Eikö lihavalle saa sanoa että olet lihava.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/cb946186-3b2d-49af-8fd2-58e5b0…
Eihän totuuden sanominen ole loukkaus.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ei. Mutta hoikkaa saa sanoa laihaksi ja pieneksi. En tiedä yhtään hoikkaa jotka siitä pitäisivät.
Kuka muka sanoo että saa? Ei kyllä kukaan tuntemani ihminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavalle outoa kyllä se kerrotaan ikään kuin hän ei itse tietäisi painoaan.
Yllättävän moni on sokea omalle ylipainolleen. Pitävät itseään normaalipainoisena. Rumuus sen sijaan ei ole terveysriski joten ei voi verrata.
Et ole vissiin itse ollut koskaan lihava tai tuntenut lihavia tarpeeksi hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi tietää heti ulkomailla kuka on suomalainen. Lippis päässä ja vatsa tulee ensiksi 🤣
Eikös sentään jenkki?
Ja britti. Mutta ne on sivistyneitä anglosakseja, ei haukuta, suomalaisia vaan.
Saanko ap haukkua sinun ulkonäkösi päästä varpaisiin? Jos vastaat kyllä, niin miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavalle outoa kyllä se kerrotaan ikään kuin hän ei itse tietäisi painoaan.
Yllättävän moni on sokea omalle ylipainolleen. Pitävät itseään normaalipainoisena. Rumuus sen sijaan ei ole terveysriski joten ei voi verrata.
Myös lasten lihavuudelle monet ovat sokeita.
Yksi mamma valitteli, että lapsensa on nirso ja ei syö juuri mitään.
Penska ei ollut ainoastaan pullukka, vaan reilusti lihava
Salkkareitakaan ei saa arvostella ohjelmana, koska siinä esiintyvä kilokas ihminen pitää sitä MeToo:na.
Jos hän ei itse sitä tiedä, kannattaako sinunkaan informoida tuollaista? Eikä ainakaan ekana aiheena :)
Jos on sairaus tai sairauksia, jotka lihottavat tai lääkitys, joka lihottaa, niin eihän se mukavaa ole etenkään silloin, jos muut kommentoivat painoa. Se entinen identiteetti voi olla hoikka ja urheilullinen, sitten sairastuminen ja leviäminen. Peili kyllä näyttää suurimmalle osalle ihmisistä todellisen tilanteen. Tietävät sanomattakin.
Lihavat saa sanoa muille, että oletpa lyhyt. Tai onpa sulla huonokuntoiset hiukset. Tai mikä rupi sulla on nenässä. Pitäisikö siis alkaa kommentoimaan myös lihavaksi huomaamaansa henkilöä?
Vierailija kirjoitti:
Jos on sairaus tai sairauksia, jotka lihottavat tai lääkitys, joka lihottaa, niin eihän se mukavaa ole etenkään silloin, jos muut kommentoivat painoa. Se entinen identiteetti voi olla hoikka ja urheilullinen, sitten sairastuminen ja leviäminen. Peili kyllä näyttää suurimmalle osalle ihmisistä todellisen tilanteen. Tietävät sanomattakin.
Peili nimenomaan ei näytä sitä eikä omat selfiet vaan ulkopuolisen ottama kuva yleensä herättää jossa näkyy profiili omasta kropasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Voi kun olet hienosti lihottanu ittes,ei muutaku lisää kakkua illalla sitte.
Vierailija kirjoitti:
Salkkareitakaan ei saa arvostella ohjelmana, koska siinä esiintyvä kilokas ihminen pitää sitä MeToo:na.
Ai se järkyttävä Salla?
Nyt on vielä hauskaa, mutta 20 vuoden päästä ei, jos jatkaa tuota menoa.
Saako alipainoiselle ihmiselle muka sanoa, että hän on laiha? Olen 172 cm pitkä ja painan 46 kg, eikä kukaan ole sanonut minun olevan laiha.
Ei voi eikä pidä mennä huomauttelemaan toisen painosta. Muutosta voinee varovasti kommentoida, ainakin jos se on positiiviseen suuntaan. Harva loukkaantuu, jos pitkästä aikaa tavatessamme totean, että oletpas hoikistunut.
Tosin oma tyttäreni suuttui verisesti tuosta. Jaksoi pari päivää huutaa minulle, ettei toisen painoa saa kommentoida. Oli menettänyt raskauskilot aika nopeasti, emmekä olleet pariin kuukauteen tavanneet. Opin virheestäni.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa muut kuin hoitava lääkäri, ja hänen kuuluukin se rakentavalla tavalla sanoa.
Jokainen lihava tietää olevansa lihava. Tätä ei tarvitse kenenkään tulla antamaan tiedoksi. Ei edes lääkärin, kun ei aika, tietämys tai kiinnostus kuitenkaan riitä mihinkään syiden selvittämiseen. Pelkkää kiusaamista se vaa'alle laittaminen, vielä suu auki toljottaen. Enhän minäkään kerro lääkärille, että hän on asiaansa osaamaton turhake, vaikka se totuus onkin.
Nuorempana haittasi mutta nyt kun olen aikuinen ja itsevarma niin viikon itsekin läskeilläni, näkyy ne kumminkin. Syömällä ja vähällä liikunnalla olen itse läskini kerännyt,, niikuin muutkin , koska suu on suurempi kun persreikä .😅😅😅😅😅😅🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mutta laihaa saa haukkua laihaksi.
Junttimaista sekin.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana haittasi mutta nyt kun olen aikuinen ja itsevarma niin viikon itsekin läskeilläni, näkyy ne kumminkin. Syömällä ja vähällä liikunnalla olen itse läskini kerännyt,, niikuin muutkin , koska suu on suurempi kun persreikä .😅😅😅😅😅😅🤣🤣🤣🤣
Samon. Usein se lihavaksi sanoja menee hiljaiseksi kun sanon että nauretaan yhdessä minun lihavuudella.
No nyt tiedät. Minusta on kiva kuulla olevani pieni ja laiha. En kovin lyhyt ole 165 cm, mutta olemus pieni.
Tämä sanotaan ihan hyvällä.