HS, Seksuaali ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat edelleen syrjintää
Voisiko joku kertoa konkreettisen esimerkin syrjinnästä, kiitos.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pysty esittämään yhtäkään esimerkkiä syrjinnästä. Kumma juttu. Haukkuminen homoksi ei ole syrjintää, se on yksittäisen idiootin typeryyttä ei muuta. Mua on haukuttu vamman takia vaikka kuinka, en koe että minua on syrjitty, haukkuminen ja kiusaaminen tietysti tuntuu todella pahalta. Ystäväni on lesbo ja kerran sanoi kuinka kamalaa olla vähemmistön edustaja. Oli pakko kysyä missä se vaikuttaa. Ei kuitenkaan pystynyt erittelemään mitään kummempaa, sanoi että töissä oli vaikea tulla ulos mutta otettiin vastaan lämpimästi, eikä edes ole työpaikan ainoa homo. Hyvin menestynyt uraihminen, ei olisi jos olisi oikeasti syrjitty.
Minulla on tuttava, joka on bi-seksuaali, mutta elää lesbosuhteessa. Uhriutuminen aiheesta on loputonta. Hänellä on historiassa myös paljon heterosuhteita, joten kerran kysyinkin, että mitä helvettiä kitiset; sinä olet kirjaimellisesti valinnut osasi. Hänen mielestään asenteeni oli väärä. Minusta taas hän oli debiili martyyri.
You tubettaja Samenttiorkidea on nostanut hyvin esiin sen, että 15-16 vuotta sitten Setan antamat määritelmät eri asioille olivat jotain muuta, mitä määritelmät ovat tänä päivänä. Määritelmät ovat muuttuneet. On myös keksitty uusia termejä, kuten muunsukupuolinen, jota ei ollut tuolloin yli 10 vuotta sitten. Alkuaikojen homo/lesbo on elänyt erilaista aikakautta, mitä nykyiset.
Keskustelua ei voi käydä, ellei kukin ole avannut termiä ja termejä mitä kukin niillä tarkoittaa. Saatetaan puhua eri asioista, vaikka käytetään samoja sanoja. Ei ihme, että monet "sateenkaari-ihmiset" eivät koe kuuluvansa koko sateenkaaren alle laisinkaan tai nykyideologiaan ja ajatteluun, koska ei voi enää jakaa näkemyksiä. Tätä eivät kaikki käsitä tai myönnä.
Jos koetaan pridelipun polttaminen tai sen roskiin heittäminen ja sen kuvaaminen ja videon jakaminen julkisesti jotenkin ihmistä vastaan hyökkääväksi, niin eipä ole paljon pintaa syvemmältä asiaa pohdittu. Priden vastustajiakin on eri ryhmiä ja se pitäisi myös käsittää. On niitä, jotka haluavat ihmisille ihan fyysisestikin pahaa ja lipunpoltto voi tarkoittaa sitä. Sitten on niitä, jotka hyökkäävät lähinnä ideologiaa, tuputtamista ja pakottamista vastaan, mutta antavat ihmisten olla rauhassa eivätkä toivo heille pahaa. Kuten alussa totesin, Setan levittämä tieto on muuttunut ja on eri mitä 15 vuotta sitten. Nykyisellään lonkeroita on niin paljon, että liike on alkanut kompastella omaan mahdottomuuteensa hyvin lahjakkaasti.
Nykyään tuntuu saavan huomiota, kun tekee jotain, mikä iskee vyön alle. Esim. "kristittyjä" niputetaan nyt herkästi sen alle, että he yllyttävät muita käymään ihmisiä vastaan. Ei pidä paikkaansa. Todelliset Jeesuksen seuraajat eivät halua ihmisille pahaa, mutta voivat kyllä käydä lippua ja ideologiaa vastaan todella terävin sanoin. Pridekulkuetta vastaan hyökkäävät "kristityt" tuskin seuraavat Jeesusta ja hänen esimerkkiään.
Hienovaraisimmillaan tämä vastustaminen on jääkiekkoilijan kieltäytymistä pukeutumaan pridepelipaitaan. Se on kunnioitteva tapa seistä omien näkemystensä takana ilman, että tämä ihminen kuitenkaan syrjii ketään tai alkaa vihata tai solvata ketään. Sitten on niitä äänekkäämpiä Päivi Räsäsen kaltaisia, jotka puhuvat paljon. Puheissa loistaa siinä mielessä kuitenkin yksipuolisuus, ettei hän ole julistanut kuulijoilleen täyttä evankeliumia siitä, kuinka Jeesus muuttaa ja vapauttaa uskoon tulleita ihmisiä ja prosessi vie toisinaan aikaa useammankin vuoden. Ja karkeimmillaan vastutus on näkyvää ihmisvihaa, jolloin naamiopellet hyökkäävät yksittäisten ihmisten kimppuun aiheuttaen vahinkoa.
