Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko me kaikki samaa mieltä siitä, mitkä asiat kuuluu ihmisoikeuksiin? Saako sen alle ympätä mitä tahansa?

Vierailija
22.06.2026 |

Joo tiedän että nyt prideporukka on jo kiljumassa jo poistoon tätä ketjua. 

Viimeksi samanlainen ketju poistettiin ehkä puoli vuotta sitten vaikka keskustelin rauhalliseen sävyyn. Katotaan kestääkö nyt minuutin vai puolitoista? ;)

 

Mutta jollain lailla sanasta "ihmisoikeudet" on tullut lähes jumalallinen käsite, asia jota ei saa häiritä ja vaarantaa. Mitään ei saa kritisoida, koska....no, ihmisoikeudet!

 

Onko se nykyisin uhriutumisen väline? Onko se sateenvarjo jonka alle voidaan ympätä kaikki friikkisirkus? 

Mun mielestä ihmisoikeuksia pitää uskaltaa tarkastella kriittisesti.

 

Ihmisarvo=kaikilla sama. Presidentistä pahimpaan pultsariin, heterosta homoon.

Ihmisoikeudet=saako se pressa, pultsari, hetero tai homo tehdä mitä tahansa, mitä haluaa? Onko hänen kokemuksensa aina oikea? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdä mitä tahansa, mitä haluaa? Esimerkkejä mitä tarkoitat?

Vierailija
2/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus on olla transihminen rauhassa. Etuoikeus on että transihminen tunkee itsensä naisten vessaan tai pukuhuoneisiin. Etuoikeudet eivät kuulu ihmisoikeuksiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeus on olla transihminen rauhassa. Etuoikeus on että transihminen tunkee itsensä naisten vessaan tai pukuhuoneisiin. Etuoikeudet eivät kuulu ihmisoikeuksiin. 

Niin, mä en piiruakaan antaisi yleisissä tiloissa periksi transihmisille. Tuntekoot olevansa vaikka hevosia tai tuhmia tammoja, mutta älkööt levittäkö sitä harhaansa niin, että muu yhteiskunta alkaa pomppia heidän pillinsä mukaan.

 

Tämä siis myös esimerkkinä tuolle tokan viestin kysyjälle. :) 

aloittaja

Vierailija
4/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeudet ovat mielipide, ei mikään universaalit objektiivinen asia.

Vierailija
5/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue YK:n ihmisoikeuksien julistus, jos noin ahdistaa.

Saatana, että nämä trollit ärsyttää.

Vierailija
6/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, mä en piiruakaan antaisi yleisissä tiloissa periksi transihmisille. "

 

Varsin kertovaa että joudut puhumaan konditionaalissa. Eli että jos joskus joutuisit kohtaamaan tällaisen tilanteen. 

Vastustat siis kiivaasti täysin marginaalista ongelmaa joka ei oikeasti kosketa elämääsi mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisoikeudet ovat mielipide, ei mikään universaalit objektiivinen asia."

 

Ihan kuten kaikki ihisten ja yhteiskunna käytännöt kuten vaikka demokratia ja oikeusvaltio. Ei mikään niistä ole mikään universaali objektiivinen totuus vaan subjektiivisesti arvioitu asia.

Meillä länsimaissa on kuitenkin havaittu että kun ihmiset saavat olla sellaisia kuin ovat eikä heitä laiteta samaan muottiin, ihmisten yleinen onnellisuus nousee. Vaikka tämä on subjektiivinen havainto, se on varsin yleinen ja suurimman osan hyväksymä havainto.

Vierailija
8/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisoikeudet=saako se pressa, pultsari, hetero tai homo tehdä mitä tahansa, mitä haluaa? Onko hänen kokemuksensa aina oikea? "

 

Eihän se sitä tarkoita. Vaan että kaikkia näitä koskevat samat yhtäläiset lait, samat oikeudet ja samat periaatteeliset mahdollisuudet. Ketään ei suljeta ulkopuolelle eikä kohdella eri tavalla vain koska hän on jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeudet ovat mielipide, ei mikään universaalit objektiivinen asia.

Jos YK:n jäsenmaat ovat äänestäneet asioista, niin se on silloin yhteinen päätös, eikä sinun yksittäinen mielipiteesi onneksi merkitse yhtään mitään.

Vierailija
10/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitään ei saa kritisoida, koska....no, ihmisoikeudet!"

 

Ongelmasi on vain se että kuvittelet että sinulla on oikeus esittää kristiikkiä mutta sinua ei saisi sitten kritisoida ollenkaan takaisin. Ajattelet että jos mielipiteitäsi ei oteta hurraten vastaan, sinulta on viety oikeus arvostella. Mutta ei se niin mene. On ihan samanlainen oikeus arvostella sinua ja mielipiteitäsi kuin sinulla on oikeus arvostella muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit niin lähellä mutta silti eksyit. Pointti on se, että se presidentti ja pultsari saa tehdä samoja asioita riippumatta siitä onko presidentti vai pultsari, eikä se että kumpikin saa tehdä ihan mitä haluaa. 

Vierailija
12/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko täällä oli abortti? 
Jonkun mielestä toisen ihmisyksilön surmaaminen on ihmisoikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, mä en piiruakaan antaisi yleisissä tiloissa periksi transihmisille. "

 

Varsin kertovaa että joudut puhumaan konditionaalissa. Eli että jos joskus joutuisit kohtaamaan tällaisen tilanteen. 

Vastustat siis kiivaasti täysin marginaalista ongelmaa joka ei oikeasti kosketa elämääsi mitenkään.

Marginaalit pysykööt marginaalissa. Vähemmistö ei saa pompottaa enemmistöä.

Vierailija
14/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä oikeudet pride- ja transväeltä puuttuvat, mitä muilla on? Jos selityksenä on syrjiminen, niin pitäisi tuoda esille, miten heitä syrjitään. Aina pitää muistaa ihmisten käyttäytymisestä se, että yli puolesta ihmisistä on keskivertoa tyhmempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitään ei saa kritisoida, koska....no, ihmisoikeudet!"

 

Ongelmasi on vain se että kuvittelet että sinulla on oikeus esittää kristiikkiä mutta sinua ei saisi sitten kritisoida ollenkaan takaisin. Ajattelet että jos mielipiteitäsi ei oteta hurraten vastaan, sinulta on viety oikeus arvostella. Mutta ei se niin mene. On ihan samanlainen oikeus arvostella sinua ja mielipiteitäsi kuin sinulla on oikeus arvostella muita.

Ööö....niin? Kyllä, mua saa myös arvostella. Siitä vaan. Keskustelua mä tässä ketjussa haluankin.

Vierailija
16/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko täällä oli abortti? 
Jonkun mielestä toisen ihmisyksilön surmaaminen on ihmisoikeus.

Ai tämä menikin öyhötysketjuksi?

Vierailija
17/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit niin lähellä mutta silti eksyit. Pointti on se, että se presidentti ja pultsari saa tehdä samoja asioita riippumatta siitä onko presidentti vai pultsari, eikä se että kumpikin saa tehdä ihan mitä haluaa. 

Kyse on myös siitä, onko jokaisen kokemus oikea, ja täytyykö yhteiskunnan tukea rahallisesti jokaisen päähänpistoja. Pultsari voi kokea ihan avoimesti että yhteiskunnan tulee tukea hänen elämäntapaansa.

Pressa voi kokea ihan rehellisesti että yhteiskunnan tulee kustantaa Mäntyniemeen kultaiset seinäpinnat.

Vierailija
18/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue YK:n ihmisoikeuksien julistus, jos noin ahdistaa.

Saatana, että nämä trollit ärsyttää.

Nykyään ihmisoikeuksiin vedotaan melkein pelkästään asioissa, joita ei lainkaan mainita kyseisessä julistuksessa. Siinä julistuksessa mainitaan mm omistusoikeus ihmisoikeudeksi, mutta eipä esim veronkototuksia vastusteta ihmisoikeuksiin vedoten. Mistään seksuaalivähemmistöjen oikeuksista siellä ei mainita mitään, ja oikeus avioitumiseen melko selvästi määritellään heteroparien oikeudeksi. Siellä ei myöskään mainita vapaata oikeutta muuttaa mihin maahan haluaa.


Nykyään ihmisoikeusaktivistien pahin painajainen olisi varmaan se, että kaikki lukisivat sen julistuksen ajatuksella läpi, ja alkaisivat puhua ihmisoikeuksista vain sen julistuksen tarkoittamassa merkityksessä.

Vierailija
19/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko täällä oli abortti? 
Jonkun mielestä toisen ihmisyksilön surmaaminen on ihmisoikeus.

Ainakaan aborttia ei mainita YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa.

Vierailija
20/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitään ei saa kritisoida, koska....no, ihmisoikeudet!"

 

Ongelmasi on vain se että kuvittelet että sinulla on oikeus esittää kristiikkiä mutta sinua ei saisi sitten kritisoida ollenkaan takaisin. Ajattelet että jos mielipiteitäsi ei oteta hurraten vastaan, sinulta on viety oikeus arvostella. Mutta ei se niin mene. On ihan samanlainen oikeus arvostella sinua ja mielipiteitäsi kuin sinulla on oikeus arvostella muita.

Ööö....niin? Kyllä, mua saa myös arvostella. Siitä vaan. Keskustelua mä tässä ketjussa haluankin.

Musta tuntuu että konservatiivit kestävätkin eriäviä mielipiteitä enemmän, kuin suvikset kestävät konservatiiveja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi