Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen oli aamupalasi tänään?

Vierailija
10.01.2024 |

Millainen oli aamupalasi tänään?

Kommentit (190)

Vierailija
1/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kysyit. Kaapissa oli vielä 00 jauhoja. Pyöräytin pekoni, tonnikala, sipuli, tomaatti, mozzarella pitsan. Aamupala/lounas oli. 

Vierailija
2/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty kananmuna, karjalanpiirakka kinkulla ja juustolla, kahvia ja tuoremehua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia sekä ruisleipäviipale, jonka päällä salaatinlehti, paistettua broileria, makeaa sipulia ja maustekurkkua. Lisäksi kiiwi ja muutama viinirypäle.

Vierailija
4/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia+vitamiinit, päivemmällä kiinteää !

Vierailija
5/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun kysyit. Kaapissa oli vielä 00 jauhoja. Pyöräytin pekoni, tonnikala, sipuli, tomaatti, mozzarella pitsan. Aamupala/lounas oli. 

Katos vain.  Minäkin tein pizzan Airfryeris, kun oli cheddar juustoa pussi. Hain vain kaupasta pepperonit, tein tomaattikastikkeen ja taikinan ja loppu on sitten historiaa.

Vierailija
6/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi kahvi ja kuivan leivän kantapala sellaisenaan. Ja olen ihan hyvin toimeentuleva, ei ole siitä kiinni.

Vierailija
7/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, maustamatonta jogurttia pähkinöillä ja kauraleipäviipale.

Vierailija
8/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika gurmeet monilla.

Lääkärin määrämä amfetamiini ja pari mottia vahvaa kahvia. Tällä mennään päivälliseen.

Vierailija
9/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari palaa leipää kinkulla,juustolla ja tuorekurkulla ja tietysti kolme kuppiakahvia

Vierailija
10/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia. 

Vierailija
11/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruispuuroa ja auringonkukansiemeniä.

Vierailija
12/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihalientä ja kaksi lihapasteijaa. Maito.

Vierailija
13/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen klassikko, steak and eggs. Pari kiiviä hiilariksi.

Vierailija
14/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö koskaan aamupalaa. Kahvia juon vaan niin jaksan paremmin. Jos syön aamulla tai muulloinkin mahan täyteen niin en jaksa tehdä mitään.

Vierailija
15/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin OLI? En ole vielä syönyt, kun vasta heräsin.

Vierailija
16/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa, mehukeittoa ja raejuustoa sekä lasi vettä. Töissä join sitten vasta ensimmäisen kupin kahvia. Sama aamupala joka arkiaamu. Viikonloppuisin sitten saa herkutella leivällä.

Vierailija
17/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 siivu aittaleipää, päällä oivariinia ja ohut siivu juustoa. Maitokahvi

Vierailija
18/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa kahvia sekä veteen keitetty kaurapuuro maapähkinävoilla, banaanilla ja mustikoilla, pari lasia vettä. 

Vierailija
19/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi 3 dl kahviannosta tummapaahtoista suodatinkahvia ja kumpaankin noin puoli desiä laadukasta lisäaineetonta kuohukermaa. Kun ei ole yhtään nälkä, eikä ole kovinkaan paljoa nälkä vielä sittenkään, kun puolenpäivän tienoilla tai alkuiltapäivästä syön sen ensimmäisen kiinteän ruuan, joka on päivän kahdesta ateriasta vielä se huomattavasti pienempi. Minun kohdallani ei siis päde se, että aamiaisen syömättä jättäminen saisi aikaan hirveän nälän sitten lounasaikaan, päinvastoin se lounasajan nälkä on aika pieni.. Illalla syön sitten pääterian ja joskus mutta ei ihan joka päivä, pikkuruisen välipalan, esim. kourallinen pähkinöitä ja vähän juustoa, iltakymmenen tienoilla.

Jos syön mitään kiinteää ruokaa noin 4-5 tuntiin heräämisen jälkeen, minua kuvottaa voimakkaasti tuntikausia. Luultavasti tämä johtuu siitä, että koska olen karppaaja, on vielä aamullakin yön jäljiltä ketoosi päällä. Kaikki ihmiset muuten käyvät ketoosissa aamyöllä, sillä muutoin pitäisi herätä syömään. =)

Joka tapauksessa mikään mistä tulee niin paha olo, kuin minulle tulee siitä että söisin aamulla kiinteää ruokaa, ei voi olla terveellistä. Kevyesti esim. treenaan 3 tuntia harrastamaani budolajia treenileirillä ennen lounasta tuolla kuohukermadesilitralla. 

Minun väitteeni on, että jos syömisten säätely kohtuulliseen määrään vaatii vähääkään itsehillintää, ovat ruuan makroravinnesuhteet aivan perseellään. Makroravinnesuhde tarkoittaa sitä, kuinka paljon päivän ruuasta on PROSENTTEINA - ei siis kaloreina - rasvaa, proteiinia ja hiilihydraattia. Meikäläisen luonnollisesti toimiva nälänsäätely onnistuu kun on rasvaa 70%, prodea 15% ja hiilihydraatteja 15%.

(Aloin 12 vuotta sitten karpata terveyssyistä, paino ei ollut silloinkaan ongelma, olen koko ikäni ollut normaalipainoinen.)

Vierailija
20/190 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten ohrapuuroa mikroon. Mikrosta otettua sen, lisäsin piltti luumusosetta.Lounaksi söin saarioisten maksalaatikkoa ,puolet rasiasta. Toinen puoli jäi päiväliseksi tänään,