Millainen oli aamupalasi tänään?
Kommentit (190)
Keitetty kananmuna, karjalanpiirakka kinkulla ja juustolla, kahvia ja tuoremehua.
Kahvia sekä ruisleipäviipale, jonka päällä salaatinlehti, paistettua broileria, makeaa sipulia ja maustekurkkua. Lisäksi kiiwi ja muutama viinirypäle.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun kysyit. Kaapissa oli vielä 00 jauhoja. Pyöräytin pekoni, tonnikala, sipuli, tomaatti, mozzarella pitsan. Aamupala/lounas oli.
Katos vain. Minäkin tein pizzan Airfryeris, kun oli cheddar juustoa pussi. Hain vain kaupasta pepperonit, tein tomaattikastikkeen ja taikinan ja loppu on sitten historiaa.
Kuppi kahvi ja kuivan leivän kantapala sellaisenaan. Ja olen ihan hyvin toimeentuleva, ei ole siitä kiinni.
Aika gurmeet monilla.
Lääkärin määrämä amfetamiini ja pari mottia vahvaa kahvia. Tällä mennään päivälliseen.
Pari palaa leipää kinkulla,juustolla ja tuorekurkulla ja tietysti kolme kuppiakahvia
En syö koskaan aamupalaa. Kahvia juon vaan niin jaksan paremmin. Jos syön aamulla tai muulloinkin mahan täyteen niin en jaksa tehdä mitään.
Kaurapuuroa, mehukeittoa ja raejuustoa sekä lasi vettä. Töissä join sitten vasta ensimmäisen kupin kahvia. Sama aamupala joka arkiaamu. Viikonloppuisin sitten saa herkutella leivällä.
1 siivu aittaleipää, päällä oivariinia ja ohut siivu juustoa. Maitokahvi
Mustaa kahvia sekä veteen keitetty kaurapuuro maapähkinävoilla, banaanilla ja mustikoilla, pari lasia vettä.
Kaksi 3 dl kahviannosta tummapaahtoista suodatinkahvia ja kumpaankin noin puoli desiä laadukasta lisäaineetonta kuohukermaa. Kun ei ole yhtään nälkä, eikä ole kovinkaan paljoa nälkä vielä sittenkään, kun puolenpäivän tienoilla tai alkuiltapäivästä syön sen ensimmäisen kiinteän ruuan, joka on päivän kahdesta ateriasta vielä se huomattavasti pienempi. Minun kohdallani ei siis päde se, että aamiaisen syömättä jättäminen saisi aikaan hirveän nälän sitten lounasaikaan, päinvastoin se lounasajan nälkä on aika pieni.. Illalla syön sitten pääterian ja joskus mutta ei ihan joka päivä, pikkuruisen välipalan, esim. kourallinen pähkinöitä ja vähän juustoa, iltakymmenen tienoilla.
Jos syön mitään kiinteää ruokaa noin 4-5 tuntiin heräämisen jälkeen, minua kuvottaa voimakkaasti tuntikausia. Luultavasti tämä johtuu siitä, että koska olen karppaaja, on vielä aamullakin yön jäljiltä ketoosi päällä. Kaikki ihmiset muuten käyvät ketoosissa aamyöllä, sillä muutoin pitäisi herätä syömään. =)
Joka tapauksessa mikään mistä tulee niin paha olo, kuin minulle tulee siitä että söisin aamulla kiinteää ruokaa, ei voi olla terveellistä. Kevyesti esim. treenaan 3 tuntia harrastamaani budolajia treenileirillä ennen lounasta tuolla kuohukermadesilitralla.
Minun väitteeni on, että jos syömisten säätely kohtuulliseen määrään vaatii vähääkään itsehillintää, ovat ruuan makroravinnesuhteet aivan perseellään. Makroravinnesuhde tarkoittaa sitä, kuinka paljon päivän ruuasta on PROSENTTEINA - ei siis kaloreina - rasvaa, proteiinia ja hiilihydraattia. Meikäläisen luonnollisesti toimiva nälänsäätely onnistuu kun on rasvaa 70%, prodea 15% ja hiilihydraatteja 15%.
(Aloin 12 vuotta sitten karpata terveyssyistä, paino ei ollut silloinkaan ongelma, olen koko ikäni ollut normaalipainoinen.)
Saarioisten ohrapuuroa mikroon. Mikrosta otettua sen, lisäsin piltti luumusosetta.Lounaksi söin saarioisten maksalaatikkoa ,puolet rasiasta. Toinen puoli jäi päiväliseksi tänään,
Kiva kun kysyit. Kaapissa oli vielä 00 jauhoja. Pyöräytin pekoni, tonnikala, sipuli, tomaatti, mozzarella pitsan. Aamupala/lounas oli.