Tätä on suomalainen lapsiperheiden "köyhyys"
"– On kurjaa, ettei jäätelöä voi ostaa uimarannan jäätelökioskilta, koska hinta on todella korkea. Muutenkin ruokailu aiheuttaa hankaluuksia, koska eväitä pitää kantaa mukana. Olisi ihanaa päästä kunnolla mökkeilemään, mutta vuokramökkien hinnat ovat liian korkeita, eikä autottomana niihin pääse."
Pitäiskö yhteiskunnan siis maksattaa jokin liki tonnin arvoinen vuokramökkiviikko että perhe pääsee "palautumaan".
Suomessa jos kaikki tuet hakee mihin on oikeutettu niin etenkin lapsiperhe pärjää ihan mainiosti.
Maksetut jutut tyyliin " loppuviikosta ei ole ruokaa kaapissa ja pitää ottaa pikavippi ettei lapsi näe nälkää "
ovat ihan naurettavia.
Jos elämänhallinta on sitä luokkaa ettei laita ruokaa oluen ja tupakan ja muun edelle niin kannattaa miettiä huostaanottoa vahvasti.
Suomessa on jopa sosiaalipäivystys 24/7 olemassa kriistilanteita varten.
Kommentit (868)
80000 oppilasta on vähemmän kuin nyt vuonna 2040.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvase päivä joku yhäri ulisee miten omakotitalon, lasten, auton, arjen luottojen, harrastusten, lemmikkien, yms kulujen jälkeen ei enää jää rahaa ruokaan. : (
Ei tarvitse olla ollenkaan mikään yhäri. Meitä on jotka joka ikinen päivä olemme olleet töissä, mutta koska siitä työstä ei makseta niin rahat eivät riitä. Olen elänyt perheen isänä lähes vuoden elämää. Tilipäivänä laskut, lainat, rahaa jää sen verran että saa autoon bensaa että pääsee töihin. Kauppaan esim ei ole ollut mitään asiaa ei edes hyvien tarjousten perusteella koska rahaa ei ole. Miten ostat jos joku tarvitsema vaate on -50% ja maksaa 20€ mutta tilillä rahaa 5€? Näin on ollut pitkään. Mekin, käymme molemmat töissä, on lapsia, lainaa, tulot pienet, vielä vähän perintöä, emme saa minkäänlaisia tukia, päinvastoin kun aikoinaan saimme kotihoidon tukea, sitäkin pienennettiin koska olin saanut perintönä pienen metsä alueen, josta tuloja ei ole tullut koskaan, mutta aina tuissa se vähensi. Pienituloisen 4000€ kk nettona saavan perheen ei kannata omistaa yhtään mitään. Ei tarvitse haaveilla jäätelöistä rannalla, ei edes ilmais tapahtumissa käymisestä, bensa niissä kulkemiseen maksaa.
Ootapa kun jompi kumpi jää työttömäksi ja tippuu yleistuelle. Se se vasta mukava tilanne onkin. Mitään muita tukia ei heru koska ootte tyhmyyksissänne ostaneet asunnon. Tttukea ei tipu koska on juurikin joku tuottamaton metsäpläntti tai yhteisomistuksessa oleva kesämökki. Elätte köyhyysrajan alapuolella pienemmällä rahalla kuin ikityötön tukiperhe. Pahin katastrofi olisi vielä se että kaiken kukkuraksi joku teistä sairastuu ja tulee jotain sairaalalaskuja tai lääkityksiä.
Tässä on kuvaus oikeasta köyhästä. Toimeentulotuella elävät ovat ruhtinaallisissa rahavaroissa verrattuna näihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein työttömät ja köyhät eivät myöskään edes osaa säästää ja perus taloudenhallintoa. Kaikki tuhlataan ja laitetaan palaamaan kerralla ja unohtuu 1-1-1 sääntö eli tuloista yksi kolmasosa asumiskuluihin, yksi kolmasosa säästötilille puskurirahaksi, ja viimeinen yksi kolmasosa laskuihin, ruokaan ja muuhun.
Tämä on niin totta!
Nämä köyhät ei myöskään osaa keksiä ratkaisuja, ne vaan hokee kaikkeen ei voi, ei pysty, ei kykene.
Tämäpä juuri. Mitään ei voi ,eikä kannata tehdä kuin ulista lisää tukia ja haukkua hallitusta. Olipa Suomessa mikä tahansa hallitus niin se joutuu toimimaan kansainvälisen talouden tarjoamissa puitteissa. Valtion talous on siinä tilassa, että ollaan Eun tarkkailussa ja luottoluokittajat alentaa luottoluokitusta. Mikäli BKT ja talouden kasvu olisi parempi ,valtio pystyisi ottamaan enemmän ja edullisemmin . Valtion ei tarvitse ikinä maksaa velkojaan pois, mutta sen täytyy osoittaa, että kykenee hoitamaan velkansa.
Miksi nyt itketään ettei järjestöiltä saa leikata?
Kolmas sektori tekee tärkeää työtä, mutta kyllä siltä pitäisi edellyttää suurempaa vastuuta omasta varainhankinnasta.
Kolmannella sektorilla on myös valtavasti päällekkäisiä toimintoja, kun monessa samaa työtä tekevässä järjestössä on omat hallintorakenteensa kuluineen.
Karsimalla kattojärjestöjen tuet näitä päällekkäisiä toimintoja on jatkossa vielä enemmän.
Perikuntien asunnot jäävät omaisille. Valitettavasti pankki edellyttää ostajalta vakituista kokoaikatyötä ja säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäeja moni muu työssäkäyvä maksamme ne verot joista teidän työttömien ja pienituloisten tuet tulevat. Meillä on täysi oikeus kritisoida ja kommentoida sitä mihin te köyhät ja työttömät käytätte MEIDÄN RAHOJAMME.
Sinä haiseva kusilumppu mitään veroja maksa
Minäeja moni muu työssäkäyvä maksamme ne verot joista teidän työttömien ja pienituloisten tuet tulevat. Meillä on täysi oikeus kritisoida ja kommentoida sitä mihin te köyhät ja työttömät käytätte MEIDÄN RAHOJAMME.
Ihan samalla tavalla sä ja sun perheesi niitä käyttävät. Ja työttömät ja muut tukia nostavat maksavat 25% veroa tuistaan. Se on enemmän kuin pienipalkkainen maksaa palkastaan. On todellinen häpeä Suomelle että meillä on köyhiä niin paljon ja tuet naurettavan pieniä.Sanoisin, että on häpeällistä, että niin monet mieluummin elävät tukien varassa kuin itse elättää itsensä. Mitään ei voi itse tehdä eikä yrittää. Ei edes ryhtyä pitämään sitä ryöstökallista jäätelöä myyvää kioskia.
Luuletko että yksikään haluaa olla köyhä ja työtön? Ei todellakaan halua. Sairas ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvase päivä joku yhäri ulisee miten omakotitalon, lasten, auton, arjen luottojen, harrastusten, lemmikkien, yms kulujen jälkeen ei enää jää rahaa ruokaan. : (
Ei tarvitse olla ollenkaan mikään yhäri. Meitä on jotka joka ikinen päivä olemme olleet töissä, mutta koska siitä työstä ei makseta niin rahat eivät riitä. Olen elänyt perheen isänä lähes vuoden elämää. Tilipäivänä laskut, lainat, rahaa jää sen verran että saa autoon bensaa että pääsee töihin. Kauppaan esim ei ole ollut mitään asiaa ei edes hyvien tarjousten perusteella koska rahaa ei ole. Miten ostat jos joku tarvitsema vaate on -50% ja maksaa 20€ mutta tilillä rahaa 5€? Näin on ollut pitkään. Mekin, käymme molemmat töissä, on lapsia, lainaa, tulot pienet, vielä vähän perintöä, emme saa minkäänlaisia tukia, päinvastoin kun aikoinaan saimme kotihoidon tukea, sitäkin pienennettiin koska olin saanut perintönä pienen metsä alueen, josta tuloja ei ole tullut koskaan, mutta aina tuissa se vähensi. Pienituloisen 4000€ kk nettona saavan perheen ei kannata omistaa yhtään mitään. Ei tarvitse haaveilla jäätelöistä rannalla, ei edes ilmais tapahtumissa käymisestä, bensa niissä kulkemiseen maksaa.
Ootapa kun jompi kumpi jää työttömäksi ja tippuu yleistuelle. Se se vasta mukava tilanne onkin. Mitään muita tukia ei heru koska ootte tyhmyyksissänne ostaneet asunnon. Tttukea ei tipu koska on juurikin joku tuottamaton metsäpläntti tai yhteisomistuksessa oleva kesämökki. Elätte köyhyysrajan alapuolella pienemmällä rahalla kuin ikityötön tukiperhe. Pahin katastrofi olisi vielä se että kaiken kukkuraksi joku teistä sairastuu ja tulee jotain sairaalalaskuja tai lääkityksiä.
Tässä on kuvaus oikeasta köyhästä. Toimeentulotuella elävät ovat ruhtinaallisissa rahavaroissa verrattuna näihin ihmisiin.
Ai on ruhtinaallista kun ei omista mitään ja tili on joka kuun lopussa nollilla, ja kaikki tulot pitää anoa joka kuu erikseen?
Tuttu on yrittänyt myydä perintö osaketta vuoden sisarensa kanssa. Ei mene kaupaksi. Ei auttanut hinnan alentaminen. Maksavat joka kuukausi puoliksi yhtiövastikkeen ja rahoitusvastikkeen putkiremontista. Tuo on monen tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.
Menkööt töihin, laittaa sen jätskikioskin pystyyn.
Hesburgeriin haki kesätöihin 27000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvase päivä joku yhäri ulisee miten omakotitalon, lasten, auton, arjen luottojen, harrastusten, lemmikkien, yms kulujen jälkeen ei enää jää rahaa ruokaan. : (
Ei tarvitse olla ollenkaan mikään yhäri. Meitä on jotka joka ikinen päivä olemme olleet töissä, mutta koska siitä työstä ei makseta niin rahat eivät riitä. Olen elänyt perheen isänä lähes vuoden elämää. Tilipäivänä laskut, lainat, rahaa jää sen verran että saa autoon bensaa että pääsee töihin. Kauppaan esim ei ole ollut mitään asiaa ei edes hyvien tarjousten perusteella koska rahaa ei ole. Miten ostat jos joku tarvitsema vaate on -50% ja maksaa 20€ mutta tilillä rahaa 5€? Näin on ollut pitkään. Mekin, käymme molemmat töissä, on lapsia, lainaa, tulot pienet, vielä vähän perintöä, emme saa minkäänlaisia tukia, päinvastoin kun aikoinaan saimme kotihoidon tukea, sitäkin pienennettiin koska olin saanut perintönä pienen metsä alueen, josta tuloja ei ole tullut koskaan, mutta aina tuissa se vähensi. Pienituloisen 4000€ kk nettona saavan perheen ei kannata omistaa yhtään mitään. Ei tarvitse haaveilla jäätelöistä rannalla, ei edes ilmais tapahtumissa käymisestä, bensa niissä kulkemiseen maksaa.
Ootapa kun jompi kumpi jää työttömäksi ja tippuu yleistuelle. Se se vasta mukava tilanne onkin. Mitään muita tukia ei heru koska ootte tyhmyyksissänne ostaneet asunnon. Tttukea ei tipu koska on juurikin joku tuottamaton metsäpläntti tai yhteisomistuksessa oleva kesämökki. Elätte köyhyysrajan alapuolella pienemmällä rahalla kuin ikityötön tukiperhe. Pahin katastrofi olisi vielä se että kaiken kukkuraksi joku teistä sairastuu ja tulee jotain sairaalalaskuja tai lääkityksiä.
Tässä on kuvaus oikeasta köyhästä. Toimeentulotuella elävät ovat ruhtinaallisissa rahavaroissa verrattuna näihin ihmisiin.
No mun mielestä perhe ei ole pienituloinen jos nettona saa 4000e. Me oltais rikkaita jos noin paljon saataisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.
Menkööt töihin, laittaa sen jätskikioskin pystyyn.
Työikäiset ei saa töitä. Perintöasunto jää sun riesaksi, ei sitä kukaan osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvase päivä joku yhäri ulisee miten omakotitalon, lasten, auton, arjen luottojen, harrastusten, lemmikkien, yms kulujen jälkeen ei enää jää rahaa ruokaan. : (
Ruoka menee kyllä lopulta ihan kaiken edelle. Vuokra on tärkein, muut toissijaisia asioita.
Vuokra, vesi ja sähkö maksetaan ensin, ruoka vasta sitten jos jää rahaa. Ja jos ei jää niin ilmaista ruokaa saa leipäjonoista. Suomi ei ole mikään sosiaalitoimisto.
Joka paikassa ei ruokajakoa ole, meilläpäin taitaa lähin olla 60 km päässä.
Niissä ei nykyisin enää riitä ruokaa kaikille tarvitseville. Helsingissä lopetettiin tänä vuonna kokonaan eräs ruokajono, jossa kävi paljon ihmisiä.
Sun vanhemmat ei ole tehneet kattoremonttia. Se jää perikunnan maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sun vanhemmat ei ole tehneet kattoremonttia. Se jää perikunnan maksettavaksi.
Ostajia ei ole eli perikunta maksaa remontit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvase päivä joku yhäri ulisee miten omakotitalon, lasten, auton, arjen luottojen, harrastusten, lemmikkien, yms kulujen jälkeen ei enää jää rahaa ruokaan. : (
Ei tarvitse olla ollenkaan mikään yhäri. Meitä on jotka joka ikinen päivä olemme olleet töissä, mutta koska siitä työstä ei makseta niin rahat eivät riitä. Olen elänyt perheen isänä lähes vuoden elämää. Tilipäivänä laskut, lainat, rahaa jää sen verran että saa autoon bensaa että pääsee töihin. Kauppaan esim ei ole ollut mitään asiaa ei edes hyvien tarjousten perusteella koska rahaa ei ole. Miten ostat jos joku tarvitsema vaate on -50% ja maksaa 20€ mutta tilillä rahaa 5€? Näin on ollut pitkään. Mekin, käymme molemmat töissä, on lapsia, lainaa, tulot pienet, vielä vähän perintöä, emme saa minkäänlaisia tukia, päinvastoin kun aikoinaan saimme kotihoidon tukea, sitäkin pienennettiin koska olin saanut perintönä pienen metsä alueen, josta tuloja ei ole tullut koskaan, mutta aina tuissa se vähensi. Pienituloisen 4000€ kk nettona saavan perheen ei kannata omistaa yhtään mitään. Ei tarvitse haaveilla jäätelöistä rannalla, ei edes ilmais tapahtumissa käymisestä, bensa niissä kulkemiseen maksaa.
Ootapa kun jompi kumpi jää työttömäksi ja tippuu yleistuelle. Se se vasta mukava tilanne onkin. Mitään muita tukia ei heru koska ootte tyhmyyksissänne ostaneet asunnon. Tttukea ei tipu koska on juurikin joku tuottamaton metsäpläntti tai yhteisomistuksessa oleva kesämökki. Elätte köyhyysrajan alapuolella pienemmällä rahalla kuin ikityötön tukiperhe. Pahin katastrofi olisi vielä se että kaiken kukkuraksi joku teistä sairastuu ja tulee jotain sairaalalaskuja tai lääkityksiä.
Tässä on kuvaus oikeasta köyhästä. Toimeentulotuella elävät ovat ruhtinaallisissa rahavaroissa verrattuna näihin ihmisiin.
No mun mielestä perhe ei ole pienituloinen jos nettona saa 4000e. Me oltais rikkaita jos noin paljon saataisiin.
