Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä on suomalainen lapsiperheiden "köyhyys"

Vierailija
23.06.2026 |

"– On kurjaa, ettei jäätelöä voi ostaa uimarannan jäätelökioskilta, koska hinta on todella korkea. Muutenkin ruokailu aiheuttaa hankaluuksia, koska eväitä pitää kantaa mukana. Olisi ihanaa päästä kunnolla mökkeilemään, mutta vuokramökkien hinnat ovat liian korkeita, eikä autottomana niihin pääse."

 

 

Pitäiskö yhteiskunnan  siis maksattaa jokin liki tonnin arvoinen vuokramökkiviikko että perhe pääsee "palautumaan".

Suomessa jos kaikki tuet hakee mihin on oikeutettu niin etenkin lapsiperhe pärjää ihan mainiosti.

Maksetut jutut tyyliin " loppuviikosta ei ole ruokaa kaapissa ja pitää ottaa pikavippi ettei lapsi näe nälkää "

ovat ihan naurettavia.

Jos elämänhallinta on sitä luokkaa ettei laita ruokaa oluen ja tupakan ja muun edelle niin kannattaa miettiä huostaanottoa vahvasti.

Suomessa on jopa sosiaalipäivystys 24/7 olemassa kriistilanteita varten.

 

Kommentit (868)

Vierailija
701/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäeja moni muu työssäkäyvä maksamme ne verot joista teidän työttömien ja pienituloisten tuet tulevat. Meillä on täysi oikeus kritisoida ja kommentoida sitä mihin te köyhät ja työttömät käytätte MEIDÄN RAHOJAMME.

Sinä haiseva kusilumppu mitään veroja maksa

Minäeja moni muu työssäkäyvä maksamme ne verot joista teidän työttömien ja pienituloisten tuet tulevat. Meillä on täysi oikeus kritisoida ja kommentoida sitä mihin te köyhät ja työttömät käytätte MEIDÄN RAHOJAMME.

Ihan samalla tavalla sä ja sun perheesi niitä käyttävät. Ja työttömät ja muut tukia nostavat maksavat 25% veroa tuistaan. Se on enemmän kuin pienipalkkainen maksaa palkastaan. On todellinen häpeä Suomelle että meillä on köyhiä niin paljon ja tuet naurettavan pieniä. 

Vierailija
702/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein työttömät ja köyhät eivät myöskään edes osaa säästää ja perus taloudenhallintoa. Kaikki tuhlataan ja laitetaan palaamaan kerralla ja unohtuu 1-1-1 sääntö eli tuloista yksi kolmasosa asumiskuluihin, yksi kolmasosa säästötilille puskurirahaksi, ja viimeinen yksi kolmasosa laskuihin, ruokaan ja muuhun.

Tämä on niin totta! 

 

Nämä köyhät ei myöskään osaa keksiä ratkaisuja, ne vaan hokee kaikkeen ei voi, ei pysty, ei kykene. 

Tämäpä juuri. Mitään ei voi ,eikä kannata tehdä kuin ulista lisää tukia ja haukkua hallitusta.  Olipa Suomessa mikä tahansa hallitus niin se joutuu toimimaan kansainvälisen talouden tarjoamissa puitteissa. Valtion talous on siinä tilassa, että ollaan Eun tarkkailussa ja  luottoluokittajat alentaa luottoluokitusta.  Mikäli BKT  ja talouden kasvu olisi parempi ,valtio pystyisi ottamaan enemmän ja edullisemmin . Valtion ei tarvitse ikinä maksaa velkojaan pois, mutta sen täytyy osoittaa, että kykenee hoitamaan velkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen perhe jolla on katto, sähkö, vedet, ruokaa, halvat vaatteet, lääkkeet ja julniswt terveyspalvelut ja lapsilla ilmainen koulu eivät ole mitään köyhyyttä nähneetkään. Kela maksaa heille kaiken ja huolehtivat ettei mistään perusasiasta ole puute.

Ei maksa, jos toinen puoliso saa palkkaa, asumistukeen vaikuttavat koko perheen bruttotulot eli mukana myös verot ja puolison lomarahat. 595 yleistuen voi työtön puoliso saada.

Vierailija
704/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä huostaanottoja pitäisi tehdä enemmän ihan pelkän köyhyyden takia jos yhteiskunta ei voi huolehtia että lapset esim. syövät terveellisesti.

Köyhät lapsethan ovat vanhempineen useimmin lihavia kuin laihoja koska lautaselle päätyy se halvin makkara ja muu moska. 

Tämä on kyllä omituista köyhien ihmisten vihaa. Halutaan ottaa lapset huostaan, joka maksaa yhteiskunnalle paljon enemmän kuin köyhien perheiden tukeminen, puhumattakaan niistä traumoista, joita huostaanotto aiheuttaisi.

 

Laitoshoito huostaanotettuna maksaa keskimäärin 90 000 € /vuosi/hlö. Sijoitus perheeseen keskimäärin 60 000 €. Paljon halvemmaksi tulee palauttaa esimerkiksi työttömyyskorvausten lapsikorotukset tms. 

Lukekaa huostaanotettujen tarinoita. Paljon enemmän on niitä, jotka kärsivät kuin niitä, jotka ovat hyötyneet huostaanotosta.

Yhtä monet huostaanotetut tajuavat aikuisena, että huostaanotto pelasti hengen ja antoi mahdollisuuden kunnolliseen elämään kun vanhemmista ei ollut vastuunkantajaksi ja elättäjiksi.

Niin, niiden alkoholistien tai huumeiden käyttäjien lapset. Pelkkä köyhyys ei ole tällainen syy.

Vierailija
705/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein työttömät ja köyhät eivät myöskään edes osaa säästää ja perus taloudenhallintoa. Kaikki tuhlataan ja laitetaan palaamaan kerralla ja unohtuu 1-1-1 sääntö eli tuloista yksi kolmasosa asumiskuluihin, yksi kolmasosa säästötilille puskurirahaksi, ja viimeinen yksi kolmasosa laskuihin, ruokaan ja muuhun.

Tämä on niin totta! 

 

Nämä köyhät ei myöskään osaa keksiä ratkaisuja, ne vaan hokee kaikkeen ei voi, ei pysty, ei kykene. 

Tämäpä juuri. Mitään ei voi ,eikä kannata tehdä kuin ulista lisää tukia ja haukkua hallitusta.  Olipa Suomessa mikä tahansa hallitus niin se joutuu toimimaan kansainvälisen talouden tarjoamissa puitteissa. Valtion talous on siinä tilassa, että ollaan Eun tarkkailussa ja  luottoluokittajat alentaa luottoluokitusta.  Mikäli BKT  ja talouden kasvu olisi parempi ,valtio pystyisi ottamaan enemmän ja edullisemmin . Valtion ei tarvitse ikinä maksaa velkojaan pois, mutta sen täytyy osoittaa, että kykenee hoitamaan velkansa.

Miksi nyt itketään ettei järjestöiltä saa leikata?

Vierailija
706/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäeja moni muu työssäkäyvä maksamme ne verot joista teidän työttömien ja pienituloisten tuet tulevat. Meillä on täysi oikeus kritisoida ja kommentoida sitä mihin te köyhät ja työttömät käytätte MEIDÄN RAHOJAMME.

Sinä haiseva kusilumppu mitään veroja maksa

Minäeja moni muu työssäkäyvä maksamme ne verot joista teidän työttömien ja pienituloisten tuet tulevat. Meillä on täysi oikeus kritisoida ja kommentoida sitä mihin te köyhät ja työttömät käytätte MEIDÄN RAHOJAMME.

Ihan samalla tavalla sä ja sun perheesi niitä käyttävät. Ja työttömät ja muut tukia nostavat maksavat 25% veroa tuistaan. Se on enemmän kuin pienipalkkainen maksaa palkastaan. On todellinen häpeä Suomelle että meillä on köyhiä niin paljon ja tuet naurettavan pieniä. 

Sanoisin, että on häpeällistä, että niin monet mieluummin elävät tukien varassa kuin itse elättää itsensä. Mitään ei voi itse tehdä eikä yrittää. Ei edes ryhtyä pitämään sitä ryöstökallista jäätelöä myyvää kioskia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
707/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein työttömät ja köyhät eivät myöskään edes osaa säästää ja perus taloudenhallintoa. Kaikki tuhlataan ja laitetaan palaamaan kerralla ja unohtuu 1-1-1 sääntö eli tuloista yksi kolmasosa asumiskuluihin, yksi kolmasosa säästötilille puskurirahaksi, ja viimeinen yksi kolmasosa laskuihin, ruokaan ja muuhun.

Tämä on niin totta! 

 

Nämä köyhät ei myöskään osaa keksiä ratkaisuja, ne vaan hokee kaikkeen ei voi, ei pysty, ei kykene. 

Miten työtön säästää yhtään mitään kun tuki on reilu 500e?

Vierailija
708/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä muistutus: Lisääntyminen on vapaaehtoista. Oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
709/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein työttömät ja köyhät eivät myöskään edes osaa säästää ja perus taloudenhallintoa. Kaikki tuhlataan ja laitetaan palaamaan kerralla ja unohtuu 1-1-1 sääntö eli tuloista yksi kolmasosa asumiskuluihin, yksi kolmasosa säästötilille puskurirahaksi, ja viimeinen yksi kolmasosa laskuihin, ruokaan ja muuhun.

Toimeentulotuessa ei saa säästää puskuria, tai saa, mutta se huomioidaan seuraavassa laskelmassa tuloksi, eli ei kannata säästää. Huomaa, että olet melkoinen kermapeba ehdotuksinesi. 

Tästä syystä toimeentulotukea saavan tulee harjoitella järkevää taloudenpitoa siten, että budjetoi käytettävissä olevat rahat koko kuukaudeksi ja pysyy siinä.

Ei se auta nousemaan köyhyydestä. 

Siinä saattaa huomata ettei oikeastaan olekaan ihan niin köyhä kuin luuli.

Vierailija
710/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laskurilla saatteko asumistukea, jos puoliso irtisanotaan. Eli laskuriin sun työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana ja puolison palkka bruttona eli mukana hänen verot ja lomarahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
711/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein työttömät ja köyhät eivät myöskään edes osaa säästää ja perus taloudenhallintoa. Kaikki tuhlataan ja laitetaan palaamaan kerralla ja unohtuu 1-1-1 sääntö eli tuloista yksi kolmasosa asumiskuluihin, yksi kolmasosa säästötilille puskurirahaksi, ja viimeinen yksi kolmasosa laskuihin, ruokaan ja muuhun.

Tämä on niin totta! 

 

Nämä köyhät ei myöskään osaa keksiä ratkaisuja, ne vaan hokee kaikkeen ei voi, ei pysty, ei kykene. 

Tämäpä juuri. Mitään ei voi ,eikä kannata tehdä kuin ulista lisää tukia ja haukkua hallitusta.  Olipa Suomessa mikä tahansa hallitus niin se joutuu toimimaan kansainvälisen talouden tarjoamissa puitteissa. Valtion talous on siinä tilassa, että ollaan Eun tarkkailussa ja  luottoluokittajat alentaa luottoluokitusta.  Mikäli BKT  ja talouden kasvu olisi parempi ,valtio pystyisi ottamaan enemmän ja edullisemmin . Valtion ei tarvitse ikinä maksaa velkojaan pois, mutta sen täytyy osoittaa, että kykenee hoitamaan velkansa.

Miksi nyt itketään ettei järjestöiltä saa leikata?

Kolmas sektori tekee tärkeää työtä, mutta kyllä siltä pitäisi edellyttää suurempaa vastuuta omasta varainhankinnasta.

Vierailija
712/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä muistutus: Lisääntyminen on vapaaehtoista. Oma valinta.

Peruskouluista loppuu lähivuosina puolet alhaisen syntyvyyden takia. Puolet opettajista irtisanotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
713/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile laskurilla saatteko asumistukea, jos puoliso irtisanotaan. Eli laskuriin sun työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana ja puolison palkka bruttona eli mukana hänen verot ja lomarahat.

Kannattaa hakeutua asumaan asuntoon, jonka vuokran saa itse maksettua ilman tukia.

Vierailija
714/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein työttömät ja köyhät eivät myöskään edes osaa säästää ja perus taloudenhallintoa. Kaikki tuhlataan ja laitetaan palaamaan kerralla ja unohtuu 1-1-1 sääntö eli tuloista yksi kolmasosa asumiskuluihin, yksi kolmasosa säästötilille puskurirahaksi, ja viimeinen yksi kolmasosa laskuihin, ruokaan ja muuhun.

Toimeentulotuessa ei saa säästää puskuria, tai saa, mutta se huomioidaan seuraavassa laskelmassa tuloksi, eli ei kannata säästää. Huomaa, että olet melkoinen kermapeba ehdotuksinesi. 

Eikö sitten kannattaisi toimia niin ,ettei ole toimeentulotuen tarpeessa?

Olen ollut kolme kertaa elämässäni toimeentulotuen tarpeessa. Silloin, kun jouduin neljäksi kuukaudeksi sairaalaan ja toisen kerran, kun puoliso joutui kahdeksi vuodeksi sairaalakierteeseen ja kolmas kerta oli, kun jouduin odottamaan eläkepäätöstä useamman kuukauden. En tiedä, miten olisin voinut toimia siten, että tarvetta toimeentulotuelle ei olisi syntynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
715/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein työttömät ja köyhät eivät myöskään edes osaa säästää ja perus taloudenhallintoa. Kaikki tuhlataan ja laitetaan palaamaan kerralla ja unohtuu 1-1-1 sääntö eli tuloista yksi kolmasosa asumiskuluihin, yksi kolmasosa säästötilille puskurirahaksi, ja viimeinen yksi kolmasosa laskuihin, ruokaan ja muuhun.

Tämä on niin totta! 

 

Nämä köyhät ei myöskään osaa keksiä ratkaisuja, ne vaan hokee kaikkeen ei voi, ei pysty, ei kykene. 

Tämäpä juuri. Mitään ei voi ,eikä kannata tehdä kuin ulista lisää tukia ja haukkua hallitusta.  Olipa Suomessa mikä tahansa hallitus niin se joutuu toimimaan kansainvälisen talouden tarjoamissa puitteissa. Valtion talous on siinä tilassa, että ollaan Eun tarkkailussa ja  luottoluokittajat alentaa luottoluokitusta.  Mikäli BKT  ja talouden kasvu olisi parempi ,valtio pystyisi ottamaan enemmän ja edullisemmin . Valtion ei tarvitse ikinä maksaa velkojaan pois, mutta sen täytyy osoittaa, että kykenee hoitamaan velkansa.

Miksi nyt itketään ettei järjestöiltä saa leikata?

Kolmas sektori tekee tärkeää työtä, mutta kyllä siltä pitäisi edellyttää suurempaa vastuuta omasta varainhankinnasta.

Kolmannella sektorilla on myös valtavasti päällekkäisiä toimintoja, kun monessa samaa työtä tekevässä järjestössä on omat hallintorakenteensa kuluineen.

Vierailija
716/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile laskurilla saatteko asumistukea, jos puoliso irtisanotaan. Eli laskuriin sun työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana ja puolison palkka bruttona eli mukana hänen verot ja lomarahat.

Kannattaa hakeutua asumaan asuntoon, jonka vuokran saa itse maksettua ilman tukia.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. Vain pelkän 595 yleistuen.

Vierailija
717/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä muistutus: Lisääntyminen on vapaaehtoista. Oma valinta.

Peruskouluista loppuu lähivuosina puolet alhaisen syntyvyyden takia. Puolet opettajista irtisanotaan.

Niin. Kokoajan jää myös opettajia eläkkeelleen. Nyt on vaan reippaasti pilipaliaineiden opettajakoulutus sopeutettava tulevaan kysyntään. Kyllä tässä kevyesti pystyy laskemaan jo minkä verran koululaisia on milläkin luokalla 7 vuoden päästä.

Vierailija
718/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanottu opettaja ei saa omistusasuntoon asumistukea. Eikä tt-tukea saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun eikä lainat ole menoja ja puolison tulot ja säästöt vaikuttavat myös.

Vierailija
719/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse jäätelöitä, ei mökkejä, ei huvipuisto, ei uimarantoja, eikö juhannuksia. Ilmankin elää sillä mikän niistä ei ole mikään elinehto jota ilman kuukahtaa. Opettelisivat olemaan hiljaaeja lopettamaan valitus. Heillä on kuitenkin kaikki hyvin, on ruokaa ja katto pään päällä, olisivat tyytyväisiä siihen mitä heille on eikä tyytymättömiä siihen mitä heille ei ole.

Lapsille saa myös edullisesti jäätelöä ruokakaupasta, sieltä ne varakkaammatkin ostavat. Kioskilta pystyy kyllä yhden jäätelön ostamaan kesässä jos haluaa siitä kokemuksen lapselle.

Jep, kyllä minäkin sanon lapsille ettei ole järkeä ostaa jäätelöä kioskista kun vierestä kaupasta saa paljon halvemmalla ja valikoimaakin on enemmän. Lisäksi sanon, että on järkevää rahankäyttöä miettiä mistä se jäätelö kannattaa ostaa. Kerran kesässä ehkä kioskista ja kyllä nyppii silloinkin pistää 25-30 euroa yksiin jäätelöihin. 
T. Ylimmässä tulodesiilissä

Jos iso tötterö maksaa 6e se on 6000e/kk tienaavan kuukausituloista yksi promille. Mutta nettopalkka ratkaisee eli käytännössä se on 1,5 promillea. On se aika kallista myös hyvätuloiselle joka keksii parempaanin käyttöä rahoilleen.

Vierailija
720/868 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perikuntien asuntoja ei saa myytyä. Asuntokauppa on seis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme