Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Asenteet sateenkaariväkeä kohtaan ovat koventuneet." väittävät, mutta onko oikeasti?

Vierailija
23.06.2026 |

Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. Asia ei ole niin että nyt tätä tarvitaan entistä enemmän, vaan se on juuri päinvastoin. Tarvitaan maltillista suhtautumista, ei tätä jatkuvaa ylikorostamista. Jos joku on homo, niin aha, mitä sitten. SE ei ole mikään juhlan ja juhlimisen paikka, että voi miten ihanaa ja ihqua kun olet homo. 

 

Lisäksi nykyään ei ole kyse pelkästään homoista, vaan nykyisen kaltaisesta trans-liikkeestä, jolla ei edes ole enää mitään tekemistä entisen kaltaisen trans-seksuaalisuuden kanssa. Vihreiden vaatimat hormoniblokkerit lapsille nostattavat myös vihan tunteita tavan kansassa. Ymmärrettävästi. 

Kommentit (253)

Vierailija
41/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitäskö jonkun kertoo näillä kärsiöille ettei homo oo ollu vuosiin haukkumasana 

Toisin kuin persu, joka kansan kielessä on ollut idiootin yms. yksinkertaisen heikkolahjaisen synonyymi jo vuosia.

Vierailija
42/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe asenteiden koventuneen mutta tietty kyllästymispiste tuputuksen ja pakkosyötön suhteen on saavutettu suuren yleisön osalta. Lisäksi valtaosa näkee että sukupuolia on tasan kaksi ja siihen synnytään. Kukin voi identifioitua vaikka lunnun kloaakkisuoleksi mutta se on v a i n omassa päässäsi. Eikä miehet kuulu naisten urheiluun kilpailijoina. 

Minulla on ystäviä homopiireissä, ihania ihmisiä kaikkine vikoineen. Voitte uskoa että hekään eivät tunnista itseään tässä sekoilussa. He haluavat elää rauhassa kuten kuka tahansa muukin rakastamansa ihmisen kanssa. Ilman leimoja, ilman turhaa korostusta. Toisin sanoen, elää normaalia elämää. Miksi tästä yksinkertaisesta asiasta on tehty sirkus jonka ympärille on rakennettu useita yhteiskunnalta rahaa kuppaavia tekoyhteiskuntia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mielestäni edelleen on kyseenalaista jos kaksi miestä haluaa adoptoida vauvan."

 

Se saa olla sinun mielipiteesi mutta kaikkia ihmisiä koskevia päätöksiä ei voi tehdä pelkkien mielipiteiden ja tuntemusten pohjalta.

 

"Mihin on unohtunut WHO:n suositus vauvan vähintään vuoden mittaisesta imettämisestä?"

 

Se on suositus johon hyvin moni ei pääse syystä tai toisesta. Maailma ei ole täydellinen eikä ketään lasta riistetä äidin rinnoilta mieseparin kasvatettavaksi. Lähes kaikki adoptiolapset ovat lastenkodeista tulleita ja jo vauvaikää vanhenmpia.

 

"Lasten ja naisten oikeudet unohtuvat heti kun mies vaan haluaa jotakin."

 

No eivät unohdu. Mitään noista oikeuksista ei tässä loukata.

Usein homoille sijaissynnytetään lapsia, kuten Toivolalle

Vierailija
44/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Millä muulla vähemmistöllä on oma kuukausi, ratikat maalattu heidän lippunsa värillä ja kaikki yritykset muuttavat logonsa heidän lippunsa väriseksi? Se on sitä tuputusta. "

 

Millä tavalla se on enemmän tuputusta kun se että jouluna joka tuuttu tuputtaa joulua? Jos ei kiinnosta niin voi sulkea silmänsä ja korvansa hetkeksi ja keskittyä johonkin muuhun.

Nyt ei puhuttu joulusta, vaan vähemmistöistä. Onko millään muulla vähemmistöllä vastaavanlaista näkyvyyttä? Ei ole.

Milloin saamelaisille, romaneille tai vaikka vammaisille järjestetään oma teemakuukausi jota media rummuttaa?

Tai heteroille

Vierailija
45/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ehkä kannattaisi näkyä ja kuulua liikaa ja väärällä tavalla. "

 

Edelleen todistat pointtini. Vähemmistöjen pitäisi näkyä ja kuulua juuri oikealla tavalla ja oikean määrän jotta kelpaavat sitten enemmistölle. Eli siis joku muu edelleen määrittää sen miten saa olla ja näkyä.

Paksu kallo sulla kyllä on kun ei millään mene perille. Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Se että urheilijoita ja muita cancelletaan kun ei käytä tämän vähemmistön logoa on sitä vääränlaista näkymistä. Samoin kuin kokonaisen kesäkuukaden omiminen tämän vähemmistön juhlistamiseen ja yritysten sun muiden velvoittaminen tähän tai muuten ei hyvä heilu. 

Vierailija
46/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerro toki lisää, mikä ihme on ”kaltaiseni”. "

 

Ihminen joka ensin mainostaa miten kovin suvaitsevainen olenkaan ja sitten löytää nykyhetkestä sen aivan vastaavan kiistakysymyksen joka on sitten kuitenkin "se raja jonka yli en voi mennä".

 

"Olen hyvinkin arvoliberaali, aikanaan allekirjoitin kansalaisaloitteen tasa-arvoisesta avioliittolaista ja olen ollut Pridessa silloin kun se ei ollut ihmeellistä sekoilua. Sori mutta Pride on nykyään aika last season. Ei ole ok, että esimerkiksi Helsinki Priden työntekijöillä on kyseenalaiset työolosuhteet ja -ehdot. "

 

Kenenkään ei tarvitse tykätä Pridesta tai olla samaa mieltä sen kanssa kaikesta. En minäkään ole. Mutta on eri asia erityisesti hyökätä sitä vastaan ja sanoa että sitä ei tarvita tai sitä ei saisi järjestää. Tai että vähemmistöt eivät saisi näkyä kuin vain juuri niin paljon ja juuri sillä tavalla kun minä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ehkä kannattaisi näkyä ja kuulua liikaa ja väärällä tavalla. "

 

Edelleen todistat pointtini. Vähemmistöjen pitäisi näkyä ja kuulua juuri oikealla tavalla ja oikean määrän jotta kelpaavat sitten enemmistölle. Eli siis joku muu edelleen määrittää sen miten saa olla ja näkyä.

Kyllä, yhteiset pelisäännöt koskettavat myös vähemmistöjä. Munaansa ja muita elimiään ei saa tyrkyttää kenellekään edes värikkääseen lippuun puettuna.

Vierailija
48/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Vaalit on tulossa. Pari puoluetta tekee jo vaalitöitä kaikkia vähemmistöjä kohtaan.

Liikuttavinta on nämä eri väristen kanssa naimisisissa olevat  jotka vastustavat kaikkea kovasti. Brysselissä yksi myös prideä vaikka itsekin joskus ollut kävelemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei minulla ole mitään homoja vastaan, mutta trans-perseily on mennyt liian pitkälle."

 

Kaltaisesi ihmiset olivat niitä joille pari vuosikymmentä sitten homot olivat liikaa. Nyt niihin on totuttu ja hyväksytty ja löydetty uusi kohde joka nyt on "liikaa". Niin se maailma kehittyy.

Kerro toki lisää, mikä ihme on ”kaltaiseni”. Olen hyvinkin arvoliberaali, aikanaan allekirjoitin kansalaisaloitteen tasa-arvoisesta avioliittolaista ja olen ollut Pridessa silloin kun se ei ollut ihmeellistä sekoilua. Sori mutta Pride on nykyään aika last season. Ei ole ok, että esimerkiksi Helsinki Priden työntekijöillä on kyseenalaiset työolosuhteet ja -ehdot. 

Vallankumous syö lapsensa. Jäit jälkeen, susta tuli persu. Niin käy kaikille, joilla on mitään kykyä kriittisyyteen

Vierailija
50/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Vaalit on tulossa. Pari puoluetta tekee jo vaalitöitä kaikkia vähemmistöjä kohtaan.

Liikuttavinta on nämä eri väristen kanssa naimisisissa olevat  jotka vastustavat kaikkea kovasti. Brysselissä yksi myös prideä vaikka itsekin joskus ollut kävelemässä.

Niin, jos on eriväriset kanssa, niin pitäisi kyllä suvaita ihan kaikki sekoilu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saa näkyä ja kuulua kuten muutkin ihmiset. Se että urheilijoita ja muita cancelletaan kun ei käytä tämän vähemmistön logoa on sitä vääränlaista näkymistä. Samoin kuin kokonaisen kesäkuukaden omiminen tämän vähemmistön juhlistamiseen ja yritysten sun muiden velvoittaminen tähän tai muuten ei hyvä heilu. "

 

Saa näkyä ja kuulua mutta sitten kuitenkin kerrot heti perään miten ei saa näky eikä kuulua?