Jos nelihenkinen perhe saa nettona neljä tonnia kuussa, eikä tule toimeen, niin ei vain osaa käyttää rahaa. Lopettaa sen juopottelun ja tupakoinnin ekaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuskotini, siis vanhemmat, olivat varakkaita mutta emme me saaneet jäätelökioskista jäätelötötteröä kuin kerran kesässä, samoin yksi ranskalaisannos grillistä ostettiin kesän lopuksi ja jaettiin kahden lapsen kesken, se oli juhlaa. Eväät tehtiin kun mihin tahansa retkelle mentiin. Syynä ei ollut vanhempien tupakanpoltto (eivät polttaneet) tai kaljan kittaaminen. Olivat vain järkeviä ja opettivat meillekin miten rahaa on viisasta käyttää ja kaikki ilo ei tule ostamisesta ja kulutuksesta. Ruokaa meiltä ei koskaan puuttunut ja kumpikin oli todella hyvä ruoanlaittaja. En koskaan kokenut että olisin ollut jotakin vailla.
Toisilla on puute siitä ruoastakin.
Ruokaa saa leipäjonoista, ruokapankeista ja Hurstilta.
Hurstin jono on leipäjono tai ruokajono, miten sen nyt haluaa ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvase päivä joku yhäri ulisee miten omakotitalon, lasten, auton, arjen luottojen, harrastusten, lemmikkien, yms kulujen jälkeen ei enää jää rahaa ruokaan. : (
Ei tarvitse olla ollenkaan mikään yhäri. Meitä on jotka joka ikinen päivä olemme olleet töissä, mutta koska siitä työstä ei makseta niin rahat eivät riitä. Olen elänyt perheen isänä lähes vuoden elämää. Tilipäivänä laskut, lainat, rahaa jää sen verran että saa autoon bensaa että pääsee töihin. Kauppaan esim ei ole ollut mitään asiaa ei edes hyvien tarjousten perusteella koska rahaa ei ole. Miten ostat jos joku tarvitsema vaate on -50% ja maksaa 20€ mutta tilillä rahaa 5€? Näin on ollut pitkään. Mekin, käymme molemmat töissä, on lapsia, lainaa, tulot pienet, vielä vähän perintöä, emme saa minkäänlaisia tukia, päinvastoin kun aikoinaan saimme kotihoidon tukea, sitäkin pienennettiin koska olin saanut perintönä pienen metsä alueen, josta tuloja ei ole tullut koskaan, mutta aina tuissa se vähensi. Pienituloisen 4000€ kk nettona saavan perheen ei kannata omistaa yhtään mitään. Ei tarvitse haaveilla jäätelöistä rannalla, ei edes ilmais tapahtumissa käymisestä, bensa niissä kulkemiseen maksaa.
Ootapa kun jompi kumpi jää työttömäksi ja tippuu yleistuelle. Se se vasta mukava tilanne onkin. Mitään muita tukia ei heru koska ootte tyhmyyksissänne ostaneet asunnon. Tttukea ei tipu koska on juurikin joku tuottamaton metsäpläntti tai yhteisomistuksessa oleva kesämökki. Elätte köyhyysrajan alapuolella pienemmällä rahalla kuin ikityötön tukiperhe. Pahin katastrofi olisi vielä se että kaiken kukkuraksi joku teistä sairastuu ja tulee jotain sairaalalaskuja tai lääkityksiä.
Tässä on kuvaus oikeasta köyhästä. Toimeentulotuella elävät ovat ruhtinaallisissa rahavaroissa verrattuna näihin ihmisiin.
Ai on ruhtinaallista kun ei omista mitään ja tili on joka kuun lopussa nollilla, ja kaikki tulot pitää anoa joka kuu erikseen?
Jos kysyt oikeasti köyhiltä (joita Suomessa ei edes ole), niin suomalainen ttt-asiakas elää aika ruhtinaallisesti.
Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko. Remonttien maksu jää perikunnille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.
Menkööt töihin, laittaa sen jätskikioskin pystyyn.
Työikäiset ei saa töitä. Perintöasunto jää sun riesaksi, ei sitä kukaan osta.
Eläkeläisistähän tossa puhuttiinkin. Eläkkeet alas, siihen noin 500€/kk ja töihin vaan!
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.