Syrjintä ei koske vain seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Myös monet muut ryhmät, kuten vammaiset, ikääntyneet ja etniset vähemmistöt, kohtaavat syrjintää. Kaikkien ihmisten yhdenvertaisuutta tulisi edistää samalla vakavuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pysty esittämään yhtäkään esimerkkiä syrjinnästä. Kumma juttu. Haukkuminen homoksi ei ole syrjintää, se on yksittäisen idiootin typeryyttä ei muuta. Mua on haukuttu vamman takia vaikka kuinka, en koe että minua on syrjitty, haukkuminen ja kiusaaminen tietysti tuntuu todella pahalta. Ystäväni on lesbo ja kerran sanoi kuinka kamalaa olla vähemmistön edustaja. Oli pakko kysyä missä se vaikuttaa. Ei kuitenkaan pystynyt erittelemään mitään kummempaa, sanoi että töissä oli vaikea tulla ulos mutta otettiin vastaan lämpimästi, eikä edes ole työpaikan ainoa homo. Hyvin menestynyt uraihminen, ei olisi jos olisi oikeasti syrjitty.
Minulla on tuttava, joka on bi-seksuaali, mutta elää lesbosuhteessa. Uhriutuminen aiheesta on loputonta. Hänellä on historiassa myös paljon heterosuhteita, joten kerran kysyinkin, että mitä helvettiä kitiset; sinä olet kirjaimellisesti valinnut osasi. Hänen mielestään asenteeni oli väärä. Minusta taas hän oli debiili martyyri.
Kyllä homous on valinta, vaikka siihen olis perimässä alttius. Se on sitä, mille ajatuksensa ja haaveensa kohdistaa, mitä alkaa helliä.
Ihan sama kuin Pertti haaveilee naapurin Pirkosta. Pirkko tuntuu "oikeammalta."
Ihan sama kuin mä haaveilen naapurin pankkitilistä - suuri vääryys, ettei mulla ole niitä miljoonia :D
Ne on vain tuntemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Transdiggarina en usko Hesarin kirjoittelua. Emäntä on trans ja kyllä hänellä on kalu. Kaikki jotka meidät tuntevat tietää asiasta. Emme ole kohdanneet ongelmia. Jos selän takan jotain supistaan, niin se heille sallittakoon. Voidaanhan mekin supista kenstä tahansa ihan mitä tahansa. Se on mielipiteen, sanan ja ajatuksenvapautta.
No mukavaa, ettet ole kohdannut omassa elinpiirissäsi syrjintää. Näin ei tietenkään kaikilla ole. Outoa, jos tätä ei tajua. Sen verran yleinen asia kuitenkin.
Onko muuten tällä emännälläsi myös sama kokemus, ettei ole kohdannut syrjintää? Hienoa jos näin on ja transnaisena saanut olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Syrjintä ei koske vain seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Myös monet muut ryhmät, kuten vammaiset, ikääntyneet ja etniset vähemmistöt, kohtaavat syrjintää. Kaikkien ihmisten yhdenvertaisuutta tulisi edistää samalla vakavuudella.
Toki tulisi, mutta touhua on oikeasti turhaa - ei tule toteutumaan. Esimerkkinä vaikkapa lihavat. Nyt kun kehopositiivisuus on jälleen poissa muodista, palaa vanha läskiviha tuplaten pahempana. Köyhtynyt yhteiskuntakin hyökkää lihavan kimppuun syyllistäen terveydenhuollon resurssien tahallisesta tuhlauksesta. Laihdutuslääkkeiden levitessä tulee lihavuudesta synti - itse valittua pahuutta, saamattomuutta ja laiskuutta kun Ei Vaan Haluta Hoitaa Asiaa. Tämä sama kiertokulku erilaisina variaatioina kiertää kehää kaikkien marginaalien kohdalla. Erilaisuus on erilaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
You tubettaja Samenttiorkidea on nostanut hyvin esiin sen, että 15-16 vuotta sitten Setan antamat määritelmät eri asioille olivat jotain muuta, mitä määritelmät ovat tänä päivänä. Määritelmät ovat muuttuneet. On myös keksitty uusia termejä, kuten muunsukupuolinen, jota ei ollut tuolloin yli 10 vuotta sitten. Alkuaikojen homo/lesbo on elänyt erilaista aikakautta, mitä nykyiset.
Keskustelua ei voi käydä, ellei kukin ole avannut termiä ja termejä mitä kukin niillä tarkoittaa. Saatetaan puhua eri asioista, vaikka käytetään samoja sanoja. Ei ihme, että monet "sateenkaari-ihmiset" eivät koe kuuluvansa koko sateenkaaren alle laisinkaan tai nykyideologiaan ja ajatteluun, koska ei voi enää jakaa näkemyksiä. Tätä eivät kaikki käsitä tai myönnä.
Jos koetaan pridelipun polttaminen tai sen roskiin heittäminen ja sen kuvaaminen ja videon jakaminen julkisesti jotenkin ihmistä vastaan hyökkääväksi, niin eipä ole paljon pintaa syvemmältä asiaa pohdittu. Priden vastustajiakin on eri ryhmiä ja se pitäisi myös käsittää. On niitä, jotka haluavat ihmisille ihan fyysisestikin pahaa ja lipunpoltto voi tarkoittaa sitä. Sitten on niitä, jotka hyökkäävät lähinnä ideologiaa, tuputtamista ja pakottamista vastaan, mutta antavat ihmisten olla rauhassa eivätkä toivo heille pahaa. Kuten alussa totesin, Setan levittämä tieto on muuttunut ja on eri mitä 15 vuotta sitten. Nykyisellään lonkeroita on niin paljon, että liike on alkanut kompastella omaan mahdottomuuteensa hyvin lahjakkaasti.
Nykyään tuntuu saavan huomiota, kun tekee jotain, mikä iskee vyön alle. Esim. "kristittyjä" niputetaan nyt herkästi sen alle, että he yllyttävät muita käymään ihmisiä vastaan. Ei pidä paikkaansa. Todelliset Jeesuksen seuraajat eivät halua ihmisille pahaa, mutta voivat kyllä käydä lippua ja ideologiaa vastaan todella terävin sanoin. Pridekulkuetta vastaan hyökkäävät "kristityt" tuskin seuraavat Jeesusta ja hänen esimerkkiään.
Hienovaraisimmillaan tämä vastustaminen on jääkiekkoilijan kieltäytymistä pukeutumaan pridepelipaitaan. Se on kunnioitteva tapa seistä omien näkemystensä takana ilman, että tämä ihminen kuitenkaan syrjii ketään tai alkaa vihata tai solvata ketään. Sitten on niitä äänekkäämpiä Päivi Räsäsen kaltaisia, jotka puhuvat paljon. Puheissa loistaa siinä mielessä kuitenkin yksipuolisuus, ettei hän ole julistanut kuulijoilleen täyttä evankeliumia siitä, kuinka Jeesus muuttaa ja vapauttaa uskoon tulleita ihmisiä ja prosessi vie toisinaan aikaa useammankin vuoden. Ja karkeimmillaan vastutus on näkyvää ihmisvihaa, jolloin naamiopellet hyökkäävät yksittäisten ihmisten kimppuun aiheuttaen vahinkoa.
Kyllä Päwe tietää, että Jeesus muuttaa jokaista, homoakin, joka luvan Hänelle antaa. Mutta ku ei sitä saa sanoa ääneen...
Eivät läheskään yhtäpaljon kuin yksinäiset naisettomat heteromiehet?
HS ei ole ollenkaan kiinnostunut muusta syrjinnästä, päinvastoin vahvistaa stereotypioita esim ikään liittyen.
https://www.hs.fi/popkulttuuri/art-2000012055631.html
Tavallisia naisiakin syrjitään, kun heidän synnynnäisiä ominaisuuksiaan haukutaan ja työpaikkakin voi mennä sivusuun, jos näyttää huonolta.
Enemmänkin toisinpäin. Kun tepsin pelaaja Velimatti Savinainen ei halunnut pervomerkkiä omaan pelipaitaansa, alkoi armoton maalittaminen ja cancelointi.
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin toisinpäin. Kun tepsin pelaaja Velimatti Savinainen ei halunnut pervomerkkiä omaan pelipaitaansa, alkoi armoton maalittaminen ja cancelointi.
Myös tämä. Seksuaalipakotus.
Gender-ideologian ja transkultin ajamien tavoitteiden vastustaminen ei ole syrjintää vaan heikoimmassa asemassa olevien puolustamista, esimerkiksi niiden psyykeongelmaisten nuorten, joita groomataan transkultin ja liittolaisten (poliitikot ja media) toimesta "korjaamaan" skupuoltaan eli tuhoamaan kehonsa ja tulevaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Missä tuossa on se syrjintä? Mielipiteet eivät ole syrjintää.
Tähän tyyliin rehtoritkin voi sitten tokaista koulukiusatuille sateenkaarinuorille. Mikä viiraa päässä tällaisilla kommentoijilla?
Koulukiusaus sukupuoliidentiteetin tai seksuaalisuuden takia on syrjintää, mutta se, että ajattelee homouden olevan sairaus ei ole. Ihmisillä on tyhmiä mielipiteitä, mutta jos ne ei toimi niiden mielipiteiden mukaan, niin sitä syrjintää ei tapahdu. Ajatusrikoksia ei ole olemassakaan.
No asiasta meuhkaaminen ja näin syrjivien asenteiden levittäminen (esim. "homous on sairaus") on kyllä myös syrjintää.
Ei se ole.
No ihan on Suomen lainkin mukaan, paitsi selvää syrjintää, niin myös laitonta (ks. Päivi Räsäsen tuomio).
Vierailija kirjoitti:
Gender-ideologian ja transkultin ajamien tavoitteiden vastustaminen ei ole syrjintää vaan heikoimmassa asemassa olevien puolustamista, esimerkiksi niiden psyykeongelmaisten nuorten, joita groomataan transkultin ja liittolaisten (poliitikot ja media) toimesta "korjaamaan" skupuoltaan eli tuhoamaan kehonsa ja tulevaisuutensa.
Jep. Toivon joskus että edes joku Setan aivopesemä havahtuisi siitä kiehtovasta lumouksesta. "Mitä olen itselleni tekemässä? Ne ankeat nuoruuteni vanhat seniilit olivatkin koko ajan oikeassa, mua on johdettu harhaan!"
Tuntuu että sateenkaarivouhotuksessa suomujen tippuminen silmistä on vielä hitaampaa kuin ma-ahanmuuton ihanuuden lumouksesta herääminen eri maissa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Missä tuossa on se syrjintä? Mielipiteet eivät ole syrjintää.
Tähän tyyliin rehtoritkin voi sitten tokaista koulukiusatuille sateenkaarinuorille. Mikä viiraa päässä tällaisilla kommentoijilla?
Koulukiusaus sukupuoliidentiteetin tai seksuaalisuuden takia on syrjintää, mutta se, että ajattelee homouden olevan sairaus ei ole. Ihmisillä on tyhmiä mielipiteitä, mutta jos ne ei toimi niiden mielipiteiden mukaan, niin sitä syrjintää ei tapahdu. Ajatusrikoksia ei ole olemassakaan.
Syrjivän mielipiteen tuuttaaminen on sitä syrjivää TOIMINTAA. Etkö ymmärrä eroa ajatuksen ja ääneen julkisesti ilmaistun mielipiteen välillä.
Höpöt. Mitä vähemmistöjä nää muka on?
Vierailija kirjoitti:
Syrjintä ei koske vain seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Myös monet muut ryhmät, kuten vammaiset, ikääntyneet ja etniset vähemmistöt, kohtaavat syrjintää. Kaikkien ihmisten yhdenvertaisuutta tulisi edistää samalla vakavuudella.
Hyvä huomio. Kun puhutaan kaikista hienoista arvoista niin miten ne oikeasti toteutuvat? On aivan selviö että tietyt vähemmistöt ovat yliedustettuina mediassa suhteessa toisiin. Eli sanat ja teot ovat aivan liian usein jopa räikeässä ristiriidassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Missä tuossa on se syrjintä? Mielipiteet eivät ole syrjintää.
Tähän tyyliin rehtoritkin voi sitten tokaista koulukiusatuille sateenkaarinuorille. Mikä viiraa päässä tällaisilla kommentoijilla?
Koulukiusaus sukupuoliidentiteetin tai seksuaalisuuden takia on syrjintää, mutta se, että ajattelee homouden olevan sairaus ei ole. Ihmisillä on tyhmiä mielipiteitä, mutta jos ne ei toimi niiden mielipiteiden mukaan, niin sitä syrjintää ei tapahdu. Ajatusrikoksia ei ole olemassakaan.
Syrjivän mielipiteen tuuttaaminen on sitä syrjivää TOIMINTAA. Etkö ymmärrä eroa ajatuksen ja ääneen julkisesti ilmaistun mielipiteen välillä.
Etkö ymmärrä että muilla on ihan yhtälainen oikeus tuutata mielipidettään kuin sulla?
Mä voisin vaikka kirjoittaa kaunokirjaimin ja lausua juhannusjuhlissa ylevän herkällä äänellä...
...kirjailla tyynyliinaan ja myydä niitä liinoja...
...koristella lauseeni ristipistotyönä ja kukkasin...
...että "Homous on sairaus". Se on sitä, oikeasti.