Kadehdin niitä joilta puuttuu lihomisgeeni
Kommentit (63)
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
Ja tähänkin on turha tulla väittämään vastaa. Katsokaa itseänne mitä te nytkin teette ja mitä te voisitte olla tekemässä.
Serkkuni syö kuin hevonen, mutta ei liho. Läpipasko tavallaan.
Uus keksintö tuo geeni, sitä ei ollu 25v sitte ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
No onhan sellainen olemassa. Itsellänikin ilmeisesti koska ihan mitä vaan syömällä en ole lihonut koskaan yli normaalipainon, eikä kummallakaan puolella suvussa ole pullukoita ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
Osa lihoo herkemmin. Se on fakta.
Lihomisgeeni on oikealta nimeltään ahneus. Kukaan ei liho, jos syö oikein kulutukseensa nähden.
Vieläkö joku väittää ettei lihavuus ole myöskin geneettinen asia? Huoh..
Vierailija kirjoitti:
Uus keksintö tuo geeni, sitä ei ollu 25v sitte ollenkaan.
Esitätkö tyhmää vai elänyt vain pienessä poterossasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo olemassakaa mitää lihomis geeniä. Mun molemmat vanhemmat on ylipainosia ja melkein kaikki sukulaiset ja perhe muutenkin. Mä en ole koska mä teen fiksumpia valintoja omassa arjessa ja noudatan todella itsekurillisesi omaa treeniohjelmaa ja syömistä ylipäätää, mä olen vuosia noudattanut omia rutiineja näissä asioissa. Se ei ole vahinko miksi mä olen kunnossa ja ne muut eivät ole.
Ja tähänkin on turha tulla väittämään vastaa. Katsokaa itseänne mitä te nytkin teette ja mitä te voisitte olla tekemässä.
Eli, jos sinä et tiukistelisi syömistesi ja treenaamisesi kanssa, sinäkin lihoisit? Koska lihomisgeeni?
Riippuvuusgeenejäkin on. Geenejä jotka vaikuttavat nälänsietoon ja herkkyyteen ja niin edelleen.
Pakkoko sitä lihomisgeeniä on täyspäiväisesti etsiä sipsipussin pohjalta.
Voin syödä vain yhden lihapiirakan siinä missä joku muu 2-3 kpl. Haluaisin syödä 2-3 kpl.
Tätä tarkoitin.
ap
Lihomisgeeniä ei ole olemassakaan. Normaalipainoisilla on ymmärrys siitä, paljonko tarvitsee syödä. Lihavat syövät ajankuluksi, kun ei ole muutakaan hommaa. Ja minkä helvetin takia pitää tehdä hyvää ruokaa. Minä teen niin huonoa, ettei sitä turhan takia tule syötyä.
ADHD sukulainen ei syö kuin elääkseen. Ei jotenkin tunne nälkää tai jotain. Lapsenakin syöttäminen oli kuulemma hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Lihomisgeeniä ei ole olemassakaan. Normaalipainoisilla on ymmärrys siitä, paljonko tarvitsee syödä. Lihavat syövät ajankuluksi, kun ei ole muutakaan hommaa. Ja minkä helvetin takia pitää tehdä hyvää ruokaa. Minä teen niin huonoa, ettei sitä turhan takia tule syötyä.
Lopeta jo. Tutkimuksia on pilvin pimein olemassa. Trolli?
Vanhempani ja isovanhempani olivat selvästi ylipainoisia. Itse olen aina syönyt pieniä annoksia ja pysynyt hoikkana. Nyt vaihdevuosi-ikäisenä annoskoot ovat vielä pienempiä ja lisäksi enemmän liikuutaan. Geenejä on ihan turha syyttää, koska ne ovat mitä ovat, eikä ne oikeasti ketään lihota (ellei ole selvää sairautta taustalla)
"Lihomisgeeniä ei ole olemassakaan", jännästi kuitenkin tutkijat ja lääkärit kutsuu FTO-geeniä lihomisgeeniksi -> "ihmisen perimään kuuluva geeni, joka on tunnetusti merkittävin yksittäinen lihavuusalttiuteen vaikuttava tekijä. Se säätelee aivoissa (hypotalamuksessa) ruokahalua ja kylläisyyden tunnetta."
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ja isovanhempani olivat selvästi ylipainoisia. Itse olen aina syönyt pieniä annoksia ja pysynyt hoikkana. Nyt vaihdevuosi-ikäisenä annoskoot ovat vielä pienempiä ja lisäksi enemmän liikuutaan. Geenejä on ihan turha syyttää, koska ne ovat mitä ovat, eikä ne oikeasti ketään lihota (ellei ole selvää sairautta taustalla)
Joudut taistelemaan lihavuutta vastaan. Eli sinulla on alttius geenien aiheuttamaan sairauteen.
Todennäköisesti tuo geeni piti sukusi hengissä nälkävuosina. Nyt voit olla onnellinen että ei tarvitse syödä juuri mitään ja pysyt hengissä. Säästyy ruokakuluissa.