HS, Seksuaali ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat edelleen syrjintää
Voisiko joku kertoa konkreettisen esimerkin syrjinnästä, kiitos.
Kommentit (146)
"Transgender identities were also more strongly associated with perpetration of bullying than subjection to bullying." (lihavointi lisätty)
Frontiers | Transgender Identity Is Associated With Bullying Involvement Among Finnish Adolescents
Vierailija kirjoitti:
"Transgender identities were also more strongly associated with perpetration of bullying than subjection to bullying." (lihavointi lisätty)
Frontiers | Transgender Identity Is Associated With Bullying Involvement Among Finnish Adolescents
transidentifioituvat ovat itse usein kiusaajia
Huomiohakuisia nää vaan on eikä se tarkoita, että on syrjittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Missä tuossa on se syrjintä? Mielipiteet eivät ole syrjintää.
Tähän tyyliin rehtoritkin voi sitten tokaista koulukiusatuille sateenkaarinuorille. Mikä viiraa päässä tällaisilla kommentoijilla?
Koulukiusaus sukupuoliidentiteetin tai seksuaalisuuden takia on syrjintää, mutta se, että ajattelee homouden olevan sairaus ei ole. Ihmisillä on tyhmiä mielipiteitä, mutta jos ne ei toimi niiden mielipiteiden mukaan, niin sitä syrjintää ei tapahdu. Ajatusrikoksia ei ole olemassakaan.
Syrjivän mielipiteen tuuttaaminen on sitä syrjivää TOIMINTAA. Etkö ymmärrä eroa ajatuksen ja ääneen julkisesti ilmaistun mielipiteen välillä.
Etkö ymmärrä että muilla on ihan yhtälainen oikeus tuutata mielipidettään kuin sulla?
Ei mulla ole oikeutta tuutata syrjiviä mielipiteitä. Sehän se pointti on. Ketä mielestäsi syrjin, jos sanon, että sateenkaari-ihmisiä ei saa syrjiä?
Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.
Pelkkä vamma tai sairaus ei riitä jutun aiheeksi, täytyy myös kuulua johonkin sateenkaarivähemmistöön vaikka vain viitteellisesti.
Tai mitä useampi uhripiste aina sen parempi.
Alkaa hieman jo kyllästyttää tuo ihmisyyden lokerointi outouden tai puutteen perusteella. Oltaisko tämä peli jo nähty?