Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pantiin talo myyntiin huhtikuussa Keski-Pohjanmaalla, maaseudulla. Ei yhtään katsojia, ei kysyjiä.

Vierailija
22.06.2026 |

Hintaa laskettu 15% - de nada. Haluaisimme muuttaa lasten ja lastenlasten perässä Hkiin. Voitais olla apuna. Käydään nytkin, mutta junareissaaminen tympii. Emmekä oikein mahdu heidän asuntoihin, tulee ahdasta. Vit ut taa. 

Tuntuu, ettei tästä ole ulospääsyä. 

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Eikö kauppa käy? Ei se käy muillakaan. Talous käääntyi syöksykierteeseen samalla kun perskokkareet pääsi hallitukseen. Kertoo karua kieltään markkinan suhtautumisesta ja luottamuksesta siihen, kun vvm on mäkkärin kassan meriitillä valittu.

Niin, mielikuvilla ne pörssitkin nousee ja laskee. Mielikuvat nykyhallituksen taidoista kertoo karua kieltään. Suomen ja suomalaisten talous sukeltaa kotikutoisessa perskokkareiden luomassa lamassa jo kolmatta vuotta peräkkäin.

Vierailija
142/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloitin sinkikkään säästämisen kaikesta heti kun riikka ja petteri sitä niin kovasti markkinoi. Ja niin teki moni muukin. Ompahan kertynyt mukava varakassa parempia aikoja odotellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kuunnella sitä geelitukkaista välittäjää koska ne elävät omassa valhekuplassaan. Fakta on että kauppa ei käy ellei hintoja pudoteta rajusti. -15% ei ole raju pudotus. Varautukaa siihen että kauppa syntyy ehkä 70-80% pudotuksella siitä mitä välittäjän kanssa uneksitte.

Kukaan täysjärkinen ei osta alennusprosentteja vaan katsoo ainoastaan sitä absoluuttista hintaa jota kohteesta pyydetään.

Hinta on voinut olla jopa OK mutta vähänkään pienemmällä paikkakunnalla tilanne voi olla ihan oikeasti se ettei vain löydy ketään joka haluasi muuttaa tälle paikkakunnalle tai ainakaan sille nimenomaiselle alueelle tai juuri sellaisen asuntoon/taloon kuin mitä nyt myydään. 

Hinnan lasku ei muuta tilannetta mihinkään koska sen pitäisi olla niin alhainen että houkuttelee ostolaidalle jonkun joka ei tänne oikeastaan edes halua.

Lähes poikkeuksetta se käypäinen hintakin on jo valmiiksi niin alhainen ettei sitä voi edes pudottaa näin paljoa. Tarpeettomasta asunnosta on kuluja ja riesaa vaikka ilmaiseksi saisi.

Niin sitten hintaa voisi olla 0e. Ei kukaan maksa uuden teslan hintaa talosta joka sijaitsee hevon ahterissa. Nähty on, että risoista mökeistä ja omakototaloista pyydetään 50-100k... ja sijainti joku Rantsila. joo-o.

Vierailija
144/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.

Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".

Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!

Tässä on jo yritystä, talokaupatkin liittyy NYKYhallitukseen.

Olisko maaseudun alasajo alkanut jo aiemmin?

Hallituksen talouspolitiikka vaikuttaa aina markkinaan. Pitää olla todella tyhmä ja tietämätön jos tuota ei tajua.

Vierailija
145/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen asuntoa tai taloa myyvän täytyisi rehellisesti pohtia, kuinka iso se oman kohteen potentiaalinen ostajakunta on. Ostajapoolissa olevien ostohalukkaiden määrä sen kohteen lopulta myy, ei mikään muu.

Voihan talo itsessään olla ihan hyvä ja asumiskelpoinen, mutta jos sijainti ei houkuttele - pienen maakunnan vähäisestä väkimäärästä pitäisi vielä löytää ne, jotka haluaisivat muuttaa maalle JA ostaa talon, VIELÄPÄ juuri tuon talon. 

On ihan eri asia myydä taloa maalla Pirkanmaalla tai Varsinais-Suomessa (saati Uudellamaalla) kuin Keski-Pohjanmaalla, jossakin Vetelissä. Väestöpohjat näissä maakunnissa ovat ihan erilaiset. Jopa Pohjois-Karjalan tai Kainuun syrjäseudulta saattaa olla helpompi saada talo myytyä; siis paikoista, jotka vetoavat tiettyyn ostajakuntaan syrjäisyydellään, erämaisuudellaan ja muilla erikoisominaisuuksillaan. 

Vierailija
146/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on Keski-Pohjanmaa? Ikinä kuullutkaan.

Keski-Pohjanmaan maakuntakeskus on 50t asukkaan Kokkola mutta kaikki muut taajamat ovatkin sitten tätä metropolia pienempiä.

Ei ole ihan kuuminta hottia asuntomarkkinoilla varsinkaan jos siirrytään sisämaan suuntaan.

Missään ei edes sanottu että ap:n talo olisi Kokkolassa joka on sen kokoinen rannikkokaupunki että siellä on vielä palveluita joku saattaisi löytää sieltä töitäkin.

Sitten kun talo on Lestijärven, Toholammin tai Halsuan metropolialueen laitamilla niin onnea vaan myynnin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkareet ovat talouspolitiikallaan onnistuneet sulattamaan kansallisomaisuudesta, esim. asunnot, kolmessa vuodessa kymmeniä miljardeja. Ja käynnissä on jälleen, kuteen Iiro Viinasen aikaan, omaisuuden uusjako köyhiltä rikkaille. 

Vierailija
148/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä myynti-ilmoitus on nähtävissä?

Etsin taloa siltä suunnalta.

Aika epätoivoinen yritys ;)

Sinä näet etuovessa ja oikotiessä ihan kaikki julkisessa myynnissä olevat myytävät asunnot siltä suunnalta, joka sinua kiinnostaa. Eli jos ap:n asunto on "juuri sillä suunnalla", mistä asuntoa haet, niin kyllä se ap:n talo siellä näkyy. Sitä tietoa sinä et tarvitse, mikä niistä on juuri se ap:n talo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on Keski-Pohjanmaa? Ikinä kuullutkaan.

Keski-Pohjanmaan maakuntakeskus on 50t asukkaan Kokkola mutta kaikki muut taajamat ovatkin sitten tätä metropolia pienempiä.

Ei ole ihan kuuminta hottia asuntomarkkinoilla varsinkaan jos siirrytään sisämaan suuntaan.

Missään ei edes sanottu että ap:n talo olisi Kokkolassa joka on sen kokoinen rannikkokaupunki että siellä on vielä palveluita joku saattaisi löytää sieltä töitäkin.

Sitten kun talo on Lestijärven, Toholammin tai Halsuan metropolialueen laitamilla niin onnea vaan myynnin kanssa.

Jo otsikossa sanottiin että se sijaitsee Keski-Pohjanmaalla maaseudulla eli ei ainakaan Kokkolassa.

Toholammilla on todella symppikset www-sivut kun jo etusivulla kaikki kolme paikkakunnan (2700as) lasta ratsastavat kotiniityllä .. lehmillä.

Vierailija
150/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myykää talo paikalliselle pelastuslaitokselle sammutusharjoituksia varten. Saattavat jopa muutaman satasen maksaakin tai ottavat ainakin lahjoituksena vastaan.

Tuo on harhaluulo. Erittäin harvoin ottavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku oikeasti ihmettelee miksei katsojia ole 😂


No siksi koska pyydätte liikaa hintaa! Nyt on ostajan markkinat, noilla alueilla kannattaa ottaa pyynnistä nolla perästä pois.

Höpöhöpö

 

Ei ole ostajan markkinat, koska ostajat eivät tahdo saada lainaa. 

Pankit eivät oikein myönnä remontti lainaa lainkaan, ja toisaalta kun vaaditaan kuntotarkastus, ja siellä on jossain kohti maininta "tekninen käyttöikä on ylittynyt" pankki katsoo sen remontoitavaksi, vaikka kyseinen kohta, kuten katto, olisi vielä täysin hyvä ja menee vuosia. 

 

Siinä ei auta halpa hintakaan, jos pankki ei halua taloa lainottaa. Ja pankit ovat nykyään todella tiukkoja, ja tämä muutos on tullut tässä vuoden sisään. 

30 000 euron talot ostetaan käteisellä. Pankki ei noita takaa.

Jos itellä ei ole rahaa, pitää lainaa tutuilta

Vierailija
152/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvätkö ja kuuluvatko pihaan tuulivoimalat? Niitähän on Keski-Pohjanmaalla paljon ja lisää tulee. Koko maakunta on kohta yhtä tuulimyllyaluetta. Kurjaa alueen ihmisille ja luonnolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä riitä asukkaita maalle. Onko teillä siellä edes työpaikkoja muuttajille? Tämä maa on ihan pysähdyksissä. 

Vierailija
154/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavatko lapset teitä lähelleen? Oletteko edes kysyneet heidän mielipidettään vai oletteko vaan mieltyneet Helsinkiin?

Ei kai muuttoon kenenkään mielipidettä tarvita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ot, mutta roikkuukohan ap vähän liikaa jälkikasvussaan... Mulla on läheiset suhteet molempiin lapsiini ja heidän perheisiinsä, asuvat toisella paikkakunnalla.

En silti olisi valmis muuttamaan pitkäaikaisesta ihanasta kodistani vieraalle paikkakunnalle heidän vuokseen. 

Onko napanuora katkennut?

Itse olin todella helpottunut, kun appivanhempien omakotitalo aikanaan saatiin myydyksi. Vaati meiltä paljon , todella paljon työtä.

Yli 10 v tyhjennettiin vähän kerralla, mutta jos vietiin roskaa 10 kassillista, appi haki 5 jostain ennen seuraavaa käyntiä.

Nyt asuvat lähellä, Helsingissä, hyvässä taloyhtiössä, kerrostalossa.

Tiedän asunnon tyhjennys ja myyminen olisi jäänyt meidän vaivoiksemme.

Nykyinen on helpompi urakka, kun asutaan lähellä.


Ei tässä ole mistään napanuorasta kiinni, vaan puhtaasti järjestä. Maaseudulla asuntojen myyminen vie aikaa.

Vierailija
156/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavatko lapset teitä lähelleen? Oletteko edes kysyneet heidän mielipidettään vai oletteko vaan mieltyneet Helsinkiin?

Onhan Helsinki iso kaupunki. Mä käyn monta krt viikossa keskustassa ja äärimmäisen harvoin törmään tuttuihin.

Helsingissä on ainakin enemmän tekemistä, kun monessa kaupungissa yhteensä

Vierailija
157/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ot, mutta roikkuukohan ap vähän liikaa jälkikasvussaan... Mulla on läheiset suhteet molempiin lapsiini ja heidän perheisiinsä, asuvat toisella paikkakunnalla.

En silti olisi valmis muuttamaan pitkäaikaisesta ihanasta kodistani vieraalle paikkakunnalle heidän vuokseen. 

Onko napanuora katkennut?

Itse olin todella helpottunut, kun appivanhempien omakotitalo aikanaan saatiin myydyksi. Vaati meiltä paljon , todella paljon työtä.

Yli 10 v tyhjennettiin vähän kerralla, mutta jos vietiin roskaa 10 kassillista, appi haki 5 jostain ennen seuraavaa käyntiä.

Nyt asuvat lähellä, Helsingissä, hyvässä taloyhtiössä, kerrostalossa.

Tiedän asunnon tyhjennys ja myyminen olisi jäänyt meidän vaivoiksemme.

Nykyinen on helpompi urakka, kun asutaan lähellä.


Ei tässä ole mistään napanuorasta kiinni, vaan puhtaasti järjestä. Maaseudulla asuntojen myyminen vie aikaa.

Jep. Ja vaikka siitä röttelöstä perintönä voi kieltäytyä, niin alaikäisetpä ei voi, niin se olisi sitten alaikäisten lastenlasten riesana ja myynti olisi vielä askelen monimutkaisempaa...

Vierailija
158/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.

Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".

Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!

Eli Orpon hallituksen syy on se, että jossain Räyringissä sijaitseva mörskä ei mene kaupaksi? 

Mitä hallitus voisi mielestäsi tehdä asialle?

Itseasiassa se on jo aiempien hallitusten syy. Kun palvelut viedään, aika moni asukaskin lähtee ja vaikea on uusiakaan saada. 

Niin, ainoastaan keskustapuolueelle on tärkeää "pitää koko maa asuttuna". Muut puolueet ymmärtävät realiteetit ja jo vuosikymmeniä tapahtuneen maaseudun näivettymisen vääjäämättömyyden. 

Ihmiset kyllä haluavat asua "maalla" tai missä tahansa muualla, kuin pk-seudulla  

 

Ongelmana on paitsi työpaikat, myös se, että palvelut viedään. 

 

Lisäksi jokapaikkaan rakennetaan tuulipuistoja, eikä kukaan sellaisen naapurissa halua asua. Se sähköhän siirretään pk-seudulle, saisi myllytkin olla siellä harmina. 

Ei se pelkästään työpaikoista johdu, töitä voi tehdä myös etänä. Ihmisille merkitsee muutkin asiat kuin työ. Jos kaupunkielämä kiinnostaa, niin ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin pk-seutu.

On. Esimerkiksi tämä Suomen kulttuurin kehto. Täällä sitä on kaupunki ollut kauan ennen kuin raumalaiset, tammisaarelaiset, porvoolaiset ja ulvilalaiset kävivät sen kyläpahasen rakentamassa Kustaa Vaasan käskystä. Tuskin sitä muutoin olisi koskaan tullutkaan. 

Vierailija
159/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa hintaa jos ei mee kaupaksi

Ei välttämättä. Jos kiinnostuneet ei vaan saa lainaa, koska pankki näkee liikaa riskejä (lainanhakija/kohde). Tällä hetkellä pankit on todella, todella tarkkoja lainojen myöntämisessä, eikä tällä välttämättä ole mitään tekemistä kohteen kanssa, vaan hakijan. 

Vierailija
160/162 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me onneksi älysimme myydä omakotitalon kuolevalla paikkakunnalla jo reilut 10 vuotta sitten, kun nuorin lapsi muutti lähti lukioon toiselle paikkakunnalle. Siihen aikaan niitä vielä jotkut ostivat reippaaseen ylihintaan. Luoja että olimme fiksuja vaikka se tuntui silloin pahalta. Emme ostaneet heti uutta asuntoa, vaan sijoitimme rahat. Talo oli jo velaton ja saimme siitä todella hyvän hinnan. Asuimme vielä paikkakunnalla vuokralla muutaman vuoden kerrostalossa, mutta sitten muutimme lähelle lapsiamme Etelä-Suomeen, kun minä sain töitä täältä ja miehen työnantajakin siirsi miehen vakanssin tänne. Nyt vanhimmalla lapsella on jo omaa perhettä. Paikkakunnalta, jossa asuimme, myydään asuntoja eurolla ja sieltä saisi 2000-luvun omakotitaloja muutamalla kymppitonnilla. Ikävä vain kun palvelut katoavat ja kouluja ja terveyskeskus lakkautetaan, kauppoja lopettaa jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi