HS, Seksuaali ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat edelleen syrjintää
Voisiko joku kertoa konkreettisen esimerkin syrjinnästä, kiitos.
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Missä tuossa on se syrjintä? Mielipiteet eivät ole syrjintää.
Tähän tyyliin rehtoritkin voi sitten tokaista koulukiusatuille sateenkaarinuorille. Mikä viiraa päässä tällaisilla kommentoijilla?
Koulukiusaus sukupuoliidentiteetin tai seksuaalisuuden takia on syrjintää, mutta se, että ajattelee homouden olevan sairaus ei ole. Ihmisillä on tyhmiä mielipiteitä, mutta jos ne ei toimi niiden mielipiteiden mukaan, niin sitä syrjintää ei tapahdu. Ajatusrikoksia ei ole olemassakaan.
Syrjivän mielipiteen tuuttaaminen on sitä syrjivää TOIMINTAA. Etkö ymmärrä eroa ajatuksen ja ääneen julkisesti ilmaistun mielipiteen välillä.
Etkö ymmärrä että muilla on ihan yhtälainen oikeus tuutata mielipidettään kuin sulla?
Ei mulla ole oikeutta tuutata syrjiviä mielipiteitä. Sehän se pointti on. Ketä mielestäsi syrjin, jos sanon, että sateenkaari-ihmisiä ei saa syrjiä?
Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.
Oletko koskaan ajatellut, että nuo työkaverien lauseet on heidän ihan oikea, rehellinen mielipiteensä? Kyllä, moni kauhistelisi homoa pressaa, ja se on ihan normaali reaktio ällötellä naisparia. Se on ihan loppuun asti mietitty mielipide ihan normaaleilta ja moderneilta ihmisiltä.
Et sä ole millään ylemmyystasolla heihin nähden, etkä sinä välttämättä (ja hyvin todennäköisesti) ole se, joka on näistä 2 tahosta oikeassa.
Oletko ajatellut, että sun mielipide ja kanta voi olla ihmisyydessä takapakkia ja degeneroitumista?
Tiedän että ainakin osa homoseksuaaleista ärsyyntyy, kun puhutaan "muiden mielipiteestä". Eräskin trans-prosessissa oleva julkilesbo, kun ei tiennyt mitä mieltä olin, puhui halveksivaan sävyyn ja irvistellen konservatiiveista "niin ne jankkaa sitä mielipidettä ja mielipidettä, kun mun mielestä pitäis puhua ihmisoikeuksista."
Itse asiassa...asia nimeltä "mielipide" ei ole ihan mitätön asia. Jonkun seta-ihmisen mielestä tylsän ihmisen mielipide voi olla oikea. Ei edes ihmisoikeudet mene jonkun mielipiteen edelle. Kaikkea häröilyä ei voi oikeuttaa ihmisoikeuksilla, ja niissä kysymyksissä kysytään juuri, nimenomaan mielipidettä, että mihin raja vedetään.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että ainakin osa homoseksuaaleista ärsyyntyy, kun puhutaan "muiden mielipiteestä". Eräskin trans-prosessissa oleva julkilesbo, kun ei tiennyt mitä mieltä olin, puhui halveksivaan sävyyn ja irvistellen konservatiiveista "niin ne jankkaa sitä mielipidettä ja mielipidettä, kun mun mielestä pitäis puhua ihmisoikeuksista."
Itse asiassa...asia nimeltä "mielipide" ei ole ihan mitätön asia. Jonkun seta-ihmisen mielestä tylsän ihmisen mielipide voi olla oikea. Ei edes ihmisoikeudet mene jonkun mielipiteen edelle. Kaikkea häröilyä ei voi oikeuttaa ihmisoikeuksilla, ja niissä kysymyksissä kysytään juuri, nimenomaan mielipidettä, että mihin raja vedetään.
Siis jonkun tylsän ihmisen mielipide voi olla oikea, vaikka seta-ihmisen mielestä se ihminen on tylsä ja putkinäköinen ankeuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up. Kysymys aloituksessa.
Ei tuohon kukaan pysty mitään vastaamaan koska syrjintää ei oikeasti ole.
Helsingin Sanomien pääkirjoituksessa näin kuitenkin lukee.
No onhan sitä ja pitääkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Tähän tyyliin rehtoritkin voi sitten tokaista koulukiusatuille sateenkaarinuorille. Mikä viiraa päässä tällaisilla kommentoijilla?
Koulukiusaus sukupuoliidentiteetin tai seksuaalisuuden takia on syrjintää, mutta se, että ajattelee homouden olevan sairaus ei ole. Ihmisillä on tyhmiä mielipiteitä, mutta jos ne ei toimi niiden mielipiteiden mukaan, niin sitä syrjintää ei tapahdu. Ajatusrikoksia ei ole olemassakaan.
Syrjivän mielipiteen tuuttaaminen on sitä syrjivää TOIMINTAA. Etkö ymmärrä eroa ajatuksen ja ääneen julkisesti ilmaistun mielipiteen välillä.
Etkö ymmärrä että muilla on ihan yhtälainen oikeus tuutata mielipidettään kuin sulla?
Ei mulla ole oikeutta tuutata syrjiviä mielipiteitä. Sehän se pointti on. Ketä mielestäsi syrjin, jos sanon, että sateenkaari-ihmisiä ei saa syrjiä?
Mutta kun heitä ei syrjitä.
No minä koen ihan hetskunaisenakin mm. vanhempien hetskunaisten toimesta. En kaikkien, mutta osan. Yleensä nämä naiset vaikuttavat jostain syystä sellaisilta että spermaa menee koneeseen paljon, en tiedä onko tässä jotain korrelaatiota ihmisvihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samat syrjijät olivat koulussakin niitä heikompiaan kurmoottavia koulukiusaajia ja luokan suosikkeja. Elämme ällöttävässä maailmassa.
Jos syrjintä määritellään subjektiivisena kokemuksena, niin eiköhän silloin ihan kaikkia ole syrjitty jossain kohtaa. Syrjinnän käsite on laajentunut, onko esim. syrjintää jos ei päääse pyörätuolilla Mount Everestille, ja onko syrjintää se ettei 150 cm pitkät menesty koripallossa?
On
Vierailija kirjoitti:
...ja sitä se lesbo jankkaa aina "ihmisoikeudet eivät ole mielipide". Huoh ja hohhoijjaa.
Mäpä toistan: kyllä mielipide määrittää, mitä käsitetään ihmisoikeuksiin kuuluvaksi ja mitä ei. Jos ei määrittäisi, niin vankilat tyhjennettäisiin ja iso osa Suomen lakia lakkautettaisiin. Millään ei olisi mitään väliä, kun jokaisen mielipide olisi oikea.
Mielipide on isompi käsite kuin ihmisoikeudet.
Käsi ylös kuka uskoo mahdollisuuteen, että yhteiskunta kehittyisi tilanteeseen, missä ketään ei ikinä kiusattaisi mitenkään? Itse pidän tuollaista tavoitetta täysin utopistisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samat syrjijät olivat koulussakin niitä heikompiaan kurmoottavia koulukiusaajia ja luokan suosikkeja. Elämme ällöttävässä maailmassa.
Jos syrjintä määritellään subjektiivisena kokemuksena, niin eiköhän silloin ihan kaikkia ole syrjitty jossain kohtaa. Syrjinnän käsite on laajentunut, onko esim. syrjintää jos ei päääse pyörätuolilla Mount Everestille, ja onko syrjintää se ettei 150 cm pitkät menesty koripallossa?
On
Toivottavasti provoilet, mutta tuo kuvastaa nykyihmisen kykenemättömyyttä hyväksyä realiteetit. On vain väen vängällä ja pakkomielteisesti saatava mahdottomasta mahdollinen (transhoidot, miehet synnyttää, homoparille lapsia).
-Olen 150 cm enkä pääse MM-liigan korikseen. Sen hyväksyminen on aikuisuutta.
-En pääse pyörätuolissa Mount Everestille (jos sinne ei perusteta joku asvalttitie, jota voi huristella moottoroidulla pyörätuolilla huipulle)
Mä itse joudun tällä hetkellä elämässä toteamaan, että en pysty psykofyysisesti kaikkeen mihin muut, ja sen tajuaminen on tervettä ja vapauttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.
Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.
Joo ja mä tiedän etten keski-ikäisenä ja ylipainoisena naisena ole kaikkien miesten suosiossa. Mitä sitten? :D Mieheni rakastaa ja ihailee mua silti.
En mä koe miesten kommentteja täällä kiusaamisena, ja munkin mielestä ylipaino (jota fysiologisesti kertyy vaihdevuosi-ikäisille) on huono asia. Kukaan ei saisi olla selkeästi ylipainoinen, koska muut joutuvat maksamaan veroina ne terveyskulut.
En oikeesti jaksa välittää muiden mielipiteistä eikä mua kiusata, jos joku ei kiloistani tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oikeesti syrjivää ja mikä ei? Milloin kannattaisi vaan ottaa elämässä realiteetit huomioon?
Kysehän on vain siitä, mitä pidetään sairautena/perversiona ja mitä ei.
En usko, että kovin moni pollea prideläinen taipuisi näiden geneettistä perää olevien asioiden julistamiseen terveiksi ja että heidänkin pitää saada toteuttaa luontoaan ja pistää paraatit pystyyn:
-alkoholismi
-adhd
-skitsofrenia
-pedofiiliys/insesti/sisarusseksi
-eläimiin sekaantujat
No homo/lesbo yleensä puolustautuu sanomalla, että "sateenkaari-ihmiset pariutuu samanarvoisen kanssa, se ei tee muille hallaa".
Sen mitä nuorena seksisivustoja luin, niin ihan sulassa sovussa hetero-ja homoseksin kanssa siellä oli sisarusseksi. Pitääkö se hyväksyä, jos ehkäisystä huolehditaan tarkkaan?
Entä Ranskassa Macronin pariskunta?
Onko sateenkaariudesta kuitenkin haittaa heille itselleen, he kun eivät saa lapsia? Tai, kysymys heteroille ja homoille: onko peräsuolta tehty koskaan muuhun kuin ulostamiseen? Nyt homoseksuaali parahtaa "aina ajatellaan että meidän parisuhteemme on vain seksiä", mutta kysyn että onko seksitöntä suhdetta olemassakaan?
Olisiko homoparin lapsilla hyvä nähdä kuitenkin isän ja äidin malli? Asia, josta kaikki sateenkaarilaisetkaan ei ole samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ainakaan ole syrjintää, että ev.lut. kirkko pyrkii viemään naispappeuden vastustajilta viimeisetkin mahdollisuudet naispapittomiin jumalanpalveluksiin.
Vierailija kirjoitti:
Näkee sen siitä että sana homo on edelleenkin yleinen haukkumasana ja näilläkin palstoilla fantasioidaan muslimimaiden homousrangaistusten tuomisesta tänne. No lienevät vanhempaa sakkia joka pian kupsahtaa muutenkin.
Eikö sinun kommenttisi sitten ole kiusaamista?
Jo lähtökohtaisesti se, että kuuluu vähemmistöön, aiheuttaa marginaalikokemuksen, ei siitä koskaan tule ns. valtavirtaa.
Syrjinnän etsiminen ja näkeminen joka paikassa on järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Jo lähtökohtaisesti se, että kuuluu vähemmistöön, aiheuttaa marginaalikokemuksen, ei siitä koskaan tule ns. valtavirtaa.
Syrjinnän etsiminen ja näkeminen joka paikassa on järjetöntä.
Tämä.
Huomiohakuisia nää vaan on eikä se tarkoita, että on syrjittyjä.