Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pantiin talo myyntiin huhtikuussa Keski-Pohjanmaalla, maaseudulla. Ei yhtään katsojia, ei kysyjiä.

Vierailija
22.06.2026 |

Hintaa laskettu 15% - de nada. Haluaisimme muuttaa lasten ja lastenlasten perässä Hkiin. Voitais olla apuna. Käydään nytkin, mutta junareissaaminen tympii. Emmekä oikein mahdu heidän asuntoihin, tulee ahdasta. Vit ut taa. 

Tuntuu, ettei tästä ole ulospääsyä. 

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesoihin verrattuna siellä on tilaa, joten nauti nyt kun ei ole ahdasta.

Montako Helsinkiä täällä on🤔

Kaksi. Taivassalossa on toinen. 

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Helsinki_(Taivassalo)

Onhan Tampereen ja Lempäälänkin välissä Eurooppa🤣

Pirkkalasta löytyy Kurikka.

Turun lähistöllä on sekä Lappi, Karjala että Kaanaa.

Myös Tampereen Teiskossa on Kaanaa.

Älkää ainakaan netanjaahulle kertoko tai pommit putoilevat ja siirtokuntia rakennetaan pyhälle maalle joka luvattiin valitulle kansalle. Näin sanotaan satukirjassa jonka ne kirjoittivat ihan itse.

Vierailija
62/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa. Talot menee hyvin vuokralle

Vuokralainen paskoo asunnon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta pilaa hyvää tarinaa faktoilla (eli laittamalla talon myynti-ilmoitus jakoon).

Miksi kukaan haluaisi paljastaa henkilöllisyytensä täällä? Palsta on anonyymi.

Vierailija
64/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on isovanhempi, muttaa harrastaa v-alkuista sanaa. Eipä anna mitenkään hyvää kuvaa. Mahtaa talokin olla samaa v-tasoa 😂

Niin? Meinaat, ettei esim. nelikymppiset kiroile? Kiroilulla, varsinkaan anonyymisti nettipalstalla tehtynä, ei ole mitään tekemistä vanhemmuuden tai isovanhemmuuden laadun kanssa.

Sun vanhemmilla ois ollut petrattavaa opettaessaan sulle ihan elämän perusasioita...

Vierailija
65/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät just myi mummolan. Alkoivat myymään syyskuussa.

Välittäjä on paikkakuntalainen, tietää haasteet.

Talo on n 50 v vanha, omistajat myy.

Perheessä 5 lasta, huoneita 7.

Pori lähin kaupunki ja ei juurikaan julkista liikennettä.

Ihan normaalisti oli oikotie/etuovi, mutta lisäksi mainostivat työpaikoillaan, fb ssä, tutuilleen jne.


Myivät oman talon alkuvuodesta ja muuttivat mummolaan tilapäisesti.

Kaupat tulivat täysin takavasemmalta. 
Lähikaupassa olivat aina sanoneet meillä on talo myynnissä, mies kotoisin paikkakunnalta, eli naapurit tuttuja.

Kaupassa sanoivat vinkistä saa palkkion.

Kassa oli kuullut 2 miehen jonossa puhuvan asunnoista ja toinen etsi kasvavalle perheelle edullista taloa. Kassa oli kysynyt käykö tästä vierestä ja oli sanonut asukkaat tekee etänä töitä, voitte mennä heti katsomaan. Kassa soitti tälle miehelle ja lähti kesken työvuoron viemään heitä talolle.

Perheessä on 3 lasta, vaimo raskaana ja vanhin lapsista aloittaisi syksyllä koulun.

Tämä tapahtui kesäkuun alussa. Viikko siitä perhe tuli katsomaan taloa ja kylän koulun rehtori tuli näyttämään koulua ja kertoi mitä koululla on tarjota. Sanoivat juuri tältä alueelta eivät olleet etsineet, mutta mies tekee töitä etänä, äiti on kotiäiti, sanoi ei heillä ole väliä missä asuvat.

Jonkun varausmaksun ovat maksaneet, loput kuun lopussa ja heinäkuun puolessa välissä muuttavat.


Kauppias oli sanonut ei tarvi kassalle maksaa palkkiota, hän maksaa 500 e, kun kaupat ovat kunnossa. Naapuriin kun muuttaa iso lapsiperhe, se tietää myyntiä. Aikovat tietenkin myös maksaa

Vierailija
66/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehditty laittamaan taloa myyntiin, kun jo tuli kolme kyselijää. Eteläinen Suomi, Helsinkiin matka-aika noin tunti.

Vaari kuoli, asui vähän yli 100 neliön talossa, jolle meillä ei ole käyttöä. Iso tontti, sopii hevoset ja lampaat. Kaupat tehtiin viikossa, kyselijä ei pitkään pohtinut.

Kun natsaa niin natsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestitkö Orpon hallituspuolueita?

Sitä sait mitä tilasit sitten.

Meinaat, että maaseudun autioituiminen alkoi vasta tällä hallituskaudella? 

Vierailija
68/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni lestaperheelle, ja muilla ei ole rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko valesokkeli piilotettu hyvin?

Vierailija
70/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtäkää se talo Espooseen, hintaa voi heti nostaa muutaman sata tonnia eikä tarvi kuukautta pidempään kaupitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajalle se on sijainti, sijainti, sijainti. Myyjälle tunnearvo, tunnearvo, tunnearvo. Laita huutokaupalla lähtö 0 euroa ja korkein voittaa. Jos ei sittenkään pääse eroon siitä niin on syytä huolestua.

Vierailija
72/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta huhtikuusta? Teille tulee pitkä aika odotella.

Appivanhemmat myivät taloaan maalla pari vuotta. Sitten tuli se yksi ostaja, joka etsi juuri siltä seudulta ja sellaista taloa. Kaupat tuli nopeasti kun appivanhemmat olivat valmiita vielä tinkimään hinnasta.

Nyt vain jatkatte elämäänne ja odottelette kiinnostujaa. Sille sitten talo kaupaksi sopuhinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhtikuussa laitettu myyntiin jossain perslävessä okt ja parin kuukauden myyntiajan jälkjeen päätät ettei mene kaupaksi? Kerro toki missä ja milloin on jostain böndeltä myyty okt muutamassa viikossa. Kaupungissa hyvä kohde myy jopa näinä aikoina, landella ei. Vähintään myyntiajat on muutamaa viikkoa pitemmät. 

Laitas linkki tänne niin katsotaan millanen helmi olis tarjolla. Veikkaan valesokkelia, oman maun mukaan ja itse rempattu (=talo pilattu), peruskorjaukset tekemättä ja tontti joku nenäliinan kokoinen soramontun vieressä. 

Ei kai kukaan tänne laittaisi omaa asuntoaan/taloaan näytille koko palstan haukuttavaksi.

Saisi realistisempaa kuvaa talon arvosta. Veikkaan, että nyt pyydetään 120 000 - 150 000 euroa, kun todellinen arvo on 40 000 €.

Tässä meillä maalla on tuossa taajaman omakotialueen puolella ihan siistejä taloja myynnissä ja hinnat ovat 30 000 - 70 000 euroa. Kymmenkunta tällaista on tarjolla. Ja sitten jollain on hintapyyntö 115 000 €. Miksi joku maksaisi noin paljon, kun noissa halvemmissakin on hyviä, remontoituja, koulun vieressä olevia taloja.

Vierailija
74/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ei siis ole kohdillaan. Kesällä joku sen saattaisi ostaakin joten hintaa viilaamaan alemmas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän auta kuin tiputtaa hinta sille tasolle, että alkaa ostajia kiinnostamaan. Tai pistää se vuokralle, jos sille joku vuokralainen löytyisi.

Tässä varattomaksi ryöstetyn kansan maassa hinta pitäisi poistaa kokonaan ja alkaa maksamaan ihmisille ennenkuin pystyisi mikään "kiinnostamaan".

Ja suuttukaa edes oikeaan kohteeseen, eli valtiolle ja orpon psykohallitukselle, älkää turhaan raivotko minulle!

Eli Orpon hallituksen syy on se, että jossain Räyringissä sijaitseva mörskä ei mene kaupaksi? 

Mitä hallitus voisi mielestäsi tehdä asialle?

Itseasiassa se on jo aiempien hallitusten syy. Kun palvelut viedään, aika moni asukaskin lähtee ja vaikea on uusiakaan saada. 

Niin, ainoastaan keskustapuolueelle on tärkeää "pitää koko maa asuttuna". Muut puolueet ymmärtävät realiteetit ja jo vuosikymmeniä tapahtuneen maaseudun näivettymisen vääjäämättömyyden. 

Ei se ole tärkeää keskustallekaan enää. Sipilän leikkauspolitiikka oli käytännössä keskittämispolitiikkaa - ja siksi kannatuspohja katosi. Nyt puolue takertuu turpeenpoltoon ja turkistarhaukseen, mutta lopulta nämä ovat ja ovat olleet todella marginaalisia työllistäjiä myös maaseudulla. 

Vierailija
76/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alentakaa hintaa ja laittakaa myynti-ilmoitus Myydään loma-asuntoja-puolelle. Ehkä joku etsii ns mökkiä, muttei vakinaista asuntoa.

Vierailija
77/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin ei enää sovu. On täynnä. Tulevat vapaat paikatkin varattu vihervasemmiston tuomille lemmikeille.

Vierailija
78/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vuonna rakennettu? Milloin remontoitu? Mikä hintapyyntö?

Maalla myyntiajat on pitkiä, mutta kyllä se oikea ostaja löytyy.

Maalla (Etelä-Pohjanmaa) naapurin talo meni kaupaksi ennen ensimmäistä näyttöä. Oli hyvässä kunnossa, uudehko, hyvällä paikalla ja hintapyyntö järkevä. 

Aika moni täällä tuntuu hinnoittelevan taloonsa tunnearvon mukaan. Sit ihmetellään, kun kiinnostuneita ei löydy.

Vierailija
79/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestitkö Orpon hallituspuolueita?

Sitä sait mitä tilasit sitten.

Meinaat, että maaseudun autioituiminen alkoi vasta tällä hallituskaudella? 

Kiihtyi kovaa vauhtia, Sipilä tais maastapaon aloittaa. Korjatkaa jos on oikeaa tietoa.

Vierailija
80/122 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tietämättä talosta mitään voi silti arvella, että todellinen arvo on luokkaa 50 000. Sillä ei osteta Helsingistä minkäänlaista asuntoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän