Eikö lihavalle saa sanoa että olet lihava.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/cb946186-3b2d-49af-8fd2-58e5b0…
Eihän totuuden sanominen ole loukkaus.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mutta laihaa saa haukkua laihaksi.
Juu, luusäkiksi, anorektikoksi ja aina pitää muistaa "pitäähän naisessa olla jotain mistä ottaa kiinni, ei tuollaisista miehet tykkää, koirat vaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Lääkärikin vain silloin jos hänellä on antaa jotain oikeasti noudatettavissa olevia konkreettisia neuvoja ja apua.
Mitä neuvoja?
Tyhminkin läski tietää, että "syö vähemmän, liiku enemmän".
Siksi tietää heti ulkomailla kuka on suomalainen. Lippis päässä ja vatsa tulee ensiksi 🤣
Lihavalle outoa kyllä se kerrotaan ikään kuin hän ei itse tietäisi painoaan.
Esim minä en ole monien mielestä lihava. Mutta varmasti on niitä joiden mielestä lähes kaikki ovat lihavia jos eivät ole laihoja. Joten turha se olisi minulle valittaa.
Ei kannata kommentoida toisista yhtään mitään sellaista jota hän ei voi juuri siinä hetkessä muuttaa. Esim. Voit sanoa että sinulla on huulipunaa tms hampaissa ja hän voi sen jo siinä pyyhkiä pois jos haluaa. Mitä ei voi siinä hetkessä muuttaa niin ei sovi kommentoida.
Minulle saa sanoa että oon ruma ja lihava jos se tekee onnelliseksi sen sanojan.
Totuuden sanominenhan juuri voi loukata. Jos minua, erittäin hoikkaa sanotaan läskiksi, pidän sanojaa vain mielenvikaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Lääkärikin vain silloin jos hänellä on antaa jotain oikeasti noudatettavissa olevia konkreettisia neuvoja ja apua.
Mitä neuvoja?
Tyhminkin läski tietää, että "syö vähemmän, liiku enemmän".
Lihavuus on monisyinen sairaus. Ihan lääketieteen mukaan. Siihen johtaa eri ihmisillä eri syyt, koska ihmiset ovat erilaisia. Siksi lääkärin pitää olla pätevä hoitamaan nimenomaan lihavuutta ja sen juurisyitä. Lihavuus on yleensä oire jostakin eikä noin yksinkertaista mitä sinä taas vaan kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mutta laihaa saa haukkua laihaksi.
Juu, luusäkiksi, anorektikoksi ja aina pitää muistaa "pitäähän naisessa olla jotain mistä ottaa kiinni, ei tuollaisista miehet tykkää, koirat vaan".
Olet varmaan ruma ja liikut sivistymättömissä piireissä.
Olen todella hoikka (167cm, 47kg) . Kukaan ei ole kommentoinut ikävästi. Joskus sanottu, että oletpas tosi sutjakka.
Lihavaksi sanominen ei itsessään ole Suomessa automaattisesti laitonta. Tilanne riippuu kuitenkin täysin siitä, missä yhteydessä ja millä tavalla sanaa käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Lihavalle outoa kyllä se kerrotaan ikään kuin hän ei itse tietäisi painoaan.
Yllättävän moni on sokea omalle ylipainolleen. Pitävät itseään normaalipainoisena. Rumuus sen sijaan ei ole terveysriski joten ei voi verrata.
Mun mielestä tuommoiset totuudet voi pitää itsellään. Mikä siinä olisi pointti, että sanot lihavalle tuommoisen faktan tai vaikka laihalle tai yleensäkin toisen ulkonäöstä jotain... mihin sillä tähdätään.
Ei saa ei. Mutta hoikkaa saa sanoa laihaksi ja pieneksi. En tiedä yhtään hoikkaa jotka siitä pitäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Lääkärikin vain silloin jos hänellä on antaa jotain oikeasti noudatettavissa olevia konkreettisia neuvoja ja apua.
Mitä neuvoja?
Tyhminkin läski tietää, että "syö vähemmän, liiku enemmän".
Lihavuus on monisyinen sairaus. Ihan lääketieteen mukaan. Siihen johtaa eri ihmisillä eri syyt, koska ihmiset ovat erilaisia. Siksi lääkärin pitää olla pätevä hoitamaan nimenomaan lihavuutta ja sen juurisyitä. Lihavuus on yleensä oire jostakin eikä noin yksinkertaista mitä sinä taas vaan kuvittelet.
Juurisyyt ovat todennäköisesti lapsuudessa.
Ei niitä terveyskeskuslääkäri ratko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mutta laihaa saa haukkua laihaksi.
Juu, luusäkiksi, anorektikoksi ja aina pitää muistaa "pitäähän naisessa olla jotain mistä ottaa kiinni, ei tuollaisista miehet tykkää, koirat vaan".
Olet varmaan ruma ja liikut sivistymättömissä piireissä.
Olen todella hoikka (167cm, 47kg) . Kukaan ei ole kommentoinut ikävästi. Joskus sanottu, että oletpas tosi sutjakka.
Lähinnä somesta luettua, ja ip-lehdissähän on haukuttu anorektikoiksi vuoroin Victoria Beckhamia, Jennifer Anistonia, prinsessa Catharinea...
Kyllä lihava tietää että se on lihava ilman sanomattakin nekin omistaa peilin. Minäkin tiesin silloin kun olin lihava. Laihdutin en ole enää lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Lääkärikin vain silloin jos hänellä on antaa jotain oikeasti noudatettavissa olevia konkreettisia neuvoja ja apua.
Mitä neuvoja?
Tyhminkin läski tietää, että "syö vähemmän, liiku enemmän".
Lihavuus on monisyinen sairaus. Ihan lääketieteen mukaan. Siihen johtaa eri ihmisillä eri syyt, koska ihmiset ovat erilaisia. Siksi lääkärin pitää olla pätevä hoitamaan nimenomaan lihavuutta ja sen juurisyitä. Lihavuus on yleensä oire jostakin eikä noin yksinkertaista mitä sinä taas vaan kuvittelet.
Juurisyyt ovat todennäköisesti lapsuudessa.
Ei niitä terveyskeskuslääkäri ratko.
Paremmin kuin sinä tai kukaan muukaan tyhmillä kommenteilla ja haukkumisella
Vierailija kirjoitti:
Siksi tietää heti ulkomailla kuka on suomalainen. Lippis päässä ja vatsa tulee ensiksi 🤣
Eikös sentään jenkki?
No eipä se mitään hyödytä. Kaikki lihavat tietävät olevansa lihavia, vaikka kuinka kiistäisivät asiaa.