Eikö lihavalle saa sanoa että olet lihava.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/cb946186-3b2d-49af-8fd2-58e5b0…
Eihän totuuden sanominen ole loukkaus.
Kommentit (72)
Mun varhaislapsuudesta saakka muistan sen normin, että lihavuudesta ei saa puhua. Kun sillä on varmaan jokin sairaus. Mutta laihalle saa v:ttuilla ihan estotta, ja varsinkin aina nähdessä hokea sitä samaa vitsiä, että et oo ollut ruoka- aikana kotona? Myös jos olet keskimittaa pidempi, niin on ihan oookoo ihmetellä asiaa joka v:tun käänteessä, ja oleksä kasvanut ja pelaaksä koripalloa? Naurattaa joka kerta ihan saatanasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ei. Mutta hoikkaa saa sanoa laihaksi ja pieneksi. En tiedä yhtään hoikkaa jotka siitä pitäisivät.
No nyt tiedät. Minusta on kiva kuulla olevani pieni ja laiha. En kovin lyhyt ole 165 cm, mutta olemus pieni.
Tämä sanotaan ihan hyvällä.
Syömishäiriötä sairastavat saavat useinkin kehuja ja kohteliaisuuksia, vaikka on henki vaarassa. Kannattaisi pitää vain suunsa kiinni.
Lihavalle on ihan varmasti moni kertonut jo että hän on lihava. Sekä neutraalilla että alatyylisellä tavalla verraten häntä johonkin isoon merieläimeen. Useimmat lihavat tietää hyvin olevansa lihavia. Mitä hyötyä siitä sitten on jos 2343. henkilö tulee kertomaan että hei, sinä olet muuten lihava.
Oikeastiko aikuinen ihminen kyselee tällaisia??!!
Nämä ovat asioita, joita vanhemmat opettavat 3-5-vuotiaille lapsille. Että vaikka bussissa viereen istuvalla sedällä olis iso nenä, niin ei ole tapana ääneen kommentoida muiden ulkonäköä eikä saa sormella osoitella.
Mä olen pahoillani, että sun vanhemmat ei tätä sulle ilmeisesti opettaneet 😣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavalle outoa kyllä se kerrotaan ikään kuin hän ei itse tietäisi painoaan.
Yllättävän moni on sokea omalle ylipainolleen. Pitävät itseään normaalipainoisena. Rumuus sen sijaan ei ole terveysriski joten ei voi verrata.
Myös lasten lihavuudelle monet ovat sokeita.
Yksi mamma valitteli, että lapsensa on nirso ja ei syö juuri mitään.
Penska ei ollut ainoastaan pullukka, vaan reilusti lihava
Eiväthän nuo asiat sulje pois toisiaan.
Tieto lisää tuskaa ja siitähän kehopositiiviset suuttuvat.
Ap, miksi haluat kertoa ylipainoiselle tuon "totuuden"?
Miksi päivänselvä asia pitää erikseen kertoa? Pitääkö nuorelle sanoa hänen olevan nuori, keski-ikäiselle että on keski-ikäinen tai vanhukselle että on vanhus? Pitkälle pitää kertoa että sinä olet pitkä ja lyhyelle tietenkin pitää myös infota, että sinä olet lyhyt. Laihalle pitää sanoa laihuudesta, pitkähiuksiselle kertoa hiustensa pituudesta ja kaljulle mainita, että olet kalju. Lisäksi ihan kaikille kerrotaan heidän silmiensä ja ihonsa väri.
Vierailija kirjoitti:
Tieto lisää tuskaa ja siitähän kehopositiiviset suuttuvat.
Googlaa kehopositiivisuus.
Saako sinulle, ap, sanoa että olet aivokuollut? Eihän totuuden kertominen ole loukkaus.
Olen pitkä, tanssia harrastava nainen. Tunneilla erityisesti naispuoliset opettajat joskus täysin avoimesti ja vieläpä kovalla äänellä kommentoivat pituuttani. "Sinä kun olet noin hirveän pitkä, on erityisen tärkeää joustaa polvista". Samoin esimiehet joskus työpaikalla huomauttelevat huonosta ryhdistäni kaikkien työntekijöitten kuullen. "Kylläpä tuo sinun huono ryhti ja sesoma-asento oikein korostuu täältä kaukaa katsoessa" .
Sanoin työkkärin työntekijälle että se o läskipää. Se oli ja se väitti minua työkyvyttömäksi vaikka nostin 120 kg penkistä. Sanoin että lähdetään salille katsomaan se työkunto niin se ei jaksa nostaa 20 kg edes koska on läski. Its eolin 7 vuotta käynyt salilla.