoastaan SETA profiloituu siten että se maalittaa jokaista joka kyseenalaistaa tuon vaatimisen.
En tiedä miksi pelaat tuollaista peliä.
"Ns. oikeat trans-seksuaalit varmasti ovatkin heitä, jotka aidosti haluavat sulautua kokemaansa sukupuoleen hyvin hiljaisesti ja huomaamattomasti. "
Oikea trans-seksuaali on sellainen kuin juuri sinä haluat hänen olevan. Se on jo tullut selväksi useita kertoja.
"Nyt kun sukupuolen merkinnän muutokseen ei enää tarvita diagnoosia, ei kyse ole enää "sairaudesta" vaan omasta mielihalusta. He eivät siis enää ole potilaita, eikä heitä enää sillon tarvitsisi hoitaa julkisella puolella lainkaan. "
Virallisen merkinnän muuttaminen on juridiikaa eikä sillä ole mitään suoraa tekemistä lääketieteellisen puolen kansa. Toisessa on kyse yhteiskunnan hyväksymisestä, toisessa omasta kehosta.
"Itsekästä ja röyhkeää on transiuden varjolla miesten vaatimus päästä naisten urheilusarjoihin, vessoihin, pukkareihin, raiskaustukikeskuksiin, vankiloihin, lesbojen tapaamisiin jne. "
Joku vaatii yhtä toinen toista. Kolmas ei mitään. Ei ole olemassa mitään yhtä trans-vaatimusta kuten ei ole olemassa mitään yhtä ainoaa hetero-vaatimustakaan. Ihmiset ovat erilaisia ja eri asioita vaativia ja haluavia ihmisiä suuntautumisestaan huolimatta.
Osa tätä vähemistöjen vähenevää suvaitsemista on juuri näiden tällaista stereotypioden luominen jossa kaikki vähemistöt vain vaativat koko ajan mahdottomia. Eivät vaadi. Joku vaatii ja toinen ei . Ja on ihan sallittua haluta ja vaatia. Niin ihmiset tekevät kaikkialla.