Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS, Seksuaali ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat edelleen syrjintää

Vierailija
21.06.2026 |

Voisiko joku kertoa konkreettisen esimerkin syrjinnästä, kiitos.

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä vamma tai sairaus ei riitä jutun aiheeksi, täytyy myös kuulua johonkin sateenkaarivähemmistöön vaikka vain viitteellisesti. 

Tai mitä useampi uhripiste aina sen parempi.

Alkaa hieman jo kyllästyttää tuo ihmisyyden lokerointi outouden tai puutteen perusteella. Oltaisko tämä peli jo nähty?

Vierailija
142/146 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Transgender identities were also more strongly associated with perpetration of bullying than subjection to bullying." (lihavointi lisätty)

 

Frontiers | Transgender Identity Is Associated With Bullying Involvement Among Finnish Adolescents

 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33488479/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Transgender identities were also more strongly associated with perpetration of bullying than subjection to bullying." (lihavointi lisätty)

 

Frontiers | Transgender Identity Is Associated With Bullying Involvement Among Finnish Adolescents

 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33488479/

transidentifioituvat ovat itse usein kiusaajia

Vierailija
144/146 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohakuisia nää vaan on eikä se tarkoita, että on syrjittyjä. 

Vierailija
145/146 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.

Missä tuossa on se syrjintä? Mielipiteet eivät ole syrjintää.

Tähän tyyliin rehtoritkin voi sitten tokaista koulukiusatuille sateenkaarinuorille. Mikä viiraa päässä tällaisilla kommentoijilla?

Koulukiusaus sukupuoliidentiteetin tai seksuaalisuuden takia on syrjintää, mutta se, että ajattelee homouden olevan sairaus ei ole. Ihmisillä on tyhmiä mielipiteitä, mutta jos ne ei toimi niiden mielipiteiden mukaan, niin sitä syrjintää ei tapahdu. Ajatusrikoksia ei ole olemassakaan.

Syrjivän mielipiteen tuuttaaminen on sitä syrjivää TOIMINTAA. Etkö ymmärrä eroa ajatuksen ja ääneen julkisesti ilmaistun mielipiteen välillä. 

Etkö ymmärrä että muilla on ihan yhtälainen oikeus tuutata mielipidettään kuin sulla?

Ei mulla ole oikeutta tuutata syrjiviä mielipiteitä. Sehän se pointti on. Ketä mielestäsi syrjin, jos sanon, että sateenkaari-ihmisiä ei saa syrjiä?

Vierailija
146/146 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.