Ei saa osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun eikä kritisoida kenenkään ratkaisua? Ei saa juhlia päivää pidempään omaa asiaansa vaikka meillä on kyllä muitakin teemaviikkoja tai teemakuukausia? Ja varsinkaan ei saa ottaa yrityselämää mitenkään mukaan koska se vasta röyhkeää onkin vaikka esim. urheiluseurojen paidat ovat mainoksia täynnä ja sponsorointi on normi kaikkialla muualla yhteiskunnassa?

Vierailija
52/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

T4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en ota kantaa, mutta tuo termi sateenkaareva, se kyllä puistattaa: "miten karsaasti sateenkaarevia nyt katsotaan." Ei typeriä uudissanoja, kiitos hesari.

 

N58

Vierailija
54/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kerro toki lisää, mikä ihme on ”kaltaiseni”. "

 

Ihminen joka ensin mainostaa miten kovin suvaitsevainen olenkaan ja sitten löytää nykyhetkestä sen aivan vastaavan kiistakysymyksen joka on sitten kuitenkin "se raja jonka yli en voi mennä".

 

"Olen hyvinkin arvoliberaali, aikanaan allekirjoitin kansalaisaloitteen tasa-arvoisesta avioliittolaista ja olen ollut Pridessa silloin kun se ei ollut ihmeellistä sekoilua. Sori mutta Pride on nykyään aika last season. Ei ole ok, että esimerkiksi Helsinki Priden työntekijöillä on kyseenalaiset työolosuhteet ja -ehdot. "

 

Kenenkään ei tarvitse tykätä Pridesta tai olla samaa mieltä sen kanssa kaikesta. En minäkään ole. Mutta on eri asia erityisesti hyökätä sitä vastaan ja sanoa että sitä ei tarvita tai sitä ei saisi järjestää. Tai että vähemmistöt eivät saisi näkyä kuin vain juuri niin paljon ja juuri sillä tavalla kun minä haluan.

Nyt ei ole pelkkä vähemmistön juhla kun tähän on painostettu mukaan aivan kaikki tahot Kaupunkiliikennettä ja kaikkia mahdollisia yrityksiä myöten. Kun astun ratikkaan, haluan astua neutraaliin liikennevälineeseen, tai kun käyn Terveystalossa, haluan astua neutraaliin terveystaloon, tai ihan mihin tahansa muuhun yritykseen. En kaipaa minkään yhden asian ylikorostamista. 

 

Aivan kuten uskonnot eivät omista moraalia, ei Pride omista ihmisoikeuksia ja saa määritellä mitä niihin mukamas kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kantani: minua ei mitenkään kosketa seks poikkeavat, pridet, eri väriset ihniset, eri uskonnot. Miksi riehuisin nitä vastaan ja menisin vaikka kulkuetta häiriköimään.

Tuttavissa on sukupuolen vaihtaja, ok, kutsun häntä nyt uudella nimellä, se siinä. On hedelmöitettyjä yksin äidin lapsia, musta ja aasialainen adoptiolapsi.

Miksi riehuisin enkä hyväksy politiikkojen riehumists kun kaikki kuitenkin ihan laillista.

Vierailija
56/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä, yhteiset pelisäännöt koskettavat myös vähemmistöjä. "

 

Miten niin myös? Minsta heille sälytetään paljon enemmän sääntöjä kuin muille.

 

"Munaansa ja muita elimiään ei saa tyrkyttää kenellekään edes värikkääseen lippuun puettuna."

 

Joka vuosi sambakarnevaalin kulkue menee läpi Helsingin keskustan eikä  ne asut kyllä paljon jätä tilaa enää mielikuvitukselle. Eikä siitä kukaan joka vuosi nosta kohua. Ehkä koska ne asut hivelevät enemmän sen keski-ikäisen heteromiehen silmää kuin Priden.

Vierailija
57/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kerro toki lisää, mikä ihme on ”kaltaiseni”. "

 

Ihminen joka ensin mainostaa miten kovin suvaitsevainen olenkaan ja sitten löytää nykyhetkestä sen aivan vastaavan kiistakysymyksen joka on sitten kuitenkin "se raja jonka yli en voi mennä".

 

"Olen hyvinkin arvoliberaali, aikanaan allekirjoitin kansalaisaloitteen tasa-arvoisesta avioliittolaista ja olen ollut Pridessa silloin kun se ei ollut ihmeellistä sekoilua. Sori mutta Pride on nykyään aika last season. Ei ole ok, että esimerkiksi Helsinki Priden työntekijöillä on kyseenalaiset työolosuhteet ja -ehdot. "

 

Kenenkään ei tarvitse tykätä Pridesta tai olla samaa mieltä sen kanssa kaikesta. En minäkään ole. Mutta on eri asia erityisesti hyökätä sitä vastaan ja sanoa että sitä ei tarvita tai sitä ei saisi järjestää. Tai että vähemmistöt eivät saisi näkyä kuin vain juuri niin paljon ja juuri sillä tavalla kun minä haluan.

Yrität siis sanoa, että tosisuvaitsevainen ei aseta mitään rajaa. Voitaisiin vaikka määrätä joka aamu lapsille sateenkaaripikkukakkonen Ylelle ja joka taloon ympärivuotinen sateenkaariliputus. Vain persu voisi vastustaa tätä.

Vierailija
58/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä, yhteiset pelisäännöt koskettavat myös vähemmistöjä. "

 

Miten niin myös? Minsta heille sälytetään paljon enemmän sääntöjä kuin muille.

 

"Munaansa ja muita elimiään ei saa tyrkyttää kenellekään edes värikkääseen lippuun puettuna."

 

Joka vuosi sambakarnevaalin kulkue menee läpi Helsingin keskustan eikä  ne asut kyllä paljon jätä tilaa enää mielikuvitukselle. Eikä siitä kukaan joka vuosi nosta kohua. Ehkä koska ne asut hivelevät enemmän sen keski-ikäisen heteromiehen silmää kuin Priden.

Ai mitä sääntöjä?

Vierailija
59/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Veikkaanpa että syynä on nykyisen kaltaisen tuputus. "

 

Tuo on juuri hyvä esimerkki siitä koventuneesta asenteesta. Siis se että vähemmistöjen avoin esilläolo koetaan niin helposti "tuputukseksi". Eli vähemmistöjä saa olla kunhan ne eivät näy eikä kuulu.

Kyllä sinäkin alkaisit vihaamaan aatetta, oli se mikä tahansa, jos sille annettaisiin kuukausi, kaikki paikat maalattaisiin agendan väreillä, joka ikinen mainos vaihtuu agendan väreihin, sinulle sanotaan että olet foobikko, jos et jaksa alituista tuputtamista ja sinulle kerrotaan joka välissä että tarvitset luennointia aiheesta koska sinä vain pelkäät ja sen takia et halua että pikkulapsille aletaan syöttämään lääkkeitä jotka vaikuttavat heidän loppuelämänsä. Ei auta vaikka tämä mikä tahansa asia on sinulle tuttu jo vuosikymmenien takaa, olet käynyt eri maiden marsseilla jo 90- luvulla, silti sinut leimataan foobikoksi jos et laita pihallesi lippua. Ja toivota miehiä naisten vessoihin. 

Jos näin on, varmaan vihaat kapitalismia yli kaiken? Joka paikka töynnä mainoksia, mistään muusta ei puhuta kuin rahasta. Ihmisiä painostetaan kuluttamaan ja sijoittamaan ja täyttämään milloin minkäkin ulkonäkövaatimuksen. Ai et? Taisikin olla tekosyy.

Vierailija
60/253 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Vaalit on tulossa. Pari puoluetta tekee jo vaalitöitä kaikkia vähemmistöjä kohtaan.

Liikuttavinta on nämä eri väristen kanssa naimisisissa olevat  jotka vastustavat kaikkea kovasti. Brysselissä yksi myös prideä vaikka itsekin joskus ollut kävelemässä.

Niin, jos on eriväriset kanssa, niin pitäisi kyllä suvaita ihan kaikki sekoilu

No kyllä esim mustan miehen kanssa naimisissa, 5 lasta, ex narkkari pitäisi vähän suvaitsevampi olla. Hellarijuhlilta hurskaita päivityksiä.

Ja jos itse "kiihkouskovainen" pitäisi suvata myös muut uskovaiset toisistakin uskonnoistsa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi