Pantiin talo myyntiin huhtikuussa Keski-Pohjanmaalla, maaseudulla. Ei yhtään katsojia, ei kysyjiä.
Hintaa laskettu 15% - de nada. Haluaisimme muuttaa lasten ja lastenlasten perässä Hkiin. Voitais olla apuna. Käydään nytkin, mutta junareissaaminen tympii. Emmekä oikein mahdu heidän asuntoihin, tulee ahdasta. Vit ut taa.
Tuntuu, ettei tästä ole ulospääsyä.
Kommentit (122)
Sipilä on ainoa pääministeri tällä vuosituhannella joka sai velan taittumaan. 3. budjettikaudella.
Kaiken ongelman syy on uskomattoman ammattitaidoton, hölmö, marinin velkavuorihallitus.
Missä demari, kaikki asiat menee wituiks
Vierailija kirjoitti:
Niin, tietämättä talosta mitään voi silti arvella, että todellinen arvo on luokkaa 50 000. Sillä ei osteta Helsingistä minkäänlaista asuntoa.
Voi sillä saada autopaikan, ja autossa voi asua, ainakin nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhtikuussa laitettu myyntiin jossain perslävessä okt ja parin kuukauden myyntiajan jälkjeen päätät ettei mene kaupaksi? Kerro toki missä ja milloin on jostain böndeltä myyty okt muutamassa viikossa. Kaupungissa hyvä kohde myy jopa näinä aikoina, landella ei. Vähintään myyntiajat on muutamaa viikkoa pitemmät.
Laitas linkki tänne niin katsotaan millanen helmi olis tarjolla. Veikkaan valesokkelia, oman maun mukaan ja itse rempattu (=talo pilattu), peruskorjaukset tekemättä ja tontti joku nenäliinan kokoinen soramontun vieressä.
Ei kai kukaan tänne laittaisi omaa asuntoaan/taloaan näytille koko palstan haukuttavaksi.
Saisi realistisempaa kuvaa talon arvosta. Veikkaan, että nyt pyydetään 120 000 - 150 000 euroa, kun todellinen arvo on 40 000 €.
Tässä meillä maalla on tuossa taajaman omakotialueen puolella ihan siistejä taloja myynnissä ja hinnat ovat 30 000 - 70 000 euroa. Kymmenkunta tällaista on tarjolla. Ja sitten jollain on hintapyyntö 115 000 €. Miksi joku maksaisi noin paljon, kun noissa halvemmissakin on hyviä, remontoituja, koulun vieressä olevia taloja.
Kuinka kauan koulu on vieressä toiminnassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on Keski-Pohjanmaa? Ikinä kuullutkaan.
Keski-Pohjanmaa on maakunta Länsi-Suomessa Perämeren rannalla. Sen naapurimaakunnat ovat Pohjanmaan, Pohjois-Pohjanmaan, Keski-Suomen ja Etelä-Pohjanmaan maakunnat. Pohjanmaasta, Etelä-Pohjanmaasta ja Keski-Pohjanmaasta käytetään joskus yhteisnimitystä pohjalaismaakunnat.
Missä myytävä talo on ja hinta?
Myynti-ilmoitus, missä nähtävissä?
Vierailija kirjoitti:
Sipilä on ainoa pääministeri tällä vuosituhannella joka sai velan taittumaan. 3. budjettikaudella.
Kaiken ongelman syy on uskomattoman ammattitaidoton, hölmö, marinin velkavuorihallitus.
Missä demari, kaikki asiat menee wituiks
Marinin hallitus aloitti tämän hirvittävän talous-velkakierteen, joka heijastuu kaikkeen. Ihmiset ei saa asuntojaan myytyä, ihmiset ei saa työtä. '
Marinin hallitus jätti kaiken kehittämisen pois. Pelkkää sosiaalitoimistoa ja rahan viskelyä kaikkille jotka ei sitä tarvii. Kuten ulkomaisiin viherinvestointeihin.
Vierailija kirjoitti:
Tuttava möi rivitalohuoneistoaan Uudellamaalla kaupungissa yli vuoden. Kävi yhdet katsojat, jotka teki tarjouksen ja kämppä myytiin.
Ehkä sun murjun ostaa joku jo viiden tai kymmenen vuoden päästä, jos alueelle tulee työpaikkoja.
Vuosi on kyllä ihan normaali myynti-aika. On hassua kuvitella että asunto menisi heti kaupaksi
Vierailija kirjoitti:
15% on ihan naurettava hinnanlasku jossain maaseudulla olevasta talosta tällä hetkellä. Laittakaa hinta kohdilleen tai pistäkää vuokralle. Eikä se ole hallituksen vika eikä asia mahdollistaa teille jotain elämänmuutosta tai siloitella riskejä aikanaan tehdystä valinnasta. Maailma muuttuu, kaikkea tapahtuu. Eikä tämä kansa ole varaton, maaseutu ei nyt vaan kiinnosta asuinpaikkana enää ketään.
Kyllä kiinnostaa, mutta sijainnilla on väliä täälläkin ja kiinteistön laadulla. Harva haluaa jotain valesokkelipommia ison valtatien varresta tai keskustaajamasta (en tiedä, millainen talo ap:lla on kaupan, tämä on vain esimerkki).
Vierailija kirjoitti:
Missä myynti-ilmoitus on nähtävissä?
Etsin taloa siltä suunnalta.
Niin varmasti...
Jos etsit, etköhän ole sen ilmoituksenkib jo nähnyt. Varmasti se vähintään siellä etuovessa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhtikuussa laitettu myyntiin jossain perslävessä okt ja parin kuukauden myyntiajan jälkjeen päätät ettei mene kaupaksi? Kerro toki missä ja milloin on jostain böndeltä myyty okt muutamassa viikossa. Kaupungissa hyvä kohde myy jopa näinä aikoina, landella ei. Vähintään myyntiajat on muutamaa viikkoa pitemmät.
Laitas linkki tänne niin katsotaan millanen helmi olis tarjolla. Veikkaan valesokkelia, oman maun mukaan ja itse rempattu (=talo pilattu), peruskorjaukset tekemättä ja tontti joku nenäliinan kokoinen soramontun vieressä.
Ei kai kukaan tänne laittaisi omaa asuntoaan/taloaan näytille koko palstan haukuttavaksi.
Saisi realistisempaa kuvaa talon arvosta. Veikkaan, että nyt pyydetään 120 000 - 150 000 euroa, kun todellinen arvo on 40 000 €.
Tässä meillä maalla on tuossa taajaman omakotialueen puolella ihan siistejä taloja myynnissä ja hinnat ovat 30 000 - 70 000 euroa. Kymmenkunta tällaista on tarjolla. Ja sitten jollain on hintapyyntö 115 000 €. Miksi joku maksaisi noin paljon, kun noissa halvemmissakin on hyviä, remontoituja, koulun vieressä olevia taloja.
Katsoin nyt vielä, että onko tuo 115 000 € hintapyyntö perusteltu. No ei todellakaan ole! Pintaremontti pitää tehdä koko taloon, pinnat ovat todella vanhat. Keittiöremontti on myös tarpeen. Keittiö on jostain -80-luvulta. Sisäänkäynti on epäkäytännöllinen, siinä pitää ainakin pihatöitä tehdä. Hintapyyntö on todella kova, ja todellinen arvo kuvien perusteella on alle puolet tuosta pyynnöstä. Eivät pyynnöt aina ole realistisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipilä on ainoa pääministeri tällä vuosituhannella joka sai velan taittumaan. 3. budjettikaudella.
Kaiken ongelman syy on uskomattoman ammattitaidoton, hölmö, marinin velkavuorihallitus.
Missä demari, kaikki asiat menee wituiks
Marinin hallitus aloitti tämän hirvittävän talous-velkakierteen, joka heijastuu kaikkeen. Ihmiset ei saa asuntojaan myytyä, ihmiset ei saa työtä. '
Marinin hallitus jätti kaiken kehittämisen pois. Pelkkää sosiaalitoimistoa ja rahan viskelyä kaikkille jotka ei sitä tarvii. Kuten ulkomaisiin viherinvestointeihin.
Ja mitähän tämä nykyhallitus on kehittänyt paitsi hyvävelikerhojensa tilien saldoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.
Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".
Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!
Mitä valtio on sinusta tehnyt väärin, jos asuntonne on alueella mikä ei ostajia kiinnosta? Suomessa on monta seutukuntaa, missä väki ikääntyy ja alueella ei ole nuoremmille tarjota töitä tai palveluita. Noilla alueille asuntojen arvo on roimasti alempi kuin millä nyt ovat myynnissä.
On tämä outoa. Miksi väki pakkautuu Helsinkiin, kun tänäaikana jos koskaan on mahdollista asua maaseudulla ja jopa tehdä siellä työtä. On autot, tiet, netti, etätyö...
Vierailija kirjoitti:
Joku oikeasti ihmettelee miksei katsojia ole 😂
No siksi koska pyydätte liikaa hintaa! Nyt on ostajan markkinat, noilla alueilla kannattaa ottaa pyynnistä nolla perästä pois.
Höpöhöpö
Ei ole ostajan markkinat, koska ostajat eivät tahdo saada lainaa.
Pankit eivät oikein myönnä remontti lainaa lainkaan, ja toisaalta kun vaaditaan kuntotarkastus, ja siellä on jossain kohti maininta "tekninen käyttöikä on ylittynyt" pankki katsoo sen remontoitavaksi, vaikka kyseinen kohta, kuten katto, olisi vielä täysin hyvä ja menee vuosia.
Siinä ei auta halpa hintakaan, jos pankki ei halua taloa lainottaa. Ja pankit ovat nykyään todella tiukkoja, ja tämä muutos on tullut tässä vuoden sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehditty laittamaan taloa myyntiin, kun jo tuli kolme kyselijää. Eteläinen Suomi, Helsinkiin matka-aika noin tunti.
Vaari kuoli, asui vähän yli 100 neliön talossa, jolle meillä ei ole käyttöä. Iso tontti, sopii hevoset ja lampaat. Kaupat tehtiin viikossa, kyselijä ei pitkään pohtinut.
Kun natsaa niin natsaa.
Näin on. Tämä minun esimerkkini ei tietenkään koske nykypäivän vaikeuksia, koska tapahtui 2005 eli 21 vuotta sitten, mutta tästä natsauksesta.
Lapsuudenkotini, rintamamiestyyppinen talo, rakennettiin 1952-55, eli isä ja äiti rakensivat n. kymmenen vuotta ennen minun syntymääni. Lähti myyntiin kiinteistövälityksen nettisivulle perjantaina, samana päivänä otti ostajaehdokas yhteyttä välittäjään, tulivat katsomaan lauantaina ja sanoivat ottavansa sen ja maksavansa pyydetyn hinnan.
Hyväkuntoisen talon lisäksi ostajille natsasi tontin koko, 2500 m2 ja se, että saunarakennuksen takana oli iso niittynä pidetty alue, jonne ostaja sai ison auton omalle tontilleen. Ostaja nimittäin oli yrittäjä, joka työssään käytti säiliöautoa.
Tämä perhe muuten asuu edelleenkin samaa taloa, lapset ovat leikkineet ja kasvaneet minun kotipihallani ja ovat varmasti siitä tykänneet ihan yhtä paljon kuin minä aikoinani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä myynti-ilmoitus on nähtävissä?
Etsin taloa siltä suunnalta.
Ei vastausta hintapyynnöstä,remontista tai myynti-ilmoituksesta.
Eli trollausaloitus😒
En minäkään kertoisi. Me emme tee noilla tiedoilla mitään.
Lisäksi en missään nimessä haluaisi tänne Tapani haukuttavaksi .
Siinä olet oikeassa,että aloitus vaikuttaa trollilta jo alkujaankin.
Vierailija kirjoitti:
On tämä outoa. Miksi väki pakkautuu Helsinkiin, kun tänäaikana jos koskaan on mahdollista asua maaseudulla ja jopa tehdä siellä työtä. On autot, tiet, netti, etätyö...
Ei Helsingissäkään töitä ole sen enempää. Jos ei ole juuri tiettyä ammattia. Täällä ei ole enää tehtaita, liiketilatkin tyhjenee, automaatio vie työpaikat kaupoistakin. Joku erityskoulutettu saa töitä. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.
Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".
Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!
Eli Orpon hallituksen syy on se, että jossain Räyringissä sijaitseva mörskä ei mene kaupaksi?
Mitä hallitus voisi mielestäsi tehdä asialle?
Itseasiassa se on jo aiempien hallitusten syy. Kun palvelut viedään, aika moni asukaskin lähtee ja vaikea on uusiakaan saada.
Niin, ainoastaan keskustapuolueelle on tärkeää "pitää koko maa asuttuna". Muut puolueet ymmärtävät realiteetit ja jo vuosikymmeniä tapahtuneen maaseudun näivettymisen vääjäämättömyyden.
Ihmiset kyllä haluavat asua "maalla" tai missä tahansa muualla, kuin pk-seudulla
Ongelmana on paitsi työpaikat, myös se, että palvelut viedään.
Lisäksi jokapaikkaan rakennetaan tuulipuistoja, eikä kukaan sellaisen naapurissa halua asua. Se sähköhän siirretään pk-seudulle, saisi myllytkin olla siellä harmina.
Joo. Hintaa lasketaan taas elokuussa. Välittäjän mukaan saattaa toimia - tai sitten ei. Autolla kestää kauppaan n. 10 min. Peruskouluun pääsee koulubussilla, matka n. 45 min, kun bussi kiertelee.
Oltiin niin ylpeitä tästä kodista, nyt se ei kelpaa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.
Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".
Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!
Eli Orpon hallituksen syy on se, että jossain Räyringissä sijaitseva mörskä ei mene kaupaksi?
Mitä hallitus voisi mielestäsi tehdä asialle?
Itseasiassa se on jo aiempien hallitusten syy. Kun palvelut viedään, aika moni asukaskin lähtee ja vaikea on uusiakaan saada.
Niin, ainoastaan keskustapuolueelle on tärkeää "pitää koko maa asuttuna". Muut puolueet ymmärtävät realiteetit ja jo vuosikymmeniä tapahtuneen maaseudun näivettymisen vääjäämättömyyden.
Ihmiset kyllä haluavat asua "maalla" tai missä tahansa muualla, kuin pk-seudulla
Ongelmana on paitsi työpaikat, myös se, että palvelut viedään.
Lisäksi jokapaikkaan rakennetaan tuulipuistoja, eikä kukaan sellaisen naapurissa halua asua. Se sähköhän siirretään pk-seudulle, saisi myllytkin olla siellä harmina.
Ei se pelkästään työpaikoista johdu, töitä voi tehdä myös etänä. Ihmisille merkitsee muutkin asiat kuin työ. Jos kaupunkielämä kiinnostaa, niin ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin pk-seutu.
Sipilä on ainoa pääministeri tällä vuosituhannella joka sai velan taittumaan. 3. budjettikaudella.
Kaiken ongelman syy on uskomattoman ammattitaidoton, hölmö, marinin velkavuorihallitus.