Pantiin talo myyntiin huhtikuussa Keski-Pohjanmaalla, maaseudulla. Ei yhtään katsojia, ei kysyjiä.
Hintaa laskettu 15% - de nada. Haluaisimme muuttaa lasten ja lastenlasten perässä Hkiin. Voitais olla apuna. Käydään nytkin, mutta junareissaaminen tympii. Emmekä oikein mahdu heidän asuntoihin, tulee ahdasta. Vit ut taa.
Tuntuu, ettei tästä ole ulospääsyä.
Kommentit (151)
Meillä on vanha talo myynnissä syrjäkylällä. Kaunis paikka ja upea puutarha, vanha hirsitalo, mutta tarvitsee kyllä remppaa. Kiinnostuneita on ollut yllättävän paljon, talo on ollut nyt vuoden myynnissä ja sinä aikana sitä on käynyt katsomassa useita kymmeniä kiinnostuneita, joista useampi on ollut vakavasti kiinnostunut ja jättämässä tarjoustakin. Ongelmaksi on noussut se, että pankit eivät suostu rahoittamaan näitä syrjäseutujen taloja. Ei, vaikka lainan määrä olisi tosi pieni, puhutaan esim. 40 000 eurosta, mikä nyt on mielestäni asuntolainan ollessa kyseessä tosi pieni summa. Pankit ovat päättäneet, että koko maata ei pidetä asuttuna.
Vierailija kirjoitti:
On tämä outoa. Miksi väki pakkautuu Helsinkiin, kun tänäaikana jos koskaan on mahdollista asua maaseudulla ja jopa tehdä siellä työtä. On autot, tiet, netti, etätyö...
Maaseutua parjataan jatkuvasti mediassa. Ihmiset ovat kuulemma kaikki viinaan meneviä, hampaattomia ja kouluja käymättömiä nurkkakuntaisia reppanoita. Kaikki myös ovat maatalousalalla töissä yleisen uskomuksen mukaan. Mikä ei pidä paikkaansa.
Mä asun maalla, olen korkeakoulutettu ja koulutuksen mukaisissa töissä. Internet on kiva asia, laadukas laajakaista mahdollistaa yhteydet maailmalle. Lähimpään isompaan kaupunkiin ajaa reilussa puolessa tunnissa. Käyn siellä kerran viikossa ruokaostoksilla, kun paikallinen valikoima on omaan makuun puutteellinen. Iso keskussairaala on yhtä kaukana, ei mikään mahdoton taival. Tiettyjä kaupungin kulttuuririentoja ei ole lähellä, mutta enpä niitä kovin monta kertaa vuodessa käyttänyt, kun kaupungissa asuin. Niihinkin pääsee halutessaan, vaatii vain hieman enemmän suunnuttelua ja vaivaa kuin kaupungissa asuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.
Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".
Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!
Eli Orpon hallituksen syy on se, että jossain Räyringissä sijaitseva mörskä ei mene kaupaksi?
Mitä hallitus voisi mielestäsi tehdä asialle?
Itseasiassa se on jo aiempien hallitusten syy. Kun palvelut viedään, aika moni asukaskin lähtee ja vaikea on uusiakaan saada.
Niin, ainoastaan keskustapuolueelle on tärkeää "pitää koko maa asuttuna". Muut puolueet ymmärtävät realiteetit ja jo vuosikymmeniä tapahtuneen maaseudun näivettymisen vääjäämättömyyden.
Ihmiset kyllä haluavat asua "maalla" tai missä tahansa muualla, kuin pk-seudulla
Ongelmana on paitsi työpaikat, myös se, että palvelut viedään.
Lisäksi jokapaikkaan rakennetaan tuulipuistoja, eikä kukaan sellaisen naapurissa halua asua. Se sähköhän siirretään pk-seudulle, saisi myllytkin olla siellä harmina.
Ei se pelkästään työpaikoista johdu, töitä voi tehdä myös etänä. Ihmisille merkitsee muutkin asiat kuin työ. Jos kaupunkielämä kiinnostaa, niin ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin pk-seutu.
Miksi pk-seutu on ainoa, missä voi elää kaupunkielämää? Mitä se pitää sisällään? (Ei ole itsellä halua kaupunkielämään, joten en hahmota, mitä sellaista on vain Helsingissä)
Harrastusmahdollisuuksia on muuallakin Suomessa, kuten myös kulttuuria, Toki ei samassa mittakaavassa.
Omassa lähipiirissä ei näitä kaupunkielämän eläjiä ole, siis sellaisia, joiden täytyisi elää sitä Helsingissä,vaan muu iso kaupunki käy yhtä hyvin.
Täällä muualla on se hyvä puoli, että ihan tavallinen palkansaaja voi hankkia oman asunnon. On kaupunki ja ostoskeskukset lähellä, täällä missä asun,hyvät julkiset myös, on urheilu mahdollisuudet ja voi harrastaa.
Hinnat on murto-osa pk-seudun hinnoista.
Lapsilla on turvallista kulkea, ja myös kulkeminen on nopeampaa, kun kaupunki ei ole niin suuri.
Ymmärrän toki, että ihminen joka viihtyy pk-seudulla tai on sieltä kotoisin, kokee että muualla ei ole mitään, mutta sitten on meitä, jotka eivät missään tapauksessa haluaisi pk-seudulle.
Minä itse kuulun niihin, jotka mieluiten asuisivat maalla, mitä syrjemmässä, sitä parempi
Vierailija kirjoitti:
Siirtäkää se talo Espooseen, hintaa voi heti nostaa muutaman sata tonnia eikä tarvi kuukautta pidempään kaupitella.
Espoossakin hintaraja jonka jälkeen myyntiaika pomppaa eksponentiaaliseen nousuun menee nykyään jossain 350-400t€ välissä millä ei sivumennen sanottuna mitenkään kaksista omakotitaloa saa kuin metsästä.
Huonokuntoista lautarunkoista piilosokkeli-tasakattolaatikkoa vuokratontilla et saa kaupaksi edes Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.
Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".
Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!
Eli Orpon hallituksen syy on se, että jossain Räyringissä sijaitseva mörskä ei mene kaupaksi?
Mitä hallitus voisi mielestäsi tehdä asialle?
Itseasiassa se on jo aiempien hallitusten syy. Kun palvelut viedään, aika moni asukaskin lähtee ja vaikea on uusiakaan saada.
Niin, ainoastaan keskustapuolueelle on tärkeää "pitää koko maa asuttuna". Muut puolueet ymmärtävät realiteetit ja jo vuosikymmeniä tapahtuneen maaseudun näivettymisen vääjäämättömyyden.
Ihmiset kyllä haluavat asua "maalla" tai missä tahansa muualla, kuin pk-seudulla
Ongelmana on paitsi työpaikat, myös se, että palvelut viedään.
Lisäksi jokapaikkaan rakennetaan tuulipuistoja, eikä kukaan sellaisen naapurissa halua asua. Se sähköhän siirretään pk-seudulle, saisi myllytkin olla siellä harmina.
Ei se pelkästään työpaikoista johdu, töitä voi tehdä myös etänä. Ihmisille merkitsee muutkin asiat kuin työ. Jos kaupunkielämä kiinnostaa, niin ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin pk-seutu.
Miksi pk-seutu on ainoa, missä voi elää kaupunkielämää? Mitä se pitää sisällään? (Ei ole itsellä halua kaupunkielämään, joten en hahmota, mitä sellaista on vain Helsingissä)
Harrastusmahdollisuuksia on muuallakin Suomessa, kuten myös kulttuuria, Toki ei samassa mittakaavassa.
Omassa lähipiirissä ei näitä kaupunkielämän eläjiä ole, siis sellaisia, joiden täytyisi elää sitä Helsingissä,vaan muu iso kaupunki käy yhtä hyvin.
Täällä muualla on se hyvä puoli, että ihan tavallinen palkansaaja voi hankkia oman asunnon. On kaupunki ja ostoskeskukset lähellä, täällä missä asun,hyvät julkiset myös, on urheilu mahdollisuudet ja voi harrastaa.
Hinnat on murto-osa pk-seudun hinnoista.
Lapsilla on turvallista kulkea, ja myös kulkeminen on nopeampaa, kun kaupunki ei ole niin suuri.
Ymmärrän toki, että ihminen joka viihtyy pk-seudulla tai on sieltä kotoisin, kokee että muualla ei ole mitään, mutta sitten on meitä, jotka eivät missään tapauksessa haluaisi pk-seudulle.
Minä itse kuulun niihin, jotka mieluiten asuisivat maalla, mitä syrjemmässä, sitä parempi
Tämä sama kysymys toistetaan aina kun mainitaan että Helsinki on ainoa paikka Suomessa missä pääsee edes vähän oikean kaupunkin makuun. Jos täytyy kysyä miksi, niin ei sitä silloin pysty selittämään. Mutta näin todellakin on ja siksi monet sinnittelevat kalliissa asuinnoissa, rikollisuuden keskellä ja ruuhkissa vuodesta toiseen. Itse voisin muuttaa maalle, mutta olenkin maalta kotoisin. En usko että Helsingissä ikänsä asunut viihtyisi maaseudulla.
Itseä Helsingissä kiehtoo se että ihmiset keskittyvät itseensä eivätkä ole jatkuvasti puuttumassa muiden asioihin toisin kuin maaseudulla. Jokainen saa olla sellainen kun haluaa. Tämä vapaus on asia mistä moni on valmis maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä myynti-ilmoitus on nähtävissä?
Etsin taloa siltä suunnalta.
Ei vastausta hintapyynnöstä,remontista tai myynti-ilmoituksesta.
Eli trollausaloitus😒
Laita sinä tänne omat henkilötietosi, niin katsotaan sitten uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.
Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".
Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!
Eli Orpon hallituksen syy on se, että jossain Räyringissä sijaitseva mörskä ei mene kaupaksi?
Mitä hallitus voisi mielestäsi tehdä asialle?
Itseasiassa se on jo aiempien hallitusten syy. Kun palvelut viedään, aika moni asukaskin lähtee ja vaikea on uusiakaan saada.
Niin, ainoastaan keskustapuolueelle on tärkeää "pitää koko maa asuttuna". Muut puolueet ymmärtävät realiteetit ja jo vuosikymmeniä tapahtuneen maaseudun näivettymisen vääjäämättömyyden.
Ihmiset kyllä haluavat asua "maalla" tai missä tahansa muualla, kuin pk-seudulla
Ongelmana on paitsi työpaikat, myös se, että palvelut viedään.
Lisäksi jokapaikkaan rakennetaan tuulipuistoja, eikä kukaan sellaisen naapurissa halua asua. Se sähköhän siirretään pk-seudulle, saisi myllytkin olla siellä harmina.
Ei se pelkästään työpaikoista johdu, töitä voi tehdä myös etänä. Ihmisille merkitsee muutkin asiat kuin työ. Jos kaupunkielämä kiinnostaa, niin ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin pk-seutu.
Miksi pk-seutu on ainoa, missä voi elää kaupunkielämää? Mitä se pitää sisällään? (Ei ole itsellä halua kaupunkielämään, joten en hahmota, mitä sellaista on vain Helsingissä)
Harrastusmahdollisuuksia on muuallakin Suomessa, kuten myös kulttuuria, Toki ei samassa mittakaavassa.
Omassa lähipiirissä ei näitä kaupunkielämän eläjiä ole, siis sellaisia, joiden täytyisi elää sitä Helsingissä,vaan muu iso kaupunki käy yhtä hyvin.
Täällä muualla on se hyvä puoli, että ihan tavallinen palkansaaja voi hankkia oman asunnon. On kaupunki ja ostoskeskukset lähellä, täällä missä asun,hyvät julkiset myös, on urheilu mahdollisuudet ja voi harrastaa.
Hinnat on murto-osa pk-seudun hinnoista.
Lapsilla on turvallista kulkea, ja myös kulkeminen on nopeampaa, kun kaupunki ei ole niin suuri.
Ymmärrän toki, että ihminen joka viihtyy pk-seudulla tai on sieltä kotoisin, kokee että muualla ei ole mitään, mutta sitten on meitä, jotka eivät missään tapauksessa haluaisi pk-seudulle.
Minä itse kuulun niihin, jotka mieluiten asuisivat maalla, mitä syrjemmässä, sitä parempi
Tämä sama kysymys toistetaan aina kun mainitaan että Helsinki on ainoa paikka Suomessa missä pääsee edes vähän oikean kaupunkin makuun. Jos täytyy kysyä miksi, niin ei sitä silloin pysty selittämään. Mutta näin todellakin on ja siksi monet sinnittelevat kalliissa asuinnoissa, rikollisuuden keskellä ja ruuhkissa vuodesta toiseen. Itse voisin muuttaa maalle, mutta olenkin maalta kotoisin. En usko että Helsingissä ikänsä asunut viihtyisi maaseudulla.
Itseä Helsingissä kiehtoo se että ihmiset keskittyvät itseensä eivätkä ole jatkuvasti puuttumassa muiden asioihin toisin kuin maaseudulla. Jokainen saa olla sellainen kun haluaa. Tämä vapaus on asia mistä moni on valmis maksamaan.
Minä maaseudulla asuva keskityn itseeni ja perheeseeni. Ei kiinnosta yhtään, mitä muut tekevät. Muutamia juoruämmiä kyllä kovasti kiinnostaa muiden tekemiset, mutta eiköhän kaupungissakin ole esim kerrostalokyyliä, jotka hyvinkin tarkasti tietävät muiden tulemiset ja menemiset?
Me ostettiin just Varsinais-Suomesta maaseudulta alle 30 000e okt. Omakotitalot ei maaseudulla maksa enää yhtään mitään. Ja koko ajan hinnat laskee kun maaseudun mummot kuolee/muuttaa palvelutaloihin. Meillä on aivan järjetön määrä kiinteistöjä maaseudulla tyhjillään ja lisää vaan tulee. Eikä huonommat/huonolla sijainnilla mene kaupaksi vaikka hinta olisi 1e. Perikunnat haluaa taloista vaan eroon asap ettei kulut juoksisi. Sitten on näitä jotka pyytää 300 000e, mikä varmasti olisikin talon arvo jos sijainti olisi eri. Mutta kun sijainti on mikä on, niin yhden nollan voi surutta ottaa pois.
Mun serkku rakensi joskus 28 vuotiaana perheelle sopivan omakotitalon pienen pohjalaispaikkakunnan reunamille vanhempiensa pihapiiriin. Nyt hän on 44v eikä vaimoa ole löytynyt. Asuu yksin poikamiehenä vanhempiensa pihalla - sitä taloa ei kyllä osta kukaan ikinä (etenkään kun vanhempansa harrastavat romun keräämistä).
Talo itsessään on kai ihan ok (kun viimeksi vierailin siellä), mutta tuolla sijainnilla on arvoton.
Kai sen talon myynti-ilmon näillä tiedoilla jo saisi kaivettua esiin? Keski-Pohjanmaa, okt, huhtikuussa ilmoitus ja -15% alennus laitettu sen jälkeen. Ei niitä näillä spekseillä nyt niin montaa siellä myynnissä ole...Saattaa olla jopa paikkakunnalla missä on juna-asema, kun junalla kuitenkin reissataan.
"Siinä ei auta halpa hintakaan, jos pankki ei halua taloa lainottaa. Ja pankit ovat nykyään todella tiukkoja, ja tämä muutos on tullut tässä vuoden sisään."
Jos on tarpeeksi alhainen hinta, ei lainaa tarvita. Kysy itseltäsi miksei hyvätuloinen halua peräkylällä sijaitsevaa 25 000 euron taloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.
Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".
Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!
Eli Orpon hallituksen syy on se, että jossain Räyringissä sijaitseva mörskä ei mene kaupaksi?
Mitä hallitus voisi mielestäsi tehdä asialle?
Itseasiassa se on jo aiempien hallitusten syy. Kun palvelut viedään, aika moni asukaskin lähtee ja vaikea on uusiakaan saada.
Niin, ainoastaan keskustapuolueelle on tärkeää "pitää koko maa asuttuna". Muut puolueet ymmärtävät realiteetit ja jo vuosikymmeniä tapahtuneen maaseudun näivettymisen vääjäämättömyyden.
Ihmiset kyllä haluavat asua "maalla" tai missä tahansa muualla, kuin pk-seudulla
Ongelmana on paitsi työpaikat, myös se, että palvelut viedään.
Lisäksi jokapaikkaan rakennetaan tuulipuistoja, eikä kukaan sellaisen naapurissa halua asua. Se sähköhän siirretään pk-seudulle, saisi myllytkin olla siellä harmina.
Ei se pelkästään työpaikoista johdu, töitä voi tehdä myös etänä. Ihmisille merkitsee muutkin asiat kuin työ. Jos kaupunkielämä kiinnostaa, niin ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin pk-seutu.
Miksi pk-seutu on ainoa, missä voi elää kaupunkielämää? Mitä se pitää sisällään? (Ei ole itsellä halua kaupunkielämään, joten en hahmota, mitä sellaista on vain Helsingissä)
Harrastusmahdollisuuksia on muuallakin Suomessa, kuten myös kulttuuria, Toki ei samassa mittakaavassa.
Omassa lähipiirissä ei näitä kaupunkielämän eläjiä ole, siis sellaisia, joiden täytyisi elää sitä Helsingissä,vaan muu iso kaupunki käy yhtä hyvin.
Täällä muualla on se hyvä puoli, että ihan tavallinen palkansaaja voi hankkia oman asunnon. On kaupunki ja ostoskeskukset lähellä, täällä missä asun,hyvät julkiset myös, on urheilu mahdollisuudet ja voi harrastaa.
Hinnat on murto-osa pk-seudun hinnoista.
Lapsilla on turvallista kulkea, ja myös kulkeminen on nopeampaa, kun kaupunki ei ole niin suuri.
Ymmärrän toki, että ihminen joka viihtyy pk-seudulla tai on sieltä kotoisin, kokee että muualla ei ole mitään, mutta sitten on meitä, jotka eivät missään tapauksessa haluaisi pk-seudulle.
Minä itse kuulun niihin, jotka mieluiten asuisivat maalla, mitä syrjemmässä, sitä parempi
Tämä sama kysymys toistetaan aina kun mainitaan että Helsinki on ainoa paikka Suomessa missä pääsee edes vähän oikean kaupunkin makuun. Jos täytyy kysyä miksi, niin ei sitä silloin pysty selittämään. Mutta näin todellakin on ja siksi monet sinnittelevat kalliissa asuinnoissa, rikollisuuden keskellä ja ruuhkissa vuodesta toiseen. Itse voisin muuttaa maalle, mutta olenkin maalta kotoisin. En usko että Helsingissä ikänsä asunut viihtyisi maaseudulla.
Itseä Helsingissä kiehtoo se että ihmiset keskittyvät itseensä eivätkä ole jatkuvasti puuttumassa muiden asioihin toisin kuin maaseudulla. Jokainen saa olla sellainen kun haluaa. Tämä vapaus on asia mistä moni on valmis maksamaan.
Ei nykyään maallakaan toisten asioihin olla puuttumassa. Itse olen asunut maalla paikassa, jossa on useampi naapuri alle puolen kilometrin sisällä meistä kohta kahdeksan vuotta ja vain kahden heistä kanssa olen ikinä edes jutellut enempää kuin ohimennen huikatun tervehdyksen.
Ihan samalla tavalla täällä jokainen elää nykyään ihan omaa elämäänsä kuin kaupungeissakin. Poikkeuksen saattavat muodostaa jotkin yhteisöt, joissa naapurukset ovat toisilleen sukua tai muuten tosi läheisiä. Sellaisissa ehkä uuteenkin tulokkaaseen suhtaudutaan uteliaammin.
Omakotitalon hinta määräytyy niin, että lasketaan, kuinka paljon talotekniikkaa uusi omistaja tai seuraava omistaja joutuu uusimaan, jos aikoo asua esim. 30 vuotta. Vielä kun huomioi, että uuden, peruskorjauksen maksaneen omistajankin olisi joskus aikanaan pystyttävä talo myymään kohtuullisesti, niin sijainti huomioiden ei voi kovin paljon hintaa pyytää. 50-60 000 euroa olisi monesti oikea hinta. Syrjäseudulla jopa 15 000 - 30 000 euroa.
"Miksi pk-seutu on ainoa, missä voi elää kaupunkielämää?"
Missä sellaista on väitetty? Älä vetele mutkia suoraksi. Se ei paljon ap:ta tai samassa tilanteessa olevaa lohduta, vaikka joku pk-seudulta pois haluava muuttaisi Tampereelle tai Turkuun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vanha talo myynnissä syrjäkylällä. Kaunis paikka ja upea puutarha, vanha hirsitalo, mutta tarvitsee kyllä remppaa. Kiinnostuneita on ollut yllättävän paljon, talo on ollut nyt vuoden myynnissä ja sinä aikana sitä on käynyt katsomassa useita kymmeniä kiinnostuneita, joista useampi on ollut vakavasti kiinnostunut ja jättämässä tarjoustakin. Ongelmaksi on noussut se, että pankit eivät suostu rahoittamaan näitä syrjäseutujen taloja. Ei, vaikka lainan määrä olisi tosi pieni, puhutaan esim. 40 000 eurosta, mikä nyt on mielestäni asuntolainan ollessa kyseessä tosi pieni summa. Pankit ovat päättäneet, että koko maata ei pidetä asuttuna.
No mutta 40 000 e on sen verran kohtuullinen summa, että se on mahdollista maksaa ilman pankkilainaakin. Jos sattuu olemaan säästöjä, perintöjä tai myyntivoittoa edellisen asunnon myynnistä. Yksi tällainen ostaja niin talo on myyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.
Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".
Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!
Eli Orpon hallituksen syy on se, että jossain Räyringissä sijaitseva mörskä ei mene kaupaksi?
Mitä hallitus voisi mielestäsi tehdä asialle?
Itseasiassa se on jo aiempien hallitusten syy. Kun palvelut viedään, aika moni asukaskin lähtee ja vaikea on uusiakaan saada.
Niin, ainoastaan keskustapuolueelle on tärkeää "pitää koko maa asuttuna". Muut puolueet ymmärtävät realiteetit ja jo vuosikymmeniä tapahtuneen maaseudun näivettymisen vääjäämättömyyden.
Ihmiset kyllä haluavat asua "maalla" tai missä tahansa muualla, kuin pk-seudulla
Ongelmana on paitsi työpaikat, myös se, että palvelut viedään.
Lisäksi jokapaikkaan rakennetaan tuulipuistoja, eikä kukaan sellaisen naapurissa halua asua. Se sähköhän siirretään pk-seudulle, saisi myllytkin olla siellä harmina.
Ei se pelkästään työpaikoista johdu, töitä voi tehdä myös etänä. Ihmisille merkitsee muutkin asiat kuin työ. Jos kaupunkielämä kiinnostaa, niin ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin pk-seutu.
Miksi pk-seutu on ainoa, missä voi elää kaupunkielämää? Mitä se pitää sisällään? (Ei ole itsellä halua kaupunkielämään, joten en hahmota, mitä sellaista on vain Helsingissä)
Harrastusmahdollisuuksia on muuallakin Suomessa, kuten myös kulttuuria, Toki ei samassa mittakaavassa.
Omassa lähipiirissä ei näitä kaupunkielämän eläjiä ole, siis sellaisia, joiden täytyisi elää sitä Helsingissä,vaan muu iso kaupunki käy yhtä hyvin.
Täällä muualla on se hyvä puoli, että ihan tavallinen palkansaaja voi hankkia oman asunnon. On kaupunki ja ostoskeskukset lähellä, täällä missä asun,hyvät julkiset myös, on urheilu mahdollisuudet ja voi harrastaa.
Hinnat on murto-osa pk-seudun hinnoista.
Lapsilla on turvallista kulkea, ja myös kulkeminen on nopeampaa, kun kaupunki ei ole niin suuri.
Ymmärrän toki, että ihminen joka viihtyy pk-seudulla tai on sieltä kotoisin, kokee että muualla ei ole mitään, mutta sitten on meitä, jotka eivät missään tapauksessa haluaisi pk-seudulle.
Minä itse kuulun niihin, jotka mieluiten asuisivat maalla, mitä syrjemmässä, sitä parempi
Tämä sama kysymys toistetaan aina kun mainitaan että Helsinki on ainoa paikka Suomessa missä pääsee edes vähän oikean kaupunkin makuun. Jos täytyy kysyä miksi, niin ei sitä silloin pysty selittämään. Mutta näin todellakin on ja siksi monet sinnittelevat kalliissa asuinnoissa, rikollisuuden keskellä ja ruuhkissa vuodesta toiseen. Itse voisin muuttaa maalle, mutta olenkin maalta kotoisin. En usko että Helsingissä ikänsä asunut viihtyisi maaseudulla.
Itseä Helsingissä kiehtoo se että ihmiset keskittyvät itseensä eivätkä ole jatkuvasti puuttumassa muiden asioihin toisin kuin maaseudulla. Jokainen saa olla sellainen kun haluaa. Tämä vapaus on asia mistä moni on valmis maksamaan.
Minä maaseudulla asuva keskityn itseeni ja perheeseeni. Ei kiinnosta yhtään, mitä muut tekevät. Muutamia juoruämmiä kyllä kovasti kiinnostaa muiden tekemiset, mutta eiköhän kaupungissakin ole esim kerrostalokyyliä, jotka hyvinkin tarkasti tietävät muiden tulemiset ja menemiset?
Mitä teet tässä ketjussa, tai tällä palstalla, jos muiden asiat eivät kiinnosta yhtään? Mene muualle keskittymään itseesi.
Täällä on monta besserwisseriä 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesoihin verrattuna siellä on tilaa, joten nauti nyt kun ei ole ahdasta.
Montako Helsinkiä täällä on🤔
Hell-sink-innissä ette asu yhtä tilavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku oikeasti ihmettelee miksei katsojia ole 😂
No siksi koska pyydätte liikaa hintaa! Nyt on ostajan markkinat, noilla alueilla kannattaa ottaa pyynnistä nolla perästä pois.Höpöhöpö
Ei ole ostajan markkinat, koska ostajat eivät tahdo saada lainaa.
Pankit eivät oikein myönnä remontti lainaa lainkaan, ja toisaalta kun vaaditaan kuntotarkastus, ja siellä on jossain kohti maininta "tekninen käyttöikä on ylittynyt" pankki katsoo sen remontoitavaksi, vaikka kyseinen kohta, kuten katto, olisi vielä täysin hyvä ja menee vuosia.
Siinä ei auta halpa hintakaan, jos pankki ei halua taloa lainottaa. Ja pankit ovat nykyään todella tiukkoja, ja tämä muutos on tullut tässä vuoden sisään.
Hieno esimerkki tilanteesta, jossa okt-asuja ei viitsi rempata kotiaan, koska "kyllä se vielä menettelee". Sitten ihmetellään, kun ostajat eivät halua ottaa korjausurakkaa kontolleen.
Niin sinun mielestäsi.
Moni kuitenkin tuollakin seudulla asuu ja viihtyy. Veljeni perhe juuri rakensi itselleen talon keski-pohjanmaalle.