Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjää muistisairaat, joilla ei ole omaista auttamassa?

Vierailija
22.06.2026 |

Oma äitini on 83v ja vuosi sitten todettu Alzheimer. Minä olin se joka pakotti ja vei muistitestehin, siitä sitten päänkuviin ja verikokeisiin. Käytiin muistihoitajalla, järjestin kotihoidon, laitoin kodin kuntoon lonkkamurtuman jälkeen, jotta pystyi koitiutumaan rollaattorin kanssa. Käyn kaupassa ja hoidan laskut. Kotihoito hoitaa muun. Minulle soitetaan jos ihan mitä vaan tulee. Hanki sitä, tee tätä. Miten vastaavassa tilanteessa pärjäisi henkilö, josta ei kukaan huolehdi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mietityttää. 

Miten kauan saan toikkaroida itsekseni, ennen kuin viranomainen ottaa minut kiinni? Olen ehkä kulkenut ulkona alasti, varastanut kaupasta, aiheuttanut vesivahingon tai sytyttänyt tulipalon. 

Tulee putkareissu, sitten minut palautetaan kotiin, sama toistuu ja jatkuu. Kukaan ei halua puuttua asioihin ja ottaa kantaa. Vähät rahani toki viedään ja saatan saada häädön. En pysty tyhjentämään asuntoani, joten joku muu joutuu tekemään sen.

Joudunko lopuksi kadulle? 

Viimeisen sanan sanoo pakkanen.

Vierailija
2/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa naapuri tekee huoli-ilmoituksen ja pyörät lähtevät pyörimään. 

Tahmeaa se toki on, kun kukaan ei oikeasti välitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito.

Vierailija
4/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysykää joltain vela:lta miten asiaa suunnitellut...

Vierailija
5/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoito.

MIstäs se kotihoitokaan osaa tulla käymään, jos vaikka muistisairautta tai muuta kotihoidon tarvetta ei ole diagnosoitu?

Vierailija
6/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein muistisairaus tulee ilmi kohtaamisessa poliisin kanssa. 

"Varastaa" kaupasta, harhailee sekavana tms. Poliisi vie sairaalaan päivystykseen, jossa arvioidaan tilanne. Seuraavaksi ilmoitetaan sosiaalitoimeen. Tähän mennessä on jo tapahtunut yleensä paljon.  Juuri raha-asiat ovat tavallisesti aivan sekaisin,  kun ei osaa maksaa laskujaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoito.

No kuka sen kotihoidon on järjestänyt??

Vierailija
8/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä kun kaikilla aikuisilla olisi mahdollisuus maksuttomaaan eutanasiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoito.

MIstäs se kotihoitokaan osaa tulla käymään, jos vaikka muistisairautta tai muuta kotihoidon tarvetta ei ole diagnosoitu?

Ei mitenkään ja näitä kuolee koteihinsa usein.

Jos muistisairas on linnoittautunut kotiinsa ja avun tarvetta ei näin ollen huomata, niin se on kohtalo.

Näistä ei revitä uutisotsikoita samaan tapaan kuin laihdutusprojekteista. 

Vierailija
10/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä törttöilee liikenteessäkin yhä useammin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää. Hyvällä säkällä joku lääkäri ei päästä enää vapaaksi ja saa hankittua edunvalvonnan, huonolla tuurilla hortoilee kuolemaan tai mädäntyy asuntoonsa.

Vierailija
12/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah. Siitäpä saatte lapsettomat kusipäät. Kaadutte ja mätänette kotona vaikka olisitte muuten eläneet vielä 10v lisää. Ei mitään sympatiaa lapsettomille jotka sairastavat yksin vanhuksina. Ai että tulee hyvä mieli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoito.

No kuka sen kotihoidon on järjestänyt??

Viranomainen.

Vierailija
14/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoito.

MIstäs se kotihoitokaan osaa tulla käymään, jos vaikka muistisairautta tai muuta kotihoidon tarvetta ei ole diagnosoitu?

Miten ihmeessä diagnosoit kotohoidon tarpeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhuksella ei ole omaisia niin kyllä luonto korjaa. Ikävä kyllä, ehtivät sekoilla itsensä sairaalaan ihan omatoimisesti ja silloin joutuu yhteiskunta ottamaan heidät riesakseen.

Vierailija
16/16 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa vankilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi